Bodum reviews

Bodum reviews

Very low
2.1

En dårligt udført, god idé.

En idé er ikke meget værd hvis man ikke magter at føre den ud i livet, dette demonstrerer bodum tydeligt med deres osteskærer-boks.
Jeg var så uheldig at give min mor boksen i gave, og opdagede allerede ved udpakning den første fatale fejl: En osteklokke der ikke lukker ordentligt, der er ingen pakning i bunden, og kanten der skal guide overdelen på plads, er så lav at man skal være ualmindeligt opmærksom på at stille den korrekt og ikke komme til at skubbe den, da den så vil glide af og efterlade boksen helt utæt, noget ½ cm ekstra plast i hvert hjørne nemt kunne have afhjulpet, dette villle bodum vide hvis de havde gjort sig den ulejlighed lige at prøve deres produkt før det blev sendt til butikken. At man har fejlet i at designe noget så simpelt som en lukket kasse tyder ikke godt for resten af funktionaliteten som heller ikke overraskende skuffer. Osteboksens salgspunkt er klart den indbyggeede osteskærer, som ved første øjekast minder om dem man kan finde i diverse kantiner, en fremragende og hygiegnisk idé, men her har bodum vist at de går mere op i form end funktion, for mekanismen er simpelthen løsagtig og upræcis. Mekanikken til at spænde strengen er nem at bruge, men går løs efter ganske lidt brug. Strengen rammer mod holdearmen til osten hver gang man kører armen rundt (både op og ned). Armen vipper så meget på gevindet at er er større kunststykke at ligge det rette tryk på armen og skære en nogenlunde ensartet skive ost, den er meget mwew besværlig at bruge end en almindelige håndholdt osteskære med streng.

Bodum ved måske noget om at få deres produkter ud i de Danske butikker, men de har her vist at de intet ved om mekanisk design, og desuden aldrig har prøvet deres produkt med almindelige forbrugere, jeg tillader mig at spekulere, at hvis dette produkt har været testet, har personen inderligt ønsket at det skulle virke, og derfor gjort sig den ypperste umage med at overse disse "småting" der i sidste ende gør boksen fuldstændig ubrugelig som både osteklokke og osteskører.

Tak for det bodum - i har formået klart at vise hvordan selv den bedste idé kan falde til jorden når den bliver udført forkert.

INGEN kundeservice på trods af farligt produkt

Har fået 6 Pavina termoglas foræret af veninde - jeg har ikke en kvittering og vil nødig ulejlige min veninde, der bor 6 timer herfra (glassene er vist købt på nettet).

Da jeg pakker glassene ud opdager jeg, at de har en fejl, der gør, at de ikke kan bruges: Den lille gummiventil, der sidder i bunden af glassene er så stor/tyk, at glasset står på proppen og vipper frem og tilbage - altså glasset selv hviler ikke på bordet. Fejlen skyldes enten, at proppen er for stor, eller at glassets bund ikke buer nok opad/indad (jeg har i forvejen 10 glas, der alle er OK)

Da jeg ikke bare selv kan bytte dem, ringer jeg til Bodums "kundeservice!!!" og forklarer, at produktet er farligt og at man kan risikerer at brænde sig, hvis glassene vælter, fordi de ikke står stabilt. Det er kundeservice komplet ligeglade med, de bytter ikke, og har man ikke kvittering, så er det bare ærgeligt - også selvom Bodum helt tydeligt har sendt et defekt produkt ud i forretningerne - et produkt, man kan komme til skade med.

Citat fra kundeservice. "Hvis vi skulle bytte for folk, ville vi skulle bytte mange mange tusind produkter" (hvor fejlbehæftede er Bodums produkter egentligt??) og "Jeg har aldrig hørt om den fejl, du beskriver, før" -her er vist noget, der ikke stemmer: Mange tusind bytte sager, men man har aldrig hørt om fejlen før???

