Brandos.dk reviews

Brandos.dk reviews

8.4

nem at bruge, største udvalg af sko, meget hurtig levering

Alt i alt en fantastisk hjemmeside, der modsat de fleste hjemmesider med produkter gør det nemt at filtrere på str, farve, design osv. Levering var meget hurtig, og priserne lige lidt bedre

Holder på folks penge!

Jeg bestilte et par sko. De ankom hurtigt, så den del af oplevelsen var fin nok. Men skoene levede ikke op til mine forventninger og jeg returnerede dem derfor. Indleverede dem til min lokale GSL pakkeshop den 25.5. og fik kvittering på det. I dag skriver vi den 20.6. og jeg har stadig ikke fået pengene retur til min konto. Jeg kan nemt undvære dem, men jeg synes, det er helt vildt dårlig service, at man ikke bare kan få de detaljer på plads i en fart, så jeg ikke skal have det restparti "hængende" og holde øje med, at de nu også dukker op på et eller andet tidspunkt. Andre netvirksomheder, jeg har handlet med, ordner den slags på få dage - max en uge. At de har denne "hold på kunderne penge længst muligt"-politik står uden tvivl beskrevet i deres salgs- og leveringsbetingelser, men jeg synes ikke desto mindre, at det er vildt dårlig stil, når kunderne skal lege bank og yde kredit til en leverandør på den måde.

Reply from Brandos.dk

Hej HR. Jeg beklager meget hvis du tror at det er vores intention at holde på folks penge og på den måde yder kredit til os på. Der er absolut ikke sådan det fungere. Vores afdeling der sidder og refundere folks penge kan have utrolig meget at lave, og det er derfor at vi skriver at der kan gå op til 30 dage inden at man modtager pengene retur. I langt de fleste tilfælde modtager man pengene retur langt inden de 30 dage er gået. Mvh Anne

Irritiationsfremmende handel!!!! Handl hellere ved konkurrenterne

Jeg har købt to par sko gennem Brandos d. 1/6-13. Jeg skulle bruge skoene hurtigt - og derfor faldt valget på Brandos, da de kan sende sko hurtigt, hvilket Brandos jo reklamerer med.
Det viser sig så, at skoene er forsinket med op til en uge, hvilket er rigtig irriterende for mig, da jeg som nævnt skal bruge skoene.
Jeg kontakter igen Brandos d- 11/6-13 for at finde ud af, hvor min ordre bliver af. Bemærk i øvrigt, at der i den mellemliggende periode er blevet trukket penge fra mig!
Brandos fortæller mig, at min bestilling stadig ikke er blevet udsendt fra deres lager (!), og at jeg kan vente at vælge et par dage - eller hæve købet. Jeg skriver til Brandos, at jeg vælger at vente et par dage... Brandos sender mig en ny mail, hvori de skriver, at de har modtaget min retur, hvilket jeg går udfra, er den bestilling de aldrig har fået sendt.
Imidlertid har jeg i skrivende stund ikke fået mine penge tilbage fra mit køb (eller skoene). Dette er rigtig irriterende for mig, da jeg ikke nok med at skulle have brugt skoene til en bestemt anledning mangler at få mine penge tilbage! Et andet irritationsmoment er portoen som jeg skulle betale for at få leveret mine varer, så jeg håber, at Brandos snart begynder vil få overført mine penge tilbage til mig.

NU SKRIVER JEG HER som svar på Brandos svar, da jeg IKKE HAR MULIGHED for at svare:
Hvis du/i nu kan se, at jeg har været i kontakt med kundeservice, så burde du/i ud fra mailkorrespondancen se, at jeg netop ikke har fået noget at vide om, at min pakke sammen med andre pakker var forsvundet. Jeg fik en besked om, at der er problemer med lageret og udsendelse! Der er en væsentlig forskel!

Det vedr. trækning at penge. Det skriver, du Anne, således, at man man får en anden opfattelse. Hvis du nu kiggede nærmere så kunne du se, at pengene allerede blev trukket kortefter bestilling d. 1/6-13. Og ikke flere uger efter min bestilling, som du forsøger at fremstille Anne. Dvs. at jeg har undværet både penge og sko i knap en måned.

