Aveny reviews

Aveny reviews

5.9

Går i meget små sko

skulle levere en ting tilbage jeg havde købt. Der var gået 15 dage og de nægtede og henvendte til købe loven og ganske rigtigt var der gået 15 dage og loven siger 14.. De henvende til at der ikke var noteret på kvitteringen om at den ikke skulle bruges samme dag.. Altså skal jeg som kunde betale for at de ikke overholder deres interne regler

Service ud over det normale.

En kæmpe stor tak til umager Egon hos Aveny Rødovre centeret, du har virkelig leveret en service ud over det forventet ved at rep min svigersøns ur, som skulle have nyt glas og kæden m.m fik du rettet op, så uret faktisk er som nyt igen, du ved hvilke persontlige problemer du hermed fik redet for familien, 1000 tak Egon og håber i alle fik en bid af den dejlige Otello lagkage. jeg kan klar anbefale Aveny og deres service. Mvh Ivan

Aveny har ødlagt mit indsendt ur!

for ca. noget stykke tid siden, skulle jeg have skiftet batteriet i mit Casio dykker (markedspris ca 800kr!). Uret er vandtæt indtil 200m, og er et sportsur (kan ikke huske model). Jeg indleveret uret hos Aveny i Ishøj for at få udskiftet batteriet, (betalte med det samme!) expedienten sagde det kunne de godt, men det vil tage noget tid, et par dage tror jeg nok det tog. da jeg senere kom tilbage for at hente uret fik jeg uret tilbage fra Aveny og expedienten sagde at alt var ok, jeg tog det på og tænke ikke nærmere over om uret var ok!. Jeg skulle lige i Bilka for at evt købe en rem til uret, da et Casio rem koster mange penge. Jeg henvendte mig til en sød expedient i Bilka radio for at vise hende uret, at jeg skulle have en rem, jeg gav hende uret, hun kiggede noget på uret og sagde at, dit ur er vist istykker, bagdækslen på uret er åben i den ene side, tætningsremmen sidde løst ud af uret, der er åben til indmaden i uret, jeg sagde hvad, må jeg lige se, rigtig nok, var uret næsten gået istykker , isoleringsremmen, eller hvad den hedder var ikke udskiftet, dækslet var ikke sat ordentligt på! ( jeg er ikke ligefrem expert, men ved at et sportsur der er vandtæt har et særlig dæksel der er sat på under kraftig tryk med en special isolering / tætningsring som ikke er nemt at montere med mindre man har erfaring og er fix på fingerne. Jeg har brokket mig over deres svinske behandling som jeg fik af Aveny, de kender intet til sagen og gider ikke at høre på min forklaring, desuden er de beskidte i munden. Når man taler med dem.
Jeg har således betalt ca. 200kr for udskiftet batteeriet og fået delvist ødlagt mit ur.
Jeg håbe at Aveny går fallit.
Personalet er nogle svin, og behandler folk dårligt generalt.

Så hold jer til internethandel!...

Har nu handlet med Aveny nogle gange, altid via internettet.
Hver gang har jeg oplevet superservice og hurtig ekspedition. Rigtig vare til rigtig pris.

Meget tilfredsstillende!

Jeg havde set en ring på deres hjemmeside, hvor jeg derefter tager til Rødovre Centeret for at købe den. De havde den ikke i den butik hvor jeg henvendte mig, så sælgeren spørger, om jeg vil vente, for så vil hun løbe over i den anden butik og se om de havde den. Og det havde de! Jeg fik ringen pudset og renset, og pakket fint ind i gavepapir.

Desværre glemte jeg certifikatet, og prøvede at ringe til dem, da jeg kom hjem. Men de var ikke til at ringe op, så jeg skrev en mail om det forglemte certifikat.

To dage efter, lå der et fint brev med certifikatet i min postkasse!
Tak til Anette (og den anden dame) i Rødovre Centeret for en meget fin betjening!

Hvis man brokker sig kan de godt finde ud af det

Vi skulle have byttet et ur som var købt på amager og vi bor lige ved deres butik på Nørrebro. Det kunne man ikke uden kvittering - hvilket er ok. Da vi så kom med kvittering ville vi hellere have pengene tilbage, det kunne man ikke medmindre man gjorde det i den butik hvor uret var købt - de argumenterede for at deres regnskab ikke ville passe; men det giver jo ingen mening når man får et ur med hjem fra den anden butik. Min kone fik så et tilgodebevis, og det kunne hun jo ikke få pengene tilbage fra - selvom hun var taget til amager. Da hun kom hjem ringede jeg til dem og klagede i en skrap tone. Det hele gik i orden og vi fik pengene tilbage. så de kan godt hvis de vil.