Hvis Bodum ikke kender problemet UNDRER det mig MEGET, at de ikke er interesserede i at få glassene ind, så de kan undersøge, om der er en fejl i produktionen af produktet??

FY SKAM JER BODUM - så stort et firma, og så ingen kundeservice, ingen omsorg for kunderne og ingen faglig stolthed!

ADVARSEL!!!! Bodum røreskåle hold jer fra dem, de er kun til pynt!!

Jeg ønskede mig bodum røreskåle i fødselsdagsgave, og stor var glæden da jeg fik hele 3 styks, jeg syntes virkelig de har et flot design, men ak så skulle jeg piske en smørcreme i min nye røreskål, og da jeg var færdig, var der små sorte prikker i smørcremen, da jeg skulle vaske skålen af, var den fuldstændig ujævn, fordi den ikke kunne tåle elpisker, så lad være med at koste penge, på sådan nogle, røreskåle der kun er til pynt går ikke

Bodum Termokrus

Jeg har også det samme problem som Mette beskriver. Først troede jeg bare at låget var defekt og da min kæreste kun bruger låget med stempel tog jeg i stedet hans låg uden stempel (termekrus købt med 2 låg, et uden og et med stempel ) Men efter 1 dags brug virker dette låg heller ikke. :-(. Har handlet direkte i Bodum i Tivoli, men har desværre ikke kvittering. Men flere med nøjagtig problem må da tyde på en klar fejl. Her har vi i hvert fald nu 2 låg der ikke virker :-(.

Dårlig kundeservice. Dårlig produkt service.

En træls måde at starte dagen på er når man ikke kan få sin morgenkaffe. I julegave fik jeg et af deres rejsetermokrus. Efter tre dages brug kunne låget af uransagelige årsager ikke skrues på. Jeg har undersøgt både krus og låg men kan intet se. Det kunne de to Imerko ekspedienter i hhv. Herning og Aalborg heller ikke og de var meget undrende i det stempellåget godt kunne skrues på og det almindelige låg godt kunne skrues på andre krus. Det er kun det ene låg som efter tre dages brug ikke kan skrues på det krus - det binder simpelthen ikke i gevindet. Ekspedienterne kontaktede derfor Bodum der skulle have en kvittering. Se det kan jeg jeg tildels forstå fra butikkens synsvinkel da de ikke skal miste penge på at Bodum leverer defekte produkter. Men som nævnt var det en julegave hvorfor jeg naturligvis ikke har kvitteringen. Så elendig kundeservice fra Imerko, ja, men jeg ulejligede mig med at reklamere direkte til Bodum også i håb om bedre produkt service. De har vel også en interesse i at deres produkter virker og at de har en god produktservice. Men nej, de fastholdt ligeledes at skulle se en kvittering.
Ikke at rejsetermokruset koster spidsen af en jetjager, men principielt er det dårlig service at de ikke en gang vil kigge på det.

Flot design – ringe kvalitet

Jeg fik 12 store bodum-termokrus i porcelæn i julegave julen 2012. Julen 2013 ønskede jeg mig igen kaffekrus, for samtlige bodum-krus var nemlig gået i stykker.

Nu er det jo ikke sådan, at vi til daglig smadrer porcelænet her hos os. Det holder normalt så længe, at vi må forære det væk, når vi trænger til fornyelse; derfor får Bodum 1 stjerne for i det mindste at have løst det problem.

ikke gennemtænkt

jeg fik en osteboks i julegave og var glad, for det var lige hvad jeg havde ønsket mig. Desværre var glæden kort, da låget ikke kan sidde ordentligt fast, der er simpelthen ikke nok det kan få fat i i bunden. Man SKAL bruge begge hænder til at holde på bund og låg samtidig, da låget ellers falder af. Desuden er klingen løs, den kan strammes, men går løs ved første skæring af osten. TOTALT UBRUGELIG. Har skrevet til Bodum, men har ikke hørt fra den. ALDRIG MERE BODUM.

