Aquadanmark reviews

Aquadanmark reviews

4.3

Sender døende og syge fisk

Jeg har desværre også haft en utrolig dårlig oplevelse med dette firma!
Fik desværre ikke læst her på trustpilot inden køb - det fortryder jeg gevaldigt nu.
Købte 25 rød neon og 20 sort neon. De så alle fine ud ved ankomst, men nu 4 dage efter er ca. 10 fisk døde, og flere udviser klare sygdomstegn.
Det er simpelthen under al kritik og jeg håber at INGEN andre begår denne fejl!!
At der så ikke bliver svaret på mail eller telefon er en helt anden historie.....

HOLD JER VÆK!! HOLD JER VÆK!! INGEN SERVICE: INGEN STJERNER

HOLD JER VÆK !!!!!
Om så verden var oversvømmet af lort, og han sad i det eneste træ, ville jeg aldrig gå til ham.
Syntes lige jeg var nød til at skrive et nyt indlæg efter aquadanmarks sidste "overfald" på mig. Så tilgiv mig, men det kan IKKE siges nok.
HOLD JER VÆK.
EVT Google dem eller start med at kikke her osse :
Magen til OPBLÆST NAR skal man lede længe efter, og når man finder ham, når han ikke denne TUMPE til sokkeholderne.
Så kan den klaphat nok så mange gange kalde mig en idiot, jeg er jo desværre langt fra den eneste som har været så uheldig at støde ind i de tumper. Jeg vil arbejde for at den "Butik" bliver lukket. For dyernes skyld men så sandelig osse for vores skyld.
Seriøst. Vi burde lave en forening/hjemmeside m.m. med det ene formål at få stoppet den nar.
MVH

FUP OG UANSVARLIG FORRETNING !!!

Jeg bestilte med glæde 40 stk Garra Rufa fisk ( doktor fisk ) og min søn og jeg har gået og glædet os med at købe akvarie og diverse tilbehør så de små kan have det godt, og ikke mindst til at stikke fødderne ned til dem :-) Vi kunne simpelthen ikke vente til de kom, så vi købte 5 stk i en nærliggende forretning til en noget dyrere pris. Fiskene kom i går, og hold op hvor var de sølle at se på.. De var tynde som jeg ved ikke hvad, og dem der ikke var døde var noget slatne. Efterhånden som tiden er gået er nu halvdelen døde, og desværre tror jeg også resten dør i løbet af de næste dage. Det viste sig han bare sender som almindelig pakke, ikke noget med "forsigtig" eller ansvarlig fragt. Så de stakkels fisk er udover at være underernærede simpelthen døde af stress.. Og vandet de kom i.. føj for den lede det stank !!

Jeg kontakter naturligvis forhandleren, som straks skriver der ingen garanti er på hans fisk, og lægger ligeledes ansvaret over på mig ved at skrive han jo ikke ved hvordan jeg behandler dem.. Ha ha.. Ja altså hvis ikke det lige var levende væsener vi havde med at gøre, så ville det være lidt sjovt. Men det er faktisk en meget ubehagelig oplevelse at se når fiskene lægger sig til at dø, og når jeg skal pille dem op efterhånden som de dør. De 5 fisk jeg havde i forvejen har det fint, det har intet med min behandling at gøre. Det skal tilføjes jeg ikke har modtaget de 40 fisk jeg har betalt for, nu her hvor de 20 er døde kan jeg se der er ca. 10 tilbage. Jeg har skrevet til forhandleren igen om jeg kræver handelen annuleret og ønsker mine penge retur. Han svarer naturligvis ikke på hverken mail eller telefon. Jeg sendte ham en "fup" mail fra min anden mail adresse med en forespørgsel, og den svarer han gerne på, så det er ikke fordi han ikke læser sine mails.

Jeg kan på ingen måde anbefale denne forhandler, hold jer langt væk fra ham - det er fup og svindel og løgn. Det er dyrplageri i høj grad og han gemmer sig når vi tillader os at klage over vi har betalt for døde fisk. Jeg agter at tage sagen i forbrugerklagenævnet, så kan han i det mindste få lov at betale de 4000 kroner det koster en virksomhed at tabe en sag, og kan kun anbefale alle at gøre det samme. Kun på den måde kan han stoppes, for han tror han kan slippe afsted med det ved at ignorere henvendelser og undlade at tage ansvar. Bare jeg dog havde læst denne side inden jeg sendte penge til denne dyremishandler !! Det undrer mig også der ikke følger en faktura med fiskene, det skal der ifølge lovgivningen.. Og tænk jer om.. Når en forhandler ønsker bankoverførsel frem for en betaling med dankort, så er der en grund.. Ved bank overførsel kan man ikke trække pengene tilbage.