Dårlig service

Da min kæreste havde købt en marguerit-ring fra Krantz og Zieglers hjemmeside, blev det oplyst, at man kunne gå ned i den nærmeste serviceforhandler og få byttet ringen, hvis str. var forkert.
Da min ring desværre var for lille, ville jeg naturligvis have den byttet. Men da jeg går ind i Aveny på Nørrebro, var ekspedienten bestemt ikke særligt behjælpelig.
Hun havde ikke ringen og beordrede mig derfor til at kontakte K&Z, hvor den var købt. De forstod ikke problemet og sagde, hun bare kunne sende den ind for mig.
Min kæreste blev tydeligt lidt ked, for han købte den alene på den måde, af den grund, at der netop var mulighed for byt i butikkerne, som forhandler mærket.
Derfor kontaktede jeg i stedet, en forhandler på Frederiksberg, som hedder Keldorfs eftf. og der var sandelig service!
De har nu bestilt ringen hjem i den rigtige str. og der skal jeg ned og bytte den over, når de har fået den hjem. De ringer til mig, når den er i butikken. Meget bedre service:)
Det eneste "positive" jeg fik med fra Aveny var, at ekspedienten kunne måle min ring str., som jeg kunne formidle videre over Tlf. til guldsmeden på Frb.
Så Aveny; vil bestemt ikke anbefale jer! :(

God service og fint udvalg.

Jeg lagde en ordre på to ure. Desværre var det ene udsolgt, men ikke taget af nettet. Hun havde dog reserveret det andet til mig, såfremt jeg stadigvæk ønskede mig dette. Hurtigt fik jeg dog besked om det, og vi fandt en løsning med et andet ur i stedet. Et par timer senere ringer en af deres medarbejder til, da jeg har valgt en anden leveringsadresse end faktureringsadresse. Hun skulle lige vide, om mit navn stod på postkassen på leveringsadressen. Da navnet ikke gjorde det, var hun nervøs for, at pakken ikke kunne komme frem, så derfor ændrede vi navnet.
Jeg kan kun anbefale dem, og forstår ikke de negative stjerner for dårlig service. Det er hvert fald ikke, hvad jeg har oplevet.
-------------------
Da jeg fik mine ure var der ikke sat batteri i. Det er for ringe. Men da jeg kontaktede dem, var de ikke sene til at beklage fejlen, tage urene retur og rette fejlen. Servicen er stadigvæk i top. Dog trækker det en *, at urene blev sendt uden batteri. Derfor opnår de kun ****, som også er flot.

ER DEN DET VÆRD?

Jeg var inde med min ring jeg fik af min afdøde mormor i julegave sidste år, da 2 ud af 4 sten af faldet af, og ringen er ikke engang særlig brugt. Kvinden bag kassen, var tydeligvis en inkompetent passer, for da jeg lagde ringen på bordet og sagde at jeg ikke havde garantien da mormor havde købt ringen til mig, men den skulle stadigvæk ordnes, kiggede hun hånende op på mig og sagde: "Den er jo ikke det værd? Ringen har kostet omkring 500 kroner og det kommer til at koste 250 at ordne den, hvorfor køber du ikke bare en ny?"

Jeg var SÅ gal! Man kan da ikke BARE købe en ny ring, når affektionsværdien er så høj på den jeg har nu. Hun insisterede nærmest på at lave en ny.

Da jeg så kom hjem var jeg så gal over den betjening, at jeg skrev en mail til deres info om problemet. Den ansatte var TYDELIGVIST ligeså inkompetent som den medarbejder i butikken jeg fik følgende svar:

"Hej Natalie!

Vi har modtaget din mail i dag her i City2. Vi er selvfølgelig meget kede af situationen, og det har helt sikkert ikke været ekspedientens mening at fornærme dig.

Vi arbejder dagligt med arvestykker og bliver i mange tilfælde bedt om at vurdere, hvorvidt disse kan betale sig at blive sat i stand osv. Og det er en skønsag hver gang som selvfølgelig er op til kunden, og ikke noget vi skal tage endelig stilling til.

I dit tilfælde vil jeg dog påpege, at din ring er en del brugt og har dybe hakker på undersiden. 2 sten tabt på begge ydersider tyder også på slidtage af grabberne som holder stenene. Du har fået en overordentlig god pris af ekspedienten, da en sten koster 75,- og efterfølgende overfladebehandling (rhodinering) af ringen ligger på kr. 350,- i normal pris.

Den kan laves, og bliver det naturligvis, men ekspedienten ret i den ikke havde været værd at lave."

PS. vi ses ikke igen! i skal ikke fortælle mig og mine ting er værd at reparerer!!!

