Auto Europe reviews

Auto Europe reviews

6.7

Smart sælger i Fort Laurderdale hos Alamo.

Efter 18 timers rejse, kom vi til FLL dansk tid 0400 lokal tid 2200. Vi ,2 personer,havde gennem Auto Europe reserveret en "standard 4 door car med a/c" pris 502 usd. (2918 dkr).

Uden at spørge, meddelte sælgeren "Viginia", at hun havde"givet os en upgrade" Det viste sig at denne upgrade kostede 510 usd. ekstra. Jeg lagde først mærke til den pris næste dag.
Ja! jeg skrev under på kontrakten, søvnig og træt efter lang rejsedag.
Så pas på hos Alamo.

Ikke fair behandling

Booker en bil via tysk side til afhentning i Kbh. Læser IKKE med småt at man IKKE må være bosiddene i DK eller Grønland. Jeg har ifm booking efter jeg fik min bekræftelse igen skrevet til Auto Europe om alt vitterlig var ok og de bekræftede JA. Jeg får oplyst ved afhentning af bilen at min privat adresse skal være uden for DK da det er en bil u afgift. Da jeg skulle afsted kontaktede jeg Auto E, som blot sagde at det ville koste min. 3 dages leje jf. deres betingelser = ca kr.2.250 selvom udlejningsselskabet endnu ikke havde fået noget betaling fra Auto E. Fik dog forhandlet det ned mod at leje en anden bil hos dem til ca kr. 1125 efter at have talt med en area manager el lign. i München. Auto E hæver pengene med det samme fra mit Master Card og jeg kan intet gøre. Jeg booker på ny og må så hente en tilsvarende bil i Tyskland da den ikke kan betales i DK hvis man skal have fri km. Det koster mig så en tur til Lübeck oveni, det er så fair nok men fordyrer det yderligere. Efter nr 2 booking får jeg først en bekræftelse efterfølgende dag ca 08:45 hvilket altså binder mig til og vente da jeg ikke ville bestille en togbillet til efterfølgende morgen og risikere at der ingen bil var ledig. Altså kunne jeg først derfra planlægge. Syntes det er helt urimeligt man ikke bliver "fritstillet" hvis de ikke formår og svare inden f.eks 2 timer. Jeg turde ikke og gå andetsteds, da de så ville charge mig igen. Har bestilt rigtig mange udlejningsbiler gennem tiden, men syntes det her er groft og det virker på mig at man laver forretning på ikke at læse det med småt på side 27. GO TUR!

Meget dyr forsikring

Jeg har lige lejet en lille Fiat Panda i Catania på Sicilien i 6 dage. Leje pris 134.-€ Det er jo ok.
Pga. den intense trafik og den store kriminalitet i det sydlige Italien ville vi gerne ha en bedre forsikrings dækning/mindre selvrisiko. De kunne kun tilbyde en fuld dækning til 200.-€ ekstra. Så fulde lejepris blev 334,-€ det syntes jeg var meget dyrt :-(
Bilen skulle leveres fuld tanket, vi var kun kommet ca 1 km væk fra lufthavnen da den første streg på tankmåleren var væk. :-(
Da vi kom retur med bilen, og ville ha snakket med dem ved Hertz, var kontoret lukket og måtte bare aflevere lejekontrakten og nøgle i en postkasse :-(

Alt ok!

Bestil roligt, alt levede op til forventningerne!

Fortravlet service ved udlevering, men lækker bil!

Mødte en meget fortravlet dame, der var lige ved at lykkes med at sælge yderligere forsikring, selvom jeg ikke er interesseret i det. Kunne selv vælge bilen, som var næsten helt ny og meget lækker. Ingen problemer undervejs og perfekt aflevering!

Alt "kørte" lige efter vores forventninger :)

Lige efter bogen, både ved afhentningen og tilbagelevering.
Selvvalget af bilen ved ankomsten - perfekt

Vil leje en bil igen her

Det hele gik som aftalt og dem jeg snakkede med i telefonen gav sig god tid til at svare på de spørgsmål man havde.

Nemt og billigt!

Billigste måde at leje bil på - meget billigere end igennem Norwegians hjemmeside. Kan klart anbefale at leje bil igennem denne hjemmeside!

