BabyGear.dk reviews

BabyGear.dk reviews

9.2

Super hjemmeside

Fantastisk hjemmeside, med masser af spændende ting til en god pris. Ikke sidste gang jeg køber der, for der er virkelig gode sager :-)
En meget lille minus er, da jeg ifølge bestillingen, skulle modtage det en tirsdag (en dag jeg var hjemme), men det kom en onsdag (hvor jeg ikke var hjemme), dvs. jeg skulle kontakte GLS og lave en ny leveringsaftale, det kom tog hurtigt torsdag, men som sagt det er en meget lille minus. Er fuld tilfreds med købet. Der medfølger også en returlabel, hvilket altid er en god ting.

Alt hvad du behøver, et sted!

- og ovenikøbet...BILLIGT! lækker brugervenlig hjemmeside.
En af min favoritsider når det kommer til børnetøj og tilbehør.
Og fri fragt...så bliver det vidst ikke bedre :-)

Fin service og levering

Købte en masse plastikbøtter og madkasser hos Babygear. Desværre var en af delene i restordre (sidens oplysninger om at den var på lager var ikke opdateret)- det fik jeg dog hurtigt en opringning om hvor jeg blev tilbudt at få den eftersendt, få en anden eller trukket den fra fakturaen. Samme dag blev pakken sendt og modtog den dagen efter. :)

God service og fine varer

Stort udvalg og gratis forsendelse. Var i tvivl om hvad jeg skulle vælge, men fik hurtigt svar fra kundeservice. Anbefales!

Super hurtig levering

Bestilte torsdag eftermiddag og allerede fredag modtog jeg pakken - super hurtigt og god kommunikation.

Elendig service, dårlig og uprofessionel behandling ifm. dårlig varer

Efter anvendelse af en solhat, blev jeg desværre nødt til at sende en reklamation på Legionærhatten fra Baby Banz, fordi efter kun et par ganges brug blev skyggen på hatten fuldstændig misformet/skæv og ligner Det virker til, at hatten ganske simpelt hen noget billigt kram. Og skyggen kan desværre ikke rettes ud. Så nu er hatten grim.

Jeg har en lignende solhat (andet mærke), som jeg har brugt til ham i flere år, som stadig er pæn - med en fin lige skygge, så jeg havde derfor forventet det samme af produktet fra Babygear.dk.

Jeg skrev en venlig og optimistisk mail til babygear.dk, som blandt andet svarede, "Vi har forhandlet Baby Banz i 5 år og har solgt omkring 750 af disse hatte og har aldrig hørt om det problem du beskriver. Det er vores opfattelse at Baby Banz laver produkter af rigtig god kvalitet. Skyggen er i fast materiale og derfor er det muligt, at den kan få den afbillede form, hvis den bøjes meget / helt sammen hen over skyggen. Soltøj og badetøj kan blive misfarvet hvis der bades i meget klorholdigt vand. Begge dele er dog ikke ensbetydende med, at der er tale om en fejl ved produktet. Som sagt har vi dog ikke hørt om dette problem før."

Denne mail viste tydeligt, at babygear.dk allerede inden at have kigget på hatten havde taget stilling til problemet og konkluderet, at skylden var min og hverken deres eller produktets. Og ja, jeg blev informeret om, at jeg kunne sende hatten retur - men det ville jeg jo ikke få noget ud af, når nu babygear.dk allerede havde besluttet sig.

Så efter ca. 8-10 mails frem og tilbage og gentagne velbegrundede anmodninger om en returlabel, fordi jeg ikke ønskede flere udgifter pga. solhatten, fik jeg af vide, at det kunne jeg ikke få - men betale selv, medmindre at babygear.dk vurderede, at solhattens ringe udseende skyldes produktionsfejl (men babygear.dk havde jo allerede givet mig skylden...).

Så jeg besluttede altså at beholde den gyselige og uformelige solhat og lade problemet ligge.

