Atlantis Rejser reviews

Atlantis Rejser reviews

5.3

HOLD JER VÆK!

Vi bestilte en rejse for to personer. Et såkaldt 1. Klasses hotel og ender med et så elendigt hotel at det kunne være løgn. Jeg skrev og brokkede mig over at det ik lever op til hvad vi har betalt for og til hvad De kalder 1. Klasse, det eneste de kunne tilbyde var et andet hotel mod ekstra betaling. Vi skulle betale 3.000 mere for det. Jeg gik for sjovt ind på booking.com for at se det nævnte hotel, og jeg kunne booke det for 2.000 kr i alt for en uge. Dvs Atlantisrejser vil snyde mig igen igen og tjene penge på at de har snydt mig i første omgang. Derfor er mit råd, HOLD JER VÆK

God tur, godt hotel, dårlig udflugt

Turen med Atlantis rejser levede op til de forventninger jeg har til et rejseselskab. Dog er jeg ikke vild med deres snorkeludflugt, da den virkede rodet og ustruktureret. Den finske guide virkede direkte irriteret over at skulle arbejde.

Bliv ikke syg!

Min veninde og jeg har været i Taba i Egypten en uge med all-inclusive. En fantastisk oplevelse at bestille rejsen, at få den ændret et par gange og at blive ringet op dagen inden afrejse af bureauet, for at høre om alt var okay. Sikke en service! Rejsen gik fint, hotellet var super på alle måder! Vi var på to fantastiske udflugter med gode guider. Alt som sagt til vores fulde tilfredshed - lige indtil min veninde fik en slags hudinfektion i benene. Det tiltog med svie og smerter over et par dage, hvorfor hun søgte læge. Han var på hotellet og hun blev tilset efter max en halv time. Han var dog ikke tryg ved situationen, og ville have hende tjekket på nærliggende klinik. Han tilkaldte en ambulance og på klinikken så en anden læge på hendes ben. Han var bange for at det var en blodprop i benene (i begge ben), hvilket min veninde afviste - hun fortalte at hun havde haft det tidligere og vidste hvordan det føltes, hun fortalte ligeledes at hun var sikker på at det var en hudinfektion. Men de insisterede på at hun skulle transporteres til Eliat med ambulancen(ca 25 km), til nærmere undersøgelse på hospital. Hun skulle således tilbage på hotellet efter pas og måtte så betale 200 euro for transport til hospitalet, der ligger i Israel. Det er det nærmeste hospital, når man bor i Taba. Ambulanceføreren og lægen, der tog med ambulancen, gav udtryk for, at hun blev kørt helt til hospitalet og at der ikke var yderligere udgifter forbundet med turen. Min veninde oplyste dem om, at hun ikke havde flere kontanter med og at hun ikke havde dækning for flere udgifter på sit kreditkort. Ved grænsen til Israel blev hun fulgt gennem den egyptiske grænsepost og da de nåede til den israelske grænsepost, blev hun bedt om at stige ud af ambulancen og gå igennem kontrollerne - hun troede de ville køre igennem med ambulancen, idet de havde hendes henvisning fra lægen til hospitalet, de havde jo sagt at de ville følge hende helt dertil - og de havde på ingen måde sagt farvel eller givet udtryk for, at turen for deres vedkommende var slut! Men da hun kom ud på den anden side af grænseområdet, var der ingen ambulance, den var kørt hjem! De israelske græsevagter jog hende ud af området - og hun stod der med smertende ben, ingen henvisning til hospitalet og ingen penge!
Timer senere lykkedes det hende så at få lov til at komme ind i Egypten igen (det koster ellers ca 250 kr), men de egyptiske grænsevagter fik alligevel ondt af hende og lod hende slippe igennem. I mellemtiden havde hun fået en af guiderne til at sørge for, at der kom en bil efter hende ved grænsen, så 4 timer senere var hun tilbage på hotellet - 200 euro fattigere og ikke tilset af en kompetent læge!
