Asus reviews

Asus reviews

3.7

YEAY ASUS

Har købt en masse asus dele til hjemmet.

Har købt bundkort, router, medie center, grafik kort osv
Har ikke aldrig oplevet bedre kvalitet.

Det eneste problem jeg har haft har været med min router og det blev klaret med et lille opkald til supporten hvor de henviste til at jeg skulle lave en Firmware update hvilket løste mit problem.

1000 TAK Asus for god service og perfect kvalitet.

Hurtigste reparation og bedste service jeg har oplevet

Jeg sendte min ASUS 1225B ind til reparation i sidste uge med et spinkelt håb om, at den kunne blive klar til skolestart. I telefonen var de gode til at fortælle, hvordan en reparation foregik, og hvad man selv skulle sørge for som kunde, når man skulle sende den ind. Ufatteligt nok tog reparationen under en uge (de fik den nærmest færdig samme dag, de modtog den på værkstedet), og det betød, at jeg allerede fik min computer tilbage en dag før skolestart. UPS kom til døren og hentede computeren, og da den var færdig med reparationen, afleverede de den også. Alt selvfølgelig betalt af ASUS.
Rigtig god oplevelse.

Godt køb.

Har købt en U500VZ, en rigtig lækker maskine skal det siges. Jeg har ikke oplevet problemer med produktet endnu, tværtimod. Maskinen opfører sig upåklageligt, og ved supporten havde jeg mulighed for at sælge det pre-installerede Windows 8 tilbage. Jeg kan blive lidt forrykt når jeg læser folks kommentarer her inde. Sund fornuft og en smule logik vil løse størstedelen af det ris folk har lagt her inde. Hvem vælger f.eks. at sende deres helt nye PC (første dag) på service? Ta' da produktet ned i forretningen hvor den er købt og få den byttet over disken? Og hvordan kan i forlange at få byttet computere, når det system i sidder med er år uden for garanti perioden?

Med lidt forstand på området, vil jeg sige det er en kendt fakt at Asus kommer bedre dele i deres systemer, skal man alligevel ud og købe et færdigt bygget system.

Asus !!! Lyver omkring de reparationer de laver

Jeg købte min Asus notebook X5DAF d. 7/ 6-10 og allerede efter en mdrs tid gik den i sort, så jeg måtte foretage en 4-5 Recovery for at få den til at fungerer indtil jeg havde muligheden for at indlevere til til Expert i Vordingborg hvor den er købt, at jeg først kunne indlevere den første gang d. 17/1-11 , skyldes at jeg var på ferie ,
neden under kan i se forløbet af rep på min pc.

Her er en liste med datoer over det der har været i vejen med min pc.

Her har du en liste over ting der er skiftet med datoer:

2011/01/17:
Udskiftet SEAGATE 500 Gb, 5400 RPM harddisk

2011/05/02:
Udskiftet SEAGATE 500 Gb, 5400 RPM harddisk
og DVD/CD-ROM holder i afspiller

2011/05/20:
Udskiftet F52 keyboard og bundkort

2011/10/27:
Udskiftet intet, ingen fejl fundet i test
(det passer ikke fordi der udskiftede de højtalerne som de havde ødelagt sidste gang de havde den til rep.

2012/05/24:
Udskiftet F52 keyboard

og nu er min harddisk igen her d. 8/8 gået , mente de oppe i Expert,
så min oplevelse er så dårlig at jeg vil sige hold jer langt væk fra at købe en Asus, maskinen er jo nok det man kalder en mandags maskine, men så syntes jeg at Asus må stå ved det og give mig en en ny,
jeg syntes det er underligt at man selv lige pludselig skal stå til ansvar for at få rep. sin pc ok det gælder også andre ting , , ja butikken sender den ind for en, men så er der da heller ikke mere service at hente der, resten må du selv forhandle med Asus , hvilket jeg prøvede, men de mente ikke de ville give mig en ny pc, som jeg ser det, så må det for dem drejer det sig ikke om at have tilfredse kunder , men blot få solgt deres produkter...
Jeg har spurgt ind til hvad det er for en harddisk de sætter i deres pc og jeg fik denne her mail,

Hej Helen,
De harddiske vi bruger kommer fra Seagate og Westendigital som er nogle af de største harddiske producenter.

