Birger Christensen reviews

Birger Christensen reviews

5.4

Misledende information og ligegyldighed

Jeg har desværre haft en rigtig kedelig erfaring med Birger Christensen og deres personale, som jeg ellers håbede på flere gode handler hos.

Jeg besøgte butikken for omtrent 4 uger siden for at købe et Prada-bælte. Dette var dog ikke på lager i min størrelse. Jeg spørger ekspedienten, hvad det koster - 1850,- kr. siger han, hvilket også står på prisskiltet. Han tilbyder at skrive mig op til et i min størrelse, da næste leverance fra Prada allerede er på vej; så vil han ringe til mig, når det er kommet. Grundet prisen (som jeg finder fornuftig) vælger jeg at sige ja tak i stedet for at finde et andet sted at købe bæltet.

Efter knap 4 uger begynder jeg at tænke på, om de har ny information om leverancen. Jeg skriver derind og får at vide, at bæltet skam er kommet, selvom ekspedienten selv tilbød at ringe til mig, når det var kommet.

Jeg tager derind (til København fra Køge) for at hente bæltet. Der går lidt tid med at finde det og pakke det i en pose, og så siger ekspedienten (som ikke er den samme), at han skal bede om 2500,- kr. Jeg siger, at jeg af den oprindelige ekspedient fik at vide, at prisen var 1850,- kr., og at det er på det grundlag, jeg "bestilte" bæltet. Den nye ekspedient går ud i baglokalet og finder ud af, at prisstigningen er som følge af en stigning i leverandørens priser.
Dette kunne den oprindelige ekspedient også nemt have fundet ud af, da han selv sagde, at leverancen var på vej - dermed må indkøbspriserne også have været tilgængelige for ham.
Den nye ekspedient vil ikke i første omgang sælge mig bæltet til 1850,-, men vil snakke med den oprindelige ekspedient først, som skulle komme dagen efter. Dette er jeg selvfølgelig lidt ærgelig over at spilde tid frem og tilbage på, men som jeg siger til ekspedienten, kan jeg godt forstå, at han ikke kan ændre prisen alene på baggrund af min påstand.
Den nye ekspedient siger, at jeg bare kan komme igen dagen efter, men da han får at vide, at jeg har langt ind til butikken, lover han at ringe dagen efter.

Dagen efter modtager jeg ingen opkald.

To dage efter ringer jeg derind og får fat i, hvad der lyder som den samme ekspedient, men forklarer forløbet, da jeg er i tvivl om, hvem jeg egentlig taler med.
Denne ekspedient henvender sig til en person i baggrunden og meddeler mig nu, at den oprindelige ekspedient siger, at vi aldrig har snakket om en pris på 1850,- kr. Dette bliver jeg en kende irritabel over, da det er løgn. Jeg siger til ham i telefonen, at det da ikke kan være rigtigt, at jeg får oplyst én pris og skal pludselig betale en anden, selvom de selv tilbød at skrive mig op til bæltet og i øvrigt ikke gider kontakte mig omkring det.
Herefter bliver ham i telefonen temmeligt snobbet og ligeglad at høre på, og han siger, at den oprindelige ekspedient selvfølgelig bare kunne have tjekket og oplyst den nye pris, men det gjorde han ikke, og så var attituden, at det bare var mit problem.

Jeg siger, at det jo ikke er H&M, og at jeg havde forventet en noget bedre service til det prisniveau, og hertil svarer ekspedienten, at bæltet koster 2500,-, og sådan er det.

Alt i alt et utroligt spild af tid og usympatisk personale, der har svært ved at holde sig til sandheden.

Prada taske til 10.500 kr. inkl. DÅRLIG service, til en stamkunde

Jeg har i mit liv ikke oplevet en dårligere service eller behandling.
Trods at man har været loyal kunde hos dem.

Da jeg ikke kunne få fri for at tage på sommerferie, valgte jeg at bruge penge på en dejlig Prada taske til mig selv som en lækker trøste præmie. Tasken købte jeg i Birger Christensen butikken på strøget.
Det ende jeg med at fortryder det så meget pga. den service jeg oplever efterfølgende.

Taskens håndtag giver sig og bliver lange og læderet bliver meget tynd i det, som om at det ville knække over hvert øjeblik. Det tyder på at læderet var for blødt til at blive brugt som håndtag for en ellers så tung taske.