Det er rigtigt at jeg fik valget om at få pengene retur den 12/6, da jeg var i kontakt med kundeservice. Naiv som jeg var så gav jeg jer en chance, idet jeg havde tiltro til, at i nok skulle løse problemerne på jeres lager (Bemærk: Jeg har ALDRIG fået noget at vide om, at min pakke ligepludselig skulle være forsvundet). Dagen efter fik jeg en mail om, at mine sko var blevet sendt retur, hvilkede jeg tolkede som, at medarbejderen Mille havde valgt at give mig pengene tilbage, da jeg ikke ville kunne nå at få skoene til den nye dato, hvor jeg havde sat frist for at skulle bruge skoene.
Det er først for ca. 2 arbejdsdage siden, at i kontakter mig om på min egen foranledning om, at jeg ikke selv har valgt at få pengene tilbage, og derfor har ikke refunderet mine penge. Helt ærligt. Det er da det mest latterlige svar. Jeg har stadig ikke fået mine sko tror i så ikke, at jeg gerne vil have mine penge tilbage!? OG det følger da af almindelig god kundeservice, at man i det mindste kontakter kunden og skriver, hvad jeg, kunden, ønsker"!

Jeg modtog i øvrigt først mine penge i går d. 25/6-2013 - bemærk bestillingen var d. 1/6-13.

Min opsamling bliver således: 1 stjerne! Det er en utrolig dårlig oplevelse med dårlig information, dårlig kundeservice. Det er alt for længe, der bliver holdt på pengene fra Brandos side.
Jeg vil hellere handle ved konkurrenterne fremover! Og det vil jeg også råde andre til

Reply from Brandos.dk

Hej Michelle. Jeg kan se at vores kundeservice var i kontakt med dig den 12 Juni hvor de forklarede at der var forsinkelser. De tilbød på dette tidspunkt at refundere dine penge. De forklarede også at din pakke var blevet sendt afsted fra lageret og at din pakke, sammen med en del andre, efterfølgende desværre var forsvundet. Pakken blev derfor sendt afsted fra lageret og derfor blev dine penge trukket. Jeg kan også se at dine penge er blevet refunderet. Mvh Anne

Vildt hurtig levering og smart afhentning

Der gik ikke mere en 3 dage fra bestilling til jeg kunne afhente mine lækre sommersandaler. Og så var det så smart at man kunne vælge nogle butikker i nærheden af éns bopæl, hvor man kunne hente pakken. Dvs. man ikke skulle helt på posthuset og flere af forretningerne havde længere åbningstid end posthuset. Super service hele vejen igennem!

Ekstremt langsom returnering

Egentlig en ok site, men refunderingen er bare alt for langsom. En måned til at betale tilbage er bare alt for dårligt. Undrede mig også over at det tog dem næsten to uger at registrere returneringen. Set i lyset af at konkurrenten Zalando kan klare samme process på en uge, så er det ikke godt nok af Brandos.

Reply from Brandos.dk

Hej Sofie. Vi er klar over at vores proces er meget langsommelig lige i øjeblikket. Vi er dog igang med at løse dette ved at finde andre muligheder for at kunderne skal få det bedste og hurtigste service. Mvh Anne

Lynhurtig levering med GLS. Var dog nødt til at returneres varen, da størrelsen ikke passede. Har skrevet mail med dem flere gange og har fået hurtigt svar, dog irriterende at man ikke kan kontakte dem pr. tlf. Jeg sendte skoene retur og de blev modtaget d.31.maj og fik pengene retur i går d.13.6.13, så det gik hurtigere end forventet og hvad de ellers lover på deres hjemmeside. Så alt i alt en god oplevelse og hvis tilbagebetalingen bliver endnu hurtige i fremtiden, så er der kun plusser ved at handle her.

Ordrebekræftelse, 1 uges forsinkelse og endelig modt retur hos jer ???

Jeg bestiller to par sko, som efter 1 uge viser sig at være 1 uge forsinket og jeg modt en voucher på 100kr for ulejligheden. Så idag får jeg en mail, der bekræfter at I har modtaget ordren RETUR og pengene blir sat tilbage på min konto. Jeg forstår INGENTING og vil meget gerne modtage min sko, som jeg ovenikøbet har betalt fragt for.

