ASE reviews

ASE reviews

8.3

Rigtig godt kursus

Et rigtig godt og lærerigt kursus med Mark som underviser. Mark gav kurset et perfekt tvist af humor.

Et " Kanon " kursus.

Det er ikke nok at have et dygtigt sammenstrikket kursus, hvis ikke underviseren har evnen til at servere varen. Underviseren på dette kursus Mark Oxfeldt vil jeg give et 12 tal. Han leverede i den grad "varen". Kurset var lærerigt, kompetent, seriøst, sjovt, og underholdende. Jeg kan varmt anbefale kurset til alle. Det er noget af en øjenåbner at opdage hvor vigtigt og afgørende det er at se sig selv og sine evner, uddannelse, og job´s mm, fra utallige sider og vinkler. Dette, at blive bekendt med at vi faktisk alle har langt flere ting at byde ind med, end vi selv går og tror, vil, hvis vi gør brug af det, kunne være os til stor hjælp på en lang række punkter. Dette gælder ikke kun når der skal skrives gode ansøgninger og CV`s, men kan bruges på masser af måder i ens liv. Nogle vil nok mene at med så positive udtalelser, er jeg blevet honoreret på den ene eller anden måde fra ASE. Men det er jeg nu ikke, jeg er bare glad for hvad kurset har givet mig.

God forståelse

Jeg fik hjælp til min LinkedIn profil, og medarbejderen var ærlig omkring de ting jeg udpegede og forstod, hvilke ting jeg ville have liggende på min profil. Han var god til at begrunde, hvorfor jeg har brug at stille det op på en anden måde.

Fint samarbejde og kommunikation

Som konsulent indenfor uddannelsesområdet (Food College Aalborg) oplever jeg ASE som imødekommende og handlekraftige i deres formidling af vores kursusaktiviteter til ASE-medlemmer. En win-win-situation for alle; Food College Aalborg får kommunikeret vores kursusmuligheder til ASE-medlemmer og ASE-medlemmerne får direkte information via ASE om, hvilke muligheder de har for kurser indenfor vores området.

Masser af redskaber til jobsøgning

Kurset var over al forventning. Der var mange gode ideer til jobsøgning, både angående opstilling, indhold m.v. Endvidere masser af ideer til steder med jobsøgning. En underviser med energi og humor, alletiders dag.

Fantastisk A-kasse og nu også fagforening

Har været til et jobsøgningskursus. Fik utrolig meget ud af kurset. Følte at vi alle blev hørt og fik rigtig mange gode hjælpemidler til at kunne søge jobs.
Har altid været rigtig glad for ASE.

Et godt samspil...

Jeg har oplevet et godt samspil med ASE ifm. udbud af Iværksætter uddannelse, hvor tilbuddet er blevet til udvalgte medlemmer. Jeg hører også ofte om en generelt positiv støtte og god rådgivning, når ledige medlemmer ønsker og ser iværksætteriet som den korteste vej til job.

nok danmarks mest besværlige sted at være arbejdsløs vis man vil have lidt ekstra indtægt som vikar

jeg har nu ikke fået nogle penge fra a-kassen grundet at jeg har haft nogle timer som vikar. deres begrunding er at de skal have en frigørelses attest og alle de ordre beskæftigelser jeg har modtaget for at de kan udbetale mig penge selv om at der står i min kontrakt at jeg ingen opsigelses varsel har. jeg har før gået arbejdsløs og været vikar i en anden a-kasse hvor der aldrig har været problemer har derfor også meldt mig ind i min gamle a-kasse igen og har taget en snak med dem om det og de er helt uforstående overfor ases krav da de jo alligevel kan se hvor mange timer jeg har haft når jeg indberetter
ASE

Reply from ASE

Kære Jannik

Jeg kan forsikre dig for, at Ase støtter dine bestræbelser på at komme i arbejde ved at tage vikararbejde. Men vi er også forpligtet til at undersøge hvert arbejdsforhold, du skriver på dagpengekortet. Uanset, hvad din gamle a-kasse har sagt. Det kræver desværre lidt papirarbejde, som vi dog generelt er ret kvikke til (også kvikkere end jeg har været til at skrive dette svar, så dine penge bør være tilgængelige nu!)

Det omkring fremsendelse af frigørelsesattesten var kun en service, da du kunne få brug for den på et senere tidspunkt – det vil normalt være til medlemmets gavn. Men vi forstår, at du i den lidt pressede situation opfattede det som unødigt bøvl, og det skal vi beklage.

Ud over det kan jeg sige, at vores fagforening er i fuld gang med at behandle din sag overfor Lønmodtagernes Garantifond.

Ring eller skriv endelig til os, hvis der opstår yderligere!

Venlig hilsen
Thomas Telving, Ase
Mobil: 2479 0322
Mail: thte@ase.dk

super dag,super underviser.

Et udemærket jobsøgningskursus.
Ikke mindst, pga den meget dygtige underviser, Lars Ginderskov.
Fik mange brugbare tips med hjem.
En dejlig og motiverende dag.

Jobsøgningskurser der kan bruges til noget

Jeg har gennem tiden været til en del jobsøgningskurser både hos AF og andre A-Kasser. Det jeg netop i dag har været til hos ASE var langt over gennemsnittet. Jeg fik faktisk noget med hjem, som jeg kan bruge til noget.

++++

billig og hjælpsom...

