Aspect reviews

Aspect reviews

3.5

NUL STJERNER! ingen styr på hverken teknik eller administration.

Tilbage i 2009 havde jeg et webhotel hos Mondo, der solgte deres hosting fra til Aspect Networks. Det var en opgave som Aspect indrømmede gentagende gangen at de ikke magtede, også offentligt. På trods af at jeg formelt set aldrig havde indgået en aftale med Aspekt om leverance af hosting, og de heller ikke kunne honorere de forpligtigelser som Mondo havde haft overfor mig, efterfølgende i 2009-2010 så insisterede Aspekt på et tidspunkt i 2011 at sende mig inkasso-rykkere. Rykkere på faktura, som de aldrig havde sendt til mig og på tjenesteydelser som de aldrig havde leveret (fået til at virke) og som jeg ikke havde bestil hos dem. Mange tilsvarende sager fik også dengang omtale i ComputerWorld og Ingeniøren da jeg ikke var den eneste som oplevede Incasso-spam fra Aspect' Teknisk Direktør/CTO "Chief Technical Officer" ved navn M. L. - På trods af at jeg opfordrede Aspect Networks til at dokumentere kundeforholdet og/eller hvad det var de mente at de havde leveret af varer/tjenesteydelser (herunder evt. "oppetider"), så fik jeg at vide at al dialog måtte gå gennem deres Inkassofirma (Intrum) som jeg så også måtte have besværet med at sætte ind i sagen. Aspect undlod at svarer efterfølgende, men jeg er overbevist om at jeg ALDRIG skal være kunde hos dem igen - frivilligt eller ufrivilligt.

Tilføjelse pr. 14/11-2012:
Man kan så undre sig over at 7 anmeldelser med 5x1 og 2x2 stjerner (gennemsnit=1,29, altså markant UNDER to stjerner), kan medføre en TrustScore på "3,5" og to stjerner - kan man som virksomhed "købe" sig til en højere score hos TrustPilot?

Artikler om Aspect Networks i ComputerWorld:

Omstridt hostingfirma fortæller om sin brandslukning
Kæmpe kaos med konkurskrise og krakilske kunder har tvunget hosting-selskabet Aspect Networks helt i knæ. Selskabet har nu hyret en ny fungerende direktør som brandslukker.
---
Hosting-selskab barrikaderer sig bag telefonsvarer
I flere måneder har den været gruelig gal med servicen hos hostingselskabet Aspect Networks. Kunderne raser, men bliver konstant mødt med telefonsvarer og auto-mails.
---
Når kunderne hos hosting-selskabet Aspect Networks ikke kan få fat i hverken deres data eller selskabet,
---

Dårlig service og mangel på vilje til at forholde sig til problemet

Plain and simple.

Når man skriver "Hej, her er situationen" og kun får standard-svar/standard-betingelser tilbage, så føler man, at man taler til en mur. Især når muren har været uduelig undervejs i sagen (her drejede det sig om en domæneflytning) og man allerede en gang har punget ud for at få problemet til at forsvinde, selvom det absolut ikke var rimeligt.

Jeg er sikker på, at der er rare og dejlige mennesker hos Rackpeople (de gange jeg nåede gennem den lange telefonkø følte jeg mig taget alvorligt og deres bogholderi var flinkt). Men ideen om, at det vigtige er at presse penge ud af kunder på tvivlsomme "Men sådan er vores politik, selvom vi begge ved, at jeg kunne se det fra din side og gøre dig glad" er bare ikke langsigtet. Tværtimod.

I den moderne verden skal der så lidt til for at give en god oplevelse som kan forplante sig - og at forsøge at suge de sidste småpenge ud af folk (først var det 79 kr for en genåbning pga unødig sløvhed fra Rackpeoples side og siden var det ca. 250 kr for den ekstra måned som den åbning kostede fordi den ikke automatisk var blevet opsagt) er bare kortsigtet forretningsstrategi.