Opdatering d. 14. september.
Efter at have forsøgt kontakt i 3 dage sendte jeg i går en sms til forretningen hvor jeg lovede bål og brand = forbrugerklagenævnet og forbrugerombudsmanden. Søreme om ikke han ringede lige med det promte.. Mange undskyldninger, havde ikke set mails osv.. Ha ha.. I dag fik jeg så denne mail 3 uger efter betaling af fisk og 4 dage efter modtagelse af fisk, hvor der nu er 27 døde, og i øvrigt 9 tilbage - dvs aldrig modtaget 40 stk.

Svaret kopieres over :

Hej XXXX

Tak for din ordre.

Du har nu fået tilsendt 40 stk. doktorfisk i en pose pakket med ilt og med en temperatur på 26. grader. Fisken har ved afsendelse ikke fået foder i 2 dage, hvilket er normalprocedure for at tømme deres maver. De kan derfor virke tynde ved ankomst.

Vi kan se du har haft problemer med fiskene, idet der var 5 døde fisk i posen ved modtagelse.

Det beklager vi naturligvis og vil gerne være behjælpelige med råd og vejledning, idet vi ud fra vores korrespondance kan se at du er nybegynder indenfor akvariebranchen.

Vi har gennemgået vores batch af doktorfisk og kan ikke, udover de normale dødsfald som sker, ikke få øje på specielle årsager som forudsager dødsfald.

Vi går selvfølgelig ud fra, at de gældende procedurer for nye fisk er overholdt bl.a at du har et karantæneakvarium til nyankomne fisk tilrådighed, som altid er det vigtigste punkt som skal overholdes når nye fisk integreres.
Hvis ikke dette overholdes sker der meget ofte sammenblanding af forskellige bakteriekulturer hvilket ex. Doktorfisken er meget ømtfindlig overfor.

For at vi kan være behjælpelig mest muligt evt. med erstatningsfisk beder vi dig om følgende:

Sende dokumentation for dødsfald og karantæneakv. ved hjælp af et foto.

Sende oplysninger vedr:

- temp. af dit akvarievand.
- vandets kh samt ph værdi.
- dine nitrit og nitrat værdier
- og et lille resumé af din håndtering af fisken ved ankomst såsom afklimatisering mv.
- ligeledes bedes du informere om din procedure ved vandskift af dit akvarie.

Disse ting er meget vigtige at vide for os for at kunne hjælpe dig samt ligeledes er det et krav fra vores side at du kan dokumentere dit tab idet vi ellers ingen mulighed har for at hjælpe dig.

Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på hverdage fra 10-16. Hvis du skriver på mail kan der gå flere dage inden vi svarer.
mvh

Peter Larsen
Vardeakvariefisk/Aquaimporten.

Ha ha.. Så nu er det pludselig mit vand den er gal med, så de 5 fisk jeg havde i forvejen og som fortsat lever, de må være super fisk :-) Læg mærke til han nu kalder sig Varde Akvariefisk/aquaimporten.. I går skrev han på sms han ikke kendte noget til aquadanmark.com, indtil jeg gjorde ham opmærksom på han ellers skrev aquadanmark.com som afsender - og derudover i en mail sagde jeg skulle købe mad til fiskene via hans anden side, aquadanmark :-) Han forsøger bevidst at føre kunderne bag lyset, og det er nok det der gør mig mest rasende. Jeg har taget sagen i forbrugerklagenævnet og sendt den til forbrugerombudsmanden da han bevidst forsøger at forvirre kunden, og andre ting jeg ikke vil skrive her i tilfælde af han ser det.. Det må komme som en overraskelse. Han medsendte i øvrigt endelig en faktura, som han burde have sendt fra start og ikke efter jeg 2 gange har bedt om den. Den er forkert udarbejdet, så den synes jeg told og skat skulle tage og se på.. Dem har han nok ikke lavet mange af.. Skriv til mig hvis I vil med på en sag mod ham, han skal ikke gå og grine hver gang han får snydt os for småpenge, og tænke vi ikke orker gøre noget ved det. Det er jo gennem lang tid han har snydt sine kunder kan jeg se bare jeg skriver hans navn i google. Jeg agter at gå hele vejen, også gerne gennem byretten og med stævning.. Jeg er ligeglad, det er ham der i sidste ende kommer til at betale hele regningen, og staten skal nok sørge for at få deres penge på den ene eller den anden måde..

Flotte planter i god kvalitet

Jeg bestilte fredag aften 10stk. mix planter, 15 stk. løse mix planter og 2 bøtter foder.

