Boxer TV A/S reviewed by

OK Alternativ til kabel- og antenne-foreninger.

Jeg har været igennem en del i forbindelse med at jeg købte et boxer-abonnement. I kan evt. læse nedenfor det bøvl jeg har haft.
Når det er sagt, så vil jeg også gerne sige at jeg er meget positiv overrasket over at blive ringet op af en servicemedarbejder fra Boxertv, i forbindelse med at jeg opdaterede min anmeldelse her på trustpilot. Boxertv er interesseret i at gøre deres kunder tilfredse og tilpasse det produkt de sælger, derfor havde vi en konstruktiv samtale, hvorefter jeg fik ændret min programpakke, og blev tilbudt at blive ringet op af en tekniker i forbindelse med den Sagemcom modtagerbox jeg har haft så mange problemer med.

Her er hvad jeg har oplevet siden jeg blev boxer-kunde:
1: Bestilte et produkt gennem Skyline.dk og jeg fik hurtigt de ønskede kanaler. Var egentlig udemærket tilfreds, men fik dog problemer med den modtagne TV-box/Harddisk (Maximum) som sidenhen blev byttet uden de helt store problemer

2: Fik en Sagemcom modtager- og harddisk-boks, men den har ikke givet andet en bøvl! Først kan den ikke afspille optagne film så undertekster passer med lyden. Får at vide at jeg SELV skal kontakte Sagemcom. Det viser sig at deres hotline er et svensk firma så efter 3 dyre samtaler med en svensker, er jeg ikke kommet videre. Han var totalt uforstående overfor problemet på trods af at jeg her på internettet kan læse at andre også har samme problem. Pludelig i løbet af februar/marts, er problemet væk, så måske de har opdateret software...
3: Nu finder jeg så ud af, at lyden ikke mere er i flere kanaler, selvom surround-anlæget skriver at det modtager lyden fra Sagem-boksen i "DTS"-format. Lyden kommer kun i de to forreste højttalere og jeg er ikke engang sikker på at det er i stereo.
Leder på nettet og finder hurtigt ligesindede som er tossede over at signalet fra Sagem-boksen kun er i 2 kanaler.
Desværre er Skyline i mellemtiden gået konkurs, så jeg kontakter Boxer-tv direkte, men får en mail tilbage, at selvom jeg har købt boksen hos Boxer, fralægger de sig alt ansvar og henviser til Sagemscom som kun yder et års garanti på boksen. Prøver forgæves (igen) at ringe til Sagem men forbindelsen afbrydes før jeg får en medarbejder i røret.
Det er absolut ikke okay, at jeg køber et produkt hos Boxer og så hænger jeg selv på problemerne hvis produktet ikke virker.

Jeg har i mellemtiden fået yderligere et problem med min box. Når den står urørt, kan det pludselig vise "INIT" på displayet, og det låser boxen som kan tændes men ikke betjenes. Det kræver at strømstikket trækkes før den holder op med at være låst.
Jeg har mailet med både Sagemcom i Frankrig og den nordiske hotline i Sverige, men de er utroligt svære at kommunikerer med.
Til sidst gik de med til at bytte boxen men ikke reparerer, og så mistede jeg alle mine optagelser på harddisken.
Den nye ser ud til at virke, selvom den også én gang har haft problemer med lyd og tekst. Muligvis skyldes den manglende surround-lyd på optagelser fra DRs HD-kanal at DR-HD ikke sender i "rigtig" 1080 opløsning. I så fald skyldes problemet hverken Boxer eller Sagemcom', men lyden er kun i top når udsendelsen ses direkte, så det tyder nu alligevel på at Sagemboxen ikke kan optage og afspille i surround-lyd...