Basisbank reviews

Basisbank reviews

5.6

10 års upåklagelig bank..

Kan kun være tilfreds, har behov for bank til at modtage indbetalinger fra kunder og til at betale mine regninger. Det fungerer upåklageligt. Eneste lille men er, at de nogen gange er MEGET hurtige ude med at knalde 100 kr på i overtræksgebyr hvis man ikke får ført over fra en anden konto hurtigt nok. Hvis der samlet er +50.000 men den ene konto går i -10 kr synes jeg der burde være min 24 timers respit... Men igen ingen planer om at skifte.

Hej Heidi

Tusind tak for din anmeldelse - jeg er glad for, at vi har fået lov at være en del af din hverdag gennem et årti.

I Basisbank fokuserer vi på at give vores kunder gode selvbetjeningsmuligheder og nogle af markedets bedste priser. For at holde omkostningerne nede har vi blandt andet valgt at automatisere den daglige behandling af overtræk, og derfor har vi desværre ikke mulighed for at tage højde for, om der er dækning på andre konti. Det ansvar vil vi hellere overlade til vores fornuftige og prisbevidste kunder.

Henriette, Basisbank

Til grin, driver bondefanger virksomhed

Har et lån ved basis bank, som jeg alle dage har betalt til punkt og prikke, til fornuftige renter osv osv, får så et fint brev en af døren, med tilbud om at hæve og forlænge mit lån, da jeg bruger lånet som en slags kassekredit, tænker jeg fint, det kunne da godt være interessant, da min egen bank stadig er lidt dyrere end basisbank...
modtager kredit aftalen et par dage senere, og ser at de har hævet åop til 25,30 og stiftelses gebyr er 5% af det samlede lån, lidt i den dyre ende, men stadig acceptabelt, skriver papirerne under og sender dem ind... der går en uges tid uden hverken penge eller lyd fra basisbank, jeg ringer så til dem i dag, og de bekræfter at have modtaget min kreditaftale, men pga en fejl, havde de sendt mig en ny aftale... fair nok tænker jeg og går ud i postkassen og kigger, der ligger den nye aftale og jeg kigger den igennem, men den er på helt andre vilkår... 8 % i stiftelses gebyr, og vanvittige 36,51 i åop!!!! ingen tvivl om at basis bank, højst sandsynligt har satset på at jeg bare ville skrive under på den nye uden at kigge den igennem... kontakter basisbank for at høre om der skulle være sket en fejl , men nej der var der åbenbart ikke, så jeg er færdig med basisbank... betaler den bette rest ud jeg skylder dem og så aldrig mere, og alle jeg kommer i nærheden af vil blive advaret imod basisbanks metoder at drive forretning på... Ingen tvivl om at jeg kontakter de rette myndigheder, for at få svar på om den metode at drive forretning på kan være lovlig!!

Kære Tommy

Vi har forgæves forsøgt at kontakte dig vedrørende den oplevelse, du beskriver her.

Den service, du har fået i forbindelse med forhøjelsen af dit lån, ikke er normal fremgangsmåde i Basisbank. Ind i mellem laver vi alle fejl - og når det sker, står vi ved dem. Derfor er der ingen tvivl om, at vi står ved den kreditaftale, vi i første omgang sendte til dig.

Du er altid velkommen til at kontakte os.

Henriette, Basisbank

Ingen brysk og nedladene service og kontakt, modsat mange banker..

Som ny kunde af Basisbank, må jeg sige jeg er positivt overrasket.. De har simpelthen været så søde og forstående da jeg og min samlever gerne ville låne men lavede en fejl på ansøgningen, så ringede de og vi fik styr på tingene. Damen der ringede var simpelthen så sød at snakke med, er førtidspensionist og er ikke altid lige god til sådan noget, men det var ikke noget problem, hun hjalp så fint. Chatterne skal også have en roser, havde nogle spørgsmål og prøvede så at chatte ( For første gang) men fik klare svar. Jeg har haft en god oplevelse med jer, tak for det.❄

multi Høje renter...giver 1 stjerne til at banke dem i hovedet med

En bank der lever fedt af mennesker...med renter højere end hvad burde være lovligt
80-20 til deres fordel
Kan ikke anbefale dem..til nogen

Kære Michael

Det er jeg ked af at høre - specielt fordi vi gør en dyd ud af at have fair og gennemskuelige priser.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis der er noget, du er utilfreds med.

