Boschcarservice reviews

Boschcarservice reviews

3.9

Aldrig har jeg fortudt noget så meget i hele mit liv

Jeg fik montertet et aftageligt anhænger træk på min under et år gamle golf 7 og troede de vidste hvad de lavede. Men uden at konsultere mig har de skåret et KÆMPE hul i min kofanger det ser fofærdeligt ud. Hvis jeg havde vidst det ville se sådan ud ville jeg hellere have haft et fast monteret træk.
De havde yder mere den frækhed at sige at fakturen ikke var højere end aftalt på trods af det voldte dem problemer at ødelægge min bil.

Hold jer væk...

Bosch Valby er amatører der kun har forstand på at skifte vinterdæk, og vægter det højre end mekaniske problemer.

Skulle have skiftet hjulleje, det vidste sig så ikke at være problemet, de tog den til fejlsøgning i 4 dage, hvor jeg hver dag kom derned og fik afvide de ikke havde haft tid til at prøve den, den dag selvom andet var lovet og jeg "kunne bare komme og hente den", det ente så med at han talte mig efter munden og sagde det sikkert var nav'et der var gået. Præcis som jeg sagde første dag...

De lyver desuden ad h til... blev lovet flere ting som jeg undersøgte de ikke havde gjort... bare hold jer væk.

Fortryder vi valgte dem!

Vi valgte i vinteren 2012 at få reperaret vores bil hos Bosch car service i Allerød. Hvilket vi nu har indset var en utrolig dårlig ide. Hele forløbet virkede meget uprofessionelt og var meget skuffende.

Vi indleverede bilen til nogle få reparationer og skal hente bilen to dage senere. Værkstedet ringer på første dagen med en hel liste af nye ting de mener der er galt med bilen, som de vil høre om de skal lave. Da det er en regning på langt over 10.000 kr. vælger vi at takke nej til det meste og vil prøve at se tiden an. Nå men vi møder så op på den aftalte dag og sidder og venter over en halv time på at få vores bil, men får så beskeden at bilen ikke er klar. Vi skal derfor hente bilen den efterfølgende mandag,. Om mandagen bliver vi så ringet op og får at vide bilen stadig ikke er klar, og det skyldes en del sygdom. Vi acceptere derfor at vi kan hente bilen om onsdagen. Min mand tager ned for at hente bilen, men da han køre der fra lyder bilen meget mærkeligt. Så han vender om, og bilen kommer igen ind på værkstedet. Vi ender med at få bilen om torsdagen. Vi får så endelig vores bil hjem, men glæde er kort for da vi skal bruge bilen igen efter den har stået to timer i garagen er bilen dø. Vi ringere derfor til Bosch der kommer ud og henter bilen. Udover en ekstra regning på over 2000 kr. skal vi venter yderligere to dage på at få vores bil. Fejlen viste sig at skyldes at de ikke havde behandlet vores batteri rigtig, men alligevel var det os der skulle betale for et nyt. Da jeg skulle hente bilen skulle jeg igen sidde og vente i deres venteværelse i over en halv time.

Vi har siden vores besøg opdaget en masse ting på bilen som ikke er iorden. For eksempel havde de puttet 2,5 bar luft i dækkende, hvor der kun skal 2,0 bar. Der er noget klister væske i vores sprikler, som gør ruden helt umulig at se igennem. Derudover har et andet værksted vurderet at de fejl og mangler som Bosch mente skulle fixes er total unødvendigt.

Det skal lige siges at Bosch har stillet en låne bil til rådighed igennem hele forløbet, hvilket vi var meget glade for. Men det viste sig at bilen havde sommerdæk på og der var utrolig meget sne på det tidspunkt. Havde jeg vist det ville jeg aldrig havde kørt i den. Vi havde vores lille søn på bagsædet og jeg tør slet ikke at tænke på hvor galt det kunne havde gået. Det er fandme ikke okay at sætte sine kunder i sådan en farlig situation fordi man lige vil spare vinterdækkende væk...

Det har været et langt og træls forløb, og jeg vil virkelig fraråde andre at bruge dette værksted!

Billiste blev den dyreste!

