Benjamin reviews

Benjamin reviews

Very low
2.3

Tak for inkasso

Blev ringet op af en smart sælger som ville give mig 3 stk vmax blade for 79kr. Så sagde ja tak og han fik adresse osv. Fik aldrig bladene men tænkte jeg ikke over før jeg ca 1,5 år senere fik et inkasso og en regning på den næsten 1700kr. Efter flere forsøg på at få kontakt med kundeservice hvor hver gang blev der svaret at de ikke kunne hjælpe før sagen med inkasso firmaet var afsluttet så endte med at betale og så få afvide at de var sendt til en anden adresse end den de havde fået af mig. Mente så at de skulle give mig de betalte penge retur men ville de ikke. Så mit råd til andre. HOLD JER LANGT VÆK.

Tak for inkassosagen...

Jeg blev ringet op en lørdag jeg sad på Sunset, hvor en venlig sælger ville tilbyde mig at prøve 1 nummer af Vmax gratis. Det var selvfølgelig uden købspligt, og jeg skulle ikke foretage mig andet - det ville automatisk bare blive afmeldt.

Jeg har så siden hen fået Vmax hver måned med tilhørende girokort - hvor jeg så hver gang har mailet kundeservice, hvor jeg så aldrig kører noget. Bevares, jeg burde vel følge mere op på det, men vi skrev for daværende 2012, og e-mail er temmeligt udbredt og vidt benyttet.

Af ren principsag har jeg ikke betalt tilhørende girokort (har ikke engang taget bladet ud af emballagen, på hjemmesiden skrives det at tilbagesendt magasin IKKE er lig med nægtet modtagelse), men gentagne gange mailet til Benjamin - til sidst holdt bladene op med at dukke op - hep-hey!, men efter et par måneder fik jeg et brev fra Advis, hvor de kræver abonnement + et gebyr der nærmer sig det dobbelte af det skyldige beløb.

Advis har afvist at standse sagen indtil tvisten kan blive afgjort, og tilbage står jeg med trusler om RKI osv., på grund af et GRATIS prøvenummer.

Mange tak skal I ellers ha' - men aldrig igen.

Ualmindelig uprofessionel virksomhed

Jeg har for nogle år tilbage bestilt M-bladet til en ven i gave, og allerede dér var der problemer. Jeg aftalte at de skulle sende bladet til hans adresse, men regningen til min egen adresse selvfølgelig. Det kunne de ikke leve op til, og sendte da regningen til min ven i stedet.
En fejl der må siges at være acceptabel.
Da de 6 mdr. (som medlemskabet forløb sig over) ophørte fik vi endnu en regning på yderligere 6 mdr. hvilket vi naturligvis ikke var villige til at betale. Efter lang diskussion med Benjamin.dk fik vi dog lov til at slippe, men skulle dog betale gebyrer.
Endnu 6 mdr. efter opdagede jeg at de havde trukket endnu flere penge fra min konto, hvilket undrede mig, da jeg som bekendt havde sagt medlemskabet op fra lang tid siden.
Da jeg ringede ind kendte de intet til min historie, og forlangte en betaling inden 14 dage, sagen er nu kørt helt op, så det pludselig er omtrent 2000 kr. der skal betales, ydermere trues der med inkasso og retten.
Det er mig yderst ubegribeligt at den virksomhed endnu kan køre rundt. Har oplevet utallige folk der har haft dårlig oplevelse med benjamin.dk!
Jeg er normalt meget venlig, stille og rolig af natur, men jeg håber virkelig det værste for Benjamin.dk, sådan kan man forhåbentlig ikke drive en virksomhed i Danmark!

Yderst tilfreds

Jeg har netop accepteret et rigtig godt tilbud på magasinet "liv" og blev ved oprettelsen gjort opmærksom på ALT i den forbindelse og skulle jeg være i tvivl kan jeg finde alle oplysninger inde på "min profil" så jeg mener bestemt ikke at det er bondefangeri og hvad der ellers er af beskyldninger.

Samtig blev jeg opmærksom på at den gave som kommer sammen med første magasin er en bog jeg i forvejen har og skrev til dem og fik med det samme svar retur.

Jeg giver kun 4 stjerner da jeg synes det er lidt uretfærdigt at det kun er nye abonnenter som får gaver - Hvad med at sende gave ud til dem som har abonneret på magasiner i f.eks. 1 år eller lignende :)

Hilsen en tilfreds kunde

Bondefangere, løgnere og måske kriminelle?