Elendig kundeservice!

Har indenfor 5 mdr. Købt 2 x bodum mælkeskummer. Den første mælkeskummer slog revne i glasset efter 2,5 måned - noget jeg undrede mig over, men da jeg ikke havde gemt bonen gik jeg d. 28/10-2013 i den lokale imerco og købte en ny. Her informerede jeg ekspedienten om oplevelsen og hun udtalte at der godt kunne have været fejl i glasset. I lørdags, d. 7/12-2013 skete det samme igen, glasset slog en revne og jeg gik tilbage i imerco, som ville tage kontakt til bodum idag mandag. Den sag blev i midlertidig hurtigt afsluttet, da bodum ikke har glas-garanti. Jeg kontaktede selv bodum da jeg var noget overrasket over den tilbagemelding - deres produkter bør vel have længere levetid end 2-2,5 mdr - men nej, de tog ikke imod reklamationen "jeg ved jo ikke hvordan du behandler dit glas" sagde kundeservicemedarbejderen til mig. Og de havde desuden ikke haft lignende reklamationer, så hun havde ikke hørt noget om at der skulle være noget galt med en produktion eller lign.
Jeg kan kun fraråde at man bruger penge på dette produkt, jeg kunne ikke drømme om at købe mere fra bodum!

Louise Engman

Ingen Kundeservice

Har købt en fyrkat gasgrill i imerco, hvor ekspedienten informerede om at man kan benytte webers gasflasker uden problemer. Har nu brugt gasgrillen en del gange men kan konstaterer at hvis man blot grillet en halv time og lukker ned så kan man ikke bruge samme flaske igen næste gang. Man skal derfor bruge en ny flaske hver gang man skal grille, selvom flasken ikke er tom. Har nu skrevet til bodum 2 gange med 14 dages mellemrum, uden svar fra dem. Når man tænker på grillens vejledende salgspris næsten er den samme som webers forventer man en form for service. Men det er åbenbart ikke en del af bodums koncept.

B.Over kaffemaskine - Godt og skidt i et produkt

Jeg kan godt lide Bodum, og deres design ide, har derfor købt en B.Over kaffemaskine.

Godt koncept, laver kaffen hurtigt, meget varmt (rigtig godt) og med brusehovedet udnytter den bønnerne helt exceptionelt godt, så du både bruger mindre kaffe, men også så kaffen faktisk smager bedre.

Vær dog opmærksom på, at kaffemaskinen kommer med et guldfilter til evig genbrug - fint, sparer penge. Filtret er bare så grovkornet, så du ikke kan bruge almindelig kaffe malet til kaffemaskine. Gør du det, har du flere bønner i kaffekanden end du har i filteret når den er færdig.
Og de har lavet filterholderen så smart, så du ikke kan bruge papirfiltre, det vil resulterer i vand og kaffe overalt på køkkenbordet.

Iøvrigt, så virker kaffemaskinen utroligt billigt lavet, en pris på 5-600.- havde måske været mere reel end de 1700.- de sælger den for.

Alt i alt - hvis du vil have en flot maskine - køb, hvis du vil have en kaffemaskine der sparer på bønnerne og i bund og grund laver god kaffe - køb ....
Hvis du vil undgå 5 minutters oprydning efter hver brygning, kunne lave kaffe før sidste brygning er drukket helt, undgå svineri i og larm i køkkenet og iøvrigt HADER kaffegrums i kaffen, så hold dig langt væk fra denne B OVER kaffemaskine

I runde tal ... en ommer til Bodum - kig alle detaljer igennem tak

Dårlige produkter og dårlig service

Hvor kan jeg dog godt genkende min egen sag i anmeldelserne herinde. Jeg fik i fødselsdagsgave en Bodum Pebo kaffekolbe - der er tale om to glaskolber og lidt plastic, som Bodum altså tager 450 kr for. Men de er de eneste på markedet, så det var det eneste valg.