Vores lokale guider var henholdsvis på udflugt og havde fri, så vi blev kontaktet af guiden fra Sharm el Sheik, der forlangte at min veninde skulle tage turen til Eliat igen - for egen regning selvfølgelig - for hvis ikke hun havde en lægeerklæring på at det var forsvarligt at rejse hjem med flyet næste dag, ville de ikke have hende med. I løbet af aftenen var vi fem gange i telefonisk kontakt med hende. Hun var fuldstændig inkompetent til at varetage vores behov eller til at sætte sig ind i min venindes situation! Problemet var at min veninde ikke havde flere penge til transport og sygehus - og at hun ikke orkede turen gennem grænsen til Israel igen igen. Jeg tvivler også på, at hun var kommet ind i Israel! For dem der ikke ved det, er den israelske grænse skarp bevogtet og man bliver udspurgt på kryds og tværs, fordi de er bange for terrorister! Atlantis rejser ville ikke lægge penge ud for transport og behandling, selvom min venindes forsikringsselskab garanterede for, at de ville refundere alle udgifter. Atlantis rejser ville heller ikke have min veninde med hjem, hvis hun ikke var undersøgt af en læge.
Det endte med at Tryg forsikring gik 100% ind i sagen sidst på aftenen,(de havde straks meldt ud, at de selvfølgelig gerne ville hjælpe, men at de håbede at Atlantisrejser ville arrangere transporten, idet de havde bedre lokalkendskab til transportmuligheder mv.) og kl 02 om natten kom en taxa og hentede min veninde, kørte hende til hospitalet i Sharm el Sheik, hvor der stod en læge klar. Han kikkede på hendes ben og konstaterede straks, at der var tale om en harmløs hudinfektion - og ingen tegn på blodpropper. Han behandlede hende medicinsk og efter 15 min var hun på vej tilbage til Taba - en tur på i alt 6 timer!!!! Medicinen begyndte allerede at virke efter få timer.
Om formiddagen var hjemrejsedag og vi blev afhentet på hotellet kl 10.30, men inden min veninde kunne få lov at komme ind i bussen, skulle guiden se lægeerklæringen fra hospitalet i Sharm. Da vi kom i lufthavnen, blev hun straks trukket til side - hun skulle undersøges af en læge, som Atlantisrejser havde tilkaldt! Han konstaterede at det handlede om en hudinfektion, og gav udtryk for at der jo absolut ikke var noget problem! Hvorfor pokker havde Atlantisrejser ikke tilkaldt en kompetent læge om aftenen i stedet?! Vi havde en rigtig god ferie - lige indtil vi fik brug for rejsebureauets hjælp! Derimod fik min veninde "en pistol for panden" ...... ! Så det der med at Atlantisrejser naturligvis vil gøre alt for at varetage sine gæsters interesse, gælder altså ikke i forbindelse med sygdom. Jeg tror at lægen og lægeklinikken har en god forretning kørende med at sende folk på hospitalet, og det bør Atlantisrejser selvfølgelig advare sine gæster om. Der stod intet om sygdom og hvordan man forholder sig i så fald i det info-materiale vi fik udleveret, ligesom der heller ikke blev sagt noget om det ved info-mødet, da vi ankom til hotellet, så vi havde ikke en chance for at gennemskue de såkaldte læger.
Vi har naturligvis efterfølgende klaget til Atlantisrejser og har fået en LANG historie fra de varme lande om, at de da virkelig beklager og synes det er synd osv. Så har vi fået et tilgodebevis på et latterligt lille beløb og det gælder kun til rejser, hvor vi begge deltager. Det er simpelthen at gøre grin med sine gæster! Vi havde købt en rejse til 8.000 kr pr person inkl. mad, div udflugter og afbestillingsforsikring.
Rejser du med Atlantisrejser, så sørg for at have mange extra penge med - eller på dit betalingskort i tilfælde af sygdom.

Suveræne ATLANTIS, leverede virkelig varen!

Vi rejste med Atlantis Rejser til Sharm el Sheikh. Det var en fantastisk og særdeles veltilrettelagt tur. Det var styr på alle detaljer, i et ellers kompliceret ferieland.

Vi fløj med Jet-Time. To voksne og to børn. Maden ombord var super. Økologisk brød, økologisk smør og youghurt, slagtervarer fra Slagteren på Kultorvet, dansk rugbrød på hjemrejsen. Lige som i gamle dage, bare bedre :-)

Besætningen var ud over det sædvanlige. Styrmanden fortalte i detaljer omkring flyvningen, så man nærmest kunne forestille sig alt hvad der foregik i cockpittet, til stor glæde for passagererne og ikke mindst de passagerer som var bange for at flyve, eller for hvem det bare var uvandt.

