Bog & idé Webshop reviews

Bog & idé Webshop reviews

5.3

Ufatteligt nedladende facon

Bog & Ide Roskilde/Flensborg: 16/4 var jeg på på udkig efter en bog i butikken og havde ved indgangen set, at I reklamerede med "yderligere 50% på bogudsalg". Jeg ser, at der er en orange pris på bogen og vender mig om til en gråhåret herre, som arbejder i butikken, for at spørge ham, om "halv pris" også gælder denne bog. Og her oplever jeg så en temmelig overraskende reaktion fra medarbejderen, som ser på mig og taler til mig med en mildest talt nedladende facon: "jamen hvorfor skulle det dog dét?! - bogudsalget er jo her!", siger han og indikerer med hænderne, at det drejer sig om de bøger, der ligger inden for et nærmere ubestemt område. Jeg siger til ham, at det da var en mærkelig måde at "hjælpe" på, og at jeg netop spørger, fordi jeg ikke er klar over, hvad "bogudsalget" involverer, men at jeg kunne se en orange pris på bogen. Han ignorerer mig og går videre med at stable bøger.

Jeg blev simpelthen forbløffet over hans attitude og tænkte, at det var en yderst ubehagelig måde at tale til mig på, ikke mindst som kunde. Jeg lod bogen stå og gik ud af butikken, da jeg ikke havde den mindste lyst til at handle hos jer. Det er muligt, at I ikke har problemer med omsætningen, men det kan da være, I alligevel får det, hvis I regner med, at kunderne finder sig i hvad som helst - personligt vil jeg langt hellere bestille mine ting på nettet herefterdags.

Dårlig firma

Det er det væreste sted jeg har handlet det er bog og ide torvegade i vejle jeg snakker om, magen til arrogance og løgne de kommer med FØJ siger jeg bare.

Butikken i Købmagergade - urimelig og virkelig grov behandling af ejerens kone

Jeg har aldrig nogle andre steder fået så ubehagelig behandling - og så endda fra ejerens kone.
Jeg skulle afhente en pakke i butikken og havde taget både min søn på 16 mdr og hans klapvogn (lille by-venlig stokke klapvogn) med ind i butikken.
Da jeg er på vej hen mod min vogn, som midlertidig er blevet rykket (af enten en medarbejder eller en kunde) er der en kvinde som kommer mig i forkøbet. Hun kører min vogn hen ad gulvet - på trods af at låsemekanismen er slået til og vogne klikker på hjulene. Jeg spørg hende hvad hun dog har gang i og det var unødvendigt at behandle min vogn på den måde. Hvorefter hun med truende adfærd og nærmest råbende fortæller mig at hun altså skulle til og der skulle vær plads til at arbejde. Da jeg protesterede og bed hende om at lade vær med at ødelægge min klapvogn blev hun blot endnu mere gal og fortalte mig at jeg egentlig slet ikke var velkommen i butikken - hun bad mig om at gå! Og oplyste mig om at jeg kunne ha' ladet min vogn stå ude på gaden. Det havde jeg gjort, hvis der havde været en mærkat i deres rude på døren - men da jeg tidligere ikke har haft ubehagelig oplevelser eller blevet smidt ud af butikken pga jeg har taget barne- eller klapvogn med ind, troede jeg ikke at det skulle være et problem.
Jeg er dybt rystet og meget chokeret over den behandling jeg har fået i den butik i dag. Og jeg vil ALDRIG nogensinde handle der igen eller anbefale andre at gøre det - slet ikke hvis du har et barn med eller en klapvogn.

Dejligt med gode boghandlere...

Det er altid dejligt med en god boghandel.... i de fysiske butikker er der dog efterhånden overvejende papirvarer, mangler nogen gange et større udvalg af engelsk sprogede krimier, sci-fi og fantasy....

Alt for langsom levering - ringe info

Jeg bestilte varer d.23. nov. 10 dage senere havde jeg ingenting hørt og skrev til dem. Jeg fik hurtigt svar om, at de ville undersøge sagen og vende tilbage. To dage senere, fik jeg at vide at alle varer var klar inden for kort tid, og at de ville sende ordren.

D.8. dec. - altså 15 dage efter jeg havde afgivet ordren - var mine varer endnu ikke på vej. Derfor valgte jeg at annullere ordren.

Til Bog og Ides forsvar vil jeg sige, at jeg fik hurtigt svar når jeg skrev til dem. Der var heller ingen problemer i, at annullere min ordre. Men jeg fik ingen informationer om min handel uden at have kontaktet dem. Jeg handler IKKE hos Bog og Idé en anden gang og kan heller ikke anbefale andre at gøre det.

Det virkede fint....