Nuvel - jeg laver tre gange kaffe på produktet. Da jeg vil lave den fjerde gang, ser jeg at glasset har slået et knæk, mens det har stået til afkøling i køkkenet. Billede kan ses her:

På det tidspunkt har jeg kun haft produktet en uge. Jeg går til Magasin og forklarer sagen, og bemærker at hvis jeg havde tabt kaffekolben, ville glasset jo være knækket helt over. Efter en uge vender Magasin tilbage, og siger at Bodum ikke vil tage produktet tilbage, da de ikke yder garanti på glasset. De siger ydermere at glasset er det "stærkeste i verden" - hvordan det så kan gå i stykker efter en uge kan ekspedienten dog ikke svare på. For at føje spot til skade, får jeg at vide at jeg da bare kan købe en ny kolbe som reservedel. Det koster kun 300 kr - altså 2/3 af nyprisen, for en enkelt del. Det bliver aldrig mere Bodum for mit vedkommende.

Ingen service og uigennemtænkt design

På en splinterny endnu ubrugt kaffemølle (C-mill) sad låget så dårligt fast, at det faldt på gulvet og splintredes da kaffemøllen var nyudpakket, og skulle sættes på plads.
Da jeg henvendte mig til Bodum for at bestille et nyt, var den brutale besked, at de ikke kunne hjælpe, for de producerede ikke modellen mere. Det er da chokerende, at Bodum ikke kan yde den mindste smule service på produkter, der stadig står på hylderne i butikkerne.
Og at Bodum producerer produkter, der er direkte uegnede til almindelig brug, er meget skuffende. SÅ UNDGÅ BODUM, HVIS DU VIL UNDGÅ ÆRGELSER.

IKKE EKSISTERENDE service!!!

I juni 2011 købte jeg en "Fyrkat" bordgrill. Allerede i august (efter 2 mdr.) rustede alle forkromede dele (håndtag og ben). Hos Kop & Kande var man meget hjælpsomme og ringede omgående, mens jeg lyttede med. Reklamationen blev straks afvist, På forespørgsel om jeg kunne købe de defekte dele, var svaret, at der ikke fandtes reservedele???
Efter at have tænkt et par uger over, om jeg skulle finde mig i at Bodum bare sætter købeloven til side, besluttede jeg mig for at klage via mail.
Det kom der ikke noget ud af, for Bodum mente, at deres grill IKKE må bruges udendørs, Jeg forklarede, at ikke bare er livsfarligt at bruge indendørs men også, at det er forbudt.
Først efter at jeg truede med at gå til pressen og forbrugerklagenævnet med sagen, blev jeg tilbudt en ny grill, som Kop & Kande servicevenligt byttede til en Weber, for det skrammel som Bodum sælger, vil jeg ikke eje.
Jeg har IKKE købt Bodum produkter siden, og det gør jeg nok heller ikke i fremtiden.
Det er en skam, at man ikke kan give negative stjerner, så havde jeg givet tre store minus-stjerner.

Knive der knækker ved brug

Jeg fik 3 keramiske knive i julegave og inden der er gået 5 mdr, er spidsen knækket af 2 af dem. Jeg henvender mig til Bodums kundeservice, og får følgende svar på mail:

"Er der tale om de keramiske knive, kan de gå i stykker ved små slag – de er virkelig stærke til at skære, men desværre også nemme at slå flig af på.
Der kan knække en flig af, blot hvis spidsen rammer for hårdt på f.eks. en sten i en frugt.
Vi bruger dem selv i vores kantine, og sætter dem i vores kniv blok. Det er de ikke gået i stykker af.
Vi har stor succes med knivene, men er samtidig også opmærksomme på dens sårbarheder."

