www.boligportal.dk reviewed by

Svingende Kvalitet

Har ved en tidligere lejlighed fundet et lejemål vha. boligportal.dk, hvorfor jeg også valgte at forsøge mig hos dem, da jeg for nylig igen søgte efter et sted at bo.

Udvalget var denne gang meget mere begrænset, formodentligt pga. meget stor efterspørgsel i området jeg kiggede på. Dette kan boligportal.dk dog ikke holdes ansvarlig for, da jeg ikke har kendskab til deres tiltag for at tiltrække udlejere.
Hvad de derimod kan holdes ansvarlig for, er deres boligsøgeagent, der, ud fra beskrivelse, automatisk vil notificere brugeren om nye lejemål indenfor givne kriterier. Jeg oplevede ofte, at jeg først blev notificeret adskillige timer efter, et lejemål var blevet opslået (opdaget vha. manuelle søgninger samt ved at sammenholde dato for et opslags oprettelse med dato+tidspunkt for modtagelse af notificering). Og i et marked hvor der er meget stor efterspørgsel, giver dette brugeren et enormt handikap.

Mit indtryk er derfor, at det kræver en del held, at finde et lejemål vha. boligportal.dk, og jeg vil derfor ikke anbefale boligportal.dk til andre.

Edit: Som kommentar til Boligportal.dk's svar, så forklarer det ikke hvorfor det var muligt for mig, at finde boligannoncer, der faldt indenfor min søgeagent, manuelt på jeres hjemmeside flere timer inden, jeg fik en email om deres oprettelse. I et meget kompetitivt marked gør det jeres søgeagent delvist ubrugelig.
    www.boligportal.dk
    TrustScore 6.1 / 10

Reply from www.boligportal.dk

Kære Zerock,

Vi er rigtig kede af, at vi ikke kunne hjælpe dig med at finde en bolig denne gang
    Som du selv skriver, så er nogle områder, eksempelvis centralt beliggende boliger i storbyerne, præget af mindre udbud end efterspørgsel. Vi gør hvad vi kan for at øge udbuddet af lejemål i disse områder samt vejlede vores kunder i hvordan de kan optimere deres boligsøgning for at få det bedste udbytte.

Jeg er ligeledes ked af, at du har oplevet forsinkelse på vores mailservice. Nye lejemål valideres, inden de aktiveres på BoligPortal.dk. Når annoncen godkendes, sendes besked om ny bolig automatisk af sted til de relevante boligsøgende. Annoncerne kan i godkendelsesprocessen blive tilbageholdt pga. spørgsmål til indholdet inden de bliver offentliggjort på vores side. Den dato der fremgår på annoncerne er dato for udlejernes oprettelse og ikke aktiveringsdatoen. Derudover er der professionelle udlejere, der automatisk indlæser lejemål fra deres eget websted på BoligPortal.dk. Disse annoncer vil være aktive ved overførsel, men valideres stadig af administrationen på BoligPortal.dk, inden der sendes besked til boligsøgende. Dette sker for at sikre boligsøgende, at der er tale om valide og korrekt udfyldte annoncer.
    Jeg beklager meget hvis dette har skabt forvirring i din boligsøgning, og vi vil tage dit input med i vores arbejde på at sikre en hurtigere og mere effektiv notifikation af boligsøgende om nye boliger fremover.

Skulle du atter få brug for et nyt sted a bo, så håber vi, at du trods din seneste oplevelse vil give os muligheden for at leve op til dine tidligere erfaringer.

Katrine Ballarín