Arriva Danmark A/S reviews

Arriva Danmark A/S reviews

3.9

Ringe chauffører

Det der med at passe på cykler er ikke noget man bruger meget af!

Connection lost, connection lost, connection lost, connection lost...

Jeg er så træt af Arriva. ALDRIG har jeg oplevet så dårligt et internet, som afbryder ved hver station. Jeg skulle endda skrive denne besked om, da internettet smuttede igen...

Dejlig service

Lever op til forventningerne og idag var servicen så god at jeg fik lyst til at skrive denne bedømmelse.

Arriva kører til tiden med mindre vejret er helt tosset - jeg er tilfreds!

Tog til tiden (næsten altid) og god plads i kupeerne.
Sådan vil jeg gerne have det hvis jeg skal vælge offentlige transportmidler.

Deres teknik holder ikke en meter!

Jeg har 2 gange oplevet en forfærdelig behandling af personalet der tjekker billetter!

Første gang: Min kæreste og jeg skulle købe billet i Bjerringbro til Århus. Da vi står ved automaten og skal købe billetterne, vil automaten ikke tage imod nogen af vores kort! Vi prøvede igen og igen, men blev hver gang bedt om at tage kortet ud igen. Vi prøvede derefter at annullere købet og starte forfra. Her vælger automaten dog at fryse i stedet for, så vi intet kan gøre.
Toget ankommer så, og vi går på. Da kontrolløren kommer og skal tjekke fortæller vi ham om hele forløbet. Han ender med at udskrive en kontrolafgift til os begge, og siger at vi kan sende en e-mail til arrivas kundeservice. Han forklarer bagefter at de inde i deres systemer vil kunne se hvad der har foregået på automaten, og vi kan dermed får vores afgifter annulleret. Jeg sender en mail så snart jeg kommer hjem, og første 3 uger senere modtager jeg en mail fra Arriva hvor der står at de ikke har kunnet se noget forsøg på at købe billet, men denne ene gang ville de så annullere afgiften og bad os hver i sær om bare at indbetale den pris som billetten skulle have kostet.
HVIS I IKKE KAN SE SPECIFIKATIONER I JERES SYSTEM, SKAL I IKKE FORTÆLLE JERES KUNDER AT DET ER MULIGT.

Anden gang. Min kæreste og jeg skal fra Silkeborg mod Århus. Da vi ikke har meget tid at løbe på, køber vi 2 billetter på én gang. Vi skynder os derefter over i toget, for derefter at opdage at vi kun har én billet. Vi har altid været vant til at automaten printer én billet for 2 mennesker, når man køber samme tid. Det var åbenbart ikke tilfældet i Silkeborg. Min kæreste går derefter op til kontrolløren i samme tidspunkt at toget kører fra Silkeborg. Der får han af vide at vi skal installere der billet-app og købe en ny billet. Efter noget dialog frem og tilbage, siger han at hvis billetten er købt med dankort, hvilket den var, kan han ringe ind og få det oplyst med det samme. Fedt!, tænker vi! Men da han kommer tilbage, siger han at der ikke forefindes nogen transaktioner på kortet. Vi fortsætter så med at købe billetten gennem deres app. Men men men.... Det er ikke muligt at købe billet fra Silkeborg mod Århus, vi skal købe en billet fra stoppet tidligere som koster 30 kr mere?! Der sidder vi så 10 dage inden jul, og bruger knap 100 kr ekstra på en billet. Det er meget for 2 studerende! Vi skrev endnu en gang en e-mail med billeder af både billetter og min kæreste kontoudtog (der viste et salg af 2 billetter) til arriva. Den blev sendt afsted den 16. december, og nu her den 6. januar, har vi stadig ikke hørt fra dem.

Jeg er pisse træt af Arrivas flabede personale der lover at alt deres teknik kan se alt hvad der har foregået, når intet af det tydeligvis passer! Hvis ikke det var fordi det er den nemmeste måde for mig at komme hjem til mine forældre på, så havde jeg boykottet Arriva fuldstændig!

Super!

Er næsten aldrig forsinket, når jeg skal med. Og kommer som regel til tiden, til stoppet man skal af på.

Dog vil jeg sige, at det er da kanon træls, at komme af toget i samme minut som bybussen køre til endelige destination.. Måske man kunne samarbejde med bybusserne? Ved godt der er mange byer på strækningen Herning-Aarhus f.eks., og det er især bybusserne, i Herning, som ikke matcher ankomsttiderne, især på aftenplanen.

Derudover skal I have ros for, at I har nogle pæne og ryddelige toge, for det meste.