Jeg besvarede denne mail, som jeg synes er totalt afglidende på et dårligt produkt, men har stadig ikke fået et konkret og brugbart svar.

Hvis dette er standarden for Bodums kundeservice og tagen sig af problemer med deres produkter, er det sidste gang, jeg har lagt penge for disse produkter og vil absolut ikke anbefale dem til andre.

Uhørt dårlig servive

Jeg har for lidt over to år siden købt en Bodum Columbia Tekande til 800 kr. For nogle dage siden løsnede håndtaget sig fra kanden, idet en specialskrue af uforklarlige årsager faldt af. Jeg kontaktede forhandleren, der velvilligt forsøgte at skaffe den pågældende skrue hos Bodum. Hos Bodum var man dog ikke interesseret i at yde service, angiveligt fordi kanden er over 2 år gammel. Forhandleren oplyste at de p.g.a. den manglende service fra Bodums side, havde opgivet at sælge deres produkter.
Det er muligt at Bodum kan lave kvalitetsprodukter, men forvent ingen service. Så måske har du kun glæde af det Bodum produkt du køber i 2 år.

Klassisk og lækkert design med et moderne twist

Nu vil jeg ikke forholde mig til deres website da jeg aldrig har købt noget derfra, men har købt mange af deres produkter i butikken på strøget og jeg er fuldstændig besat af deres lækre linjer. Køber tit nogle af deres produkter til jul og fødselsdag, og de står også altid øverst på min ønskeseddel.

DÅRLIG kundeservice

Dårlig kundeservice og dårlig produkt!!

Jeg må indrømme jeg er rystet over Bodums kundeservice. Vi købte for ca en måned siden 2 bodum termokaffekrus i magasin du nord. Det viste sig at der var et problem med en af dem. Det blev meget varmt udenpå og indholdet blev meget hurtigere koldt end i det andet identiske Bodum termokrus vi købte. Vi tog derfor ind med kruset for at få et nyt. Vi blev mødt af Mathilde i Bodum på 3. sal (intet efternavn på hendes navnebadge) og fik at vide at hun ikke kunne bedømme det, da det var en anden der tog sig af reklamationer. Vi stod med vores baby på armen og måtte forklare Mathilde at det var ret besværligt for os, hvis vi skulle 3 gange i magasin du nord for at få et termokrus der virkede - lidt nødtvungent gik hun så med til at prøve at hælde kogende vand op i kruset (da Bodum åbenbart ikke stoler på det vi siger !!) og hun kunne da godt se at kruset blev meget varmt. Men for at finde ud af noget, skulle hun have fat i en anden ansat, fordi hun var ny. Vi skulle stå og vente med en baby som efterhånden var blevet godt sulten. Lidt senere kom Mathilde retur med Lise Højlund - som i modsætning til Mathilde mente at det her krus da ikke var særlig varmt. Uenigheden mellem de to bodum ansatte skulle vi så stå og overhøre med vores baby på armen. Men da Lise Højlund nu havde mest anciennitet blev konklusionen, at det åbenbart er ok at man kan brænde sig lidt på bodums termokrus og skal acceptere, at når man køber to termokrus fra Bodum, så kan det ene termokrus holde på varmen i mange timer, mens det andet bliver koldt på under en time - og man brænder fingrene!!!
ØV ØV ØV - har før købt en del bodum produkter og havde egentlig tænkt mig i fremtiden at købe flere - men nu må jeg jo i stedet advare alle mod at købe BODUM - ikke blot er deres produkter ikke længere af ensartet kvalitet, men deres kundeservice er virkelig dårlig.

Venlig hilsen,
Elias Grove Nielsen

super hurtig levering

Varen blev afsendt samme dag, som jeg bestilte den, så jeg modtog den allerede dagen efter. Virkelig god service hele vejen

Is Bodum your company?

Directly from the manufacturer - Find our full assortment of Coffee, Tea, Kitchenware and Tableware products at a glance.

Visit Bodum