Men helt ærlig - det er sq ringe service. At babygear.dk allerede inden de havde set varen kunne give mig skylden for, at den var ødelagt - det er uprofessionelt. Meget uprofessionelt. Og bagefter så forventer de jeg vil blive affejet med at sende varen ind for egen regning. Det er også uprofessionelt.

Derfor 1 stjerne. Og jeg vil aldrig anbefale babygear.dk, og jeg vil aldrig selv handle
hos babygear.dk igen. Risikoen for at en varer kunne være ubrugelig/gå I stykker/ produktfejl eller andet er rimelig stor - så derfor så er det da bedre/smartere at købe sin varer på en af de 100 andre sider, der forhandler babyudstyr.

-------------------------------------------------------------

Jeg taker babygear.dk for deres svar og sætter pris på, at deres svar på denne anmeldelse har holdt en pæn tone. Hvis jeg skulle tro på det de skriver, så skulle de dog have ikke have skrevet usande påstande om trusler og at jeg har skrevet min dreng selv har ødelagt solhatten.

Trods deres besvarelse I en venlig tone og deres gentagne opremsninger om, at de aldrig har modtaget klager før over varen, og at de lever op til købelovens krav, så ville jeg stadig ikke - aldrig - anbefale nogen at købe noget på deres hjemmeside, fordi at jeg som forbruger og kunde stadig står tilbage med et dårligt og formentlig fejlbehæftet product og fornemmelsen af, at jeg er taget ved næsen af babygear.dk og det er almindelig kotyme hos den virksomhed at trække reklamationer i langdrag og yde en dårlig service. Så et godt råd er derfor - lad være med at udsætte dig selv for de frustrationer en sådan oplevelse giver.

Reply from babyGear.dk

Vi har modtaget din anmeldelse på Trustpilot og beklager naturligvis at du ikke er tilfreds, men vi har dog et lidt andet syn på sagen og tonen i dine henvendelser. Behandlingen af din reklamation er således sket helt i overensstemmelse med Købeloven og du har fået hurtigt svar på de mange mails, vi har modtaget fra dig i denne sag. Men nej, vi har ikke efterkommet dit ønske om bare at sende en ny hat, da vi ikke umiddelbart har kunne afgøre eller har vurderet, at der var tale om en produktfejl. Trusler om dårlige Trustpilot anmeldelser m.m. påvirker heller ikke vores reklamationsbehandling.

Når vi modtager reklamationer kan vi ofte ud fra et billede afgøre, om varen kan repareres eller om der skal fremsendes en ny. Vi gør hvad vi kan for at gøre det så nemt for kunden som muligt. Kan vi ikke afgøre en reklamation ud fra et billede, beder vi om at få varen ind til vurdering. Er der tale om en fejl ved produktet, sender vi en ny vare. I forbindelse med afsendelse af din ordre har vi vedlagt et forudbetalt GLS returlabel, der systemgeneres ved afsendelse af ordren. Dette har du ikke gemt. Dette label kan ikke gensendes, hvilket vi informerede dig flere gange. Vi har derfor bedt dig - helt i overensstemmelse med Købeloven - at sende hatten ind til vurdering. hvor vi så refunderer udlæg til porto, hvis der er tale om en produktfejl.

Som du selv skriver har du købt en meget populær solhat, vi har solgt omkring 750 af over de sidste 4-5 år - uden en eneste reklamation. Det siger os, at der er tale om en vare af god kvalitet. Du sender et billede ind af en hat med fuldstændig bøjet skygget og som er misfarvet. Da vi ikke har set dette problem før, beder vi om at få hatten ind til vurdering, da vi ikke ud fra et billede kan afgøre om der er tale om en fejl ved produktet eller en brugsfejl. Det er også korrekt, at vi skriver, at vi ikke umiddelbart vurderer at der er tale om en fejl ved produktet, men at den er blevet brugt forkert/ødelagt i f.m. brug. Du skriver også selv, at din dreng har bøjet skyggen. I vores optik svarer det til at du reklamerer over, at der er gået hul på et par bukser efter et fald.

