Boconcept reviews

Boconcept reviews

5.8

Dårligere service har jeg aldrig oplevet!!!!! Har du ingen bil er reklemation umuligt!!

Jeg har gæster på besøg den anden dag, hvorefter en ven spørger: "er din lampe ikke skæv?" - Dertil kan jeg kun svarer: "jo det er den desværre, men det er der ikke så meget at gøre ved det" :( Og selvom jeg egentlig havde vænnet mig til en skæv lampe så kom det op i mig igen. Hold nu op en dårlig service!!

I starten af 2013 tog jeg til Ishøj og købte LAMPEN. Det var præcis den jeg havde ledt efter og min stue var endelig som jeg ville have den! Så jeg var egentlig ligeglad med at jeg havde sparet op til den i løbet af de sidste par måneder, da den kostede 3000 kroner, for nu havde jeg den.

Men der skete det, at den i løbet af et par uger begyndte, at hænge skævt. Så jeg hentede vaterpasset og ganske rigtig den var endda meget skæv! Derefter kontaktede jeg BoConcept der bad mig tage fat i BoConcept Ishøj hvor jeg havde købt lampen. Det gjorde jeg så, hvor jeg fik at vide at "Søren" (ikke det rigtige navn) ikke kunne tage stilling til det og han måtte derfor have fat i hovedkontoret. For at gøre en lang historie kort så tog det ca. 3 måneder, med en standard svartid på mine mails på omkring 3-4 uger. Jeg var nød til at rykke ”Søren” igen og igen og igen før han gad besvare mine mails.

Til sidst fik jeg at vide, at en ny lampe var klar til mig. Så jeg sendte min adresse så jeg endelig efter lang tids tovtrækkeri kunne få den. Juuhuu  Men men men dette var desværre ikke muligt.. Jeg kunne selv komme at hente den, hvis jeg altså ville have den, for de skulle jo også have den skæve lampe tilbage! Jeg prøvede pænt at forklare ham, at jeg boede på Frederiksberg, havde ikke noget kørekort, eller den originale kasse (da lampen jo hang pænt lige i starten). Men det var ikke muligt sagde han og det var BESTEMT heller ikke muligt at få lampen sendt til en BoConcept tættere på mig hvor jeg rent faktisk havde muliged for at slæbe den skæve lampe med hen. Jeg syntes generelt, at det er så ringe og var jeg nu i stand til at få lampen med til Ishøj via offentlig transport ville det tage mig godt og vel en 4-5 timer fra hvor jeg bor.. Jeg er faktisk ikke engang sikker på at det er lovligt da vi ikke har at gøre med et produkt af normal størrelse. Men selvom jeg fortalte Søren, at jeg ikke havde nogen mulighed for at hente og aflevere lampen og kun måske kunne finde et lift så var hans svar intet. Herefter hørte jeg aldrig fra Søren igen!!!

Hvad fanden er dette for en service?? Undskyld mit sprog!

Min konklusion er: 1. der er fejl på BoConcept's produkter, 2. Servicen er meget dårlig, og 3 de behandler ikke der kunder særlig pænt.. Hvilket udfra trustpilot ikke ligner et enkelt stående tilfælde!!!!

Super service i Roskilde

Vi har købt sofa i BoConcept Roskilde.
Den blev leveret små 2uger før forventet :)
Den blev leveret til aftalt tid. Altså ikke noget med at vi kommer 12-16. Nej den blev leveret til aftalt tid og samlet inden chaufføren forlod adressen.

Efter en uge "klager" jeg over min chaiselong ikke er helt at sidde på som resten af sofaen.
Vi aftaler at de kommer ud og kigger på sofaen allerede dagen efter, når jeg er kommet hjem fra arbejde.
Da BoConcept kommer har de en flaske vin med. vi kigger på sofaen sammen og jeg får vist hvorfor chaiselongen er lidt anderledes at sidde i, end resten af sofaen.
De kunne have forklaret mig hvordan den var bygget, over telefonen, eller bedt mig om at vende den om og kigge. Men de valgte at køre 25km til min adresse for at være helt sikker på at alt var i orden

Altid venlig betjening i butikken og det virker til at de kan huske os, på trods af at vi ikke har købt andet end sofaen.