Du har desværre været uheldig med at skulle sende din maskine in 2 gang for at få skiftet harddisken, da dette ikke er normalt.

Jeg forstår slet ikke deres service / mangel på samme, inden der er gået et 1år er der gået 3 harddisk i min pc og så siger de at de bruger nogle af de største producenter af harddiske ..

Ja jeg kan kun sige at jeg ALDRIG køber en Asus mere og anbefaler dem heller ikke...

Jeg er blevet gjort opmærksom på at udskiftes en harddisk så vil den komme retur helt tom uden mine dataer, og det gjorde selvfølge at jeg skrev til Asus igen om de nu var sikker på at de havde udskiftet min harddisk ,for hver gang jeg har fået maskinen retur fra rep, a har alle mine dataer ligget på maskinen ,
her er det svar jeg fik fra Asus.og NEJ Expert har ikke taget noget backup af min pc, så min opfattelse er nu at de lyver omkring det de laver på ens pc...

Hej Helen,

desværre kan vi ikke give et konkret svar på dette, da det er over 2 år siden harddisken er blevet skiftet. Hvis du hade kontakte os lige efter reparation så vil kunne have mulighed for at se hvad der er sket.

jeg kan se at de 2 gange den var inde hvor harddisk er blevet skiftet er den blevet send in af Expert, om de har haft taget en backup og derefter lagt det ind når de har fået den tilbage kan også være en mulighed.

I vores system kan jeg se at selve harddisken er blevet skiftet.

Så bad jeg om hjælp på FB i en gruppe med pc folk og der fik jeg denne kommentar

Efter min mening er det nogle amatører der har haft fingrene i din pc Helen Dalby. Enhver reparatør ville da undre sig over at harddisken er gået i stykker 2 gange, det samme med keyboard. Og så skifter man sørme også bundkortet til sidst. Flot!

ASUS JUST THE BEST !!!

Har købt en Asus Cm6431.
Ingen problemer, havde nogle spørgsmål til nogle af de ting der var i maskinen HW og SW og der er intet at klage over ved supporten TOP SERVICE!!!!!....

Jeg vil nu sige at alle der klager over Asus er sikkert bare sure pga de har smadret deres enheder selv og nu skal betale for det TAG JER SAMMEN!!!!.

ASUS JUST THE BEST !!!!

Drop for Guds skyld Asus

Min Asus computer er for tredje gang på halvandet år gået i stykker - en dag før jeg starter i skole. Hold nu op hvor er det irriterende, og jeg har indtil videre kun haft dårlige oplevelser med Asus. Da jeg går på HF er det vigtigt for mig at have en computer til noter, stile og andre lektier og det er godt nok også vigtigt at den virker! Heldigvis har jeg min ipad til noter og research men den dur altså ikke til længere opgaver. Hver gang min computer har været til reparation, er den kommet hjem, fri for det problem jeg sendte den ind med, men tilgengæld har den så fået et andet eller flere problem.

Helt ny ASUS bærbar skal på værksted igen igen!

Køb ikke ASUS computere for guds skyld.
Arbejder i en lille hjælpeorganisation hvor vi har brug for at vores computere virker.
Købte en ASUS X55U bærbar, der gik i stykker efter bare én dags brug.
Den røg på værksted i en måned og kom tilbage med en ny hardisk.
ASUS havde glemt at fortælle at de udskifter harddiske uden at orientere kunden, så jeg måtte bruge en masse tid på installation af programmer og opsætning.
Nu er der gået en uge og computeren er igen gået i stykker.
Denne gang er det tastaturet der er gået.
Svaret fra ASUS er iskoldt: "Vi udskifter ikke computeren, før den har været på værksted mindst 3 gange og det må tage en måned hver gang!"