Reply from Brandos.dk

Hej Karina. Vi har desværre oplevet at næsten alle de pakker vi har sendt afsted med Post Danmark er forsvundet. Jeg ved at vores kundeservice har været igang med at kontakte alle de personer der er vedrørte af dette siden i fredags, da vi fik beskeden fra Post Danmark. Jeg kan se at de også allerede har hjulpet dig i denne sag ved at sende en ny pakke til dig. Mvh Anne

Hurtig levering, men ekstrem dårlig og langsommelig process for returnering

Bestilte et par sko på hos Brandos.dk. Varerne blev leveret ret hurtigt og levede også op til mine forventninger i forhold til hvad jeg så på hjemmesiden. I mellemtiden har jeg dog købt et par andre sko i samme mærke og derfor returnerer jeg den bestilte vare.
Her starter udfordringerne så.

Der går over 3 uger fra jeg returnerer mine varer til jeg modtager mail fra Brandos om, at de har modtaget dem. Her har jeg nået at rykke flere gange, da jeg tror pakken er mistet i posten. Der er nu gået 30 dage og jeg har stadig ikke modtaget mine penge retur, som de skriver i mailen.

Gid deres returnering var ligeså smertefri som når man bestiller varer hos dem, men her må jeg sige - det er under alt kritik!!! Har ALDRIG oplevet en internet butik med så dårlig service omkring returnering. At jeg som kunde skal bruge så meget tid på at tjekke om jeg har fået mine penge retur det er ikke acceptabelt

Samme dag jeg sendte skoene retur, returnerede jeg et par bukser til en anden butik - de penge stod på min konto en uge efter returnering.

Reply from Brandos.dk

Hej Laila. Jeg beklager meget at du har fundet rrocessen lagsommelig. Når jeg kigger i vores system kan jeg se at pengene er blevet refunderet til det kort der er blevet brugt ved betalingen den 10 Maj, altså for mere end en måned siden. Jeg vil derfor bede dig dobbel tjekke at pengene er kommet tilbage. Hvis du har problemer med at finde dem er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, så skal vi hjælpe dig med at forklare på hvilket kort de er blevet refunderet til. Mvh Anne

God oplevelse

Jeg havde svært ved, at finde de Tommy Hilfiger sko jeg ledte efter. Endelig fandt jeg dem til en god pris hos Brandos. De har et rigtig godt udvalg i Tommy Hilfiger sko. Mine sko kom hurtigt og de var rigtig fine :)

Flot udvalg!

God hjemmeside med et godt udvalg. Ingen problemer med levering som også var hurtig. Dog synes jeg at man kunne tilbyde gratis fragt og retur på Outlet hjemmeside når man køber op til et vis beløb.

En fantastisk netbutik at handle i!

Det er en meget fin hjemmeside at handle på, alt er bygget logisk op og vigigst af alt det virker perfekt alt sammen. Der er et kæmpeudvalg af sko at vælge mellem, og meget fine beskrivelser og billeder af de enkelte sko. Perfekte købsvilkår, let at returnere en vare, der ikke passer alligevel.

Fint retursystem, men ...

Da jeg er lidt usikker på, hvilken model jeg skal have, bestiller jeg 4 par vandrestøvler den 29. marts 2013. Fragten er jo den samme for 1 par som for 4 par.
Afhenter pakken i GLS pakkeshop d. 5. april 2013, udvælger et par og returnerer de andre 3 par samme dag. Iflg. GLS' Track & Trace modtager Brandos pakken d. 8. april 2013, kl. 12:40.
Jeg modtager tilbagebetalingen af 3917,60 kr d. 21. maj 2013 - 43 dage efter at Brandos har modtaget returpakken.

Jeg godtager ikke Brandos' forklaringer om deres interne procedurer, det kommer ikke mig ved !! (De skulle bare vide, hvor syg min moster er :-))
Det er IKKE ok, at det tager 43 dage at få sine penge tilbage !

Reply from Brandos.dk

Hej Poul. Jeg beklager meget at det har taget så længe før du har modtaget dine penge retur. Jeg kan se at vi har modtaget dem på vores lager den 19 April, og at vi har sendt en mail til dig angående dette samme dag. I denen mail stod der at det kunne tage op til 30 dage inden pengene var retur, og penge var så retur på din konto den 21 Maj. Der er gået mere end de 30 dage som der stod i mailen og det beklager jeg meget. Vi arbejder som sagt på at gøre dette hurtigere og bedre. Mvh Anne

Tilbagebetaling af tilgodehavende

Jeg bestilte et par sko, som jeg fik leveret meget hurtigt - fin service.
Jeg måtte desværre returnere dem:-(

Ligesom flere andre forstår jeg simpelthen ikke at det skal tage så lang tid at få ens penge tilbage.

