Bike One-bicycles reviews

Bike One-bicycles reviews

6.2

Gode varer til gode priser og hurtig levering.

Svindler eller inkompetent amatør

På hjemmesiden står der:

BETALING MED BETALINGSKORT:
PayPal reserverer din indbetaling med det samme. Vi trækker beløbet fra PayPal når varen / varene afsendes fra os

...men det passer ikke. Pengen bliver hævet øjeblikkeligt fra kortet.

I mit tilfælde fik jeg 4 dage senere en mail om at varen faktisk slet ikke findes mere, og det efter at jeg havde modtaget både oerdrebekræftigelse og kvittering.

I skrivende stund ved jeg stadig ikke om pengene bliver tilbagebalt,eller jeg skal via banken for at få ret.
Bike One Bicycles

Reply from Bike One Bicycles

Vi beklager at du har haft en uheldig oplevelse med betaling via PayPal.
Når vi skriver at PayPal reserverer din indbetaling med det samme, bliver beløbet hævet og står på en konto hos PayPal. Når vi har afsendt varen, hæver vi beløbet på PayPal kontoen. Så det vi skrev på hjemmesiden var korrekt.
I dit tilfælde var varen udgået hos leverandøren, hvilket vi skrev til dig. Vi bad herefter PayPal om at tilbageføre dine penge.
Webshoppen udsender automatisk en bestillingsseddel ved bestilling.
Det er heldigvis lykkedes os, at få vores web-shopudbyder til at ændre fremgangsmåden ved betaling med betalingskort, så beløbet i dag først hæves af PayPal når varen er afsendt.

Alt for lang ventetid!

Jeg har gjort to handler hos Bike One Bicycles. Den ene var en rygsæk som jeg først fik over en måned efter bestillingen. Bike One bruger en ret uigennemskuelig måde at betale med Dankort, og jeg kom ikke uden om at bruge PayPal, og dermed foregik betalingen med det samme. I over en måned havde butikken mine penge, og jeg ringede flere gange for at høre hvor min vare blev af. Den var på vej... Den kommer i næste uge... Den er i restordre fra fabrikken... Det gør jeg ikke igen.

Firmaet sælger varer som IKKE er godkendt af Winther!!!

Jeg bestilte en H-sele til en Winther Kangaroo som ifølge Stig Andersen fra Bike One Cycles skulle være godkendt af Winther.
Ved modtagelse af selen undrer det mig at den er så dårlig udført, og meget besværlig at spænde. Ved at kontakte Winther finder jeg i mellemtiden ud af ved at Winther aldrig har godkendt nogen H seler til deres cykler, men at de derimod er på vej med selv at udvikle en sele.

Jeg vil nu returnere selen og efter adskillige email korresspendancer frem og tilbage med Bike One Cycles holder Stig Andersen stadig på at selen er godkendt, og derfor ikke ønsker at tilbagebetale mig mine 600 kr. Han har dog fjernet “godkendelsen” under sin beskrivelse på internettet.

Nedenstående er citeret fra en af hans mail:

“På et møde i 2010 forelagde vi hos Winther i Them denne sele for Ejeren Anders Winther samt produktionchef og salgschef, og selen blev accepteret af Anders Winther som et godt produkt til Winther Kangaroo 2 børn, så dette betragter vi som en godkendelse. Og som du ved nu, så har Winther prøvet de sidste 4 år at fremtille en H-sele til Winther Kangaroo 2 børn, men som sagt det er ikke lykkes og så kan man så sige at det bliver nok aldrig til noget.”

Altså: der ligger INGEN official godkendelse af selen fra Winther. At Winther betragter produktet som “godt” er jo på ingen måder en godkendelse.

Jeg må indrømme at jeg synes det er dybt skuffende at et gammelt traditionsrigt dansk firma som Winther har noget som helst at gøre med en forhandler som “Bike One Cycles”. Nu kan man kun gisne om hvilke andre produkter der sælges som har fået Winthers “godkendelse”.

Mit råd: Hold jer langt væk fra denne webshop.

OPDATERET d. 30 maj!!!!
For god ordens skyld skal nævnes at jeg i sidste ende returnerede produktet og fik mine penge igen.

Billig, god service og lidt problem med min ordre

Jeg fandt DK's absolut billgiste regnslag til en Winther Doplhin cykeltrailer hos Bike One = 5 stjerner. Overskuelig hjemmeside = 4-5 stjerner. Eneste deciderede minus var, at der åbenbart gik et eller andet galt i ordreregistreringen hos Bike One, da de åbenbart ikke kunne se, hvad jeg havde bestilt. Således blev jeg ringet op dagen efter jeg havde bestilt varen. Dette er god service, men ikke så professionelt. Handel på internettet er jo netop kendetegnet ved, at man ikke har personlig kontakt.

Denne ikke så heldige ordrehåndtering trækker den samlede karakter ned på 4 stjerner. For handel på internettet skal bare klappe - ellers skal man holde sig til face-to-face salg.

Alt i alt ender jeg med 4 stjerner - for Bike One er billige og yder god service.

Bike One Bicycles Details

Visit Bike One-bicycles