Har fået to forskelige tilbud om udskiftning af en komplet koblingssæt. Til en Mazda 6, 2,3 fra 2005. Prisen lå på lige knap 5.000 kr. inkl. moms, hos Bosch Car Service i Osted, som den billigste. Efter nogle timer blev jeg ringet af en mekaniker fra ovennævnte, hvor han orienterer mig om, at min gearkasse var ligeledes defekt, og den skulle skiftes, og at det ville komme til at koste mig 5.600 kr. plus moms for en brugt gearkasse. Da den var afmonteret til koblingskift, det kunne ikke betale sig at flytte bilen til event. en anden mekaniker, så jeg var nødt til at acceptere tilbuddet og betale til sidst en regning på 14.000 kr. som indeholder også en motorolieskift. Så i starten var den mystisk billige i forhold til hvad de andre skulle have, men blev dyrt overrasket til sidst. Servicen var god, fik lånebil uden beregning i flere dage.

Virkede professionelt, men er det langt fra.

Fredericia.
Jeg har tidligere fået lavet service på vores Suzuki Swift, og prisen er aldrig blevet overholdt. Sidste service vidste han at vi skulle på ferie, og de kunne lave bilen når de havde tid, for vi var væk i en uge, og hvis der var noget ekstra skulle de ringe, for at få et Ok eller nej til den rep.
Da vi afhenter bilen er vores service steget fra 2250,-kr til 4300,-kr, hvilket undrer mig en del, da vi jo havde en fast pris på service. Ejeren fortæller så at der er lavet service, og bagerste bremser er skiftet, og det var det der var grunden til at prisen ikke kunne holdes til de 2250,-kr. Fortæller så at vi jo havde en aftale om at det skulle koste 2250,-kr hvortil han svarer, jamen jeg har da også ringet, har jeg ik?
Nej, det har han ikke, og efter lidt snakken frem og tilbage, går han så med til den aftalte pris.
Vi har så fået lavet vores Mazda 6 ST samme sted, da de jo egentlig havde overholdet deres aftale, næsten.
Men den skal have nye skiver fortil, og det koster sammen med en ny frontrude 7200,-kr. Bilen bliver lavet til aftalt tid, men kvaliteten af rep., er under al kritik og så begynder det ellers at løbe stærkt.
1 uge efter vi har hentet den, falder bakspejl ned, de limer det U/B, men holder kun 1 uge. De tilkalder så en "udefra" ekspert, som vurderer at der skal ny frontrude i, da det ikke kan laves. Det er værkstedsejeren så ikke enig i, og han tilkalder en anden ekspert, som formår at sætte spejl fast, og det holder endnu.
Men efter 1 md begynder den at pive fra forhjulene, vi kontakter værkstedet igen, og de siger at skvierne er kørt skæve, og det nok ikke kan laves på garanti?. Men efter lidt snak siger de så Ok, men der skal nye calibre på, for det var dem der gjorde at skiverne blev skæve. Det var jeg lidt uenig i, da problemet med skæve skiver først er opstået efter de har skiftet dem, så de sætter 2 nye skiver på, og denne rep holder så 2 uger, så begynder det forfra.
De får bilen i 2 dage med besked om at nu skal det være iorden for lovpligtig syn er om 3 dage. De skifter skiver, og vi betaler 2800,-kr for nye calibre, og ved samme lejlighed skiftes en bremseslange.
Da jeg afhenter bilen, kører jeg under 50 km ialt, og kører til syn med bilen, synshallen får bilen op på liften, og tager den ned med det samme, og siger at den ikke er godkendt!!! Det løb ud med bremsevæske fra den netop nyskiftet slange! Mekanikeren havde ikke spændt den ordentligt, så vi mistede bremsevæske ved hvert tryk på bremsen!!
Jeg kontakter så deres afdeling i Kolding (det er så tvillingen til ejeren i Fredericia!) de får bilen ind og mekanikeren siger at de skal de nok spænde, men samtidig siger han at dine skiver er jo skæve! (skiverne har kørt under 70 km!!!!!). Så slipper min tålmodighed altså op, snakker med chefen, som kl 11.30 lover at bilen er færdig om 2 timer. Jeg låner en bil for ikke at skulle holde frokost ved dem.
Da klokken er 13 ringer de at det er et hjulleje i højre side der har drillet hele tiden, og det skulle skiftes, og de kunne desværre ikke lave det på garanti, men de ville give arbejdslønnen, men jeg skulle betale for det. Sjældent har jeg været mere arrig, men hører til prisen, og det er ca. 2000,-kr, hvortil jeg siger at det vil jeg gerne betale, men vil så have mine 2800,-kr retur for de calibre de har solgt mig, der ikke var årsagen til skæve skiver!. Han vil så godt lave det U/B alligevel!!!!!
Jeg henter bilen kl 16, og han siger at hun er det hele perfekt igen, og jeg kunne bare mærke temperaturen på fælgene på h og v side, og de var jo ens i temp? Nu er jeg ikke mekaninker, og ved ikke om det er måden man måler/ser om skiverne er skæve, men er næsten overbevist om at det er ikke måden!!!
Jeg siger at den bliver kørt til syn næste dags morgen, og hvis den ikke går igennem syn, kører jeg på Mazda værksted på deres regning, hvortil han siger at jeg kunne da liiiiiige kigge ud forbi dem, inden jeg kørte til syn igen!!!
Deres reperation holdt 3 mdr, og så var den gal igen, nu har jeg mistet al tillid til det pågældende værksted, og har fået lavet det ved Mazda, og det har fungeret de sidste 6 mdr uden hverken det ene eller det andet.
Havde egentligt tænkt på at lave anmeldelse i lang tid, og har irriteret mig over den behandling de har af deres kunder, og den dårlige kvalitet af arbejde de udfører, men ville heller ikke skrive for tidligt, for jeg formuleret mig i pæne vendinger her.