Har i samme periode handlet hos andre netbutikker og de varer jeg har returneret har jeg fået pengene retur.

Hilsen

Christina

Reply from Brandos.dk

Hej Christina. Jeg kan desværre ikke gøre andet end at beklage at det har taget så lang tid før at du har modtaget dine penge retur. Vi er klar over at mange andre internet butikker refundere pengene til deres kunder meget hurtigere end hvad vi gør. Men vi er som sagt igang med at få ordnet dette, så vores kunder ikke skal vente så længe. Angående din refussion, så kan jeg se at vores økonomi afdeling har refunderet dem igår. Pengene er derfor tilbage på dit kort senest imorgen. Mvh Anne

porto begge veje..50 kr - det fordyrer meget.Skjult portoafgift.

"Send "gratis" tilbage .. dette "gratis"porto bliver fratrukket restbeløbet man har tilgode. Ved Ombytning af en vare, skal man bestille påny..og igen tillægge 50 kr porto.Det bliver dyrt....

Reply from Brandos.dk

Hej Irene. Jeg kan se at du har handlet på vores Outlet side. Der står i vilkårene her at her koster fragten 49 kr. Retur fragten koster også 49 kr. Dette står i vilkårene. Grunden til at fragt og retur ikke er gratis på denne side, er simpelthen fordi vi i forvejen sælger skoene så billigt. Når vi gør det, har vi ikke mulighed for at tilbyde de samme vilkår, som vi har på vores almindelige side. Hvis du har nogle spørgsmål til din ordre er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Mvh Anne

Ikke imponerende.

Købte for lidt over en måned siden 2 par sko, de blev leveret 6 dage efter bestilling, det kan gøres bedre, men ok.. Skoene blev sendt retur igen samme dag da de ikke passede, og nu en måned efter har jeg stadig ikke fået mine penge retur.
Har aldrig oplevet et firma der var så længe om at returnere pengene.
Det kan ikke passe det skal tage så lang tid.

Reply from Brandos.dk

Hej Johanna. Jeg beklager meget hvis du har oplevet at din pakke var forsinket. Vi har en leveringstid på 2 til 4 hverdage, hvilket også bliver overholdt. Det er i meget sjældne tilfælde at det tager længere tid inden man har pakken, efter at man har bestilt den. Angående returneringen af dine penge, så står der desværre på hjemmesiden at det kan tage op til 14 hverdage inden at vi modtager den retur og at de bliver registeret. Når dette er sket, sender vi en mail til kunderne hvor vi gør dem opmærksom på at returen nu er modtaget og at pengene efterfølgende vil blive refunderet. Vores proces er desværrre lang lige i øjeblikket, men vi er dog igang med at forbedre dette. Jeg kan også se at en afmine kollegaer refunderede pengene til dig igår. De skulle derfor gerne være tilbage på dit kort indenfor 3 bank dage. Mvh Anne

Plads til forbedring.

Stort udvalg og ofte mulighed for rabatter. Varerne lever op til beskrivelserne og billederne. Tilbageførsel af penge ved returnering kunne dog godt ske hurtigere. Har to gange måttet ringe for at pengene blev tilbageført, og dette efter deres egen angivne frist. Hvis konkurrenterne kan gøre det hurtigere, burde det også være muligt for Brandos at forbedre i forhold til det nuværende.

Alt ok

Købte et par northface-sko. Lynhurtig levering. Alt ok ;-)

Kassekredit?

Jeg har købt varer for knap 1.200 kroner hos Brandos. Jeg returnerer varerne da de ikke passer, og vil selvfølgelig købe nye varer i den rigtige størrelse. Nu opdager jeg til min store forbløffelse, at det tager op til 45 dage - altså 6 uger - førend de tilbagebetaler mine penge. Er vi som kunder således ikke med til at agere kassekredit for Brandos?

Jeg er selv erhvervsdrivende, og såfremt én af mine kunder returnerer en vare, har vedkommende pengene retur dagen efter. Alt andet er efter min mening ukorrekt.

Jeg handler der under ingen omstændigheder igen!