Sjovt, inspirerende og vejledende fagforening

det var det fedeste kurus og en herlig og meget levende kursist. vejledningen man fik i både det at skrive ansøgning, CV og gøre opmærksom på sine kompetencer var fænomenal.

Kompetent og serviceminded og relativt lavt kontingent.

Hver gang jeg er i kontakt med ASE, så er jeg tilfreds efter kontakten, hvad enten det er kursus eller møde eller spørgsmål.
Jeg har oplevelsen af at de er til for mig (hvilket også bør være tilfældet).
Jeg kan anbefale ASE uden andet forbehold end at jeg ikke har prøvet dem af i alle sammenhænge, men de sammenhænge jeg har afprøvet dem i (gennem kere end 20 år) har været tilfredsstillende, og jeg oplever, at de er mere på tæerne nu end for 20 år siden.

Positivt og professionelt fra alle vinkler - tak til ASE.

Siden ledighedsstart har jeg kun mødt venlighed og hjælpsomhed I alle aspekter. Det betyder uendeligt meget I en udfordrende situation.
Jeg føler mig som en god kunde, som får professionel behandling og rådgivning - også I forhold til aspekter som kun er til MIT bedste.
Ved henvendelse bliver jeg mødt med hjælpsomhed og altid med en fornemmelse af god vilje, god tid til mig og allervigtigst - venlighed.
Uforbeholdent 5 stjerner fra mig!

Super god og inspirerende telefonisk sparring

Jeg har i dag haft en telefonisk sparring med Lars Ginderskov. Det var en rigtig god oplevelse! Han er meget præcis i sin formulering og i sin håndtering af de emner vi drøfter, befriende kontant, og jeg fik i løbet af kort tid utrolig megen brugbar info og ideer vedr. mit cv, bl.a. om hvordan jeg bedst muligt præsenterer mig selv så et firma vil synes, at jeg vil være en gevinst for dem. Man får et enormt boost af selvtillid ud af sparring med Lars. Han er "levende" og sprudlende at tale med, en stor fornøjelse! Optakten til samtalen var også upåklagelig: i går eftermiddag ringede jeg til ASE og bad om sparring og blev straks tilbudt en tid i dag hvor en ansat i jobase ville ringe mig op, perfekt!

Virkelig motiverende telefonsamtale om ansøgning og CV

En uge efter jeg er blevet meldt ind i ASE bliver jeg ringet op med henblik på at gennemgå min ansøgning og CV. Et tidspunkt bliver aftalt, og på den pågældende dag snakker jeg en time med en meget motiveret coach, der efterlader mig med en masse nye ideer og tanker angående ansøgning og CV.

Jeg har indtil videre modtaget personlig vejledning og jeg får en fornemmelse af, at det vigtigste i ASE er at få ledige i arbejde hurtigst muligt. Ikke noget med at a-kasse og fagforening ikke snakker sammen eller at man blot forholder sig til lovstof.

Kompetente og empatiske medarbejdere

ASE bekymrer sig om deres medlemmer, og hjælper dem med de problemstillinger, de pt står overfor, om det er ledighed eller blot sparring om andre arbejdsforhold.

Tæv til mine fordomme

Al min bekymring om skrankepaveri, regelbesættelse og klientgørelse har ASE prompte gjort til skamme.
Jeg er blevet mødt af kompetence, velvilje og konsulenter med stor passion for deres embede; at hjælpe mig med selv at finde det fede job og i øvrigt forstå at navigere i dagpengesystemet.
So far, har det været et inspirerende møde, om end jeg ikke håber det bliver for tæt og langvarig en relation :D

Giv din motivation et boozt - sig 'JA' til ASES inspiration og få et pust.

Midt i en frustation over at stå uden arbejde, finde motivation til at få kørt kanonerne i stilling og søge, søge og atter søge jobs, rejse sig som mælkebøtten igen og igen, omend man ugentligt sables ned på selvtillid, fordi vi er så mange der kæmper om samme bytte uden at få det "nedlagt", fik jeg et friskt "pust" på ASES inspirationskursus om jobsøgning. Der hersker ingen tvivl om Lars Ginderskovs fantastiske evne til at inspirere. NLP tilgangen, gjorde dagen uhøjtidelig og med en humoristisk tilgang, uden dog at tilsidesætte hvorfor vi var dér. Vi skulle have fond til suppe, sauce og jobsøgning. Efter kurset havde jeg et hoved på størrelse med Sjælland, og det var bare en dejlig følelse ikke at være tom indeni, men spækket med positiv energi og masser af aha-oplevelser. Tøv ej, men kom af sted og del erfaring med mennesker i samme "båd".

Uanset kort eller langtids jobsøgende - der er håb forude ;0)

Jeg blev opfordret til at deltage i inspirationskurset hos ASE og sagde ja tak. Absolut ingen skuffelse. Det kan være lidt af en jungle, når man som jeg ikke har været i denne situation i flere år. Der var og er virkelige gode værktøjer at hente i forbindelse med ansøgning og CV. Underviser Lars Ginderskovs måde at inddrage alle samt formidle det vigtige, var i sandhed et stort plus for kurset! Jeg kastede mig glad over opgaven, da jeg dagen efter sad på mit hjemme kontor og synes selv, det var ret godt, det der blev sendt afsted ;0)

ASE Details

Billig a-kasse, hvis du er selvstændig, iværksætter, lønmodtager eller bare selv vil bestemme din a-kasse. ASE er a-kasse for både selvstændige og lønmodtagere.

Visit ASE

Write to: thte@ase.dk