Henriette, Basisbank

God telefonservice uden lange ventetider

Jeg har i mange år været kunde hos basisbank, dog kun som indlånskunde. Den er overskuelig uden alle mulige gebyrer, og let at komme i kontakt med.

Serviceminded , hjælpsom og billig

Har haft Basisbank de sidste 10 år. Har ofte haft brug for hjælp som er hurtig at få. Har lige flyttet de aktiviteter jeg havde i Danske Bank til Basisbank. Har kun stor tiltro til banken som jeg har været meget glad for og så er der ingen skjulte gebyrer skønt.
Alt er meget overskueligt.
Kan varmt anbefales.

Jeg tror på BasisBank

Jeg synes det er mærkeligt at internet banker ikke har klaret sig bedre i Danmark??.

Nå, men jeg har brug for en god gammeldags bank hvor folk sætter deres penge ind i en bankboks sikret for røvere og hvor banken låner pengene ud til folk der har behov for det og som tak betaler min andel og ikke tager af dem som andre banker er begyndt på.

En bank som "bare" er en bank og ikke har store koloniserende planer.

Så jeg vil prøve Basisbank....

ps. den sidste stjerne kan hentes om et halvt år hvis Basisbank kan slå de andre banker med lavere gebyrer og højere indlånsrenter. Men tilgengæld tager jeg alle stjernerne tilbage igen hvis man ikke kan have en gratis konto og gratis visa/dankort.

Uacceptabelt

Basis Bank er en joke for at sige det mildt!

Jeg gjorde desværre den store fejltagelse at skifte fra Danske Bank til Basisbank, da Danske Bank var blevet for dyr at have.

Det skulle jeg da aldrig have gjort. Basis Banks systemer har nedbrud ustandseligt. Man ved aldrig hvornår man kan bruge sit betalingskort, da deres system næsten dagligt er nede i flere minutter. Rigtigt fedt når man står i supermarkedet og skal betale.

Derudover er deres mobilbank total til grin. Aldrig har jeg set en grimmere app. Hvis den så i det mindste bare fungerede, men nej nej. Betalinger bliver ikke gemt, og når man bare vil se en saldo, får man "Der er sket en teknisk fejl" eller "Du har ingen internetforbindelse" - gu har jeg så, alle andre apps med netforbindelse fungerer upåklageligt.

Basis Bank tilbyder chat via deres hjemmeside. Fedt ikke? Jo, hvis de da havde tid til at svare, men der går mellem 5 - 10 minutter for en medarbejder at svare. Det er der altså ikke meget chat i.

Og så skal det selvfølgelig også nævnes, at de har fået påtale m.v. af Finanstilsynet for rod i regnskabet.

Det bliver et stort FARVEL for good. Magen til amatørbank skal man lede længe efter!

Så kom der ENDELIG en opdatering, så app'en fungerer på iPhone 5. Men ak ak... så modtager man nedenstående besked fra jer:

"Der er natten til onsdag blevet frigivet en ny version af Mobilbanken. I versionen til iPhone har der sneget sig en fejl ind som sletter brugernummer og derefter gør det umuligt at logge på. En geninstallation af app'en virker heller ikke.
Vi anbefaler derfor, at du benytter den eksisterende version af mobilbanken i stedet og fravælger den nuværende opdatering indtil vi opdaterer eller fjerner denne besked."

Hvordan kan I udgive sådan noget!? Hold da op en flok amatører!

Hej

Som du selv skriver, valgte du at skifte til Basisbank, fordi din tidligere bank var blevet for dyr.

Når vi har mulighed for at tilbyde et billigere alternativ, er det blandt andet fordi vi har valgt at dele banksystemer og app med en lang række andre små og mellemstore banker. Det betyder blandt andet, at vores app ikke nødvendigvis er så lækker i designet som visse andre - til gengæld har den ikke været så dyr at udvikle, og funktionaliteten er stort set den samme.

For Basisbank, ligesom for alle andre banker, er det naturligvis alfa omega, at systemerne virker. Selv om jeg ikke kan genkende det omfang af nedbrud, som du beskriver, er jeg ked af, at du har følt det nødvendigt at skifte bank endnu en gang - men jeg ønsker dig held og lykke fremover.