Nu kan jeg ikke undvære computeren i en måned igen, så jeg må selv betale for en hurtigere reparation hos en privat pc reparatør.

Asus G55-1020V - min største fortrydelse

I februar 2013 købte jeg en Asus G55 til 9500kr i Bilka. Tilsyneladende en lækker gaming-maskine, der kan det meste. Den er også solidt bygget, men så stopper det positive også her.

Indtil videre har den vist følgende fejl:

- Når den ikke er sat til "High Performance", kan den simpelthen ikke gå på nettet - netværkskortet får ikke forbindelse.

- Hjælpemenuen i Windows, Google Chrome eller Explorer åbner hele tiden af sig selv (som om man trykkede på F1-tasten hele tiden). Måtte geninstallere Windows - det har foreløbigt løst problemet, men det kommer sikkert igen.

- Når man går på nettet, fryser den altid i 30 sek. inden for de første 5 sider, man besøger.

- Højtalerne skulle være ih og åh så fantastiske. De laver sådan nogle "priklyde", hver gang der afspilles en lyd eller sang.

- Touchpad er alt for føltsomt og reagerer, bare hånden stryger forbi det mens man skriver på tastaturet. Løsning: deaktivere det permanent og bruge ekstern mus.

- Det ringeste netvækskort jeg nogensinde har oplevet. Min kærestes gamle HP kan uden problemer forbinde på længere væk, hvor Asus'en har store problemer.

Jeg har heldigvis teknisk snilde og har kunnet løse nogle af problemerne selv eller lære at leve med dem. Gid jeg havde beholdt min gamle HP i stedet - den var da heller ikke perfekt, men den havde ingen fejl efter 5 år udover at den støjede lidt fra blæseren.

Jeg har ikke tænkt mig at tage ind til Bilka og aflevere Asus'en, for jeg har ikke lyst til at undvære den i 8 mdr. og så finde ud af, at fejlene ikke er fixet.

9500kr for en bærbar Asus!! Så forventer man sgu også, at man får kvalitet!!

PERFEKT hardware, ELENDING software

Gammel Asus N73S bærbar (2 år), har lige siden 2. uge haft problemer med stifinder crasher.

Ret jeres shell udvidelser, Asus, til næste gang jeg køber en bærbar fra jer. Det andet er uacceptabelt når I ikke giver brugeren lov til at afinstallere hovedårsagen til problemet.

LINK TIL PROBLEM - MED WORDAROUND: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/windows-explorer-constantly-crashes-on-new-asus/42fd86c1-7973-4629-a051-7e2d6947dfb8

Hardwaren er SUPER god, softwaren er det værste jeg nogensinde har oplevet. Jeg vil blive MEGET ked af det, hvis jeg opdager min næste ASUS bærbar virker på samme måde, og så vil det være sidste gang jeg anbefaler ASUS til nogen, blot på grund af en fejl-ramt shell udvidelse.

Ringe service, lang reparationstid

Havde fejl på min bærbare med det samme jeg havde modtaget den, og dette var adskillelige. Kundesupport er ikke særlig motiveret til at hjælpe.

Jeg har så fået min bærbar tilbage efter over 2 uger, men fortsat med fejl, det vil sige de ikke har testet den. Jeg får så at vide jeg nok bare skal geninstallere den - men det er jo helt ren, og fik endda ny disk.

Køb aldrig en asus!

Fejl, Fejl og Fejl!!!!!!!