Du har ikke ønsket at sende hatten ind til vurdering og vi har ikke kunne behandle din reklamation alene ud fra et billede. Vi synes dog kun det er fair at give en forhåndsvurdering af en reklamation, når vi har et godt grundlag at vurdere varen ud fra. Vi har dog i samtlige mails skrevet, at du er velkommen til at sende hatten ind til vurdering og at vi refunderer udlæg porto hvis der er tale om en produktfejl.

Dårlig returservice

De reklamerer højt og flot med at vi sender samme dag! og skaber dermed en forventning om, at man modtager varen næste dag. Og samtidig reklamerer de på forsiden med "brug GLS og få gratis fragt". Under "det med småt" tager de så forbehold for fragtfirmaets leveringstid. Så i stedet for at få varen dagen efter og inden vi skulle på ferie, ankom den til pakkecentret 4 dage efter, hvor vi var taget afsted og ikke kunne hente den. GLS skrev at de ville have den liggende i godt en uge, så vi kunne ikke nå at hente den inden den røg retur til Babygear. (Senere viste det sig, at GLS havde haft den liggende i næsten 1 måned, hvilket de ikke fortalte os). Da pakken kom retur til Babygear returnerede de pengene fratrukket retur fragt, som var 90 % af varens pris. Så vi fik sølle 9 kr tilbage... Sikke en skuffende oplevelse. Jeg er med på at Babygear har fulgt alle de betingelser som står på deres hjemmeside - men det er bare ikke særlig god kundeservice, når de kan se at vi ikke selv er skyld i, at varen er røget retur.

Reply from babyGear.dk

Vi har modtaget din anmeldelse på Trustpilot. Det er naturligvis beklageligt at du ikke er tilfreds. Når vi kigger på forløbet kan vi dog se, at vi har håndteret din bestilling helt i overensstemmelse med, hvad vi lover på hjemmesiden, information omkring leveringstid, vores vilkår og indholdet af de mails der er sendt til dig i f.m. ekspedition af din ordre.

Vi har afsendt din ordre fragtfrit til GLS pakkeshop den 6/2 - samme dag den er afgivet. Som vi skriver både på hjemmesiden og i den ordrebekræftelse, du har modtaget, er den VEJLEDENDE udbringningstid for både Post Danmark og GLS næste hverdag, da der er 96% sandsynlighed for, at pakker og breve udbringes næste hverdag. Det er derfor beklageligt, at du ud fra dette har dannet dig en forventning, om at den ville være der med 100% sikkerhed næste dag. Vi skriver dog intet sted dette, da hverken GLS eller Post Danmark kan love det.

I forbindelse med afsendelse af din ordre skriver vi bl.a. i en mail til dig, at afhentes pakken ikke i pakkeshoppen inden for GLS' liggefrist, sendes den retur, og i den forbindelse vil der blive fratrukket returfragt på kr. 39,00. Da du har købt en vare til kr, 48,00, der er afsendt fragtfrit til en GLS pakkeshop, får du kr. 9,00 tilbage.

Samme dag din ordre er afsendt er der også tilsendt track and trace link til dig, hvor du nemt ville kunne se, at din pakke har ligget i pakkeshoppen helt frem til den 7/3 - altså i næsten en måned.

Hurtig levering!

Varerne kom meget hurtigt i min GLS pakkeshop - dejligt!

Babygear trækker reklamation over doomoo ammepude i langdrag.

I slut november købte jeg en doomoo ammepude hos babygear. Hjemmesidens egen beskrivelse af ammepuden er bl.a:

"...ESP kuglerne giver ammepuden en bounce effekt, der gør at barnet ikke falder ned og mister grebet af brystvorten og den runde form gør at ammepuden ligger tæt omkring kroppen, så den ikke glider væk under amning. Begge dele for at undgå ømme brystvorter og problemer med amningen..."

Det var desværre ikke min oplevelse. Efter at have brugt puden i bare 1½ måned, var den blevet meget flad og slatten og praktisk talt ubrugelig.