Også lige et minus mere.. Har flere gange opdaget, at I køre måske 30 sek. før tid, altså klokken i toget står stadag på xx.20 og I køre 21, og har set nogle komme løbende til døren, men I overvejer ikke at kigge ud af vinduet, om der kommer nogle i sidste sekund?? Eller i det hele taget vente til klokken faktisk er xx.21..?
Dét er en af grundene til, at I nu kun får 4 stjerne, i stedet for 5.
Mvh Heidi.

Arriva kører normalt perfekt, men dummede sig idag.

Skulle idag til København fra Aarhus og som bosidende i Hinnerup, var toget fra Hinnerup til Aarhus den smarteste løsning. Ifølge diverse nyhedsmedier og Arriva's egen sider, kørte ALLE toge efter planen. Men ikke mit tog. Det kom ikke.

Det startede en kædereaktion af uheld, som førte til at min tur til København måtte aflyses. Det krævede bare lige at Arriva's side var opdateret - så ville alt være vel og jeg kunne have fundet mig en anden løsning end toget.

Normalt kører Arriva til tiden og perfekt, men ikke idag og bummerten idag, var ikke særlig smart.

Uforstående kontrollør. Horribel kundeservice, der sender standardsvar

D. 12.10.2013 kl. 16.04, på vej mod Viborg fra Aarhus, modtog jeg en kontrol afgift på 750 kr af en kontrollør og det er jeg ganske enkelt rigtig træt af, da jeg føler mig uretfærdigt behandlet.
Jeg havde købt enkeltbillet med wildcard, men mit wildcard udløb d. 29.09.2013 og var altså derfor 13 dage for gammelt.
Da jeg i toget opdager at kortet er forældet, gør jeg straks kontrolløren opmærksom på dette og jeg foreslår at forny mit wildcard med det samme, da jeg har en smartphone med som jeg kan gøre dette på. Idét jeg tager min telefon frem for at forny kortet, bliver jeg afbrudt af kontrolløren, der siger at det er for sent og jeg vil blive pålagt en kontrolafgift. Jeg køber dog alligevel straks et nyt wildcard.
Da jeg selvfølgelig ikke er tilfreds med dette, påbegyndes en dialog, hvor vi stille og roligt diskuterer frem og tilbage, hvoraf jeg vil fremhæve to ting hun sagde som jeg fandt besynderlige og uretfærdige – Jeg skyndte mig derfor straks at skrive det ned, efter jeg havde modtaget bøden.
1. ”Jeg har set det 10 gange tidligere i dag og nu vil jeg ikke længere se gennem fingre med det”
Hvordan kan man nogensinde retfærdiggøre denne form for forskelsbehandling og endda når jeg selv gør kontrolløren opmærksom på, at kortet er en anelse for gammelt og derfor tager initiativ til at finde en løsning, hvilket vil sige at jeg på ingen måde prøver at snyde arriva – Jeg har haft wildcard de sidste 6 år og har aldrig fået en bøde, da jeg altid køber billet.
2. ”Havde kortet været 2 dage for gammelt, ville jeg ikke have gjort noget ved det, men 13 dage er altså betydeligt mere”
Som studerende og eneste indkomst i form af su, er 750 kr rigtig mange penge - penge som jeg ikke har, hvilket blot gør denne sag endnu mere frustrerende for mig og jeg finder derfor denne kommentar rigtig unyttig, ja nærmest provokerende.

Det skal dog nævnes at langt de fleste kontrollører jeg har mødt i de mange år jeg har brugt arriva har været søde og rare.

Det ovenstående er et uddrag af det brev jeg sendte ind til arriva, men jeg fik bare et standardsvar tilbage, hvor der stod at jeg burde læse deres forretningsbetingelser igennem.

Efter denne hændelse vil jeg helt sikkert stoppe med at benytte mig af arriva og vil fremover bruge gomore.dk, hvor man slipper for stupide kontrollører, hvis eneste kick i hverdagen tilsyneladende er at komme med dumsmarte kommentarer.

De to stjerner skyldes horrible kundeservice, samt ét styk uartig kontrollør.

Ingen udvikling

For 6-7 år siden rejste jeg dagligt på strækningen Århus-Silkeborg, og der var meget ofte forsinkelser. Idag tog jeg strækningen igen, og igen var der forsinkelser, ca. 15 min, mellem Silkeborg - Århus. Og på banegården kunne jeg læse, at der ifølge pendlergarantien ellers er en togafgange på 100 %, hvordan kan det lade sig gøre! jo det skyldes! at pendlergarantien kører med en temmelig stor margen. Det rene fup, men det ser godt ud i statistikkerne når Arriva mener, de er Europas mest punktligste togselskab. Ufatteligt, at det ikke snart kommer frem i medierne, hvordan denne pendlergaranti er sammensat.