Købte et gaveabonnement til m. Jeg købte abonnementet pr. telefon og betalte pr. girokort. Da jeg købte abonnementet, blev jeg ikke gjort opmærksom på, at jeg selv skulle afbestille det efter 6 måneder. Lidt mærkeligt at skulle afbestille en gave?

Jeg fik aldrig et nyt girokort, men opdager at de har trukket penge fra min konto efter 6 måneder. Da jeg opdager dette tager jeg kontakt til kundeservice. Da jeg efter en halv times ventetid på telefonen kommer igennem, fortæller de mig at jeg har tilmeldt min regning betalingsservice. Dette kan min bank afkræfte. Regningen har selvfølgelig aldrig været tilmeldt betalingsservice. Da benjamin.dk mener at jeg bare kan afmelde regningen fra betalingsservice, vil de ikke hjælpe mig.

Sidder jeg så med en regning, hvert halve år resten af mit liv, jeg aldrig kan slippe af med?
Banken siger at pengene er trukket fra mit dankort og de kan derfor ikke stoppe betalingen, hvad jeg dog kan gøre er at spærre mit dankort. Så har været nød til at skaffe mig et nyt dankort.

Hvor benjamin.dk har mine dankort oplysninger fra, aner jeg ikke. Er måske fordi jeg før har købt abonnement hos dem? Gør jeg aldrig igen!

Håber andre ikke ender i samme situation som mig!

Har aldrig mødt ringere service.

Abonnerede på Bolig magasinet og betalte for 6 måneder, mod at jeg skulle modtage en velkomst gave. Der gik flere måneder og jeg modtog ingenting, selvom jeg gentagne gange rykkede for det.. Fik hele tiden af vide at det var sendt... Men der dukkede ingenting op. Da jeg til sidst var blevet godt og grundig irriteret - fik jeg mulighed for at få alle mine penge tilbage, mod at jeg returnerede min velkomstgave, !!!! som i mellemtiden var blevet ændet til noget andet fordi varen var udsolgt. Det fik jeg heller ikke noget besked om.
MEN som jeg igen sagde til den kære kundeservice medarbejder... så havde jeg ikke modtaget noget jeg kunne returnere... Det eneste jeg modtog var en returlabel med porto på ?? og fik aldrig mine penge retur eller den velkomstgave som jeg blev lovet i tilbuddet...
Aldrig om jeg vil abonnerer på noget hos dem igen....

God service, trods lang ventetid.

Blev ringet op af en deres utallige telefonsælgere(!) og fik det sædvanlige tilbud, som jeg takkede ja til, i efteråret.

Modtog et forkert blad, efter at have måtte rykke for bladet.

Ringede derind og brokkede - efter for lang ventetid kom jeg igennem og fik ændret til korrekt blad.

Hurtigt klaret, og venlig betjening - når man først kommer igennem..

Opsigelse online virker ikke

Jeg havde en kort periode et abonnement på Bilmagasinet. Umiddelbart efter jeg havde modtaget det sidst blad jeg havde betalt, benyttede jeg mig af deres online "service" og opsage mit abonnement. MEN til trods for dette, har jeg modtaget blad og regning efterfølgende. Jeg tænkte, jeg måske havde lavet en fejl og prøvede derfor igen og igen og igen. Og lige lidt hjælper det -> abonnement eksisterer fortsat ? Så pas på med at opsige abonnementer online !! (Abn nr. 76.830.321)

Opdatering: Jeg har netop modtaget en skriftlig bekræftelse af at Bonniers godt kender til deres problemer med online opsigelsen.
Citat; " da vi netop har oplevet tekniske problemer med vores opsigelses-funktion." Charlotte Philips / BONNIER Publications Kundeservice.

Har ikke bestilt et abonnement

Jeg får tilsendt blade og regninger selvom jeg ikke har bestilt et abonnement.
Hver gang sender jeg bladene retur + jeg har forsøgt at komme igennem pr telefon, hvilket har vist sig umuligt.

Håbløse i forhold til gaveabonnement!