Og lige for en god ordens skyld: Basisbank har haft dialog med Finanstilsynet omkring indregningen af et udskudt skatteaktiv i årsregnskabet for 2012. Det er et vurderingsspørgsmål, og banken har rettet sig efter tilsynets afgørelse. Tilsynets påtale kan læses på www.basisbank.dk/om-basisbank/presse.

Det blev et farvel

Efter at have været kunde i Basisbank i næsten 10 år, sagde jeg for nogle måneder siden farvel.
Vi betalte 10,85% i rente for et helt almindeligt boliglån - det er simpelthen for meget! Desuden havde vi et forbrugslån som følge af tab på salg af en lejlighed. Der betalte vi 13% i rente. I vores nye bank har vi fået lagt begge lån ind under vores boliglån, og til en rente, der er nærmest det halve. Vi sparede næsten 3000 kr om måneden ved at skifte bank.
Vores såkaldte personlige rådgiver var ikke særlig personlig ved henvendelser, og kunne nærmest ikke lokkes til at kigge på vores lån og betingelser uden at have fået tilsendt en bunke papirer først. Indrømmet, det gjorde vi ikke, men valgte at smutte i stedet. Men jeg tvivler dog på, at vi kunne have fået renten tilstrækkeligt langt ned. Jeg fik fornemmelsen af, at vi var havnet på et slags B-hold, hvor man ikke er en særlig attraktiv kunde, og dermed ikke forsøges fastholdt.
To stjerner får de dog for de to gange jeg har prøvet at handle bolig hos Basisbank. Det har gået let og smertefrit og med udmærket rådgivning.

Fantastisk hjælp og professionalisme

Basisbank har jeg nu været kunde hos i lidt mere end 10 år. Vi har netop handlet hus og her fik de endnu engang bekræftet at alle bankforretninger kan ordnes uden at skulle betale for god kaffe...

Konkret hentede vi tilbud fra 3 pengeinstitutter og Basisbank/BRF var over 30 t. kr. billigere end dyreste. Jeg har kun positive ord til overs for alle erfaringerne...

Hej John

Mange tak for de pæne ord - og skulle du komme forbi Teglholmen engang, giver vi da gerne en kop kaffe. Det koster ikke ekstra ;)

Bank man kan stole på!

Vi har haft Basisbank i over 10 år og vi har været tilfredse hele vejen igennem. Der har også været huskøb i denne periode, hvor vi har fået den hjælp og vejledning vi har haft brug for. Vores 2 piger er nu også blevet voksne og dem har vi selvfølgelig også anbefalet Basisbank. Så de er også begge "kørt videre". Så hvis man bare er en ganske almindelig familie som os, med ikke så mange "sager" - kan vi klart anbefale Basisbank. Når vi har haft brug for kontakt, har der altid været en venlig og kompetent medarbejder i den anden ende.

Hej Helle

Det er vi glade for at høre, tusind tak for de pæne ord!

God bank!

En riogtig god lille bank som sætter kunden i centrum. Jeg har været kunde i 12 år og er altid blevet behandet godt. Dybt uening med de lave karater Basisbank har fået.

Hej Ted

Tusind tak for de rosende ord - det er dejligt at høre :)

Glædelig jul og godt nytår!

Basisbank - et dyrt bekendskab

Jeg gennemgik mit andelsboliglån forleden dag. Jeg blev midt sagt chokeret over at se at min rente havde sneget sig op over 8,1 % uden at jeg havde bemærket det. Over det sidste år alene, var mit lån blevet over 31% dyrere i tilskrevne renter. Også selvom jeg har afdraget mere og mere er det kun blevet dyrere. I min verden burde det blive billigere jo mere man afdrager. Har afdraget over 100.000 i år alene.

Jeg kontaktede straks banken for at få en redegørelse for denne stigning.
Et par dage efter var der svar. De svarede at være åbne for at gøre det billigere for mig og bad mig derfor sende relevante papirer. En del papirer faktisk. så mange at man skulle tro at de vil have at jeg ansøgte om lån på ny. Det tog mig et par dage og mange timer at samle alle relevante dokumenter. Efter at have sendt papirerne hørte jeg ikke fra dem. På fjerdedagen ringede jeg derfor derind for at rykke på svar. Svaret var at de var på sagen og at jeg samtidigt skulle eftersende endnu flere dokumenter. Jeg var hurtig på tasterne og eftersendte papirerne samme dag. Tre hverdage senere kontakter jeg dem så igen for at rykke på svar.

