Asko Vølund reviews

Asko Vølund reviews

5.7

God Vaskemaskine fra ASKO

Jeg har købt en ASKO W6567 vaskemaskine, som nu tager sig godt af hjemmets tekstiler.

Jeg vælger heller ikke Asko igen

I april 2010 købte vi både vaskemaskine W6883W og tørretumbler fra Asko, samtidigt på vaskemaskinen tilkøbte vi en 5-års ekstra forsikring. Den forsikring har vi haft brug for ca. 10 gange for maskinen har både haft pumpeproblemer, styringen i maskinen er blevet skiftet ca 5 gange, der er skiftet flere reservedele som jeg ikke har navnet på, og maskinen har været med hjemme hos reparatøren for der har været ting der ikke kunne ordnes i mit hjem.(tromle, lejer, pakdåse og drivrem udskiftet) Det har hver gang betydet at jeg har skulle tage fri for at kunne være hjemme når reparatøren kommer en gang mellem 10-14. I aftes brændte maskinen endnu en gang sammen, mens den var i gang med at skylle gik strømmen i hele huset, og først da vi fik frakoblet vaskemaskinen kunne vi have strøm i huset. Det tyder på samme fejl som da den senest blev lavet i oktober for der kunne vi heller ikke have strøm når vaskemaskinen sad i stik. Altså endnu en gang skal jeg have fat i firmaet så de kan sendte en reparatør ud, det plejer ikke at gå vildt hurtigt så jeg skal endnu engang bruge familie og venners vaskemaskinen. Det er simpelthen for dårligt for en maskinen jeg gav 9000 for i 2010. Jeg køber aldrig ASKO mere og jeg er tæt på at smide den ud, for jeg føler mig ret snydt , betal for en dyr maskine + en forsikring og så kan man døje med sådan noget i flere år. Jeg skulle have købt en billig maskine og smidt den ud når den gik i stykker. Og den forsikring jeg har tegnet de fortsætter bare med at reparere maskinen der har aldrig været tale om at nu kunne det da ikke blive ved, sig mig hvor mange gange er det ok at fikse tingen så den kan køre det næste halve år før den skal laves igen., Jeg har forlængst droppet håbet om at de opgiver at lave den og giver mig en anden, så det er vist mig selv der skal beslutte hvornår jeg opgiver min ASKO, jeg kunne fristes til at kalde mærket FIASKO :-(

Én gang ASKO, altid ASKO

For 4 år siden flyttede vi ind i vores nye hjem og vi skulle naturligvis have de bedste hvidevarer både i holdbarhed og udseende. På nettet faldt vi for en ASKO vaskemaskine (mrk. W6903) og en ASKO opvaskemaskine (mrk. D5893FI). Vi forhørte os hos venner og kollegaer og fik kun positive tilbagemeldinger, så vi investerede derfor i disse to maskiner. I vores familie på to voksne og to børn kører maskinerne stort set dagligt og de virker upåklageligt. Vi er så glade for vores investering.

Så da vores emhætte (ikke en ASKO) stod af for ca. 14 dage siden, var vi straks inde på ASKOs hjemmeside og nu hænger der en superflot emhætte (mrk. CW4690) og pryder vores køkken.

En gang ASKO, altid ASKO.

Hej Helle
Tak for din anmeldelse på Trustpilot. Vi samler på tilfredse kunder og solstrålehistorier som denne er. Et dejligt indspark i en travl hverdag.

Endnu engang tak for det flotte indlæg omkring vore produkter.

Gorenje Group Nordic A/S

Magna K.Kristensen

Super lækre produkter

Jeg har nu haft Asko i 8 år og alle produkter har virket efter hensigten.
Havde på et tidspunkt et problem med vaskemaskinen som blev løst efter en kort samtale med de yderst hjælpsomme teknikkere hos Asko.
Så jeg vil føle mig fuldstændig tryg ved at vælge Asko igen.
Alle produkter kan gå istykker, men man genkender et godt produkt på den service man modtager når man oplever fejl, og her er min vurdering at Asko er en top leverandør.

Hej MF
Tak for din flotte anmeldelse og ikke mindst den store ros til vore produkter. Jeg vil sende din ros videre til vore teknikere, det luner altid.

Rigtig god dag.

Gorenje Group Nordic A/S

Daarligt.

Har faaet en af deres vaskemaskiner rapareret flere gange end jeg har tal paa, da de endelig kom med en "ny" var den uden emballage og med flere brugsspor.
Vi taler om en af de dyrest maskiner paa markedet.
Aldrig mere Asko.

