www.boligportal.dk reviewed by

Aalborg, DK

Virker som det skal

Det virker som det skal, dog får i ikke 5 stjerner da jeg synes at mange boliger stående alt for lang tid på siden efter de er udlejet... og de står som udlejet eller reserveret.. min mening er at hvis den er reserveret så skal den ikke kunne ses på siden, man kunne evt lade den ligge passivt hen, og så skulle man kunne genaktivere den hvis man ikke får lejet boligen ud. altså.. er den udlejet eller reserveret, så skal man som boligsøger ikke kunne se den.. jeg fandt det meget frustrerende når man som boligsøger hele tiden kunne se alle de boliger som man ikke kunne få alligevel. og har et ekstra forslag. Måske kunne man stille som et lille krav at der som minimum skulle være 2 billeder af boligen, ved godt i måske ville miste nogle kunder på den bekostning, men se på deres alternativ.. der er ikke ret mange boligsider der har sat det så godt op som jer, så skulle det være underligt at folk ikke lige kunne hive mobilen frem og tage et billede eller to, mere skal der ikke til.. Man kunne måske ansætte en eller to fotografer rundt om i de større byer til at starte med som rykker ud og tager billeder af boligen som skal lejes ud, og så gøre det som en service.. :)

Jimmi

(vil helt sikkert bruge jer igen næste gang jeg flytter)
    www.boligportal.dk
    TrustScore 6.1 / 10

Reply from www.boligportal.dk

Kære Jimmi.

Tak for din anmeldelse og din konstruktive feedback – det er dejligt med input fra en engageret bruger. Du har nogle rigtig gode pointer, som alle er noget vi har haft med i vores overvejelser af sidens opbygning, jeg vil forklare begyndelsen for vores valg.

Reservation af en lejebolig er ment som en måde for udlejer, at kommunikere til de boligsøgende uden at skulle sende en besked rundt til alle (da det er der meget få udlejere der får gjort, før end boligen er endelig udlejet). Vi ser meget ofte, at reservationer bliver ophævede igen i de tilfælde hvor den rette lejer ikke findes og vi lader derfor de reserverede lejemål blive på siden for, at skabe gennemsigtighed og for at de samme annoncer ikke skal forsvinde og dukke op igen hele tiden.

Vi opfordrer udlejer til at fremhæve deres annoncer med billeder og plantegninger. Vi har dog valgt at gøre dette valgfrit for, at sikre det bedst mulige udbud af ledige boliger, idet det er ikke alle udlejere som ligger inde med billeder og plantegninger, samt de nødvendige tekniske færdigheder. Derimod arbejder vi på en funktion som skal gøre det lettere at lægge billeder på annoncen fx via mobilen og forventer at dette er den rigtige måde, at øge antallet af annoncer med billede.

Mange hilsner
    Maja/BoligPortal.dk