Jeg har for 2,5 måned siden købt en Zenbook Prime hos jer. Allerede da jeg modtager den er der fejl på den, Bundkortet var nemlig i stykker. Sendte den ind og fik den tilbage efter ca. 3,5 uge. Da jeg så modtager den, prøver jeg at starte den op, det lykkedes desværre heller ikke. Efter en ca. 30 min. fik jeg den endelig i gang. Så vil jeg derefter prøve at få lukke den ned igen og starte den igen. Samme problem, computeren vil ikke starte, og igen efter mange minutter får jeg gang i den.
- Derudover Virker mine ctrl taster ikke.
- Nogle gange skifter lysstyrken uden videre.
- Sommetider sætter min mouse pad sig fast.

Gaaaaaaaaaaaaab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor meget tilmodighed skal man have med ASUS kundesupport. Jeg har givet ASUS meget lang tid til at finde på en løsning, hvor jeg sendte min bærbare til reparation (1/2 år gammel). De modtog den i februar og har medio maj endnu ikke fået repareret min bærbare eller krediteret den, så jeg kan få en anden. Der bliver desuden ikke ringet tilbage selvom de lover det. Det kan ikke være rigtigt, at man skal ud og investere i en anden pc i mellemtiden, så man ender op med at have 2 stk., når den engang kommer retur. Jeg sender sagen videre til Forbrugerstyrelsen/Forbrugerklagenævnet i næste uge. Jeg vil anbefale andre at gøre det samme, såfremt man føler sig dårligt behandlet. Har stadig et spinkelt håb om at ASUS får styr på det og sagen bliver lukket.

Ingen problemer her!

Havde min Zenbook, UX32VD til service hos LetMeRepair i Sverige.
Harddisken gav error, og kunne derfor ikke lukke ned.
Er meget tilfreds i forhold til hvad jeg har oplevet hos HP!
Under 1½ uge gik der med reparationen og fragten, super!
Man får også god vejledning tilsendt på mail ved RMA sager. :-)

ASUS ZENBOOK - ADVARSEL - HOLD DIG FRA ASUS

3 uger efter købet af en ASUS UX31A-R4004H 13" bærbar gik ladestikket i stykker. Splitten knækkede i ladestikket.

EXPERT og ASUS vil ikke reparere det på garantien, men kræver at jeg betaler for udskiftning af motherboard til 7.500 kr. Til trods for, at der er garanti på computeren.

Teknikeren hos EXPERT udtaler: "Reklamationsret dækker ikke udefrakommende skade. Hvilket vil sige en skade der ikke er oprindelig og kræver udefrakommende indblanding for at kunne ske. Vil mene at stikket ikke kan knække af sig selv; uden kunden river i det; derved er den afvist."

Well, EXPERT & ASUS. Selvfølgelig knækker ladestikket ikke af sig selv. Og selvfølgelig kræver det udefrakommende indblanding for at kunne ske. Det er jo netop pointen med et ladestik, at det sættes i computeren, tages ud af computeren, sættes i computeren, tages ud af computeren, .....

Og kan man basere en afgørelse på teknikerens udtalelse med argumentet: "Vil mene..."?

Well, jeg vil mene, at ladestikket er af så dårlig kvalitet på ASUS Zenbook, at det KAN KNÆKKE ved brug. Jeg sidder ihvertfald med en UBRUGELIG ASUS Zenbook 3 uger efter køb og med et tilbud fra EXPERT & ASUS om at betale 7.500 kr. for at få skiftet hele motherboarded (til trods for at det er ladestikket, der er knækket).

Konklusion: ADVARSEL - KØB IKKE ASUS ZENBOOK - OG KØB DEN SLET IKKE HOS EXPERT

De ved ikke kendes ved deres egne varer.

Kundeservice hos Asus eksistere ikke.

Jeg har købt 3 skærme. De er alle sammen skæve, højst sandsynligt producent fejl.
De kan ikke hjælpe mig siger de, og så står jeg så med 3 skæve skærme, som jeg ikke kan bytte. Fordi det er lidt over 2 uger siden jeg købte dem.