sådan bosch allerød

Perfekt service lavede det aftalte med info om det der er i vente,god lånebil og for engang skyld ikke en c1 el lign
Dygtige mekaniker der kan deres håndværk som svend nyder at man nyder folk der har stolthed i deres håndvärk

Ps kom fra autopartner i hillerød med en stor lang skuffelse og mega regning

Har betalt for en opgave som de ikke har udført korrekt.

Jeg har været nede hos Bosch Carservice i Hundested, og til at starte med var de flinke nok, og har været det hele vejen igennem, problemet kommer til deres arbejde, jeg skulle have skiftet flammeskiver på min c-max, 1.6TDCI, vi får aftalt en dag, og jeg stiller bilen dagen før grundet mit arbejde, jeg kommer igen næste dag, og de er næsten færdige med den, så jeg køre lige med min kollega ned til byen og hæver penge, og det var en aftalt pris på 1100kr, og da jeg så skal betale for jeg afvise at de har haft en del besvær med den, og han spørger derfor om lidt ekstra penge, og han får så 1500kr, da jeg også havde aftalt de skulle skifte mit dieselfilter for 200kr, så i alt for skift af flammeskiver, 1300kr, jeg betaler, og køre hjem, men bilen lugter altså stadig af diesel, jeg prøver bare og lufte ud til at starte med, det virkede ikke, havde godt fået afvide den stadig ville lugte lidt af diesel da det ville sidde i sæderne osv. Men uden held med udluftning, så jeg køre der op igen, og siger at den stadig lugter, og han siger jeg skal give den en a/c-kabine rens, som han har til 200kr. Jeg vælger og springe fra, og den bliver ved med at lugte, så jeg køre der op igen, og spørger til hvorfor han mener at den rens der skulle virke, for inde i mit hoved virkede det ulogisk, men jeg får så en forklaring på at lugten stadig sidder i min aircondition og pollenfilter, men jeg venter dog stadig med at købe hans rens, men i stedet skifter jeg mit pollenfilter, havde et liggende alligevel, og det lugtede ganske rigtigt af diesel, så i med et nyt, og det har fjernet meget af lugten, men ikke helt, så jeg køber så en belladd a/c-kabine rens til 111kr i mekonomen, og det virker helt fantastisk, den dufter nu som jeg ved ikke hvad, men det er åbenbart en kort frist, for den begynder så småt og lugte igen, ikke ret kraftigt, men det var også sådan det begyndte, og blev så værre med tiden, men jeg beslutter mig så for at sende min bil til super dæk service for at få dem til at finde ud af hvorfor den stadig lugter, naturligvis med en beskrivelse af hvad der er fuldført på bilen, jeg bliver så ringet op i dag mens den er hos sds, at det dysserne som ikke sidder ordentligt, jeg beder dem naturligvis om at lave fejlen, og det regner jeg stærkt med de gør fejlfrit :) men jeg er yderst skuffet over bosch, de informere mig ikke om hvad der plejer at skulle gøres i forbindelse med skift af flammeskiver, fx skift pollenfilter og give den en a/c-kabine rens, det ville jeg forvente, eller de som minimum havde lagt det i prisen og bare gjort det, og så er det næste problem jeg har som jeg prøve at løse med dem, jeg har betalt 1300kr for en opgave som de ikke har fuldført ordentligt, og som jeg ikke har fået nogen regning på, jeg har i øvrigt aldrig bedt om ikke at få en regning, og jeg er heller ikke blevet oplyst om at det var uden regning, så nu vil jeg når jeg får min tilbage køre op og påkræve mine 1300kr tilbage, ellers kan vi jo prøve og se hvad skat siger til at de udføre sort arbejde.