Hurtig betjening og folk som smiler :-)

Fotokalender delen fungere fint og hurtigt

Har bestilt en del fotokalendere i år 2013. Selve foto løsningen virker godt, men små justeringer kunne den være perfekt.
Men det er nemt, idet man kan hente i den nærmeste butik istedet for et posthus. Forsendelses priserne er dog høje. 69,95 for at få sendt med PostDanmark og 20,00 for at afhente i butik. Det er temmelig højt. Men de lover 2-3 dages levering, så må vi vende tilbage hvis dette ikke holder stik.

E-bøger kan ikke downloades til IPad.

Bog og Ide har en fin hjemmeside, og der er et bredt udvalg af bøger, både alm. og e-bøger.
Jeg er gået over til e-bøger, da man nemt kan have dem med på rejser, i bussen på vej til arbejde eller hvor man ellers har tid til at læse lidt, men nu er det bare sådan med e-bøger købt fra Bog og Ide´s hjemmeside kun kan downloades og åbnes på din laptop!:(
Jeg forstår slet ikke at man ikke også gør det muligt at downloade dem til IPad m.m. det er vel det de fleste foretrække at have med sig når man er på farten?
Så derfor kan jeg bestemt ikke anbefale at købe e-bøger hos Bog og Ide, med mindre du synes at det er fint at sidde og læse dem fra din laptop.

Skal også lige nævnes, at man kan sikkerhedskopiere sin e-bog men synkronisere den med andre enheder, kort sagt er den bundet til din laptop.

Update:
Efter meget bøvl, har det lykkes mig at få lagt et kopi i Ibooks på min Ipad, men det er en ommer´ man burde kunne downloade direkte til en IPad m.m

Burde ikke have en internetside

Min datter bruger læse briller -1.5 og har købt den i bog og ide i amager centeret og har været virkelig glad for dem. Hun har har været der over for at få et nyt par og de havde ikke flere i butikken og fik at vide de blev solgt meget hurtigt. Fair nok. Jeg går på deres hjemmeside 14 dage efter og bestiller 2 par så hun får nogle nye brille + reserve. Under bestillingen forventer jeg at de spørg om styrke og det gjorde de ikke. Tænkte ok kan være de ringer mig op efter jeg har givet Tlf.nr og spørg ind til styrken. Næ nej , fik en mail fra dem at de ikke solgte disse briller mere i bog og ide så de kunne ikke give mig det jeg havde bestilt. Okay tænkte jeg, hvorfor har de så de briller på deres hjemmeside??? Nåååå lad det nu ligge. Vi skulle over i amager centeret og kigge lidt og gik forbi bog og ide og så de havde briller på deres stander og sjov nok i alle styrker. Så i bund og grund er det den mest klammeste måde at køre en virksomhed på. Sende mail til deres kunder om de ikke sælger dem mere og så alligevel finder man dem

Hurtig service

Bestilte min vare, fik en bekræftelses mail og kunne hente pakken i butikken samme dag. Bedre og hurtigere bliver det ikke.

tager tid

Bestilte en bog til min kone torsdag har intet fået , det sjove er jeg bestile nogle ting fra et andet sted, fks bestilte en pakke fra en dansk virksomhed.

men har lager i sverige modtog det dagen efter,dvs fredag hvordan kan det være at en bog ikke kan komme dagen efter som meget andet kan, bestile denne bog hos jer torsdag morgen, nu står jeg her lørdag intet kom.

dvs skulle næsten købe en bog i sverige så er det her dagen efter, bestiler du ting i DK så har du dagen nok ugen efter.

men penge kan i godt trække hurtig,så ville barehøre hvornår bogen bliver sendt afsted.

God kundeservice

Rigtig god kundeservice og gode muligheder for at komme rundt i butikker

Ingen vilje til at hjælpe - kun dårlig behandling

Jeg undres over den endeløse række af dårlige oplevelser man kan få med Bog & Idé. Det føles nærmest som om at de ønsker at være til besvær.

For noget tid siden ønskede jeg at returnere en vare i butikken i Lyngby. Desværre havde jeg ikke længere kvitteringen på varen. Friskt tænkte jeg at det ikke ville være noget problem, eftersom det ikke har været et problem andre steder hvor jeg har været i samme situation – men så startede skuffelserne.

Tilsyneladende ønsker Bog & Idé ikke at hjælpe i sådan en situation. Det eneste de kunne gøre, var at give et tilgodebevis – dog var der som ekstra service sørget for en arrogant og nedsættende ekspedient. Jeg tager imod tilgodebeviset i fustration og afmagt.

Hvorfor Bog & Idé ikke ønsker at hjælpe her, har jeg svært ved at finde forståelse for. Andre butikker kan gøre det, endda med et smil – så der kan ikke være noget til hinder for det f.eks. regnskabsteknisk – det virker blot som en fastsat politik – altså et valg om ikke at ville hjælpe.

Jeg prøver at kontakte kundeservice igennem hjemmesiden, men uden held og uden svar. De ignorer blot henvendelsen. Jeg prøver igen, men med samme resultat.