Fortrøstningfyldt kontakter jeg kundeservice telefonisk d. 31/1-2014 og taler med Jesper, der virker imødekommende overfor min reklamation. Han mener, at man kan genpåfylde puden med disse ESP kugler så puden genvinder sin oprindelige form og vil kontakte doomoo herom. Han beder mig om, at sende en mail med billeder af puden, hvilket jeg gør samme dag. En uge efter denne samtale + mail, har jeg ikke hørt en lyd fra babygear og ringer derfor til dem igen, for at høre hvad der sker. Taler denne gang med Thomas, som bestemt ikke mener, at det er i orden, at jeg ikke har hørt fra dem. Han fortæller mig, at han vil bede Jesper om, at ringe tilbage til mig. -jeg hører INTET fra Jesper eller babygear i de næste 6 dage - hvorfor jeg for 3. gang ringer til dem. Denne gang taler jeg igen med Jesper, som denne gang absolut ikke er helt så serviceminded og imødekommende, som tidligere. Hans kortfattede svar til mig var, at jeg ville høre fra dem, når de havde hørt fra doomoo omkring de her forbandede kugler. Det er så 3 uger siden nu og snart 5 uger siden min første henvendelse ?!

DET ER BARE IKKE GODT NOK!

-og helt ærligt så lugter det lidt af, at hvis nu vi sylter denne reklamation længe nok, så magter kunden (den ny-bagte mor) nok ikke at bruge sin sparsomme tid på at klage mere.

Kære Babygear. Jeg køber en ny ammepude hos en af jeres konkurrenter og de 498 kr. som jeg brugte på jeres så kaldte "lækre ammepude, der anbefales af mange jordemødre" kunne jeg lige så godt have trukket ud i lokummet, for min datter stopper ikke med, at spise, bare fordi "vi skal vente på svar fra doomoo"!

Svar på Thereses tilbagemelding:

Kære Therese.

Jeg har ikke modtaget nogen mail fra babygear på noget tidspunkt - heller ikke d.17/2. Den må I meget gerne sende til mig - igen ;-)

Stoffet har været vasket utallige gange og ganske rigtigt, så trækker det sig sammen igen - i en dag eller to max. Derefter er puden lige så slatten igen! Havde ikke lige set at jeg skulle vaske betrækket hver 2. dag, for at puden kunne bevare den oprindelige form.

Personligt så tror jeg at der er for lidt fyld i puden og det har der været lige siden jeg modtog den. Mistænker faktisk, at puden har været solgt til en anden kunde en gang tidligere og som i har fået retur, hvorefter i har solgt den til mig, uden at tjekke om den var som den skulle være. Men det har jeg af gode grunde ikke en jordisk chance for at bevise. Jeg ved jo kun fra billeder på hjemmesiden, hvordan den skulle have set ud. Og ikke hvordan den burde føles.

-------------------------------------------------------------------------------

OPDATERING D. 10/3-2014 :

Babygear har nu sendt mig en pose med ekstra ESP kugler, som jeg kan genfylde puden med. Tak for det Babygear, den ene stjerne er nu ændret til 3 stjerner.
Tror godt jeg kunne finde på at handle hos Jer igen.
Håber at det bliver en 5-stjernet oplevelse næste gang :-)

Hej Trine,

Vi vil rigtig gerne hjælpe dig og jeg kan se at Jesper den 17/2 har sendt en e-mail til dig med svaret fra Doomoo. Når jeg kigger på sagen vil jeg dog mene at du burde have haft dette svar noget tidligere, hvilket jeg beklager.

"...Da din ammepude kun er 1½ måned gammel kan årsagen til at den virker lidt sammenfalden ikke være at ESP kuglerne er faldet sammen, men der imod blot at jersey stoffet har strukket sig. Du skal blot vaske betrækket, så trækker det bløde jersey stof sig sammen igen og din ammepude vil atter virke efter hensigten..."

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Therese
BabyGear.dk

gør hvad de lover

Har endnu ikke haft brug for kundeservice, for der er leveret til tiden hver gang vi har brugt dem. Kan kun anbefales.

Intet at klage over.

Fine varer, udemærket levering og generelt problemfrit.

