Bosj reviews

Bosj reviews

Very low
2.7

skræmmende selskab

Jeg er så led og ked af at bo i det her i selskab.
de lader lejerne blive syge i deres lejemål, så hvis i har mulighed, hol jer væk

Service...Hvad er det.

Plankeværket mellem mig og naboen var gået i stykker i den første store storm der var i efteråret/vinter 2013 så vi kontaktede boligselskabet og meldte det. Først så mente de ikke at de skulle lave noget da deres forsikring ikke dækkede den slags stormskader hvor til jeg så svare at jeg heller ikke laver det da jeg er lejere og ikke ejere. Og blev det ikke lavet så ville det kunne skabe flere skader end nu da nedløb røret var gået i stykker sammen med plankeværket. Jamen så vil de lige få kigget på det og vi havde deres vicevært på besøg der kun lige så skaderne efter.. Så fik vi besked på at det ville blive lavet i løbet af Januar. Nu har vi midt Februar og der er stadig ikke lavet noget. Skal også lige sige at selv om de siger de vender tilbage så er dette aldrig sket. Vi skal konstant ringe til dem og når man gør det så starter det hele forfra. Hold jer langt væk fra dette selskab. De snyder, lyver og er møg ligeglade med alle deres beboer. De for så svært ved at leje det ud igen når vi flytter pga. det plankeværk men det vil ikke overraske mig at de først for det lavet når vi er flyttet så de ikke taber penge på boligen.

BOSJ = Boliger Og Skimmelsvamp Jævnligt

Hold jer fra BOSJ. Boligerne ligger i den dyre ende og selskabets vilje til at udbedre fejl er nærmest ikke-eksisterende.

Min kone og jeg overtog et lejemål i Roskilde med udbredt skimmelsvamp. Ved "istandsættelsen" havde BOSJ blot malet hen over dette, hvilket var tydeligt på selve indflytningsdagen. Der var svage antydninger af skjolder og sorte pletter på enkelte vægge og i vinduskarme. Vi noterede dette i indflytningsrapporten samt orienterede BOSJ. Trods dette samt flere henvendelser igennem årene, blev det aldrig udbedret af BOSJ.

Vi blev opmærksomme på at en hel del andre lejemål i afdelingen ligeledes havde skimmelsvamp, men BOSJ var ligeledes i de tilfælde umulige at råbe op. De årlige syn af lejemålene var ren proforma. Nævnte man skimmelsvampen, var inspektøren godt klar over dette og havde lavet en note i dokumentationen - blot ikke den dokumentation lejerne fik udleveret. Her var alt "sundhedsmæssigt i orden".

En ingeniør fra Roskilde Kommune havde, måske ved en fejl, forvildet sig ud i afdelingen. Dog ikke i mit lejemål. Dette endte blot op med den sædvanlige "husk at brug Rodalon" smøre.

Jeg har fuld forståelse for at man som lejer, og inde for rimelighedens grænser, har en pligt til at vedligeholde sit lejemål. Men når BOSJ bevidst udlejer et svampeinficeret lejemål, så stopper min respekt for boligselskabet samt jeg føler ingen forpligtelse til selv at skulle holde den eksisterende skimmelsvamp nede. Der stod intet i lejekontrakten om skimmelsvamp.

Efter nogle år fik min kone og jeg nok af BOSJ og lejemålet. Vi har nu fundet en bedre og svampefri bolig i et andet og mere velfungerende boligselskab og kommune.

Ovenstående er min erfaring fra en afdeling i Roskilde kommune. Nedenstående links tyder på at andre også har problemer med BOSJ:

Mvh. Tidl. BOSJ lejer.

Ærtemarken 41 i Borup

Min mand og jeg blev tilbudt en bolig i Sletten i Borup på adressen Ærtemarken 41.
vi aftale med en medarbejder at mødes med os derude sidste torsdag. da vi ankom derude og havde set huset lage vi mærke til at der var fyldt med skimmel (sorte pletter på væggen) svamp ude på toilettet og i stuen, vi spurgte medarbejderen om det ville blive lavet hvor hun sagde at selvom der var skimmel svamp så tog inden skade af det.. da alt renoveringen ville blive lavet hen året... eller senest til foråret 2014.. dette galt også med alt det der jord og sten udenfor.. da der skulle lægges dren i jorden, da det de indtil nu havde lagt var forkert lagt.. min mand som er tømre sagde til hende.. om der så ikke var stor sandsynlighed for vand skade, og dårlig isolering hvis huset ikke var 100% i orden.. sagde hun bare at vi ikke var de eneste der havde fået den mulighed for at kunne få boligen.. men hvis vi ville ha den så kunne vi få et nedslag i dep. Men det er simpelthen ikke i orden så vi sprang fra.. kan bestemt ikke anbefale Bosj. da de tager røven på deres lejre..