Abe mentalitet og sjusk

For at gå direkte til sagen vil jeg blot beskrive den eksakte situation, efter at vi er blevet enige om at påbegynde reparationen mandag den 12.03.2012 og at bilen vil stå klar fredag den 16. marts. De er gode til at kontakte mig på førstedagen, vedrørende nogle ekstraudgifter, som jeg vil tage stilling til og give feedback på den efterfølgende tirsdag og hvilket jeg gør. Da jeg ringer sent fredag eftermiddag hvor bilen ifølge aftale skal stå klar, får jeg af vide at bilen først bliver færdig den efterfølgende mandag, hvilket jeg selvfølgelig accepterer uden diskussion. Dog skuffet over, at de ikke giver besked herom før jeg selv kontakter Sharan på værkstedet. Mandag kontakter jeg igen værkstedet for at få status på reparationen og her siger ejeren Sharan, at den først bliver færdig onsdag. Endnu engang skuffet over, at de ikke selv kontakter mig herom, spørger jeg hvordan det kan være og får af vide at sådan er det bare og at det er min egen skyld fordi jeg ikke kunne beslutte mig i starten af forløbet. Jeg forklarer sharan, at jeg gav besked allerede tirsdag og spørger hvad de så har brugt tirsdagen på? Hvortil han får et seriøst anfald og begynder at svine mig til med alverdens skældsord og siger at han ikke gider at høre mere på mig og om jeg har drukket af natpotten, hvortil jeg svarer, at jeg ikke har nogen, hvor han svarer "så burde du måske få dig én!" Herefter lægger han røret på. Jeg var virkelig chokeret ud over alle grænser og stod måbende tilbage med min mobiltelefon i hånden. Jeg vil gerne sige til mit forsvar at jeg igennem HELE forløbet har ført en yderst sober tone over for Sharan. Selv i de mest krænkende situationer har jeg roligt forklaret ham at jeg altså er hans kunde. Jeg var virkelig chokeret over situationen. Det er det værste jeg har været ude for nogensinde som kunde. Reparationen er forsinket syv dage og jeg hører ikke så meget som en lyd fra værkstedet og når jeg roligt stiller mig kritisk op så bliver jeg overfaldet verbalt. Det er under alt kritik. Jeg har altid tænkt på Bosh car service som et godt kvalitetsprodukt, men aldrig rigtig ville ofre den ekstra timeløn på reparationer af min bil. Når jeg så endelig beslutter mig for at gå til et autoriseret værksted, så får jeg denne oplevelse. Så dårligt er jeg aldrig blevet behandlet på et uautoriseret værksted.

Ikke nok med den verbale oplevelse, så skal det også vise sig at Nordsjællands automekanik aps, langt fra er hvad man kan forvente i kvalitet af arbejdet. Udover at det har taget 7 dage længere arbejdstid så har der været følgende problemer efter bilen kom hjem. Hold for øje at det alt sammen er noget de IKKE vil tage ansvaret for.

* Sprækket kølervæske slange - umuligt at overse da det stod ud i en lang stråle hvis man blot kiggede ind i motorrummet. Jeg har selv fikset slangen efterfølgende ved at klippe det defekte stykke af og rykke den længere ind.
* Stjerne på fælgen er knækket af.
* Højre sidespejl ikke lakeret.
* Sprinklervæsken er fuld af et eller andet fedet stof, gør ruden komplet ugennemsigtig. Ret uheldigt i forhold til sikkerheden.
* Lysregulator op/ned - virkede ikke da jeg modtog bilen. Men det har jeg selv ordnet. Det viste sig at være en slange de har glemt at genmontere.
* Reparationstid overskredet med syv dage.
Da jeg glemte en klapvogn tog det mig hele 20 dage at få den tilbage. Efter jeg selv havde forsøgt at kontakte dem flere gange opgav jeg, da låne bilen var udlånt. De lovede at ringe tilbage når den var tilbage. Da jeg ringede 10. april havde den ligget på kontoret i 14 dage, som Sharan selv sagde det. Jeg tog ud og hente den uden diskussion. Men altså det må de jo selv om, hvis de ikke ved bedre end at opføre sig primitivt. Jeg sætter i hvert fald aldrig mine ben der igen.