I følge følgesedlen pr. mail ville de blive afsendt onsdag, i dag fredag modtager jeg mine planter og foderet.
Jeg fik nogle store flotte valisneria, med ca. 50cm blade og 5-8cm rødder, i alt 11stk.
Der var også nogle blandet cryptocoryner, igen med et flot rodnet i samme str. som på valisneriaen, og med nogle fine store blade, af dem var der 9 stk.
Resten var cabomba og vandpest, i alt omkring 40 stængler, dog uden rodnet, hvilket heller ikke er nødvendigt for lige netop disse planter, da de også egner sig som flydeplanter, og hurtigt udvikler sig et rodnet.
Cabomba´en alene fylder godt til i mit 128l, vandpesten fylder godt i min 40l og resten er fyldt i mit 250l som nu heller ikke mangler planter.
Jeg kunne altså få 3 akvarier fyldt med planter, samt få 2 bøtter foder leveret til døren for 269,75 kroner. Dét er billigt, og alle var af god kvalitet, ét enkelt knækket blad på valisneriaen er det eneste som var i vejen, men det vil jeg ikke klandre nogen andre end mig selv for, for det kunne lige så vel have været i min iver for at få dem ud af poserne det var sket, og skulle bladet være knækket allerede inde afsendelse, ser jeg heller ingen grund til brok, for der var fine lange blade på dem alle.

Alt i alt en ovenud tilfreds kunde her fra :)

Køb hos Aquadanmark hvis i elsker at vente i uvidenhed

Købte nogle fisk til 49 kr til noget afhentning, men valgte at afbestille min bestilling via mail inden fiskene var ankommet og klar til afhentning.
Annullerede ordren d. 30 april og pengen er ikke kommet tilbage, heldigvis er der "kun" tale om 49 kr.

De nævner godt nok på hjemmesiden at der ingen returret, det er fint nok men jeg benyttede min fortrydelseret og IKKe returret da jeg ikke returner noget tilbage til dem.

FUP FIRMA

Havde bestilt 7 røde torpedo Barber.
Modtog 7 DØDE fisk i 13 grader KOLDT vand!
(Var hjemme ved levering)
I salgsannoncen stod der fiskene var 4 cm.
Jeg modtog:
4 døde fisk på 2,5 cm
2 døde fisk på 3 cm.
1 død fisk på 3,5 cm.
Har forsøgt telefonisk kontakt til Aquadanmark og til ejeren privat. Ingen svar.
Har mailet om en forklaring - Ingen svar i dag!
Mon jeg får pengene retur? - Tvivler.
HOLD JER VÆK! - Dyremishandling!

Ingen kommunikation overhovedet

Jeg bestilte for snart 1 uge siden for ca. 1.000 kr. fisk, men har stadigvæk intet hørt fra firmaet - hverken en ordrebekræftelse eller lign.
Jeg har skrevet flere mails til firmaet, men har stadigvæk intet hørt. Jeg kan ikke komme i telefonisk kontakt med dem da deres telefon åbenbart er nedlagt.

Jeg annullerer min ordre og handler fremover et mere seriøst sted.

Vh Bettina

Godt og billigt

Jeg har kun positive erfaringer med dette firma.
Første gang bestilte jeg 10 mix-planter og fik en masse gode og flotte planter.
Anden gang er kun for et par dage siden, hvor jeg igen bestilte mix-planter og foder til fiskene. jeg fik en pakke med rigitg flotte planter, og mere end bare de ti stk, virkelig så hele akvariet er fyldt. dog manglede foderet, men efter en opringning kom det promte med posten og de undskyldte....

Men dejligt firma at handle med, det er ikke sidste gang jeg har handlet der og med de priser har jeg anbefalet dem til mange venner med akvarier :) super godt ;)

FIN FIN oplevelse

Har hørt så meget nekativt om aquadanmark, men må da nok sig, det kom da til skamme.
Bestilte 2 forskellige slags rejer, fik hvad jeg bestilte og de var virkelige flotte og store og til billige penge.
Ikke sidste gang jeg køber der, kan varmt anbefales.
Meget fin behandling.....

ok,

Jeg bestilte 2 forskellige arter af pansermaller,
6 maller til 20 kr og 6 maller for ca 50 kr stk.
de havde problemer med de dyreste maller,
de sendte 3 stk og 9 sk af de billige maller,
antalet af fisk gik lige op, men jeg syntes godt nok
at enten burde jeg have 90 kr tilbage eller
4- 5 stk flere af de billige maller ,
jeg vil prøve en handle 1 gang til, men skal lige vente nogle
måneder, det skal lige blive lidt varmer

Ingen problemer :)

Bestilte medicin som ankom 2 dage efter uden problemer, godt gået aquadanmark

En ganske fornuftig og positiv oplevelse

Jeg havde inden bestilling læst blandt andet herinde om firmaet. Trods de knapt så pæne anmeldelser, besluttede jeg alligevel at lægge en lille ordre hos dem for at se dem lidt an, og jeg må sige at jeg er blevet positivt overrasket. Jeg kontaktede dem inden køb for at høre om de havde ændret forretningsbetingelser mht. at fylde op med andre varer såfremt der var noget de var udgået for. Og det havde de. Super at de reagerer på kundernes tilbagemeldinger, og forsøger at rette op på forretningsgangen. De var hurtige til at svare på mine emails.