Hold jer væk ;(

Hvor dumme og uduelige kan man lige være?

Jeg søgte en lejlighed lidt akut da jeg skal overtage et vikariat og spottede en af deres lejligheder.
Den var endda sørme ledig ifølge deres hjemmeside, skønt!
Jeg trykker derfor på den tilhørende kontakt-form og skriver til dem.
Derefter hører jeg ikke en lyd i en uge.
Jeg beslutter mig for at ringe til dem og sidder i kø i 27 minutter (!!)
Da jeg så kommer igennem får jeg beskederne ”Øeh, vi kan ikke lige se din henvendelse i vores system” og ”Øeh, den blev vidst da udlejet i foregårs?” imens jeg sidder og ser på at lejligheden er ”grøn”, altså ledig.
Jamen tak for lort da? Jeg kan tydeligt se at i fortjener 6, nu 7 anmeldelser med den laveste karakter muligt.

Opdateret: Jeg har lige modtaget en mail om at de kan se jeg har søgt en af deres lejligheder (Nåda! Så nogen af dem kan se når man søger, men resten kan ikke?) og at jeg ”bør melde mig ind på hjemmesiden” (Nå, så tingene fungerer bedre når man smører jer med penge?) og at ”Ventelisten i XXX er ikke så lang” (Er det den berømte gulerod som skal lokke mig til at smide penge efter jer?)
Jeg kan vidst godt tilføje ”Grådige!” til ”uduelige og dumme”.

Det værste man kan opleve!

I løbet af 2 år naboen har tortureret min mor med ekstrem højt musik, støj m.v. i nattetimer. Over 30 henvendelser og klager har ikke ført til eneste resultat. Administrationen kan ikke få beboeren til at overholde husregelordningen. De reagerer i bedste tilfælde efter en måned, med en lille skrivelse til naboen at der blev klaget over højt musik i nattetimer og ikke andet. Mens naboen bliver ved. De følger slet ikke op på sagene eller måske ikke gider!?

Service en by i Rusland!

Magen til arrogance og ligegyldighed skal man lede længe efter, og det er snart uanset hvilken afdeling man skal have fat i inden for det boligselskab .

1/Når man skal fraflytte bliver man behandlet som en kriminel, talt ned til, og truet med økonomiske konsekvenser hvis man ikke gør præcis som de siger, på trods af man går og betaler for en tom lejlighed.Det kort og lange i den sag er at den skulle afleveres så den stod som ny, men benytter man ikke deres håndværkere så dumper den.
2/ Indflytning i vores nye lejlighed var så også noget nær en katastrofe, alle de krav der var stillet til vores fraflytning, var åbenbart ikke de samme krav de bruger i roskilde. Vi kunne ikke få adgang til lejligheden op til en weekend, da gulvene skulle tørre efter lakering, dog skal det siges at da vi får adgang så har gulvene ikke set skyggen af lak de sidste par år, og det står endda og på de papirer den stakkel forvirret man fra boligselskabet har, malerarbejdet er noget som min datter på 3 år ikke engang ville kunne lave så dårligt, det var 100% ikke udført håndværksmæssigt korrekt, vi får total lavet en fejl og mangel liste på 3 sider, og meget få ting bliver udbedre, da vi faktisk får besked på at hvis vi ønsker at få det hele udbedret vil det blive dyre for os!(og så brændte deres håndværkere os af flere gange ).
3/ Er man utilfreds med noget og vil klage, så kan man godt give op, har klaget over et problem med støj i naboopgangen 10 gange og igen bliver man mødt med ligegyldighed fra bosj's side, så man kan åbenbart te sig som man vil, bare man betaler.
4/ Desværre sker der det at vi mister vores vaskekort, og ja det er vores egen skyld! og vi ringer til hovedkontoret i Roskilde og bestiller et nyt den 10/12-12, vi får besked på at den skulle være der i løbet af ugen, men da vi intet har modtaget kontakter vi dem den 20/12-12, hvor de kan se det skulle være afsendt den 14/12-12, men den unge dame ville lave en ekspres ordre på et nyt så vi kunne vaske tøj inden jul. Men det hele er ok og har forståelse for at det taget tid osv, men da vi så idag den 27/12-12 stadigvæk ikke har modtaget noget og så kontakter dem får vi den glædelige besked at der da ikke er lavet nogen ordre på et nyt kort til os! dvs. den søde unge dame vi 2 gange har snakket med har løjet os direkte op i ansigtet. ydermere vil de på ingen måde hjælpe os, vi kan ikke hente kortet nogen steder og de gad sådan set ikke bruge mere tid på os nu.