Bestilte mine varer i går og fik dem så leveret idag - det er der mange virksomheder, der kunne lære af. Tak for den gode service

Hurtig levering og super varer

Alt som det skal være og meget hurtig levering. Her vil jeg gerne handle igen en anden gang.

God kommunikation

Jeg havde i starten af december fået bestilt ammeindlæg der desværre var i restordre fra deres leverandør. Babygear var hurtige med at informere mig og give mig muligheden for at vælge en anden model da jeg ellers først ville få min vare i januar.
Jeg valgte at vente og har modtaget min vare den 7. januar hvilket var hurtigere ind jeg havde turde håbe på :0)

Urimelig behandling

Har været en rigtig glad kunde, men stopper desværre her. Faldt for en god mail med 10% rabat på i julen, grundet julelukning. Bestilte varer som var på lager, og efter jul modtog jeg besked om at en af varerne ikke var på lager, og de mente ikke at der var rimelig levering på produktet. Jeg bad om at få varen eftersendt, eftersom der ikke var en tilsvarende vare i samme prisklasse, men det kunne ikke lade sig gøre. Så spurgte jeg om det var muligt at benytte tilbuddet med de 10% rabat, når den kom på lager igen, men nej, for tilbuddet var kun til benyttelse i julen...... Jeg synes det ærgerligt, og er tæmmelig ligeglad med deres gratis levering, for min nærmeste GLS forhandler er sur og irriteret når jeg kommer med min barnevogn, så vælger at betale for leveringen. Jeg påpeger oven i købet i mailen at der ikke er en tilsvarende vare i samme prisklasse, men får alligevel samme svar at jeg kan vælge en anden vare i samme prisklasse.....

Hej Rebecca,

Vi har modtaget din anmeldelse på Trustpilot og beklager naturligvis at du ikke er tilfreds med vores service. Jeg er dog glad for, at du ellers er glad for vores service og jeg kan da også se, at du har handlet hos os mange gange inden for de sidste 6 måneder. Det er naturligvis ærgerligt ikke at kunne gøre kunder tilfredse, når vi prøver hvad vi kan inden for rimelighedens grænser.

Du bestilte et bestiksæt til 78 kr. der havde følgende lagerstatus da du bestilte: "På vej til lager - afsendes om 4-6 dage". Derfor er der allerede ved bestilling oplyst forlænget levering på din ordre. Da bestikket desværre ikke var med på pallen fra leverandøren og vi dermed ikke kan overholde den vejl. leveringsplan, skriver vi til dig med det samme, og tilbyder dig enten at tage bestikket ud af din bestilling eller vælge en anden vare i samme prisklasse, som du naturligvis også får de 10% rabat på.

Vi kan desværre ikke administrere at opdele forsendelser, og da vi altid har fri fragt til GLS pakkeshop, er der ingen ekstra fragtudgift forbundet med at bestille og få det leveret senere. Dette er du ikke interesseret i medmindre vi kan fratrække en julerabat på 10% på den nye bestilling. Som informeret i nyhedsbrevet var dette et tilbud der alene gjaldt i den uge vi havde julelukket.

Det er naturligvis beklageligt, at du ikke er tilfreds med denne løsning, men vi har forsøgt at komme dig i møde ved at tilbyde dig et af vores mange andre babybestiksæt.

Babygear.dk

Det er min yndlingsbutik med alt til børn :)

Jeg har nu handlet adskillige gange hos Babygear, og det har altid foregået uden problemer. Nemt at bestille på hjemmesiden, hurtig levering og butikken holder hvad de lover.

Pakkesporing hos GLS : Intet resultat.

Jeg mangler fortsat min pakke(julegave) her d. 23, som skulle være sendt d. 17 december fra BabyGear.dk :-(

Kære Jimmi

Vi har modtaget din tilbagemelding på Trustpilot ligesom vi løbende i perioden med julelukket har været i dialog med dig vedrørende den bortkomne pakke.

Vi afsendte i første omgang dine varer den 17/12, men desværre måtte vi konstatere at pakken var bortkommet hos GLS. Vi har derfor gensendt dine varer, så hurtigt vi havde mulighed for det.