Jeg går ind med tasken og beder dem om at sende den til reparation. Dog bliver jeg mødt af en meget uforskammet personale.
Hun kunne godt se fejlen på tasken, men ...."Det er jo sidste års model"... skulle den stadig sendes til reparation? - Hvad har det med sagen at gøre, tænker jeg. Tasken er stadig under garanti.
Ekspedienten tager endelig imod tasken, efter 1/2 times kamp, samt informere mig om at den bliver sendt til Prada og at det kan tager ca. 3 ugers tid, da Prada holder sommerferie. Det stiller jeg mig hverken utilfreds eller kritisk over for.

Efter 2 1/2 mdr. ventetid vælger jeg at ringe til Birger Christensen for at høre hvor langt de er kommet med min taske. Jeg var hverken sur eller irriteret over at det tog længere tid, det var vigtigt for mig at den blev flot lavet.
Her bliver jeg mødt igen med en skarp tone, da de finder ud af at det er en reparation sagen vedr. De lover at vende tilbage, da hun ikke kunne finde min taske. Jeg syntes at det var besynderligt og jeg bliver nervøs.
De ringer og informere mig, at min taske har stået hos dem i noget tid. Hvorfor jeg ikke har fået hentet den og hvorfor jeg belaster dem med at ringe til dem. Hvorefter der blev lagt på.

Da jeg afhenter min taske i butikken, pakker ekspedienten tasken ud af noget som ligner en tynd papir kuvert med frimerkære, stempel og adresse noteret. Kuverten så noget slidt ud, der var huler og tydelig slitage at se. –det var tydeligt at se at tasken er blevet sendt tilbage til butikken i ikke forsigtig pakket emballage. Til min store forbavselse er der tydelige lim pletter og en stor rids tværs over tasken. -som jeg ellers har passet rigtig meget på.
Ekspedienten prøver på at overbevise mig om at limpletterne og risen var der da jeg afleveret tasken og køre stadig i at det er sidste års model. Ekspedienten hidser sig så meget op, at hun står og råber af mig midt i butikken, hvor hun gentagelig gange nævner at det er en sidste års model og hvad jeg forventer. Derefter kunne jeg heller ikke holde mig tilbage og jeg insistere på at tale med butiksbestyreren.
Butiksbestyreren beder ekspedienten om at gå ud og prøve at vaske det af tasken. Ridsen vil de ikke stå til ansvar for da det er selvforskyldt. Jeg fortæller hvor vidt jeg har passet på min taske og informere at ridsen ikke var der da jeg afleverede tasken til Briger Christensen personale. Efter en lang samtale med butiksbestyreren, giver jeg op. Da det føltes som om man talte med en væg. Butiksbestyreren sagde at jeg kunne få en dustbag til opbevaring af min taske og at sagen var god igen. Jeg forlod stedet med rigtig dårlig smag i munden og meget ked af den oplevelse jeg har fået i den dyre butik. Hvad skulle jeg med en dustbag?? Jeg havde allerede en der hjemme. Skulle jeg føle mig bedre tilpas efter at have fået en pose til opbevaring af min taske, hvor af de ødelagde min taske som kostede 10.500kr.??

Jeg måtte heller ikke tage reparations dokumentet tilbage. Dvs. Den ekstra garanti på håndtagene, som jeg er berettiget til efter forbrugerloven, måtte jeg ikke få.

For at gøre oplevelsen endnu kedeligere. Da jeg kom hjem genemgik jeg min taske igen. Her fandt jeg ud af at i bundet af tasken, det som holder den sammen er i stykker. Jeg orkede ikke engang at gå tilbage til Birger Christensen igen. De fik mig inderligt til at føle mig så dårlig tilpas, over at min taske som er købt hos dem til 10.500kr. er gået i stykker efter blot knap 6 mdr. Forsigtig brug.

Ekstra:
Jeg fandt aldrig ud af hvorfor ekspedienten skulle påpege at tasken var sidste års model. Det kan da være ubetydeligt, da der stadig er garanti på tasken. Er der nogen som kan give mig svar på dette?

Generelt er jeg en person der ikke klager og brokker mig, men ret skal være ret. Dette overskred alle mine grænser.

Is Birger Christensen your company?

Birger Christensen Details

Visit Birger Christensen