Bestilte et gaveabonnement til en veninde i maj. Da jeg havde tillid til, at det bare ville fungere, tænkte jeg ikke over at spørge hende før i september, om bladene var kommet. Hun havde ikke modtaget noget. Kontaktede dem derfor og fik besked om, at abonnementet af uvisse årsager var blevet spærret og at hun ville modtage første blad i oktober.
Det er nu blevet november og hun har stadig ikke modtaget noget blad.
Kontaktede dem derfor igen for at høre, hvornår jeg kunne forvente at hun ville modtage bladet og at jeg var ærgerlig over, at der var gået så lang tid siden bestillingen. Jeg fik den besked, at det var min egen fejl, at jeg ikke havde kontaktet dem før september og fik derudover igen lovning på, at de ville sende bladet til hende snarrest.
Synes det er skuffene at de ikke engang giver en undskyldning, men giver kunden skylden for, at de ikke kan få det til at fungere.

Lad mig nu være

Jeg har for længe siden abonneret på et af deres magasiner. I denne periode blev jeg alt for ofte ringet op af meget ihærdige sælgere der ønskede at sælge mig flere blade. Dette er også fortsat ubønhørligt i tiden efter jeg opsagde mit abonnement.

Man slipper åbenbart aldrig ud af deres kundekartotek.
Telefonen ringer stadig...

Mystisk uønsket abonnement...

Fandt et eksemplar af Bolig Magasinet, et blad jeg ikke anede eksistensen af, i min postkasse i dag. Af en vedlagt skrivelse fremgik det, at jeg havde tegnet abonnement på bladet. Interessant, abonnement på et magasin jeg ikke kendte! Jeg ringede straks til dem, men kunne ikke få nogen i tale, alt er automatiseret - tryk "dit" og tryk "dat". Nå ja, på 3 kunne jeg afbestille mit abonnement, som jeg IKKE har, interessant! Nå, men jeg afbestilte alligevel, kvittering for dette får man naturligvis ikke, så hvor står jeg nu. De skriver, at man skal betale selv om man returnerer magasinet. Men jeg kan jo ikke beholde noget jeg ikke har bestilt, gør jeg det er det vel tyveri? Jeg har skrevet en klage til Louise Lehrmann, da det var den første mail adresse jeg faldt over. Jeg håber naturligvis på en for mig positiv udgang af denne mystiske sag, men indtil andet er bevist mener jeg, at det hele stinker langt væk af ufine forretningsmetoder.

Fanatstisk kundeservice

Jeg havde bestilt et abn. på boligmagasinet med 2 Kähler krus. Jeg blev dog skuffet, da jeg ved udgivelses dagen ikke modtog bladet så jeg ringede til deres kundeservice og de beklagede fejlen med og tilbød mit et ekstra nummer gratis, hvilket jeg sagde ja til. MEGET fin service synes jeg. Jeg skulle nu modtage mine krus, men da de ankom, var det ene itu, så jeg ringede straks til Benjamin og fik fat i en sød medarbejder, som sender to nye krus afsted til mig med det samme.

Dejligt med god service :)

Utroligt ringe.

Jeg er bekendt med at medievirksomheder pr. kutyme beholder tidligere abonnenter i Deres kartotek, hvilket jeg synes er helt i orden - sådan er branchen.

Der sker så hverken værre eller bedre end dét, at en salgskonsulent fra Benjamin ringer til mig en stund efter jeg opsagde mit abonnement, for at sælge mig et nyt, hvilket jeg kontinuerligt, dog høfligt takker nej til, samtalen ender med at manden siger på gebrokkent dansk ", Euw nåh, er det fordi du ikk' har råd eller hva'" og smækker på...
Virkelig flot Benjamin...

Jeg bestiller et gavekort men ingen kan fortælle mig hvornår det kommer og jeg for ikke på noget tidspunkt tilsendt en mail om ordrebekræftelse, eller at det er blevet sent.

jeg skuller have brugt det gavekort inden for 10 dage, men i stedet må jeg vent 20 dage på det kommer. når man ringer ind kan de ikke sige noget andet end det er på vej, men det siger de med 10 dages mellemrum. Ingen mail fra jer eller noget. og det kan ikke være rigtig man skal vente så lang tid på noget, når i er en dansk virksomhed og dem der køber bor i danmark.

Overholder ikke aftaler

Jeg blev ringet op af Vmax, der kunne fortælle at jeg var blevet udtrukket til at modtage et antal blade gratis. Jeg går med til at modtage M! og Woman og sikrer mig, at jeg får en vores aftale tilsendt på e-mail og at jeg får 14 dages fortrydelsesret.
Da jeg bliver spurgt til min adresse, har de en 4 år gammel adresse - de har altså gemt min konkurrence deltagelse i 4 år!
Her, et par dage senere, får jeg én e-mail hvor der står:
"Du har bestilt 3 nr. af Woman for kr. 89,00".
Ikke lige just det vi havde aftalt. Logger jeg ind på "Mine abonnementer" hos Benjamin, kan jeg også se, at mit M! abonnement allerede er blevet faktureret 33 kr. og at der (sandsynligvis) allerede er afsendt et blad.