Kabinepersonalet sørgede hele tiden for børnene med malebøger, chokolader og særlige børnemenuer.

Lufthavnen i Sharm el Sheik var crowded og underbemandet, men Atlantis sørgede for at der i hvert fald ikke manglede repræsentanter fra dem. Der var Atlantis guider overalt; uden ved gaten til at tage imod de gæster der skulle videre til Luxor, ude ved bagagebåndene til at hjælpe de gæster, der ikke forstod skiltene, udenfor terminalen til at hjælpe folk i de rigtige busser. Det var sindssygt professionelt.

Ankomsten til hotellet (Jullie Ville Golf) var også en fornøjelse. Vi blev mødt med kolde drikke og kolde klude og kunne tjekke ind i fred og ro. Værelset var stort, rent og lå lige ud til poolen.

Rengøringen var helt i top og der blev skiftet sengetøj tre gange i løbet af ugen. Restauranterne fungerede super godt, udvalget var super og betjeningen var hurtig, høflig og korrekt.

Om dagen stod de og bagte arabiske brød i en stenovn. Vi spiste grillet kød, burgere med flammegrillede bøffer, masser af lækre salater osv. Alt sammen serveret a la carte i sundowneren eller pool restauranten.

Om aftenen spiste vi i buffeten. Udvalget var enormt, vi nåede aldrig at blive trætte af buffeten, selvom vi spiste der fem gange. De sidste to gange spiste vi sushi den ene dag og libanesisk den anden dag. Specielt den libanesiske restaurant er værd at fremhæve. Det var virkelig en god oplevelse.

Udvalget af Atlantis' udflugter var stort og mange af udflugterne blev gennemført med meget få tilmeldte og kørte flere gange om ugen.

Vi blev i øvrigt ringet op af destinationschefen fra Atlantis, samt hotellets guest relations manager to gange, for at sikre at vi var tilfredse og at alt var som det skulle være.

Underholdningen på hotellet var varieret og af høj standard. Det var et hit hos den ældste af vores børn, da han fik lov til at komme op på scenen og hjælpe tryllekunstneren.

Poolområdet var fantastisk. Børnene hyggede sig og kunne rigtig boltre sig i vandrutchebanerne, mens vi voksne solede os eller fik en drink i baren.

Vi brugte også børneklubben en del. Der kunne drengene både få lavet ansigtsmaling, se biograffilm, lege i det store legerum, danse i deres dansesal med spejle og det hele - og om aftenen var der børnedisko med rigtige drinks og DJ.

Hvis vi skulle fremhæve én ting ved turen, så skulle det være Muhammed, vores Atlantis guide, der stod for transferen mellem hotel og lufthavn. Han var virkelig enestående. Vi blev escorteret så langt han kunne (helt hen til security) og han sørgede for at der kom nogen og hjalp med bagagen. Drikkepengene afleverede vi til ham, så sørgede han for at alle fik deres del og at vi ikke skulle bekymre os om noget. Det var superskønt med sto små børn.

Vi kan på det varmeste anbefale Atlantis Rejser og Jolie Ville Golf i Sharm el Sheikh.

Én gang Atlantis - ALTID Atlantis (Sharm el Sheikh)

Endnu en gang har vi rejst med Atlantisrejser, og er ikke stødt på problemer.
Hos atlantisrejser møder man kvalificerede guides der har en vis erfaring, og ikke kommer direkte fra gymnasiet. Modne hjælpsomme guides der ved hvad de taler om, og vil stå på hovedet for at hjælpe.
Direktøren for Atlantisrejser er egypter, og personalet ved derfor hvordan de skal sørge bedst muligt for sikkerheden. Der bliver ikke taget nogle chancer og på en hver udflugt har man kontakt medmyndighederne, så alt er i orden.

Mange taler om kaos i lufthavnen, men det er vel næppe Atlantisrejser der er skyld i dette?!

Vi anbefaler klart Atlantisrejser til alle der ønsker en ferie uden bekyminger.

SHIT:Efterladt alene i Sharm El Sheik_MED boarding card i hånden men min kuffert på flyet!