Respekterer ikke "reklamer, nej tak"

Har fået et stort katalog, som jeg ikke har bedt om. Ikke adresseret til mig, men til "kære læser", som ikke er mig.
Har skrevet til dem, at jeg frabeder mig reklamer, og at det skal respekteres i hht dansk lov.

Elendig service \\ REVIDERET

Efter denne anmeldelse er jeg blevet kontaktet af Boconcept, som undskyldte episoden og forsikrede mig, at dette på ingen måde lever op til deres service krav.
De tilbød mig desuden differencen på 200kr på et gavekort.
Dette ændrer naturligvis ikke ved den dårlige oplevelse, men det giver et klart signal om, at det ikke er den service, man kan forvente generelt. Desuden er det stærkt, at der nu blev fulgt op på kritikken med åbenhed og undskyldning.

________
Original anmeldelse:
Min kæreste og jeg havde i starten af 2012 fundet en lækker lampe i Boconcept Herning til 3000 kr., hvilket vi synes var dyrt, men vi var dog stadig interesserede. Heldigvis var den unge ekspedient i butikken venlig, og vi fik os forhandlet ned i pris til 2500,-, efter at han lige havde været ude at regne lidt på det.
Da vi imidlertid kom ned til kassen og havde sat dankortet i maskinen kom chefen pludseligt og sagde, at vi slet ikke kunne købe lampen til denne pris. Hun sagde at prisen minimum var 2700,-, og at sådan var det bare.
Så stod vi måbende tilbage med dankortet i maskinen og skulle pludseligt betale 200kr mere end vi var blevet lovet.
Udover at være i strid med markedsføringsloven var denne oplevelse så grænseoverskridende, at jeg IKKE vil anbefale Boconcept til nogen!

Perfekt service

Køber i december 2012 en flot Seca læderlook sovesofa i Friedrichsstraße i Berlin, leveres og samles af Boconcept, lever 100% op til forventningerne. Mere end 1 år senere retur i København giver sofaens ene øreflap op. Boconcept Gl. Kongevej København tilbyder ombytning til ny sofa, leveret kvit & frit, fantastisk service.

For mange fejl....

Leveringstids problemer - flere måneder... fejl i betaling , overcharge ved en fejl ved levering af halvdelen af varerne og så syntes jeg egentligt den seng til 15k ligner en ikea seng når jeg står og kigger på den live...

de får 2 stjerner istedet for 1 fordi at jeg har fået kompensation...

Super service i Boconcept Aarhus

Blev fristet af deres opslag på Facebook og besøgte butikken i Aarhus. Her fik jeg en professionel og grundig vejledning, der lå langt over det jeg har oplevet andre steder. Stort smil og ros til det meget serviceminded personale.

Fra dårlig oplevelse til super service - Ændrede vurdering !

Efter dialog med BoConcept om min første oplevelse, fik jeg en rigtig fin behandling. Den oprindelige pris blev overholdt, endda med levering inkl. som god service.
På trods af en kedelig start, er jeg nu rigtig rigtig tilfreds med løsningen.
Så tak for en super god service!
Jeg var i lørdags inde i jeres butik på Gammel Kongevej. Vi fandt en medarbejder som var sød til at hjælpe med at finde en sofa i de rigtige mål.
Vi gik et godt stykke over budget, og fandt en sofa til lidt over 9.000 kr med alt inkl. (sofaen består af 1-pers. siddesekstion med chaiselong) Da vi så spørger ind til leveringen, får vi oplyst at dette koster omkring 500,00 kr. ekstra, da i først leverer gratis ved køb over 10.000. Dette er var vi selvfølgelig lidt ærgerlig over, og min far som var med mig, vil derfor komme tilbage med sin kæreste om søndagen, for at købe et eller andet så vi kom over de 10.000 kr.