Utrolig kundeservice

Per telefon fik jeg et tilbud på 3 blade fra hhv. Costume og WOMAN (6 blade i alt), og da jeg har abbonoment på M! fik jeg et tilbud jeg valgte at sige ja til. Det mundtlige tilbud lød på omkring 150 kr. I ALT, som jeg forstod det (og som kunde per telefon forstår man jo aldrig et abbonomenttilbud, som det i virkeligheden er, åbenbart). Jeg har i hvert fald flere måneder efter modtaget regning på regning, rykker osv. Da jeg længe har modtaget M! og betalt dette via PBS regner jeg med at jeg som samme kunde, bare på forskellige blade (det jo stadig administreret af Benjamin) betalter jeg selvfølgelig alle 3 abb. over PBS - men nej. Jeg modtager uafhængigt af hinanden 2 forskellige regninger på hhv. Costume og WOMAN. Efter én rykker smutter jeg selvfølgelig på posthuset for at betale der, blot uviddende om at det åbenbart KUN er det ene blad (Costume) som jeg der betaler for. Her efterfølgende har jeg så modtaget regninger på det resterende blad WOMAN. At man som kunde ét sted bliver tildelt 3 forskellige regninger (M! (PBS), Costume og WOMAN) gør det jo supernemt at finde ud af. Sherlock Holmes havde nok set den komme, men det gjorde jeg godt nok ikke desværre. Til alt held kører mit abb. på M! godt, så så længe det kun omhandler ét magasin og så længe at man IKKE indgår telefoniske aftaler, skal det nok gå. For dét får Benjamin.dk 1 stjerne og et klap på skulderne. Der kan sagtens argumenteres for at det er af egen fejl, dette er forekommet. Men som der står på deres hjemmeside:

"Det er vigtigt for os, at det er nemt at være kunde hos Benjamin. Derfor giver vi dig mulighed for selv at administrere alt omkring dit abonnement via online kundeservice.
Du skal blot logge ind for at komme i gang."
Citat: Jesper Buchvald, Adm. direktør, https://www.benjamin.dk/kundeservice

uhæderlig forretning

forsøger at få penge for blade der er leveret på trods af opsigelse måneder før - man skulle næsten tro at det var bonniers der står bag for elendigheden af kundebetjening og forretningsmetoder er den samme. Mit bedste råd er: Ignorer dem og lad være med at betale.

Gør alt for at få dig som kunde

Jeg vandt tilsyneladende en konkurrence på M's facebook side (jeg kendte ikke til konkurrencen, jeg deltog blot i en afstemning). Det bliver jeg i hvert fald fortalt i telefonen, da en af deres telefonsælgere ringer og fortæller mig, at jeg har vundet 3 numre af et valgfrit blad. Da jeg ikke lige har tid, eller hvad det nu var, vil han/de kontakte mig igen senere. Da de ringer igen, får jeg først at vide til aller sidst i samtalen, da jeg faktisk har sagt ja til at modtage Bilmagasinet, da min papfar modtaget M og Vmax, som jeg ellers kunne vælge mellem. Men disse blade kan jeg åbenbart ikke få til, ja, det som jeg først troede var gratis, men som så viser sig, at nu er min præmie for at vinde, er tre numre af et valgfrit blad, som så kun kan være Bilmagasinet. Men nu skal jeg pludselig betale halvdelen af hvad det normalt ville koste. Så dum som jeg er, siger jeg ja.

Jeg har lige modtaget det, og det er allerede afmeldt igen.

Det burde forbydes ved lov at markedsføre sig sådan, hvis det da ikke er det.

Dét er for ringe!

Jeg bestilte 3 Costume blade, hvilket også er fint nok. MEN for en sikkerhedsskyld gik jeg også ind for at tjekke om der nu evt. skulle være andre ting som jeg "havde kommet til" at bestille. Det var der så, der var bolia og woman, dem afmeldte jeg så, og dagen efter stod der er begge abonnementer var blevet opsagt, så tænker jeg jo ikke mere over det, indtil jeg i dag har modtaget et Woman blad og et girokort på 89 kr! Det gør mig så sur og synes det er noget svineri!

Is Benjamin your company?

Benjamin Media Details

Visit Benjamin