Betaler men modtager stadig trusler om 'ingen billet' afgift

Nu må det være nok, min søn har brugt Arriva i mange år, og i øjeblikket benytter han deres tog frem og tilbage til sin uddannelse. Gang på gang må vi opleve at billet maskinen fejler, min søn gennemfører sin billet bestilling via kort, og får en bekræftigelse på at den er gået igennem, MEN maskinen spytter kun en kvittering ud med helt forkerte oplysninger om dato og klokkeslet, og billetten ser man aldrig.
Det resulterer så i at min søn bliver antastet af togkontrolløren, der selvfølgelig er både mistænksom og taler ned til min søn.
Det ender altid med at det opklares ved at der bliver foretaget et opkald til arriva, der kan bekræftige at der er gennemført en transaktion.
KÆRE ARRIVA, er i klar over hvor nedværdigende det er for et ungt menneske at skulle sidde i mange minutter som mistænkt, med en masse medrejsende der kikker nysderrig på ham, og måske venter på at der udskrives en kontrolafgift??? ER I HELT SIKKER PÅ AT I KAN SÆTTE JER IND I SÅDAN EN SITUATION???
Jeg finder det skammeligt at dette foregår, når ellers både tog og tider er nogle af de bedste i Danmark.
Jeg synes efterhånden at i skylder han lidt kulance, men det er måske kun indtægterne der tæller?
Mvh Kim

DÅRLIG INFORMATION !

Jeg var inde ved jer på Silkeborg station først i august, for at købe billetter fra Aarhus til Silkeborg til lørdag nat d. 11/8.
Jeg får information om at der går et tog kl 05.10 fra Aarhus banegård d 11/8, og det passer os da vi skal til morgensang.
Vi kommer på banegården ved den tid, og ser at der ikke går noget tog før om morgenen, og tjekker straks på nettet. Der går ikke noget tog!
Vi bliver forvirrede og irriterede, da vi skal nå hjem til morgensang.
Vi må derfor tage en taxa til Silkeborg, og betale 630 kr, oveni i de togbilletter jeg har købt til 4 personer.
Jeg bliver sur og skuffet over en medarbejder hos jer kan fejlinformere når man tror at man kan stole på jeres oplysinger.
Vi står nu med en taxaregning på 630 kr, samt betalte billetter til 4 personer.
Det er mange penge når man er studerende og ikke regner med at skulle tage en taxa når man har spurgt til råds hos jer!
Man har ikke lyst til at rejse med jer igen, for man kan ikke regne med jeres oplysninger.
Ser frem til at høre fra jer ..
Hilsen Mille Nielsen

Dårlig kontrollør + alt for høj kontrolafgift

Mig og min fætter var taget med et tog fra Silkeborg, ingen af os var særligt velvidende om hvordan tog billeterne blev udgivet. Jeg købte min fætter en børne billet idet han er 13 år (går fra 12-15). Eftersom jeg er 16 gik jeg ud fra at jeg ville gå under kategorien "Ung". Da jeg købte billetten var der intet der fortalte mig at dette kun var gyldigt med et Wild-Card.

Vi tog vores tog og nød turen indtil en kontrollør skulle checke vores billetter, hun spørger til Wild-Card hvilket jeg har ingen ide om hvad er. Vi forklarer situationen og viser dyb respekt for kontrolløren men får på ingen måde den samme slags behandling i gengæld. Vi spurgte hvad en ny billet ville koste hvorefter hun kækt svarede tilbage i uhøflig maner 750 kr. Vi blev oplyst i toget at min billet kun var 2 kr. fra den optimale billet.

Vi spurgte efter hvilken billet vi skulle købe næste gang, og endnu engang fik vi et ikke opnåeligt standards svar hvilket var at vi bare skule købe den rigtige. Hun kiggede groft ned på os lige fra starten og var ret ubehøvlet overfor min fætter og hans billet fejlede ikke noget.

Da hun gav bøden på 750kr men et frækt smil hvilket efter min mening viser at hun havde ingen situations fornemmelse havde. Jeg skrev til Arriva om at annullere billetten men dette var på ingen måde muligt.

På grunde af denne oplevelse vil jeg aldrig rejse med Arriva igen og anbefaler bestemt heller ikke nogen om at gøre det. Den ydmygelse man blev udsat for i toget på grund af 2 kr. er bestemt ikke retfærdig for nogen som helst.

Jeg og min fætter syntes bestemt ikke engang de har fortjent så meget som 1 Stjerne, her på TrustPilot.

Gode tog og veluddannet personale.

Det er en god oplevelse at køre tog med Arriva. En særlig god oplevelse har jeg haft med en servicemedarbejder, der opdagede, at jeg havde stemplet på et forkerte kort fra en anden traffikordninger. Istedet for at gøre et problem ud af denne fejltagelse, tog han det rigtige kort, stod af ved næste station og stemplede. Flot og imponerende handling fra en kvalificeret medarbejder med konduite.