Stort udvalg af biler - effektivt leje og aflevering - det virker bare!

Jeg må sige det bare virkede , det var effektivt fra start til slut. jeg tro det tog mindre ind 5 min. at afleverer bilen, hvor der var en der tog sig af alt.
Jeg lejet bilen i en månednetfik desvære lavet en påkørelise af en anden bil , men selv det var meget effektivt , hvilket blev klaret over telefonen - super god oplevelse.

Hvis du læser det med småt, så no problem...

Hvis man er opmærksom på de ekstra gebyrer, der er ved afhentning i lufthavne (typisk 500-1000 kr), så er der ingen problemer. Men den annoncerede pris er altså mindre end den du kommer til at betale, og det med småt kommer først efter pengene er gået ind på deres konto. Det koster dog ikke noget at afmelde reservationen, men der går nogle dage før pengene er tilbage på din konto.

Fik ikke den bestilte bil

Efter at have reserveret en mini van i Januar 2014 til afhentning sidst i marts, var den bestilte bil der ikke, men vi fik at vide at vi selv kunne vælge en bil på pladsen,. Udvalget var dog ikke stort i forhold til det behov vi havde til vores ferie. .
Personalet ved afhentningen af bilen var ikke særlige interesseret i at gå i dialog, ikke den store venlighed og hjælp.
Ved afleveringen af bilen var servicen helt i top.

Easy booking, with relevant level of information

Had a good experience with this rental, and also a good price. Only minus was the extra "sell" of insurance that Alamo convinced me to buy. I thought i was covered already, but became unsure.

Fin, fin oplevelse

Lejede bil i Raleigh/Durham. Havde egentlig bestilt en Cherokee, men da en sådan ikke var tilgængelig, fik jeg frit valg. Det er ok. Også aflevering og afregning var problemfrit.

Plus plus oplevelse

Venlig betjening ved telefonisk henvendelse

enkelt, overskueligt og billigt

Det er superbent at få et i overblik over priser. De særlige forhold vedrørende forsikring står eksplicit med fed....om der eks er selvrisiko, forsikring på ruder undervogn osv.
Det er nemt at dække sig ind. De forsikringer der ikke medfølger, har man som dansker oftest i sin egen ulykkesforsikring.

Skuffende returpolitik, som deres leverandører ikke kender...

Jeg har lejet bil gennem AutoEurope nogle gange, men skal da lige love for at man fik et spark i løgene, da man fik at vide at man ikke kunne aflevere sin bil tilbage før tid, jeg kontaktede Europcar, som bilen var lejet hos, og de sagde at jeg bare skulle retunere bilen og så ville jeg kun betale for de dage jeg havde haft den, det er så en helt anden historie hos AutoEurope, de betaler ikke penge tilbage, på trods af at jeg snakkede med deres kundeservice og de sagde god for det, jeg skulle bare sende en mail til dem og så ville jeg få mine penge tilbage, men det skete altså ikke, 10-15 mails frem og tilbage og her er jeg skuffet og aldrig mere bruger af AUTOEUROPE, og jeg anbefaler det absolut ikke til andre at bruge dem..

Held og lykke med det.

Lasse Olsen
Schalingsvej 7
2500 Valby

Hej Lasse,

tak for din feedback.

Jeg undskylder meget en evt. misforståelse der har været i kommunikationen. Som det dog også fremgår af vores lejebetingelser, modtager man i normale situationer ikke nogen penge retur hvis man bruger lejebilen mindre end oprindeligt lejet.

Jeg kan desværre kun beklage situationen.

Dan
Auto Europe

urimelige efter regninger og mer udgifter

jeg har i en del år brugt autoeurope og været rigtig glade for deres service og ikke mindst priser de senere år tilbyder de fleste bil udlejnings firmaer samme priser som autoeurope, som derfor har arbejdet på at tilbyde en bedre samlet leje pakke hvor " alle "
forsikringer er inkluderet ekstra føre osv osv,, men det holder bare ikke
jeg har gennem det seneste år oplevet både i spanien usa og senest i england at blive opkrævet en urimelig dyr ekstra forsikring eller ligge et depositum på (800 €).
hvis jeg valgte selve forsikringen gjorde det næsten bil lejen dobbelt så dyr
og deres nye "forbedret service " hvor du kan vælge tank fuld til fuld eller fuld til tom skal du betale uanset hvad for en fuldt tank til en mer pris på næsten 40% i forhold til markeds prisen jeg har som flere andre rigtig dårlig oplevelser med at henvende mig til autoeurope. i bedste fald får man et dårligt svar, ellers intet svar !!!!! og man skulle tro det var i deres egen interesse at have tilfredse kunder så de kunne udvikle deres forretning
TAG found this review useful

Hej M.B,

tak for din feedback.