Padfone 2 - repair, and none exsisting service :(

Dear Asus

When I in December 2012 decided that i wanted a new mobile phone, I spend a lot
of time searching the market, to find the best phone currently available. In the
beginning of January my choice was ASUS, as I know them as a manufactory which
produce items of high quality. My previous phones have primarily been HTC phones,
but this time I wanted a High end phone, and choose ASUS.
The Padfone 2, seems like a good choice, and quality phone, price in Denmark is
DKK 6.000 , so not a cheap mobile phone.

Until the phone broke down, I was very satisfied with phone. But March 11, the phone
stopped having any contact to the Padfone station. I called ASUS support and
received a RMA number, all this was very smooth, 1-2 days later I received a RMA
number, printed out the label and contacted UPS. All this was very smooth.

After two week’s I called the Service center, regarding status of my device. The guy
there named Max told me that some parts was missing, and that I should call in two
day later. I called in two days later, now I talked to another person there, who told me,
that unit could not be repaired, and was send to Level 2.
During the more than 4 weeks repair, I have constantly received different
information’s from you support team. When I asked to talk to a supervisor I was told,
that this is not possible. When I called in on Wednesday, I was told something
different, then if I called in on Friday. Looks like the support team do not have the
same information’s. As a client this is very frustrated.

1.) That you do not receive the same informations,

2.) That you can not talk to a supervisor,

3.) That you expensive High quality phone, takes more that 4 weeks to repair.

At present time, I do still not have received any finally decision in what will happen to
my Padfone 2. When will the case finally close !!!!

Please give me just one good reason, you choose ASUS as my next phone vendor.
The lack of service, is on the level you would expect from a one man company stated
in east europe. Its simply not good enough.

I would be happy to receive a phone call from one of your supervisors, so we in detail
can discuss, who you trade your clients.

I can only rank this service, as low or even not existing. A mobile phone worth DKK
6.000,- which break’s down within the first 3 months should simply have been
exchange with another new unit ASAP.

Dårlig oplevelse med Asus

Dårlig kvalitet. Dårlig "kundeservice". Elendig opgradering af deres computere fra Windows 7 til 8. Nok ikke en Asus jeg vil købe næste gang!

Hold jer fra ASUS

Deres kundebehandling er elendig, og de forsøger med alle midler at undgå en garanti reparation...

Elendig og langsom discount pc

Købte for 1 år siden en ASUS bærbar pc. Det er min første, sidste og eneste pc fra dette lortefirma. Langsom opstart og problemer med cd-rom m.m.

Elendig kvalitet. Sidste gang jeg har investeret i ASUS produkter

Har nu købt 2 ASUS bærbare og begge er defekte.
Købte en ASUS G73 for 17.000 kr. i 2010. Er nu brændt sammen.... Grafik delen virker ihvertfald ikke mere.
Købte en Asus ASUS U46SV i 2011. Skærmhængslet er nu gået i stykker og den PC er ikke brugt ret meget.
Så alt i alt vil jeg mene at der er et seriøst kvalitetssikrings problem med Asus produkter. Har tidligere købt Dell og nu Samsung og det spiller bare.

Derfor : hold jer langt væk fra Asus bærbare. Det er muligt man får meget hardware for pengene men ingen kvalitet og dermed er investeringen dyr i længden.
Update : Købte faktisk 2 ASUS U46SV i 2011. Den sidste computer er nu også ¨gået i stykket i skærmhængslet. En designfejl har jeg læst og det koster en middelsvær formue at lave og vil kun virke kortvartigt....
Endnu en grund til min ene stjerne til Asus!

Is Asus your company?

ASUS is a leading company driven by innovation and commitment to quality for products that include notebooks, netbooks, motherboards, graphics cards, displays, desktop PCs, servers, wireless solutions, mobile phones and networking devices. ASUS ranks among BusinessWeek’s InfoTech 100 for 12 consecutive years.

Visit Asus