Hej Poul
Tak for dit indlæg den 13. februar 2014. Vi er kede af at høre, at du ikke har været tilfreds med dit tidligere produkt samt levering af den nye vaskemaskine, her tænker jeg på ”manglende” emballage/brugsspor. Jeg vil meget gerne undersøge sagen nærmere, men i den forbindelse skal jeg bruge dit telefonnummer samt din adresse, så jeg kan finde dig i vores system - du er velkommen til at sende ovennævnte oplysninger til mig på mkk@gorenjegroup.com - herefter vil jeg snarest vende tilbage til dig.

Dårlig Dårlig Produkt

Jeg køber mig en Asko Vølund tørretumbler T712 fordi jeg gerne vil have noget kvalitet for ca. 6 år siden.
Til min store forundring går lejet i stykker på remstrammer hjullet selvom der står på Asko`s Hjemmeside at den har driftsikkerhed på ca. 20 år.
jeg ringer så til Asko Vølund og får at vide at det er ikke noget de vil dække.
Så lad være med at købe Asko Vølund når de ikke holder bedre.
Et remstrammer hjul koster 699dkr til Asko, næsten til alle andre mærker koster den ca. 200
JEG KØBER ALDRIG ASKO VØLUND IGEN.

Reply from Gorenje Group Nordic

Hej Dennis Kjer Westphal!

Vedr.: Asko Vølund tørretumbler T712 købt for ca. 6 år siden.
Tak for din anmeldelse, som vi selvfølgelig tager meget seriøst. Vi vil altid gerne have glade og tilfredse kunder også selv om produktet er ca. 6 år gammelt. Jeg vil meget gerne se på din sag og muligvis være med til at gøre en forskel. Hvis du er interesseret, bedes du sende dit telefonnr./adresse samt din købskvittering til mig på mkk@gorenjegroup.com,så jeg kan finde dig i vort system.

Du skriver, at remstrammer hjul koster kr. 699,- til et Asko produkt, det kan jeg desværre ikke svare på, da vi ikke sælger reservedele til private kunder og derfor ej kan kommenterer andre firmaers prispolitik.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Magna Kristensen
Kundeservicechef

Fra dårlig til god oplevelse

Opdatering: Efter igen at have kontaktet Asko blev vi nu mødt med velvilje og hjælpsomhed, som jo egentlig var det vi havde håbet på fra starten. Vi er nu igen fortrøstningsfulde :-)

-----
Min kone og jeg købte et induktionskomfur til en listepris på over 10.000 kr.
3 måneder efter garantiens udløb holdt 2 af de 4 kogeplader pludselig op med at virke.
Vi kontaktede herefter Asko Vølund og forklarede dem sagen og foreslog at der kunne udføres en reparation per kulance – idet komfuret jo altså kun var godt 2 år gammelt – og ydermere købt som værende en ekstra god kvalitetsvare.
Vi blev mødt af en arrogant medarbejder hos Asko Vølund som blankt afviste at kulance kunne komme på tale – og at vi da bare måtte betale gildet selv!

Sammenholdt med det faktum at børnesikringen på dette ”kvalitetskomfur” gik i stykker efter at være blevet brugt i en uge må det konkluderes at Asko Vølund på ingen måde er værd at betale for!
Service er en by i Rusland, og holdbarheden åbenbart ligeså. -Man kunne ligefrem få den tanke at der i dette produkt er indtænkt planlagt forældelse..!

Gå langt udenom Asko Vølund!

Hej Jakob
Tak for jeres tilbagemelding på Trustpilot - det sætter jeg stor pris på. Endnu engang tak for de 4 stjerne.

Magna Kristensen

Fra fiAsko til succes

Foranlediget af min anmeldelse har Asko (Gorenje) sat serviceapparatet igang......
Virkelig professionelt. TAK 😃

Et skrøbeligt og halvdyrt produkt, som ikke vasker ordentligt op. (D5437)
Nu er det nederste spulearm, der ikke virker...1/2 år efter garantiudløb.
Det er måske en defekt omskifter, som skal skiftes.
Reservedel, servicemand(guldsmed) leje af servicebil, miljøafgifter, fittings
og en gang moms på toppen..........jaaaah hva' så?
Køb alternativ......hvis det det hjælper.
Undervises handelsstuderende stadig i begrebet varige forbrugsgoder?

Reply from Gorenje Group Nordic

Indledningsvis tak for din henvendelse. Det er altid ærgerligt, når vi læser, at kunder ikke er tilfredse med et af vore produkter – dette gælder både indenfor som udenfor reklamationsretten. Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig, men for at kunne hjælpe, bedes du oplyse dit telefonnummer/adresse samt art og serie nr. på dit produkt (sidder inde i kabinet eller på kanten af lågen), da jeg ellers ikke kan finde dig i vores system. Du er velkommen til at sende ovennævnte oplysninger til mig på mkk@gorenjegroup.com, herefter vil jeg snarest vende tilbage.