Vi får tilbudet på sofaen skrevet ud, og vi dropper sofajagten, da vi nu har fundet den rigtige.
Da min far kommer tilbage næste dag, finder han nogle borde og en lampe til i alt omkring 5.000 kr. Da han så vil bestille sofaen og de andre ting, får han så at vide at i ikke kan overholde tilbudet, eftersom i har glemt at der skal et ekstra armlæn til. Vi spurgte netop ind til dette, da jeg fortrækker at sofaen er åben i den ene side, og vi fik oplyst at dette sagtens kunne lade sig gøre.

Medarbejderen fortæller derfor at sofaen bliver omkring 1.600 kr. dyre end prisen vi havde fået dagen før og som vi havde fået skrevet ud på papir.
Én ting er at i laver en fejl, det kan ske. Men at vi på ingen måde bliver tilbudt en form for rabat, eller anden aftale/service, når i ikke kan overholde prisen som vi var blevet lovet, er simpelthen for dårlig service. Vi kom endda for at købe endnu mere, og stadig ser i ikke potentialet i at lave en aftale med os, så vi føler at have fået en god behandling.

Dette er både dårlig kundeservice og dårlig forretning . Vi vil naturligvis hverken købe sofaen, bordene eller lampen, hos en butik med så lavt et service niveau.
Når i er en designer butik med priser der også udstråler dette, bliver i nødt til også at have en højere servicestandart.
I har for mange konkurrenter til at lade vær.

Top Quality Product & Top Service like one can expect

We bought a Carlton Leather Sofa and a sofa table.
The price was very high and so were our expectations.
Although our Sofa arrived 5 weeks late due to a Factory problem, we were treated like first class customers by P. Sauer in Copenhagen. We received a very good compensation and were not dissappointed when we finally received our Sofa.
Completely built of metal, first class leather and an irresistible Design makes their Sofa worth the money.
We have never experience such a welcoming and friendly attitude by sales people and can only recommend this brand. You get what you pay for.

A hint for unsatisfied customers:
Unless you are buying a smaller product for a couple of thousands, do not accept a bottle of wine as a compensation, ask for more because a premium brand like BoConcept has also premium ways to make a customer feel good again.

Ikke villige til at løse de problemer, de måtte skabe for deres kunder.

Ville købe nye moduler til en sofa, jeg havde købt et halvt år tidligere med forsikring om, at jeg kunne opgradere den senere. Det er bestemt ikke nogen billig sofa...

Da jeg så prøver at bestille en udvidelse i butikken 6 måneder efter, får jeg af vide, at sofaen udgik for to måneder siden. Selvom BoConcepts sofaer bygges "on demand", er ekspedienten uvillig til at udrede situationen. Jeg har altså både modtaget vildledende informationer ved købet af sofaen - og Boconcept viser ingen vilje til at løse dette problem -som de jo selv har skabt. Ekspedienten lover at ringe til mig og se, om de kan hjælpe mig - men vender ikke tilbage. Alle efterfølgende henvendelser ignoreres.

Denne oplevelse kombineret med tidligere oplevelser af leveringsproblemer medfører, at jeg ikke vil handle hos BoConcept igen.

Jeg mener, man skal bedømme en virksomhed på, hvordan den reagerer, når ting ikke går efter planen. Her falder BoConcept igennem hver gang.

Gode produkter og god service

Har købt såvel vitrineskab og spisebord his Boconcept.
De har en høflig og hjælpsom betjening.

Har haft en mindre overfladisk skade på mit spisebord, og de hjælper mig med at finde en lakstift til at udbedre skaden.

Kan varmt anbefales at handle der.

Jeg kan ikke nikke genkendende til andres dårlige service i Bo Concept...har kun handlet i Hillerød og Roskilde og der har jeg altid fået super service..så er sørgeligt at læse at det er så skidt de andre steder...for det er god kvalitet til prisen...

Underlig service.