Så nu må vi ydmyg pakke bilen og køre hjem til svigerforældrene for at vaske, tak for hjælpen boligselskabet sjælland.!

Vil bare advare alle mod dem, fint at få et sted at bo men det har sin pris på flere måder, tror at låsby svendsen ville være stolte af dem!
Glæder mig til at kunne komme langt væk fra dem, desværre kan man så kun frygte det cirkus der kommer når man skal fraflytte lejligheden :(

Dyrt, langsomt og ufleksibelt

Det eneste der går hurtigt hos Boligselskabet Sjælland er når de skal kradse penge ind. Gud nåde og trøste dig hvis et eller andet går i stykker, så tager det syv lange og 25 brede at få dem til at snøvle sig færdig og få det bragt i orden igen. Det havde såmænd været ok hvis prisen så også er derefter, men det er den langt fra, det er temmelig dyrt at bo til leje her. De trænker til konkurrence men de sidder jo på hele lortet her i byen så...

Lad være med at ringe til dem, men mindre du har timer som du kan bruge på at sidde i tlf. kø

Jeg har nu siddet og ventet i over en time på at komme igennem på tlf. Godt nok kan man taste ind så de kan ringe en op. Men nu har jeg et arbejde hvor jeg ikke bare kan tage tlf. når den ringer - hvad gør man så??

Jeg har boet i Borup i 13 år i selskabet og er sådan set glad nok for det, men det er vel fordi jeg ikke har haft behov for at tale med boligselskabet!!

Uden strøm og uden svar

Jo, her er lidt dyrt.. Men nu vi er 2 i lejligheden, så er det ikke så slemt. Vi er faktisk tilfredse, hvis bare vi har strøm i lejligheden; hvilket har vist sig, at være en umulig opgave for Boligselskabet Sjælland.

Først virkede kogepladerne ikke, og vi henvendte os skriftligt. Intet svar. Vi henvender os igen, intet svar. Vi ringer, og får at vide at "nogen kommer og ser på det i morgen." Ugen efter, ingenting. Vi ringer igen, og får at vide "de kommer om onsdagen"; endelig fredag eftermiddag, kommer der en. Hans meget professionelle vurdering lyder på, at "der er noget galt med jeres kogeplader." Nej, virkelig?
Han mener, at problemet er, at de er utætte; så hvis der kommer lidt vand på, kortslutter de.
Men vi skal ikke komme og tro, at vi så kan få nogen nye. Næh nej, det må vi bare leve med.

Problemerne fortsætter stadig; både med at få strøm og med at få svar. Efter en lang og meget sej kamp, får vi endnu en gang en elektriker ud. Han kan så bare ikke lave det. Men vi får en ny lampe i køkkenet, efter at have været rendt med hele lampen i en uge.

Tag ikke fejl, vi er da meget glade for den nye lampe, som vi fik i dag. Men hvad nytter det, når vi risikerer at alt kortslutter, når vi tænder for noget som helst her?

I 2011 kan det åbenbart fortsat være svært, at skaffe strøm.

Drømmeknusere!

Vi stod som nummer 2 til en lejlighed vi gerne ville have.
Jeg tog en halv fridag for at komme i banken, for at låne til indskudet.
Jeg tog en halv fridag mere, for at komme op og se den nye lejlighed.
Vi blev ringet op i går, med den nyhed om... at vi havde fået lejligheden...
MEN! Da vi går der op for at skrive opsigelsen på vores nuværende lejlighed, kommer der en kvinde ned med trefork og horn i pande, og fortæller at selvom hun selv har sagt at vi kunne få lejligheden, så kan vi ikke få den alligevel, da den er lovet ud til Roskilde kommune som handicap bolig! Men vi skulle bare tage det roligt... For vi beholder jo selvfølgelig vores anciennitet!?
Det var da alligevel pænt af hende, hva? Tænk sig at de ikke også lige smadrede vores anciennitet nu de var i gang...
Men hey... Hun går da hjem og sover trykt i sit glade hjem! HELT urørt af situatione, mens vi andre går hjem med årets største olfert

Boligselskabet Sjælland Details

Boligselskabet Sjælland er en almen boligorganisation i forandring – rent faktisk tror vi, at vi konstant skal udvikle og forandre os for at levere de bedst mulige ydelser til vores kunder. Vi tilbyder et bredt spekter af boliger over hele Sjælland.Vi har den gode service til leje.

Visit Bosj

We live here: Parkvænget 25