Der var lidt lang leveringstid grundet vejret, men super service at de så sender egen bil afsted fra Jylland til Sjælland for at få ekspederet indeværende ordrer, og der blev ikke opkrævet ekstra forsendelse ud over de 49,95 som jeg havde betalt. Jeg havde bestilt 10 stk CRS rejer, dog uden beskrivelse om gradueringer mv. samt 1 stk anubias på trærod. Træroden var ret lille men egner sig ganske fint til mit rejeakvarium. Lidt mere info samt et billede af denne ville ikke være af vejen. Alle rejer overlevede turen, og er stadig i live her ca. 1 uge efter. Vil tro de ligger i den lave ende af gradueringsskalaen, men de er fine til prisen. Jeg er selv ganske tilfreds med de modtagne varer kontra prisen, og det er jo det vigtigste.

Årsagen til den manglende stjerne er at de haltede lidt mht. at informere mig om leveringsdato, og ændring af leveringsmetode osv. Jeg måtte selv kontakte dem for at høre hvor mine varer blev af. Til gengæld blev der svaret hurtigt på min forespørgsel.

Jeg handler gerne hos Aquadanmark igen, men venter til temperaturerne er steget væsentligt.

Ingen problemer

Jeg har handlet med dem flere gange, og jeg har bla købt rejer mm og der har aldrig været nogle problemer, så kun en god oplevelse herfra.

Ingen fisk

Bestilte nogle algebolde, nogle planter, en trærod og 8 stk. Guldmolly.
Pakken ankom en uge senere end angivet. Planterne var okay algeboldene var fine.
Modtog en mail, efter at pakken var ankommet, hvor der stod at der ikke var nogen guldmolly. Det havde jeg sjovt nok opdaget. Det tiltrods for at de, ifølge deres hjemmeside, stadig stod som værende på lager.
Istedet for Guldmollyerne havde de medsendt 1kg ukurant tørfoder (ÉT KILO!!!!! svarende til flere års forbug hos mig). Derudover havde jeg betalt for specielfragt pga. fiskene. Det kom med PostDk, og differencen på henved 100,- blev ikke modregnet. Alt i alt en rigtig dårlig oplevlse.

Super god kvalitet

Jeg har nu flere gange købt fra dem,og kan kun rose dem.
De er flinke og hjælpsomme.
Har super billige priser og deres fisk er mere hårdfører,
end hvis man købte hos div. dyrehandlere.
Så jeg vil helt klart handle hos dem igen og de får hermed
Mine bedste anbefalinger.

Rådden forretningsmoral

Da firmaet forbeholder sig retten til at "fylde op med andre varer" såfremt de ikke kan leverer det bestilte, har man ingen garanti for at få det bestilte.

Så i stedet for de 8 bestilte regnbuefisk, fik vi 40 rød neon(20 bestilt), 6 flying fox(4 bestilt) og 6 gul algeæder(4 bestilt)+ 10 mix planter istedet for de 10 valsineria vi bestilte. Samlet pris 645,- men vi har betalt 669. 60 + fragt.

At dette uden at vi blev kontaktet for at få et valg om at annullere ordren el. lign.

Og derudover stod de bestilte regnbuefisk stadig "PÅ LAGER" da vi modtog vores pakke.

Det er sq en fin måde at sælge neontetra til overpris, flot flot...

Så hold jer lang væk fra dette fup-firma!

meget ringe forretnings gang

Magen til plattenslager firma skal man lede længe efter...

Har købt for en næsten 1000.- fisk og planter.
alle fiskene var anderledes/forkerte i forhold til hvad vi betalte for.

ALLE planterne var ødelagte gule og halvdøde, de røg lige i skraldespanden!

HOLD JER LAAAANGT VÆK FRA DENNE BIKS, brug heller pengene et andet sted....

Lidt suspekt foretning/foretningsmetode

Det er forbudt at sende hvirveldyr, herunder fisk med Post/Kurrer der ikke er godkendt til det. Da der er ganske få firmaer der er godkendt til det, er der her tale om at det nærmest er umuligt for firmaet at sende fisk lovligt!
Der køre en tråd om siden her: http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1248475#SiteEnd

Is Aquadanmark your company?

Visit Aquadanmark