Luksus betjening

Jeg købte briller hos Aveny og foruden en god pris for, 1 par med læsefelt og 1 par læsebriller, var der en luksus betjening. Nu har jeg haft dem i 14 dage og de er perfekte. jeg vender helt sikkert tilbage når jeg en gang skal have nye.

Ekspedienten kostede os 1.750kr.

Vi købte vores vielsesringe hos Aveny i Rødovre. Det endte med at koste os 1.750 kr. fordi ekspedienten bestilte ringen hjem i en forkert str., da hun glemte at skrive målet på bestillingssedlen, og bestilte af hvad hun kunne huske. Da vi afhentede ringene gjorde vi ekspedienten opmærksom på dette, men vi stod og skulle vies dagen efter. Hun informerede os at vi kunne bruge ringen til vielsen og bytte den til en anden ring efterfølgende. Dette viste sig at være en kæmpe løgn.
De købte ringen tilbage for 700kr., hvor vi få dage inden havde givet 2.450 kr. Vi betalte for at få ringene indgraveret, men dette fik hun ikke gjort, da hun var usikker på str. hun bestillte.

Vi har en ekspedient som indrømmer sin fejl, men AVANY vil ikke stå ind for deres fejl. Min mand går rundt med en sølv ring, som han gav 700kr., da det var det han kunne få for sin 2.450kr. ring.

Jeg har taget et billede af kvitteringerne, men kan detsværre ikke få lov til at vedhæfte dem. :(

Den dårligste butik - Hold jer væk!

Aldrig har jeg oplevet noget så dårligt som denne butik!

Det startede med at jeg så en ring bag på metroXpress, som var sat ned til en rigtig god pris, og som ville være perfekt til en gave.

Jeg gik derfor til deres butik i Rødovre for at se på den, her blev jeg mødt af en meget sur og ligeglad ekspedient, som egentlig ikke gad servicere mig. Jeg spurgte om ringen kunne byttes, og til det sagde hun at den kunne byttes til noget andet, anden størrelse eller man kunne få pengene tilbage.
Og da jeg spurgte hvad de ellers havde i samme pris, fik jeg et bræt med ringe at se på, og da jeg spurgte om de havde noget mere enkelt, så sagde hun bare at ja det havde de, men så var det vielsesringe, imens hun så nedladende og surt på mig. Og hvis jeg ikke vidste helt hvad jeg ville have, så kunne jeg lige få kataloget og tage et kig i det og komme igen en anden dag.
Det endte med at jeg gik, for at lige tænke om det skulle være den ring.

Da jeg gik derind et par timer senere, gik det lidt bedre med en anden ekspedient. Jeg besluttede at købe ringen - men de skulle bestille en anden størrelse hjem fra deres kontor på Nørrebro. Dette aftalte vi, og hun forsikrede mig igen om at den sagens kunne byttes, el returneres og få pengene tilbage.

Dagen efter ringede jeg til butikken i Rødovre for at hører om jeg egentlig ikke bare selv kunne hente ringen i deres butik på Nørrebro - og igen blev man mødt med surhed og brok fra deres side. Efter lang diskussion blev det aftalt at jeg kunne hente den på Nørrebro.

Da jeg kom til Nørrebro butikken gik det helt galt. Det tog dem 15-20 min at finde ringen. Derefter kunne de ikke lige finde prisen på den og ekspedienten var den mest intetsigende person jeg længe har set - ikke et smil at se på hende - hun så bare sur ud!

Jeg betalte prisen, og fik en håndskrevet kvitting. På denne stod der så:
Byttes ikke - Udsalgsvare.

Det var den helt modsatte besked af hvad de sagde i Rødovre. Jeg sagde til dem hvad jeg havde fået at vide dagen før - og at dette ikke kunne være rigtigt - det var jo en gave og der stod jo ingen steder at dette var deres politik. Og at jeg 2 gange var blevet lovet noget andet fra deres butik i Rødovre. Til det sagde bare - ja det må stå for deres regning!
Har både set på annoncen i MetroXpress, på deres hjemmeside og i butikken - INGEN information om dette nogle steder!

Jeg brokkede mig, og fik at vide at jeg kunne få pengene retur med det samme eller vi kunne aftale at jeg kunne bytte den til en anden størrelse hvis personen ikke kunne passe den. De kunne også lave den mindre - uden beregning - hvis de ikke havde størrelsen.

Aldrig aldrig har jeg været ude for noget ligende i en butik! Det er den dårligste service jeg har set. Jeg håber virkelig at min modtager af gaven ikke skal have den byttet eller lign. fordi det ville være synd for hende!

Dårlig service!