Askov opv. D5537 i stykker 2 gang siden køb 8/6 2013

Købte Askov opv.mask. I tiltro til brand og kvalitet.
Nu vasker vi igen op i hånden efter køb 8/6 2013 af ny maskine, repareret på garanti 27/7 2013 og nu igen i stykker her 10/11 2013 og ja service er på vej, og i bedste fald kører vi igen allerede 13.11.2013.
Må tilstå at servicen er god, hvilket er ganske rart at opleve, når vi gentagne gange må skille sokkel m.m. ad i vores indbyggede nye maskine. Montøren er meget behjælpelig og rydder pænt op efter sig. Du får også leveret en fin reparationsrapport med dato og udførte ydelser. Meget praktisk at have ved hånden, når du måske om lidt skal have kontakt til firmaet igen ved næste driftsstop. Vi har nu oplevet garantiservice 2 gange på 5 mdr. og spændte på hvor mange gange vi skal opleve på 1 år? Asko igen - gæt selv!

Bedre end prisen

Igennem rigtig mange år har vi haft Asko produkter, både herhjemme og i sommerhuset .De nuværende produkter er i øjeblikket 6- 10 år, og har kørt upåklageligt, ej heller serviceret, men de er selvfølgelig også behandlet ordentligt. Det er uanset om det er vask, tør, opvask , køl/frys, frys eller emfang, så kan vi varmt anbefale dette mærke.

lækker emhætte

jeg skiftede for noget tid siden en gammel Asko/vølund emhætte ud (på grund af designet) med en ny fra Asko,og er meget tilfreds, med service og produkt

opvaskemaskine med mange fejl

Har været Siemens kunde i mange år, men ved køb af ny opvaskemaskine var det tid at prøve noget nyt og valget faldt på en Asko Vølund maskine. Det har vi dog fortrudt bittert. På bare 6 år er det blevet til ikke færre end 3 servicebesøg. Den har bestemt ikke levet op til vores forventninger.
Mus found this review useful

Hej Sabine
Tak for dit indlæg. Vi er kede af at høre, at du har haft negative oplevelser med din opvaskemaskine som du har haft i 6 år.
Det er svært for os at vide, hvad der har forårsaget 3 besøg på din opvaskemaskine, men vi vil meget gerne se, om vi ikke kan være behjælpelig med en god løsning, så du kan blive glad for Asko produkter igen.

Jeg kan umiddelbart ikke finde dig i vores system for at se dit sagsforløb, men som sagt, hvis du er interesseret, er du velkommen til at sende dit telefonnummer og adresse til mkk@gorenjegroup.com, så vil du høre fra os.

Kanon vaskemaskine

Da min gamle vaskemaskine stod af, ville jeg gerne være sikker på at få en ny maskine, som passede til mit behov - famlilie på tre altså = mange vaske pr, uge. Derfor spurgte jeg lidt rundt blandt venner og bekendte, med nogenlunde samme behov. Flere anbefalede en ASKO vaskemaskine, så jeg endte med at købe en W6567. Den er lydsvagt - rummelig - vasker tøjet helt rent og har et lækkert design. Kan varmt anbefale denne maskine.

Lækkert design og god kvalitet

Jeg har købt den lækreste emhætte (model CW4671), designet er top lækkert, super stilfuldt.... Den virker upåklageligt og er nærmest lydløs...... ASKO spiller virkelig godt! Og jeg kan klart anbefale deres produkter!

Fantastisk vaskemaskine!

For 14 dage siden døde den gamle vaskemaskine og min mand og jeg kørte i Elgiganten for at købe en ny. Vi fik anbefalet Asko vaskemaskinen W6567, som vi købte med det samme. Jeg har simpelthen været så glad siden. Det er en super maskine. Vaskemaskinen er nem at betjene og kvaliteten er rigtig god. Den har flere forskellige vaskeprogammer som gør at jeg nemmere kan få vasket familiens tøj. Det er en super maskine der vasker perfekt.

ASKO/Vølund har INGEN kundeservice!

I efteråret 2009 købte vi en Asko opvasker D5253 med en listepris på ca 9.700 kr. Den blev solgt på kvalitet, XXL størrelse og lang holdbarhed. Det eneste der har været rigtig er størrelsen. Kvalitet og holdbarhed har været under alt kritik. Vi har haft tekniker på maskinen 3 gange. Typisk fejl på elektronikken - den kunne ikke starte, knapperne virkede ikke osv.

Nu var den så gal igen og der var en pumpe der kørte konstant. Jeg ringer til Asko-service, der siger at det er et kendt problem. Jeg forespørger efter kulance - men det kan jeg ikke få, da det ikker er så kendt alligevel ?

Jeg beder om at en tekniker kontakter mig - det er nu snart 3 uger side og jeg har ikke hørt fra Asko-service!