Købte en madras i BoConcept Roskilde, men måtte desværre returnere den. Fik den mest flabet behandling af en mandlig medarbejder derinde, kunne ikke engang få afvide hvornår jeg kunne få mine penge retur (eftersom jeg stod og skulle have en ny madras) og da jeg ringede og til hovedkontoret for at få svar på mine spørgsmål som dem i Roskilde åbenbart ikke kunne svare på, så ringede ham fra Roskilde tilbage og var skuffet over at jeg havde klaget over ham.

Tror ikke lige jeg handler der igen.

4 bordplader med fejl!

Vi købte et sofabord med glasplade i januar måned (afdeling Ishøj). Da vi har hentet bordet og pudset pladen er der to små matte pletter på undersiden af bordet. Det er ikke et dyrt bord (Model: Occa - 1079, 1.595 kr.), men man forventer alligevel et produkt uden fejl. Vi sender derfor billeder til BoConcept, og vi får lov til at få en ny plade.

Da vi henter plade nr. 2 og pakker den ud, ser vi at der er en stor mat stribe på midten af bordet (30 cm). Vi henvender os til BoConcept igen, og denne gang går de med til at levere pladen til os.

Da 3. plade er pakket ud og lagt på stellet opdager vi, at der er små hakker (altså skår) hele vejen langs den ene kant på undersiden. Vi får fat i BoConcept - igen igen - og får lovning på en ny plade. Vi spørger ind til muligheden for noget kompensation, men det vil de ikke gå med til. Vi får dog at vide, at de har haft problemer med produceringen af bordet, og regner derfor med at det nu må være muligt at få et fejlfrit bord.

Vi får derfor leveret plade nr. 4. i starten af maj. Umiddelbart ser den fin ud, men da vi får pudsen den, kan vi se (tydeligt), at to af bordkanterne er matte hele vejen hen (som om der er blevet slebet på selve bordpladen).

BoConcept har derfor hentet bordet igen, så nu står vi uden sofabord. Ærgeligt, når nu man synes at designet er flot! Som nævnt var det ikke et dyrt bord, men det er ærgeligt med et sart glasbord som har fejl fra starten.

Vi fortryder lidt at vi ikke beholdt det første med de to små matte pletter... ;)

Noget af det værste

Noget af det værste jeg har været ude for. På intet tidspunkt er det blevet nævnt, at det bliver leveret i 1000 små dele, og at delene er af dårlig kvalitet i forhold til IKEA. Rent til grin med andre ord! Vær sikker på aldrig at handle der!

ONE designer stol - elendig til personer over 80-85 kg.

Jeg skylder lige et svar på min anmeldelse af BoConcept.

Efter jeg havde taget kampen op igen blev jeg kontaktet af Boconcept som erkendte, at der havde været en fejl i deres One stole og de kunne tilbyde fuld returnering af stolene.

Vi fik en fantastisk service da vi kom i butikken i Herning og valgte en ny type stol, som blev leveret samlet uden nogen problemer.

Selvfølgelig meget ØV vi skulle igennem forløbet med One Stolene men kan kun berette om en fantastisk fin service vi fik af butikschefen i Herning - Christine Thorsteinsson.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Købte 8 stk. ONE designer stole i 2009 for 16.000,- som har været vores absolut dårligste møbel køb nogensinde. Stolen blev valgt ud fra det flotte og enkelte design samt, at stolen havde vundet diverse designpriser. Første problem var da stolen blev leveret var det et chok, at en spisestol til 1.995,- blev leveret usamlet, men dette problem kunne jeg vel nem klare, da det blot var 4 skruer der skulle skrues i benene. Det viste sig dog at være meget besværlig da benene skal spændes meget hårdt sammen og der er meget lidt plads ved skruen.

Stolene blev samlet, men så kom det egentlige problem. Når en person der vejer 80-85 kg eller mere sidder i stolen synker stolen sammen lidt efter lidt, da benene glider ud til siden. Jeg henvendte mig til butikken i Herning mange gange de første 6 mdr, men hver gang mente den sælgeren, at det blot var et spørgsmål om at stramme skruerne mere og at de aldrig har haft ligene problem. Sælgeren kom dog til at indikere at problemet lå i, at vi havde glatte klinker og stolen var bedst på tæppe – han skyndte dog at ændre holdning, da jeg mente at stolen ikke var købt ud fra at den kun kunne stå på tæpper!!!