Har efterfølgende kontakte den danske Ansvarlige for Bosch, men han dækker tydeligvis over klagen ved at komme med mærklige undskyldninger, så som at han har kontaktet værkstedet, men at de ikke svarer. Ok hvem er det lige som er Chefen? Mand dig dog op Morten Hersoug!

Super service ved Bosch Allerød

Ville lige teste værkstedet i Allerød af, med et par små reparationer. Jeg skulle have lavet et udvendigt dørhåndtag på min Passat, hvor en clips var knækket og have fundet fejlen på sædevarmen funktionen i førersæden. Jeg blev ringet op tre timer efter indlevering og fik at vide at døren virkede igen, men at fejlsøgning på sædevarmen drillede. De havde nu brugt en time på fejlsøgning, uden at have fundet den endelige årsag. Og de frygtede nu, at næste skridt var demontering af instrumentbordet og dermed mange timers fejlsøgning endnu. De spurgte om de skulle fortsætte arbejdet eller ej. Jeg bad dem indstille fejlsøgningen, grundet udsigten til en stor udgift for en ubetydelighed set fra mit perspektiv. Tilgengæld blev jeg oplyst at de havde fundet nogle andre fejl - som de godt kunne tilbyde at udbedre. Der var en begyndende defekt af et baghjulsleje og to pærer som var gået. De oplyste mig hvad prisen beløb sig til nu og hvad totallen ville blive hvis de skiftede pærerne og lejet. Jeg spurgte om de kunne nå det samme dag, og da svaret var ja - bad jeg dem gå igang. Det var en positiv overraskelse og jeg oplevede at deres kommunikation og informationsniveau var helt i top. Prisen endte med at passe på kroner og øre.

Abe opførsel i Nivå er beskyttet af kædechefen i Bosch

Mere end en måned siden oplevet jeg meget dårlig service i Niverød Auto Bosch Car Service. Jeg skrev en klage til Bosch samme dag, og har til datoen ikke hørt noget fra dem. Jeg er under indtryk af, at Bosch er ligeglad med deres kunder.
Skam.

UPDATE

Fra 13 december 2012

Hej Tommas,

Mange tak for din mail.

Jeg vender den med værkstedet, og vender tilbage.
Med venlig hilsen / Best regards
Morten Hersoug
Kædechef
Bosch Car Service, Bosch Diesel Center, Bosch Diesel Service and Bosch Injection Systems.
Automotive Aftermarket
morten.hersoug@dk.bosch.com

Robert Bosch A/S er et datterselskab af Robert Bosch GmbH, Stuttgart
CVR: 55112819
_______________________________________________________________

Jeg har rykkede ham 2 gang siden, en gang per mail og en gang telefonisk. Han svarede aldrig på min mail. Da jeg ringede til ham, kunne jeg høre, at han ikke var interesseret i en konfrontation. Da jeg spurgte ham direkte, hvorfor ignorerer han min klage, svarede han - Jeg troede, du havde løst det selv. Derefter fulgte en flok latterlig undskyldninger, og da han løb tør for undskyldninger, sagde han - Jeg kan ikke gøre noget, hvad ville du have jeg skal gøre?

Jeg har intet imod Bosch som en virksomhed, men jeg er stærkt imod en sådan frygtelige lavt serviceniveau fra bestemte personer, som er direkte forbundet med Bosch, både i værkstader og i Bosch kontor. Da jeg bad om en detaljeret tilbud fra mekaniker i Nivå, fortalte han mig, at jeg ikke kan få det, og at hvis jeg vil have en, skal jeg køre til Mercedes, at 14.000 kr. er den tilbudet pris, og jeg skal ikke stille yderligere spørgsmål. Hvis kædechefen ignorerer sådanne uhøflighed mod Boschs betalende kunder, bør han ikke være kædchef overhovedet.

Arbejde udført til aftalt pris, men ikke til tiden.

Jeg blev bedt om at komme kl. 0730, og fik besked på at jeg kunne forvente at bilen var færdig en time senere.

De begyndte først at arbejde på bilen kl. 0830, og jeg var klar til at køre kl. 0945.

Kvaliteten af selve arbejdet er svært at vurdere, men det trækker klart ned at jeg står op kl. 0600, og får besked på at kunne forvente at være færdig kl. 0830!

Is Boschcarservice your company?

RANDERS ELEKTRO SERVICE ApS Details

Visit Boschcarservice