Igen igen igen

Igen beviser Arriva at de er et lortefirma som ikke vil hjælpe deres passagere. Aflyser en afgang og nægter at indsætte taxaer istedet. Så nu kommer jeg for sent på arbejde. Fantastisk

Buschauffør og togkontrollør ikke enige om billettype

Jeg kører mindst 2 gange om ugen med Arrivas tog på en kort strækning, (ca. et kvarter) og de eneste problemer jeg har oplevet er forsinkelser på max 10 min. og at der meget ofte er kludder i det, når de i højtalerne, siger hvilken station der er den næste (at de siger en forkert station).

Har dog haft en enkelt rigtig træls oplevelse, som jeg også lige vil nævne.

Min kæreste og jeg skulle var i tvivl om det var en retur- eller enkeltbillet mellem Thisted og Århus vi havde købt, da billetten ikke så ud som de billetter vi plejer at købe når vi kører i tog. Da vi samme dag skal hjemad igen og derfor skal med bussen (Arriva) fra Thisted til Viborg, spørger vi så buschaufføren, som svarer at det er en returbillet. Da der så kommer en kontrollør i Arrivas tog mellem Viborg og Århus (ca. en halv time inden vi er fremme), siger hun at vores billet kun gælder den ene vej, og får det til at lyde som om vi lyver, da vi fortæller at buschaufføren altså sagde noget andet, og at vi kan vælge mellem at stå af toget på næste station, købe en ny billet og vente på det næste tog, eller at tage imod en kontrolafgift. Selvfølgelig er det hendes job, men jeg var især træt af at blive smidt af toget så tæt på vores hjem, fordi jeg var højgravid og havde bækkenløsning, og efter flere timer i tog/bus egentlig bare gerne ville hjem.. så det at skulle sidde på en kold bænk på en station og vente en halv time/tre kvarter på et nyt tog, var ikke lige det sjoveste! Som sagt er det hendes job, men når jeg før har oplevet den samme kontrollør lade en fuld ung mand slippe for en bøde, selvom han bevidst havde kørt sort, så synes jeg ærlig talt at det var tarveligt at smide en højgravid, som med glæde havde købt en returbillet, hvis blot hendes kollega (buschaufføren), havde givet os den rigtige information, af toget så tæt på endestationen!

Ubehagelig oplevelse i bussen

Jeg havde i dag en meget ubehagelig oplevelse med en buschauffør fra selskabet Arriva. Jeg skulle fra Randers til Assentoft sammen med en kammerat efter træning. Jeg gør som jeg plejer, hilser på chaufføren, klipper i mit klippekort, og går mod en plads. Pludselig giver det et ryk i bussen, der næsten forsager at jeg vælter om kuld. Jeg kigger mig over skulderen og min kammerat er der ikke. Jeg ser ham så stå med armene i vejret udenfor bussen sammen med nogle andre forsøgne passagerer. Jeg kan se at de forsøger at få chaufførens opmærksomhed. Jeg går op til chaufføren, og beder ham om at stoppe bussen så at min kammerat kan komme med. Chaufføren stopper bussen med et ryk og min kammerat kommer løbende sammen med nogle andre der også forgæves forsøgte at komme på bussen. Jeg bemærker at min kammerat og chaufføren skændtes da han kommer ind i bussen. I det de sidste passagerer er kommet ombord sparker chaufføren speederen i bund og herefter bremser han så min kammerat er ved at falde om kuld. Chaufføren kommer herefter på faretruende manér mod os og det ser ud som om han vil have fat på min kammerat. Han stopper dog kort inden os og begynder han råbe af min kammerat. Han kommer med latterlige argumenter som at han skal køre på slaget, ligegyldigt hvor mange kunder der står udenfor bussen, og vil med. Han siger også at man skal være ved bussen 5 minutter før end den kører. Dette giver meget mening, men dette er også et særtilfælde hvor vi kun lige nåede bussen.
Jeg synes ikke at dette er i orden overhovedet, min kammerat fortalte mig efterfølgende at han havde stået foran døren til bussen med fingrene i tasken for at fiske klippekortet op. Trods dette vælger chaufføren at lukke døren og køre afsted i meget raskt tempo.

De er i hvert fald en del bedre end dsb. God plads i togene, meget sjældent forsinket og venlige medarbejdere

Busser til tiden

og flinke chauffører - har næsten kun gode erfaringer. Søde receptionister

Dejlige toge!

Kører til tiden - og for det meste udmærket netforbindelse i disse :-)

Arriva Danmark A/S Details

Arriva Danmark kører tog i Jylland, busser i det meste af landet og sejler havnebusser i Københavns Havn. Vision: De bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik.

Visit Arriva Danmark A/S

Write to: info@arriva.dk