Rådgiveren fortæller at have gennemgået mine dokumenter og ud fra min økonomi ville kunne gøre det 0,5 % billigere for mig. Jeg betaler 8,1 % i rente i dag så blev ærligt en smule skuffet over den lettere ringe besparelse som rådgiveren tilbød men også en smule forundret over at det var min økonomi der åbenbart var det hældene punkt for om jeg kunne få en bedre rente?!... Det skal lige siges at jeg har et mindre andelsboliglån på under 400.000 og samtidig har en selvsagt god indkomst i ledende stilling.

Lettere mundlam spurgte jeg om hvornår nedsættelsen ville træde i kraft. Jeg fik svaret at de allerede havde sat renten ned til 7,6% og at alting var på plads.

Et par timer efter bliver jeg ringet op af samme rådgiver som fortæller mig at han har glemt at informerer mig om en betingelse før at de kan sætte renten ned. Rentenedsættelsen betinger at de nedsætter min andelskredit med alt jeg har afbetalt på lånet.

Se her blev jeg så rigtig frustreret. Ikke fordi jeg har i sinde at gøre brug af min andelskredits muligheder men simpelt pga noget-for-noget mentaliteten i banken. Kære basisbank jeg synes I er blevet for griske. Det har helt håndgribelig kostet mig over 12.000,- i merudgifter alene til renter bare det sidste år. Hvor ligger fornuften i denne handling?

Jeg har efterfølgende forsøgt at komme i dialog med basisbank omkring bedre renter og fordele. Jeg spurgte bl.a. ind til deres beregninger for at forstå deres grundlag da mine egne beregninger lå langt fra deres. Basisbank har desværre valgt ikke at være fleksibel i denne sammenhæng. Ud fra dette har jeg derfor valgt at afslå deres "tilbud" og er nu gået i gang med at finde en ny långiver.

Hej Philip

Det forløb, du har været igennem i forbindelse med din henvendelse, har ikke været optimalt, hvilket du skal have en uforbeholden undskyldning for.

Jeg ved, at du efterfølgende har været i dialog med os, og jeg har hørt fra min kollega, at forløbet har fået en god afslutning.

Glædelig jul og godt nytår.

Henriette, Basisbank

En god bank for dem, der har styr på deres egen økonomi

Min familie og jeg har været kunder i Basisbank siden starten, som vist var tilbage i 2000 (eller var det endnu tidligere?).

Jeg er ellers ikke nogen særlig loyal kunde til finansielle ydelser og lignende, og jeg har i den forløbne periode f.eks. udskiftet vores forsikringsselskab to gange, omlagt realkreditlån et par gange, o.s.v. Jeg har også undervejs i forløbet haft arrangementer med i alt 3 andre banker sideløbende med vores fortsat løbende arrangement med Basisbank. Jeg mener nemlig generelt, at man som kunde til finansielle ydelser snyder sig selv, hvis man ikke hele tiden benhårdt går efter de bedste tilbud. Bankerne skal nok selv sørge for, at de tjener på hver eneste af de forretninger, man har med dem, så man må selv sørge for, at de ikke tjener alt for meget. Bl.a. ved at shoppe rundt. Jeg har aldrig oplevet, at bankerne bliver sure, hvis man flytter sine surt opsparede håndører rundt imellem dem. Bankerne står altid parat med åbne arme, hvis/når man vender tilbage til dem efter at have været ovre hos konkurrenten en tur.

Men lige i øjeblikket har vi faktisk kun arrangementer med Basisbank. Så det må jo betyde, at Basisbank har været i stand til at opfylde de behov, som vi har haft gennem tiden. Det skal her lige siges, at vi IKKE har nogen lån igennem Basisbank, men kun forskellige former for indskud, og det er måske noget af forklaringen på, at vi har et overvejende positivt indtryk af banken. For jeg kan se, at dem, der her på Trustpilot kun giver Basisbank én stjerne typisk har oplevet, at banken de senere år er blevet markant dyrere med udlånsrenterne, end de var før. Og det er vi altså ikke blevet ramt af.