Nuvel, i et ønske om at få det ud af verdenen forsøger jeg at bruge mit tilgodebevis i en af deres andre butikker. Dog kun med et vrissent svar, om at tilgodebeviser kun kan bruges i butikken som har udstedt det, som resultat. Heller ikke her var der velvilje at hente.

Igen kontakter jeg kundeservice, for at høre om tilgodebeviset evt. kunne bruges online – igen for blot at blive ignoreret. Ingen hjælp, ingen service.

Som et sidste forsøg tager jeg tilbage til butikken I Lyngby for at bruge tilgodebeviset på den vare som jeg havde fundet i den anden butik. Men ak – den er ikke hjemme. Og hjælp til at bestille den hjem – næ, det kunne der ikke blive tale om.

På intet sted i rejsen er jeg stødt på vilje til at hjælpe – end ikke et samtykkende ‘ja, jeg kan godt se at det er træls – men jeg kan desværre ikke hjælpe’ – kun arrogance, sure miner og bevidste valg om ikke at hjælpe – til trods for at de kunne, hvis de ville.

Bestilling af bøger i Hillerød

Jeg skulle bestille to bøger i en serie om isfolket nummer to og tre, og det gik rigtig hurtigt, allerede efter 3 dage lå de i butikken.
Da jeg så kommer ned for at betale, var nummer to i serien blevet til nummer 4 så der ville gå en uge inden jeg fik min toer sagde ekspedienten. Men allerede samme dag, var der kommet en haste levering hvori bogen nummer to lå i. Så hentede bøgerne dagen efter og ekspedienten undskyldte ventetiden, det var ok :). Der gik kun 4 dage og så havde jeg to nye og gode bøger.

Servicen i Bog & idé er helt fantastisk trods en lille ventetid :)

Boghandel kontra internethandel

Min datter, som elsker bøger havde sendt mig på mission i Bog og Ide i Herlev midtpunkt lørdag, for at finde nogle bøger som hun gerne ville have. Jeg kunne kun serienavnet og det nummer hun har til og med i serien. Jeg bliver mødt af en ung pige, som ikke kan finde det jeg søger (selvom jeg giver hende søgeord til Google), hvilket resulterer i at jeg selv må Google mig frem til serien og hjælpe hende, hvorefter hun oplyser at min datter har alle titler i serien. Da jeg kommer hjem tjekker jeg og har nu bestilt de sidste 6 bøger på nettet ( som kun er udkommet på engelsk) Konklusion...... Jeg har svært ved at se, hvad vi skal bruge boghandlere til på det her niveau.

Jeg har ikke modtaget mine bøger endnu, og I har sendt dem over 40km fra min bopæl

I oplyser, at bøgerne kan sendes via GLS. Jeg modtager en oplysning fra jer om, at de ikke kan sendes til den angivne adresse. Istedet oplyser I, at det er sendt 500m fra min bopæl, hvilket på ingen måde er tilfældet. Det er over 40km fra min bopæl, hvilket gør det umuligt for mig at hente. I skrivende stund har jeg endnu ikke modtaget mine bøger der blev bestilt d. 1. marts!!!!
Bog & idé (Indeks retail A/S)

Reply from Bog & idé (Indeks retail A/S)

Kære Inge,
Vi kan se bøgerne allerede er blevet afsendt den 27-2, men da de ikke er nået frem, har vi taget kontakt til vores distributør, der vil fremskaffe information om, hvor pakken er endt.

Vi beklager ventetiden, der bestemt ikke er tilsigtet, og du vil høre fra os igen snarest muligt.

Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra vores kundeservice om din bestilling, og du er altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@bogogide.dk eller via telefon 44913989.

Igen, beklager vi og vi arbejder på at få opklaret sagen hurtigst muligt.

Mange hilsner,
Kundeservice, Bog & idé

Nemt at bestille og super hurtig levering

Jeg bestilte 3 bøger om morgenen, og de blev afsendt samme dag. Skønt med så hurtig levering. Der var ingen problemer overhovedet med bestilling m.m. Kan varmt anbefale at købe på Bog og Idé online. Det er i hvert fald ikke sidste gang, jeg har gjort det.

Hurtig levering - men forkert destination

Jeg ville bestille en bog til en veninde, og havde indtastet leveringsadresse separat. Bogen landede alligevel hos mig, og kostede derfor en ekstra gang porto. Leveringen var hurtig, men altså til det forkerte sted. Lidt øv...
Bog & idé (Indeks retail A/S)

Reply from Bog & idé (Indeks retail A/S)

Kære Henrik,
Tak for din anmeldelse - vi er kede af leveringsfejlen, og vil gerne kompensere dit portoudlæg. Vi fører derfor den - på ordren betalte porto - tilbage til din konto igen.

Vi beklager besværet!

Mange hilsner,