Nu er tålmodigheden slut - maskinen er skiftet ud og Asko har fået endnu en dårlig anmeldelse på Trust-pilot.

Skuffende oplevelse jeg klart beretter til alle der spørger om mit råd.

ALDRIG MERE ASKO

købte opvaskemaskine i 2010 som gik i stykker første gang 6 mdr efter køb og igen en gang mere inden for garantiperiode. Nu er den brændt sammen og skulle betale 800 kr til montør som asko henviste os til for at få at vide at det ikke kan betale at reperere den da det vil koste mere end maskinen har kostet. Asko fralægger sig al ansvar og ringer ikke tilbage som lovet.

Dårligere opvaskemaskine har jeg aldrig haft

Købte en Asko opvaskemaskine D5257 for nogle år siden, og aldrig har jeg oplevet så dårlig en opvaskemaskine. Fik at vide at det var en rigtig god maskine og betalte da også i dyre domme for den, men har aldrig været så skuffet over et produkt, som denne. Den har aldrig vasket ordentlig op. Tidligere havde vi en Electrolux, der bare virkede perfekt, og i sommerhuset har vi en LG - der også virker perfekt - og den har endda kun kostet det halve af Asko maskinen.
Jeg vil ALDRIG købe et Asko produkt igen, og fraråder bestemt også andre fra at gøre det. Så kan de lige så godt smide pengene ud af vinduet.

Asko: noget opreklameret bras

Wauw, jeg troede kun, det var mig, der var uheldig, indtil jeg læste anmeldserne her om Asko. Jeg købte to stk. Asko W6567 vaskemaskiner i træk fra Elgiganten og måtte levere dem begge tilbage inden for en måned, fordi centrifugeringen var så forfærdeligt. Den grå gummiliste, der sidder rundt om lugens kant, sidder fast med 4 små stykker gaffatape på bagsiden!! Det gør den på alle W6567. Hvis det er kvalitet, så er månen da helt klart lavet af ost.

Elgiganten fortalte ellers, at Asko er "sådan en god maskine til prisen". NEJ, det er det bestemt ikke! Det var en mareridt og kostede både mig og Elgiganten en helvedes masse tid og energi. Og ringer man til Asko, får man en en rigtig ubehaglig service, ja, de kunne ikke være mere ligeglade. Det bedste var Elgigantens hjælpsomhed; de var virkelige interesserede i at sørge for, at jeg blev tilfreds, og jeg fik en god maskine til sidst. Her er en video af min sidste Asko under centrifugeringen. Advarsel: risko for søsyge: http://www.youtube.com/watch?v=EUQIAyu95fY

Aldrig mere ASKO vølund.. ALDRIG

Købte en vaskemaskine Model W6985 fra ASKO tilbage i 2008 for 8000-9000,-.. en rigtig flot maskine, som man jo tror skal holde 10 år uden problemer pga mærket. Det var ikke det som skete for os, der gik kun lige over de 2 år - ja - ca. 3 så gik den i stykker. Det kostede os lidt over 2500,- vi får af reparatøren at vide vi skal have skiftet nogle dele m.m.. Vi tænker det var godt nok trist, men håber det så giver os en masse år med denne maskine.

MEN NEJ... på dens 5 år NU er den rusten, der er fundet flere fejl på maskinen. der er bla. stor lækage på pumpehuset, som derfor skal skiftes. motorstyring er defekt som løber op i små 5000,- at få lavet.. Vi tænker så det må Asko jo få lov at betale for, da det jo ikke kan passe at man køber en maskine til den pris og så oplever så mange fejl.. Ringer til kundeservice og bliver mødt med spørgsmål som "om jeg ikke kunne se der var noget galt" "Virker lidt underligt det bare sker" som om man havde gjort det med vilje. og meget hjælp fra ASKO's kundeservice får man heller ikke. De kan MÅSKE gå med til at betale 50% af de reservedele som der skal til... det er jo håbløst og derfor vil jeg sige FARVEL til ASKO og gå ud og bruge 4000,- på en god maskine fra Samsung med 5 års total garanti og smide den ud efter de 5 år skulle den gå i stykker og købe en ny..

Håber i tænker over dette før i vægler at købe en ASKO maskine, har virkelig ikke været pengene værd for os.

Deres logo skulle de nok skifte ud.. fra "Asko Vølund - Bygget til at leve længere" til "Asko Vølund - Koster bare meget mere"

Gorenje Group Nordic Details

I 100 år har ASKO Vølund leveret hvidevarer til danske familier. Den skandinaviske tradition for høj kvalitet, smukt design og innovative løsninger går som en rød tråd gennem alle vores produkter.

Visit Asko Vølund

Call us on: +45 36721133