Min datter fik et armbånd i dåbsgave. Der skulle sættes et lille hjerte på.
Jeg indleverer armbåndet og hjertet og betaler 75kr. for påsættelsen.
Jeg får at vide at de ringer når det er færdigt....

Efter 2 mdr.(!!!) har jeg stadig intet hørt og jeg henvender mig i butikken.
Det viser sig så, at de har smidt armbåndet væk.

De bestiller andre armbånd hjem, så jeg kan finde et der ligner. Men de 2 som de fik hjem, lignede slet ikke.
Jeg oplyser at det er købt i X butik, men de afslår at ringe dertil for at få et magen til!!??? Min mand må selv ringe, mens vi står i butikken.(!!!)
Efter at min mand har snakket med den anden butik, får han nr. og navn på armbåndet, så Aveny kan få det hjem.
De lover endvidere at bestille nogle hjerte vedhæng hjem. - Dette sker dog ikke.
De ringer efter nogle dage at armbåndet er kommet. Og jeg føler mig efterhånden presset til bare at acceptere det hjerte som de har. Jeg er træt af at bokse med dem....
De sætter hjertet på og jeg afhenter det efter få dage.
Jeg siger så at jeg synes det har været en dårlig oplevelse og at jeg synes det ville være på sin ret, at de gav os et vedhæng for svige og smerte.
Det kunne medarbejderen ikke tage stilling til og ville undersøge det.
Jeg blev ringet op og fik afslag.
Ikke engang de 75kr. ville de give mig igen!

Jeg synes det er så ringe. Og sætter ikke mine ben der igen. Har ellers købt mange smykker der gennem tiden.

5 stjerner for god service

Jeg bestilte et par øreringe til gave, og fandt et rigtigt sødt par
til en tilfredstillende pris og min pakke til tiden, som lovet
og indpakningen var 100 % i orden ..

Jeg bad sågar om at få æsken pakket ind hvis det var muligt (eftersom det var til en julegave) og den var pakket fint ind ..

Så jeg er fuldt ud tilfreds og handler gerne hos dem igen i fremtiden

De snyder og bedrager

Jeg købte en alliance ring til min kæreste. Sælgeren i butikken sagde at jeg kunne få den opgraderet med flere sten, hvor jeg kun skulle betale differencen. Det står/stod desuden på deres katalog i butikken, da det er fra starlight serien.
Men da jeg prøver at få den opgraderet, får jeg pludselig en regning på det 3 dobbelte, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Det viser sig så at de i butikken siger at ringen ikke kan opgraderes som kataloget siger. Men at jeg skal betale for arbejdsløn og isættelse af nye sten.
Jeg prøvede at komme tilbage til butikken for at få fat i en anden medarbejder, men denne person sagde det samme. Og selv butiksbestyreren var fast besluttet på at jeg ikke kunne få opgraderet ringen som sælger havde informeret mig om.

Så nu sidder jeg tilbage med en fornemmelse af at jeg er blevet godt og grundigt røvrendt af den kæde. Jeg køber ikke noget der igen. Det kan jo ikke være rigtigt at man ligefrem skal lave en skriftlig kontrakt med sælgeren om hvad hun siger man kan og ikke kan. Når det alligevel er løgn.

= Update =

Et år efter prøvede jeg så igen at få opgraderet min kærestes alliancering, og det kunne man nu godt. Men her kommer det mest idiotiske. Da jeg så ville opgradere den igen til 5 diamanter, kunne jeg pludselig ikke.

Det er en butikskæde der ikke har nogen ide om hvad de selv laver. Utroværdige medarbejdere der lyver. Hvorfor skulle man ellers købe en opgraderingsring? Jeg troede jeg var gavesikret flere år frem, men åbenbart ikke fra Aveny's side.
Amatører

Varen er 100% som beskrivelsen!

Der er ikke noget snyd her; du for lige præcis det du har betalt for!

Hurtig levering. (2dag for mig)

Smykket kommer godt forsejlet i en lille forsejlet plastikpose, som så ligger i en smykke æske med polstring, som så ligger nede i en blanding af et brev og en pakke, med en blød stof inderside og endnu et lag plostring, så varen kommer i god behold!

5stjerner herfra pga alt dette og så for man også en kuglepind som er ganske god :D

Is Aveny your company?

Aveny Details

Nordens Ur-Import. Vi er et firma med 47 års erfaring i urmager- og guldsmedebranchen og har i alle de år haft postordresalg over hele Danmark samt Færøerne og Grønland. Vores målsætning er at levere kvalitetsvarer til de laveste priser i Danmark og specielt indenfor brillantsmykker, forlovelsesringe og kædevarer har vi specielt fordelagtige priser.

Visit Aveny