Var det de 320 kr værd at efterlade en kunde, som føler sig elendigt behandlet? Måske. Det er det ikke i mit firma. Men jeg lever selvfølgelig også af at arbejde med mennesker, fremfor data. ;)

Rackpeople, jeg håber I tager det her som en hjælpende hånd. Hvis ikke, så grin i det mindste på kontoret af tossen, der formaster sig til at skrive, at I gør jer selv en bjørnetjeneste ved at behandle kunder unødigt dårligt.

Med venlig hilsen/Kind regards (som de fint afslutter mails med)
Claus Raasted

Sender regninger tilfældigt ud

Jeg havde aldrig hørt om Aspect Networks ApS, før jeg i dag fik en regning fra dem. Jeg ved ikke hvorfor de tror jeg har mit domain hos dem, men fakta er, at de mener de skal have penge for de næste tre år af mit domain, som jeg har haft i seks år, hosted af mig selv. Forbandet svineri!

Manglende tilbagesvar fra Aspect.dk

Det er statig umuligt at komme i telefonisk kontakt med Aspect.dk

Endvidere så svares der heller ikke på "support-sager" eller i værste fald bliver sagen lukket med henvisning til at sagen er løst uagtet at man 2 min efter kan konstaterer ved simple tests at det er det ikke.

Ringe performance, mangelfuld support, plaget af spam.

Vi havde store forventninger til Aspect da de overtog efter Mondo, men gælden varede kun kort. Selve migreringen tog flere måneder, og det endt med at vi selv skulle foretage dele af den, samt selv kontrollere at al data var med. Vi havde flere telefonsamtaler i pågældende periode, hvor der blev lovet bedring men INTET skete, intet....
p.t har vi en situation hvor det tager flere minutter at hente blot en mail fra serveren, sådan har det stået på i flere uger. Langt de fleste af vores support sager (tickets) bliver ikke besvaret, nogle er over en måned gamle. Nogle få tickets bliver kun besvaret med at intet er deres skyld og intet kan gøres.
Der er også problemer med at nogle e-mails stadig løber ind på den gamle Mondo server, og således slet ikke kommer til os.
Vi har mange problemer med at sende mails world wide, idet mange mailservere ikke acceptere Aspects mail server. Heller ikke her kan/vil Aspect gøre noget.
Vi er også voldsom plaget af spam.
Aspect har nu helt lukket for telefon supporten. Aspect er efter min vurdering drevet af amatører for amatører, og man bør som seriøs forretnings drivende ikke vælge det som udbyder.

Virksomheden anmelder sig selv;

[Name removed]- hvordan kan du bruge servicen fra virksomheden i 2½ år, når ASPECT som selskab blev stiftet i November 2008 iht. CVR.DK ?

Er du ikke bare [name removed] fra ejerkredsen også.

ASPECT leverer en elendig service; ingen kommunikation, og ingen respekt. Synd finder jeg det ikke; hvorfor købe Fuzions kunderne når man ikke har styr på sagerne. Ris til egen røv - ansæt nogle mennesker. Hosting handler om service, ikke teknologi. Vi har stadig ydelser i klemme fra tiden hos Mondo; men i det mindste fik man dengang en person i røret og en sang fra de varme lande. Oppetiden var langt bedre.

Konstant nedetid og INGEN respons på henvendelser.

Jeg administrerer 22 domæner for mindre virksomheder - en del af disse lå hos DHT, disse DHT domæner er overført til aspect networks og siden har det været éen lang pinsel med nedetid, mistede domæner uden backup og manglende svar. ét domæne som blev opsagt i DHT's tid opkræves vi stadig for, opsigelse af domæner tilbagefra sep.09 modtager vi stadig regning på, og nye opsigelser fra 27.01.10 er stadig udekræftede.
IGEN nedetid på mailservere, fik besked 25.02 og 26.02 "det tager 1-2 timer" 28.02 STADIG uden mails..

Aspect Details

Lad Aspect Networks sørge for din infrastruktur. Vi tilbyder billig serverleje, webhotel og hosted Small Business Server. Nemt og bekvemt.

Visit Aspect