Det er ganske rigtig en normal procedure at man skal ligge et depositum når man lejer bil gennem os. Dette depositum bliver i de fleste tilfælde blot blokeret på lejerens kreditkort og efterfølgende frigivet igen. Depositummets størrelse fremgår altid af den voucher vi sender til kunden, og som også skal bruges ved afhentning af lejebilen.

Jeg beklager din utilfredshed med vores brændstof regler, men vi synes nu at det giver kunden en god fleksibilitet med to forskellige muligheder.

Søren

Dejlig let, uden problemer

Dejlig service allerede ved telefonopringningen. Hvilket fortsatte under lejen

Dårlig kunderservice ved klagebehandling

Vi har lejet bil igennem Autoeurope for første og sidste gang.
Vores problemet var at den bil som Autoeurope formidler igennem EuropeCar i Letland var eftersøgt af interpol !!!!!! Vi blev soppet første dag EFTER 3 TIMER KØRSEL af indsatsgruppen og skulle køre på politi station medgrædende børn til afhøring, hvor brugt næsten 1 time på at opklare situation. Men det var ikke nok at vi blev stoppet på vej til lufthavn i sidste dag og næsten missede vores fly.
Det kan godt være at Autoeurope er ikke i stand til at kontrollere at deres partner udleje biler står ikke på interpol liste. Men som agent er de forpligtet til at behandler efterfølgende klage rimeligt. Vi fik svaret først efter flere henvendelse og en venter tid på over en måneder.
Hvad kan de tilbyde for ødelagt juleferie? 20 euro rabat på næste leje på min 7 døgn. De er bare ringeste kundeservice som jeg har mødt.

Hej Taisija,

tak for din feedback.

Jeg beklager selvfølgelig meget hele situationen, men da Europcar, som du i sidste ende har lejet bilen af, og som også er ansvarlige for den, ikke har valgt at give dig nogen ekstra kompensensation, har det desværre heller ikke været muligt for os at give dig mere.
Der ud over vil jeg gerne garantere dig for at dette ikke er noget jeg har hørt om tidligere, og at det selvfølgelig ikke vil ske igen.

Dan
Auto Europe

Uacceptabel check ved returnering af udlejningsvil

Jeg har gennem de senere år ofte lejet bil via Autoeurope og har aldrig haft problemer. Senest er der kommet en ny "dreng i klassen" udlejningsfirmaet Buchbinder/Dollar Rent a Car/Thrifly.
Senest lejede jeg bil i Munchen Lufthavn den 12. Februar 2014 og afleverede den efter en tur til Østrig den 16. Februar 2014. Ved modtagelsen modtog jeg en seddel med angivelse af at bilen havde 4 skader. Skaderne kategoriseres som buler, ridser, stenslag etc. Det tager ganske lang tid at kontrollere rigtigheden, ligesom man ikke er særlig hjælpsom ved verifiseringen. Da bilen skulle afleveres sker det gennem et firma som hedder Arne Service Niederlassung. Dette firma gennemgik minutiøs bilen og konstaterede at der var 4 nye skader på vognen. Jeg protesterede, fordi der var tale om stenslag så små, at de var på størrelse med et knappenålshoveds - derudover var en af skaderne en udvidelse af enekaisterende skade.
Afslutningvis modtager man en Checkin Protokol - nu med 8 skader. Alle involverede parter fortæller at de blot følger instrkserne. Udlejningsfirmaet gør udtrykkelig mig opmærksom på, at jeg har kvitteret for modtagelsen af en bil med 4 skader!

Auto Europe Deutschland GmbH Details

Auto Europe tilbyder biludlejning over hele verden til konkurrencedygtige priser, og bedste service.

Visit Auto Europe

We live here: Landsberger Strasse 155