"Det er ikke vores fejl, at der ikke bliver udkaldt til boarding, på hverken tavler eller højtaler, når vi har afsat vores kunder ved lufthavnen" , lyder det fra Atlantis Rejser i Sharm.
Det er din hovedpine, når du ikke finder ud i dit fly, er beskeden. Jeg mener derimod, at selskabet må og skal betale SINAI lufthavnen (eller på anden vis sørge for), at der bliver udkaldt til de mange SAS fly, Atlantis Rejser chartrer til deres kunder hver uge fra Sinai lufhavnen!

Jeg opsøgte straks herefter den stedlige myndigheder, og traf endda selvsamme person, som for mange andre fly, besørger højtaler udkald, informeres jeg om, at SAS fly ikke serviceres!
Derfor kom jeg ikke med det forsinkede fly hjem til DK!
Jeg holdt til ellers skarpt øje med tavlerne, der med stadig større intervaller
ikke længere dukkede op med, at COPENHAGEN ..delayed. Jeg henvendte mig derpå som sagt personligt til personalet; "sorry Sir, it has allready departed "
Med dårlig mave og ganske ensom fik jeg telefoneret til kontoret. Uforstående var guiderne; hvorfor jeg ikke ville tage flyet, hvorfor det lykkedes alle andre at finde ud i flyet osv.

Resultater:
Chock grænsende til depression med ødelagt nattesøvn,
Ekstra telefonregning: 500 kr
PC og printer leje 100 kr
Flybillet 2800 kr – jubii der var en rejse dagen efter, omend afg. 6.45!
Mad og overnatning: 500 kr
Taxi: 100 kr
brudte aftaler og skuffede børn

Konklusion:
Aldrig mere Atlantis Rejser!
SAS luk!

- men jeg fik heldigvis min kuffert i CPH, på SAS kontoret der.
Der er hermed må være sket brud på internationale sikkerhedsregler i samme sag..

Ingen service/Super hotel

Dette er kun om atlantis og ikk selve hotellet.
Vi er to der lige har været afsted til Sharm, med atlantis rejser, som ikk kan holde det de skriver på deres hjemmeside.
På udrejsen havde vi bestilt comfort class, hvor der skulle være mere benplads og større sæder, det var almindelige sæder og normal benplads, så det man betalte for, var mad og fri drikkelse skuffelsen var stor.
Vi havde bestilt et værelse med garden view, men fik lov at se en i en mur, og da vi fik snakkede med guiden, fik vi at vide at selvom men havde købt den udsigt, så var det kun værelset man havde betalt for.
Hjemrejsen var heller ikk noget at råbe hurra for, bussen som skulle hente os var 20 minutter forsinket og flyet var 1time forsinket, men ingen information fra atlantis side af, på flyet fik vi ikk de sæder vi havde bestilt, så vi sad ikk sammen som vi havde betalt for.

Alt i alt, så er atlantis rejser det dårligste selskab, jeg har rejst med og hvis det skulle ske at man rejse med dem igen, så kan det kun blive bedre.

Hotellet Maritim Royal Peninsula er et super hotel med Rigtig god service og og glade ansatte.

Næsten topkarakter (Royal Grand Sharm *****)

Atlantis rejser kan varmt anbefales, dog ville det være helt kanon, hvis ikke blot man blev dumpet på hotellen og derefter fået oplyst at man skulle stille ens bagage udenfor og gå i receptionen og chek-in. Derefter vende tilbage til bagagen og melde ens værelsesnummer, hvorved bagagen blev transporteret til værelsen....men hvordan kommer man selv derned og hvor er det? Der manglede overordnet informationer omkring hvad der indgik i All-inklusive samt hvor det og de befandt sig på hotellet. Den første dag blev brugt på at indsamle informationer om hvad og hvor tingene var på hotellet med All-inklusice. Det er var lidt en skam og bør Atlantis rejser arrangere bedre. Efterfølgende fik vi af vide at det skulle vi havde oplyst til venkomstmødet dagen efter. Hmm... Lidt svært når man er på skattejagt for at finde værelse, aftensmad, aftenkaffe samt div ting hotellet indeholdte.

Velfungerende, gennemarbejdede rutiner som bare virker.