Jeg strammede skruerne så meget som muligt – min ven der er tømmer har strammede skruerne så meget som muligt, min nabo har strammet skruerne så meget som muligt og diverse gæster har de seneste 2 år har strammet skruerne så meget som muligt. MEN STADIG DET SAMME PROBLEM.

Vi er selv ”små mennesker” på 55 og 70 kg og mærker ikke problemet i dagdagen. Men hver gang vi har gæster leger vi den pinlige stoledans – hvilken stol kan passer bedst til din vægtklasse. Har vi gæster på 100 Kg UHHH så går det helt galt og så må vedkommene sidde på en kontorstole.

Jeg havde nu bestemt mig for at tage kampen op igen – men opdager selvfølgelig at stolene er 2 år og 1 mdr gammel, men vil blot komme mit synspunkt omkring dette elendige concept.

Kan ikke magte leveringen!

Købte for 3½ uge siden 2 lamper hos Bo Concept. De sagde, at de ville komme i løbet af 2 uger men i værste fald 3. Ringede så til dem i dag, og det var helt tydeligt, at de intet overblik havde over, hvor lamperne var henne i processen! Jeg fik at vide, at de muligvis nok ville komme i næste uge, men det kunne ikke garanteres. Jeg tillod mig så at påpege, at det var temmelig utilfredsstillende men den forsinkelse, og det faktum at jeg ikke klart kunne få at vide hvornår de ville komme, men det resulterede så selvfølgelig bare i, at ekspedienten gik i forsvars mode. Man kunne ikke bare forvente at få sådan noget at vide, var den underlæggende besked!!

En beklagelse fra hendes side eller måske at love at holde øje med leveringen etc etc havde været alt rigeligt til, at hun kunnet have rettet op på mit indtryk af en butik, der ikke tager kundeservice særligt alvorligt. Endnu en gang er man efterladt med det indtryk, at man fortrinvis bør gøre sine indkøb på Amazon i UK eller Tyskland. Markant lavere priser, man skal ikke bokse med ligeglade ekspedienter, og tingene kommer til tiden. Har til eksempel netop bestilt en espressomaskine hos Amazon der var 1000 kroner billigere end i Danmark og kom i løbet af 2 dage. Synd for Danmark, men det andet giver bare ikke mening.

Fede spisebordsstole

Jeg har købt fire stole og de var nemme at samle, og kom før tiden, hvilket jeg havde antydet jeg havde brug for.
Det er da godt!!
Eneste problem var manglende skruer, som jeg fik extra sæt af sendt med posten efter et par opkald.

Yderst skuffende! Kommer der adrig igen!

Boconcept i Odense: Mega dårlig service! Vi købte et TV bord. Der blev ikke sagt ét ord om, at det var selv afhentning. Der blev ikke sagt ét ord om at det er saml-selv. Der blev sagt "Den kommer i en kasse" - ja - men sgu da ikke 4 ?? med 1000 skruer til. Så det er eddermame nogle sure opdagelser at gøre. Det er da ikke Ikea man har handlet i ?!? Vi kommer der helt sikkert aldrig igen og har allermest lyst til at smide deres møbel i nakken på dem. Ydermere havde de lavet en fejl, så vi skulle af med 300 kr ekstra. Altså koncept og pris hænger slet ikke sammen! Det kommer ikke en gang på højde med Ikea!

jeg har aldrig haft nogle problemer..

skulle jeg sige noget negativt ville det være at det er nogle meget dyre samle selv møbler... men det er åbenbart umuligt at købe færdige møbler nogle steder

Is Boconcept your company?

BoConcept A/S Details

Moderne møbler - luksus til attraktive priser og indretningshjælp - BoConcept