Vi beklager naturligvis ulejligheden og heldigvis er det uhyre sjældent pakker forsvinder hos GLS. Normalt dukker de dog hurtigt op efter efterlysning.

Hvis en forsendelse ikke dukker op gensender vi naturligvis varen.

God dag!

Babygear.dk

Ja, hurtig levering, blot 1 døgn, og fint udvalg, Lækkert :)

Misvisende information på hjemmesiden - der er IKKE FRI FRAGT MED POST DK!

Jeg har bestilt varer for over 1500kr, og så er leveringen ikke engang gratis, som hjemmesiden ellers lover! Der er et fint billede på forsiden med tekst "fri fragt" og to billeder af PostDanmarks og GLS's logo! Men det er ikke gratis med post Danmark! Det er utroværdigt og misvisende...!
Sender man den til Forbrugerombudsmanden så er det vist heller ikke helt lovligt...

---------

Kære Jesper
Jeg er ret sikker på at hverken e-mærket, FDIH eller andre lignende organisationer kan acceptere den vildledende information jeres hjemmeside besidder. Billedet viser meget klart både gls og postDK og jeg er derfor i den tro at jeg kan bestille med postDK. Først da jeg kommer langt ind i min bestilling informerer i, at jeg kun kan få leveret med gls.. Det er altså ikke godt nok! Men jeg accepterer (desværre) at der ikke er noget at gøre og vælger at bestille alligevel...

Ps hvis i får flere afhentnings steder i Valby midtby, vil min situation se anderledes ud..

Hej AB,

Tak for din tilbagemelding.

Vi må indrømme, at vi er noget forundrede over din hårde tilbagemelding, da Post Danmark skam indgår som et fri fragt alternativ afhængig af den konkrete ordres sammensætning - og ca. 25% af vores ordrer afsendes fragtfrit med Post Danmark A-post. Det kan dog være svært at vise i et forholdsvist lille banner.

Hos Babygear.dk kan vi godt lide at give vores kunder valgmuligheder og derfor tilbyder vi mange forskellige leveringsformer - og kunder tilbydes altid som minimum én gratis fri fragt leveringsmåde. I dit tilfælde kan jeg se at vi har tilbudt dig hele 3 forskellige gratis leveringsmåder. GLS Pakkeshop, GLS Erhverv samt GLS Privat til din bopæl.

Vi tilbyder ikke altid Post Danmark som gratis leveringsmåde - det afhænger af ordrens pris, vægt m.m. Vi gør meget for at oplyse om vores gratis leveringsmuligheder i faq og betingelser m.m. - og øverst på alle sider lige under indkøbskuven står der f.eks. med røde bogstaver "altid fri fragt med GLS".

Når en vare lægges i indkøbskurven vises den samlede indkøbskurv, hvor man også mere udspecificeret kan se, hvilke fragt fri leveringsalternativer der findes.

Det er vigtigt at vi får tilbagemeldinger fra vores kunder. Babygear.dk er imidlertid godkendt/overvåget af E-mærket og følger de retningslinier som de udstikker.

Jesper Brejning
BabyGear.dk

Super super og 3.gange super oplevelse

Fik bestilt den smukkeste Elodie Details kørepose derfra og modtog hurtigt :) rigtig lækker shopping hjemmeside med lækre mærker og kvalitetsvare :) fik i hvert fald det største smil på læben da jeg modtog varen og så hvor lækkert det er. Inden da skrev jeg os med en medarbejder derfra som hjalp mig med mine spørgsmål og kan kun sige at ligemeget hvad tid man skriver - svare de og så fik jeg god service og svar på det jeg spurgte :)

babyGear.dk Details

BabyGear.dk - Kids on the go. Vægten i vores varesortiment er lagt på det udstyr og tøj familien skal bruge, når den skal på tur uden for hjemmet. Autostole, flyverdragter, parasoller, gummistøvler, solbriller, drikkeflasker, køreposer, høreværn, tasker, kopholder, regnslag, svømmevinger, m.m.

Visit BabyGear.dk

We live here: Smedekærvej 33