Basisbanks renter på forskellige former for indestående er gode. Måske ikke de allerhøjeste renter i branchen, men de er bestemt konkurrencedygtige, ikke mindst set som et samlet familiearrangement.

Jeg har altid oplevet banken som hjælpsom og imødekommende. F.eks. fik vi god professionel hjælp af dem da vi i starten af 00'erne havde brug for mellemfinansiering inden vi kunne få udstedt et større realkreditlån i forbindelse med en tilbygning. Og et andet konkret tilfælde jeg kan nævne er, da jeg tidligere i år fik en check tilsendt på beløbet US$ 100, som jeg gerne ville have indløst. Basisbank fortalte mig så, at de tager 225 kr for at indløse en check i fremmed valuta. Det er jo på den ene side dyrt, men på den anden side er det da ærlig snak at sige det først, inden de indkasserer gebyret. Og bemærk: De rådede mig i samme omgang direkte til at indløse checken i en anden bank end Basisbank, hvis jeg dér kunne få checken indløst til et lavere gebyr. Det er da fair kunderådgivning ligefrem at råde kunden til at opsøge en anden bank. Nu havde jeg ikke et sådant andet bankarrangement på det nævnte tidspunkt, så jeg tænkte "ski'e vær' mæ' det" og bad Basisbank om at indløse checken alligevel. Det gjorde de så --- og slog i samme ombæring uden videre 100 kr af deres officielle gebyr for indløsning af checks i udenlandsk valuta, selv om jeg ikke engang havde bedt om en sådan rabat. Det er god kundeservice.

Så kort opsummeret er jeg personligt rigtig godt tilfreds med Basisbank, som jeg synes er en god, serviceminded bank for privatkunder, der selv har styr på og overblik over deres økonomi, og som er tilfredse med kun at kunne kommunikere med deres bank ved email og/eller telefon. --- Men hvis man har brug for større (og dermed dyre) banklån og/eller har svært ved at overskue sin egen økonomi, skal man nok kigge sig omkring efter en anden bank. Derfor har jeg trods alt "kun" givet 4 stjerner.

Kære Brian

Tusind tak for en god og nuanceret anmeldelse - det er dejligt at høre, at du er glad for at være kunde hos os.

Uacceptabel adfærd

Jeg blev ringet op af en rådgiver, ikke engang min egen rådgiver, da han ikke var der før dagen efter. Jeg blev stillet nogle spørgsmål vdr. min konto. Helt fint. Derefter blev jeg meget nøje, nedladende og kritisk udspurgt om hvor aktiv jeg er i min jobsøgning, hvad jeg havde tænkt mig at gøre for at få et job og hvad det i grunden er jeg er ved at uddanne mig til. Jeg er ikke engang færdiguddannet! De spørgsmål jeg blev stillet må de slet ikke stille, og jeg følte mig også meget ubehageligt til mode.
Jeg har meldt dem til Finanstilsynet. Der findes enkelte kompetente medarbejdere, men dem jeg har været i kontakt med har altid været meget nedladende og har givet ekstremt ringe rådgivning.

Jeg er nu ved at undersøge et bankskifte. Derudover er deres renter på mit andelsbolig lån steget til det dobbelte - på et halvt år! Fuldstændig vanvittigt.

Hold jer langt væk fra den bank!!

Kære Helene

Jeg er rigtig ked af, at du har haft den oplevelse med Basisbank, som du beskriver. Det er ikke det indtryk, vi ønsker at efterlade hos vores kunder, tværtimod.

Derfor vil jeg opfordre dig til at kontakte os, så vi sammen kan få redet trådene ud.

Det går da helt galt nu

Jeg har været kunde i Basisbank i rigtig mange år. Jeg mener at det var omkring 2001. Det var dengang hvor det godt kunne betale sig at være kunde i Basisbank. Gode udlåns- og indlånsrenter. Den tid er desværre ovre nu. I juli måned besluttede vi at flytte hele vores bankgagement væk fra Basisbank. Det betyder en indlånsrente stigning på 4,15% (for de første 100.000) og et rentefald på hele 2,8% på vores boliglån. Det vil sige ca 1000-1100 i besparelse hver eneste måned. Og det er efter vi fik "forhandlet" vores udlånsrente ned med 0,70% hos Basisbank. Vi valgte dog ikke at tage imod tilbudet, da vi forventede at skifte bank efter deres mange nærmest konstante rentestigninger.