Første gang i Ægypten i Taba.
Her er tale om et selskab som tager kunden yderst seriøst. Bare inden rejsestart er vi blevet ringet op 2 gange, bare for at følge op på evt. spørgsmål.
Guiderne på destinationen er et team på 3, som koordinerer internt, så gæsten altid kan ringe og i løbet af 5 min. kan have en guide stående på destinationen døgnet rundt.
Guiderne er ikke nogle 18 årige tågehorn som bare tænker på fest og farver, her er folk der kan deres historie og stof på rygraden, og som gør alt for at gæten har maksimal viden til at kunne nyde en udflugt eller arrangement.
Vi har ikke stillet spørgsmål som der ikke er svaret på prompte.

Udflugterne er særdeles indholdsrige, og koster faktisk ikke alverden, hvis man lige tænker på hvor mange timer man er væk, og hvor meget der er inkluderet undervejs.

Vi vælger meget gerne Atlantis Rejser igen. Det er et selskab i sin egen liga, og Spies, Ving og alt det andet virker pludselig som pengemaskiner, hvor kunden bare er kapital der kan malkes.

Fantastisk - vi skal helt sikkert afsted med Atlantis igen!

Min familie og jeg er netop hjemvendt fra en tur til Sharm el Sheikh på hotel Maritim Golf Jolie Ville, og det var bare den bedste tur!
Hele vejen fra booking af rejsen, til turen derned og opholdet på hotellet var servicen i top. Atlantis' folk er super profesionelle og meget servicemindede, og hotelpersonalet var ganske enkelt fantastiske!
Vi skal helt sikkert af sted igen med Atlantis Rejser.

Tak Atlantis for en skøn og uforglemmelig ferie :-)

Holder hvad de lover...

Endnu en rejse til Egypten med Atlantis, hvor alt klappede og man kunne komme helt opladet tilbage til DK.

Tak Atlantis!

FANTASTISK!

Jeg har kun positive ting at sige om Atlantis!
Har rejst med dem maaange gange og servicen har været i top alle gange!
Fremover er det kun Atlantis!

Venlige hilsner fra Ditte

Kan varmt anbefale Atlantisrejser

Rejste for første gang med Atlantisrejser i år og der er simpelthen intet negativt at sige om dem. Det hele var perfekt :)

INTET at sætte en finger på!

Man skal søge LÆNGE for at finde et rejseselvskab hvor alt er så velorganiseret og gennemført som hos Atlantis Rejser. Hotellet levede 112% op til hvad der blev beskrevet på hjemmesiden, og der var hverken skjulte gebyr eller nogle andre negative detaljer. Min kæreste og jeg, anbefaler jer til ALLE vi kender og rejser sten sikkert med jer igen, næste år!

Helt fantastisk service.
Vi har lavet en del om på vores rejse undervejs, hvor vi fx. skulle flere afsted en uge før. Atlantis har håndteret det super flot og det har simpelthen været så rart og nemt.

Min kæreste fik dårlig mave da vi skulle på udflugt. Vi havde heldigvis købt piller inden og han delte gerne ud til de andre som fik dårlig mave undervejs. Da vi blev kørt hjem stoppede guiden ved et apotek og købte nye piller til min kæreste, så han ikke manglede og bestilte piller til de andre deltager til levering til deres værelse. Det må man kande suveræn service.

Kan varmt anbefale dem.

Første og sidste gang vi rejser med Atlantis Rejser!

Min kæreste og jeg rejste for første gang til Egypten, Sharm El Sheik, med Atlantis Rejser i uge 30. Det gør vi aldrig igen!

Vi fandt rejsen på nettet til en rimelig pris på 5000 kr. pr. person, på et to stjernet plus hotel, Luna Sharm, med all inclusive.
Normalt er vi ikke sarte og stiller ikke de høje krav til vores hotel faciliteter, men Luna Sharm var ganske enkelt klamt og ulækkert!

- I maden fandt vi hår og sølvpapir, hvilket betød at vi spise på resturanter inde i byen tre ud af vores syv dage.
- Vores håndklæder var beskidte og lugtede sure/ jordslåede, det samme gjaldt vores sengelinned som bar tydeligt præg af at nogle havde lagt i det forinden os!
- Det beskidte gulvvand, blev smidt i poolen.
- De grønne arealer blev vandet med kloarkvand.
- Plastickrus blev genbrugt, oftest uden at blive vasket forinden.
Og meget meget mere...