Reply from Brandos.dk

Hej Jesper. Jeg kan se at din retur ikke er kommet tilbage til vores lager i Sverige endnu. Som der står på vores hjemmeside kan det tage op til 14 hverdage inden vi modtager returen og at den bliver registeret. Vi har derfor ikke modtaget din retur endnu og har derfor ikke kunne refundere dine penge. Lige i øjeblikket kan det desværre tage op til 6 uger før nogle kunder for refunderet sine penge, men det er langt fra alle, hvor det tager så lang tid. Oftest går det meget hurtiger. Vi gør også kunderne opmærksom på alt dette via vores hjemmeside, under vores vilkår. Vi går ud fra at kunderne læse dette inden de handler med os og kontakter os inden hvis de har nogle spørgsmål angående vilkårene. Jeg vil derfor bede dig kontakte vores kundeservice hvis du har nogle spørgsmål angående din retur. Mvh Anne

Jeg har ikke tillid til brandos og klarnas forretningsmetoder

Bestilte 3 par sko og ville gerne betale via klarna.
Et par crocs som var i original emballage og med originale mærker på. Et par buffalo sko som var noget uens i kvaliteten. Billig kvalitet.
Det ene par var en italiensk mærkevaresko SUPERGA som ALTID leveres i mærkets kasse og med diverse mærker på. En sko jeg har brugt igennem dde sidste 10 år og som jeg kender rigtigt godt.
Da skoene ankommer, er der to højresko af det pågældende par, kassen er brun genbrugspapir og skoenes materiale er bestemt ikke sådan som det plejer at være. Ingen valide mærker på skoene.
Det var ikke muligt at få tilsendt en ny faktura på det lavere beløb. Først efter adskillige mails lykkedes det. Da lånepapirerne fra klarna ankommer, er det stadig med det oprindelige, ikke korrigerede (for høje) beløb!!!
Jeg søgte rådgivning hos forbrugerstyrelsen, og de var meget opmærksomme på forretningsmetoderne.
Det er simpelthen for tidskrævende at skulle være efter et firma med helt basale ting som korrekte fakturaer og lånepapirer. Scorer ikke nogen "trust" hos mig.

Reply from Brandos.dk

Hej Line. Jeg beklager meget, at du ikke har tillid til os som firma. Angående du er utilfreds med skoens kvalitet, så køber vi alle vores sko direkte ved leverandøren. Så den kvalitet skoen har er en de har fra producenten. Vi sælger derfor ikke sko som ikke er originale. Vi skifter sog kasserne ud engang imellem. Dette gør vi hvis kassen er blevet beskadiget under transporten fra leverandøren og på vej til os, da vi ikke ønsker at sende beskadiget sko æsker til vores kunder. Vi mener derfor at det bedre at de bliver sendt afsted i en æske som ikke er i stykker og som er neutral, end at de bliver sendt i en original æsken som er i stykker. Umiddelbart kan jeg også se at vi gav dig besked om at vi ikke havde mulighed for at ændre de låne papir du havde modtaget fra Klarna, da vi desværre ikke kan ændre i deres regler og rutiner. Vi gjorde dog det at vi sendte dig en opdateret faktura, hvor du kunne se at den sko du havde sendt retur var blevet krediteret fra fakturaen. Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Hav en god dag. Mvh Anne

Hurtig levering - Uacceptabelt retursystem

Der gik ikke længe, før jeg fik mine sko. Dette skal Brandos selvfølgelig have ros for!
Skoene skulle desværre returneres, hvilket har udviklet sig til lidt af et problem. Der er på nuværende tidspunkt gået 28 dage siden min vare blev sendt retur, og jeg har stadig ikke modtaget mine penge. Brandos oplyser ganske vist, at returneringen kan tage op til 20 dage fra virksomheden har modtaget returen. Dog finder jeg det stadig uacceptabelt, at det kan tage en virksomhed så lang tid at give kunden sine penge tilbage.

Brandos.dk Details

Med tusindvis af modeller fra kendte varemærker er Brandos.dk Danmarks største skobutik på nettet med sko til hele familien. Du kan trygt handle hos os, vi tilbyder gratis fragt og returret med 30 dages åbent køb. Og du skal ikke være bange for at finde skoen et andet sted billigere, hos Brandos.dk har du også prisgaranti! Velkommen til Brandos.dk!

Visit Brandos.dk

We live here: c/o Exportrådet, Toldbogade 18, 5 sal,