Vi må dog sige, at vi er superglade for Basisbank´s hjælp, da vi købte ny bolig i august sidste år. Det er kompetente medarbejdere de har, men det skal altså også hænge sammen økønomisk, når man sammenligner med andre banker.

Mvh.
Brian Jensen

Kære Brian

Først og fremmest tusind tak for de rosende ord om vores boligrådgivere - det betyder meget for os, at du har haft en god oplevelse i forbindelse med dit boligkøb.

Dernæst er jeg rigtig ked af at høre, at vi har mistet en kunde gennem mange år, selv om jeg har fuld forståelse for dit argument.

Vi får dagligt nye kunder, der kan se en fordel i at skifte til Basisbank - og kommer du i den situation igen engang, skal du være velkommen hos os.

Henriette, Basisbank

Det startede godt, men nu er det rigtig skidt

Da jeg i sin tid valgte basisbank skyldtes det at de havde enkle gennemskuelige gebyrer samt lav rente på udlån.

Det har de bestemt ikke længere, og efter de nu endnu en gang har hævet udlånsrenten på mit billån, denne gang med et helt procentpoint, siger jeg farvel til Basisbank.

Har du ingen lån, så er Basisbank sikkert fint for dig, men har du lån så hold dig langt væk, du kan få det meget billigere i andre banker.

Kære Michael og Munck

Som det også har været tilfældet i mange andre banker, har vi i det sidste års tid været nødt til at justere vores priser, så vi også fremover kan drive en sund bank. Det betyder også, at vi ikke længere er billigst med det hele - men vi er bestemt konkurrencedygtige. Af hensyn til konkurrencen har vi også valgt at sige farvel til vores mangeårige princip om faste priser på udlån, der på mange kunder virkede ufleksibelt, når nu andre banker er villige til at forhandle om renten.

Til gengæld tilbyder vi rådgivning alle hverdage fra 8-20, hurtig ekspedition, videochat, netbank-app, gratis kontanthævninger i hele Danmark m.m. Kort sagt alle de ting, som de fleste bankkunder lægger vægt på i 2012, og som vi håber, at I også sætter pris på.

Basisbank

Basisbank er blevet kunde-uvenlig efter ejerskifte.

Jeg har været kunde i Basisbank i mange år og jeg har altid været glad for banken, som jeg syntes var glimrende for en person, der som jeg, har rigtig godt styr på økonomien. God netbank og gode renter.

MEN efter banken har skiftet ejer har piben fået en anden lyd: Man bliver nu mødt med en pinagtig mistro og basisbank har ikke længere en førerposition, når der gælder renter (jvf. mybanker.dk)

Jeg er blevet med basisbank gennem hele krisen, også medens de har været på den sorte liste over risiko-banker; men nu er det slut. Jeg skifter bank - tak for denne gang !

God netbank for dig der har styr på økonomien

Basisbank giver en god indlånsrente, og jeg er meget tilfreds med den service jeg får vedr. anvendelse af netbanken. Der er ingen lange ventetider på telefon, og jeg får hurtig svar på mail.
Så har du styr på din økonomi og kan du klare dig med en bank, der kun kan kontaktes telefonisk, så kan jeg varmt anbefale Basisbank.

Rigtig fornuftig bank!

Jeg kan godt anbefale alle at benytte Basisbank! Jeg syntes at de er lige til, det skjuler ikke rigtigt noget, og holder hvad de lover. Den eneste grund til at de ikke for 5-stjerner er at de er en kende langesomme. Alt det med papir frem og tilbage virker en smule gammeldags, i sær når man kommer fra Danske Bank hvor alt kan gøres digitalt via netbanken, dvs. underskrive nye låneaftaler mv. En ting jeg vil anbefale Basisbank at gøre er at reklamere mere med features som mobil netbank. Det fandt jeg faktisk først ud af da jeg var blevet kunde at de havde. Meget mystisk i denne tidsalder :)
Alt i alt, god bank!

Basisbank Details