Generelt var hotellet i så dårlig stand og af lav hygiejne standart at de 11 resterende gæster som skulle blive endnu en uge på Luna Sharm, betalte ekstra for at blive flyttet til et andet hotel!

SÅ mange mennesker tager IKKE fejl.

Trods det, at så mange ønskede at flytte, kunne Atlantis Rejser ikke selv finde tid til at komme ud på vores hotel. Istedet skulle de selv sørge for transport ud til et Hilton hotel, hvor betalingen skulle foregå. Det er da kundeservice på laveste niveau!

I mellemtiden ønskede min kæreste og jeg også at forlænge vores rejse, naturligvis også på et andet hotel, og undersøgte muligheden for dette ude på føromtalte Hilton hotel, hvor guiden var. Her fik vi imidertidig af vide at hun hverken havde tid, eller gad hjælpe os! WHAT?? Det kan man sku ikke tillade sig som guide!

Ovennævnte forhold er alle blevet påtalt både på hotellet og efterfølgende i et klagebrev. Dog desværre uden den store effekt! Derfor vil vi aldrig mere rejse med dette selskab og vil til enhvertid fraråde andre det..

Elendig / fraværende kundeservice når det virkelig gælder!

Min kæreste og jeg har nu rejst to gange med Atlantis og første gang gik faktisk fint. Alt omkring afhentning i lufthavnen visa og intro gik perfekt MEN da vi skulle på en udflugt med dem anden gang til blue-hole som er et undersøisk naturfænomen for dykkere og snorklere stoppede den gode service.
Vi blev pakket som kvæg på bænke i gamle jeeps og så gik turen 80km gennem ørken det var ikke lige det vi havde forventet med ørken safari, og opholdet ved beduiner var bare et gemik for at sælge noget at det skrammel de fattige ikke kan sælge inde i byen.
Da vi nåede til blue-hole blev vores guides bange anelser om vejret bekræftet. Bølgerne var for store og kom fra en fra en forkert retning kunne den lokale dykkerinstruktør bekræfte. Problemet opstod nu da alle havde forventet at opleve blue-hole det kom vi ikke til, vi fik tilgengæld en forklaring om at den elendige frokost løn til chaufføren og kamel manden udgjorde udgifterne (450,- pr pers) til turen og at man derfor ikke kunne gøre noget ved at stedet var lukket. Jeg har senere på atlantis's opfordring anmeldt vores rejse og lagt vægt på vores udflugt og bedt om at blive kontaktet ang. kompensation for de dårlige oplevelser samt en hel spildt ferie dag men har intet hørt.
Det er for dårligt!
Det skal iøvrigt nævnes at vores venner vi rejste sammen med var blevet så syge at de om morgenen måtte melde fra til turen uden mulighed for at få pengene tilbage.
Det vil overraske mig hvis I gider læse hva folk skriver her når I ik engang svarer på en direkte henvendelse men nu har I da muligheden indtil jeg sletter min mail om et par uger og anmeldelsen forblir til evig tid. soren.vivelsted@gmail.com

Suveræn tur til Egypten!

Min kæreste og jeg var i Egypten i sidste uge med Atlantisrejser, og jeg har allerede varmt anbefalet dem til venner og familie. Yderst kompetent service, varm og nærværende. Jeg vil med glæde bestille rejse hos dem igen!

Nem og overskuelig bestilling og venlig kundeservice

VI HAR IKKE VÆRET AFSTED ENDNU, men det var nemt at komme igennem til deres kundeservice, hvor jeg fik en udførlig beskrivelse af det ønskede rejsemål samt en god hjælp til andre spørgsmål.
Bestilling via hjemmesiden blev derefter foretaget nemt, overskueligt og hurtigt.

Godt

Gode rejsetilbud og destinationer, til fornuftige priser :-)

Atlantis Rejser Details

Atlantis Rejser er et rejsebureau med fokus på kvalitetsrejser til en pris hvor alle kan være med. Vi tilbyder rejser til blandt andet, Egypten, Sharm el Sheikh, El Gouna, Djerba...

Visit Atlantis Rejser

We live here: Robert Jacobsensvej 70a, st.
2300 København S

Charter Bureau