BRF reviews

BRF reviews

3.3

BRF er den dårligste kreditforning i danmark,de har ikke noget mellem ørerne!

Vi har handlet med BRF i mange år men på det sidste har de skuffet, på grund
af den dårlige rådgivning som de har. Man skulle tro at de var hentet lige fra gaden
eller de er topstyret og det går galt. Man skal se på de menneskelige egenskaber.
Vi er i gang med 280 boliger hvor de ikke får lov at byde med, for jeg hader folk
som kun ser på profit og ikke service.

Hilsen
Jørgen Christoffersen
Adm. direktør

De vil ikke kontakte mig

Har forgæves forsøgt at blive ringet op, men de har tilsyneladende andet at give sig til. Og vi de har fusioneret med Tyske Bank, så kan vi se flg. i sigte: PRISSTIGNINGER.

Ring nu til mig. Jeg er ikke sur på jer, men jeg kan ikke så noget rigtigt svar fra jer, når jeg skriver. Og jeres hjemmeside kan ikke oplyse mig om de rigtig renter, for det er åbenbart kun proforma tal, der står der.

vudering

Vær opmærksom på at ved vurdering mener brf at med lokal kendskab at det er inde for samme landsdel

BRF udnytter syge mennsker

Min mor har parkinson og ryster. Derfor er det svært at skrive sit konto nummer. Jeg skulle sende penge via netbank et cifre var forkert og takken - 70 kr i gebyr fra BRF der ikke i føste omgang ville refundere gebyret. BRF en usympatisk gebyr- bank.

Efterfølgende har BRF refunderet gebyret fordi de blev træt mit brokkeri.

Godt

Godt nok som sagt ovenover

God rådgivning

Kunde gennem 6 år, og har altid været tilfreds med BRFkredit...

Middel modig Bank uden fokus på kundes behov.

Har siden 2008 ca. haft BRF som bank, til at finansiere mit obligationslån samt banklån i mit sommerhus jeg har sammen med min mor og bror, dvs. vi er 3 ejere til ca. 1.3 million.

Denne historie er så lang så jeg ikke orker at uddybe det i skrift, så derfor kommer den korte version her:

Skal lige først nævnes at vi som sagt er 3 ejere med en samlet indkomst på 1.6 million om året.

BRF har til at starte med været fair med at tilbyde os nogle fornuftige lån med "ok" vilkår.
Da vi så ville udvide sommerhuset og derfor skulle bruge nogle penge via forhøjelse af bank lånet gik altid også fint og vi fik vores penge, så vores banklån lå på 630.000 kr. og vores obligationslån på ca. 782.000 kr. dvs. at vi ca. fik ca.100.000 kr. ud til fornyelse.

Da der så var gået et par år og jeg blev opmærksom på hvad vi engenlig betalte om året i rente på vores banklån, ville vi jo ligger lånet om da renten hed 7.5 % af 630.000 kr. dvs. ca. 43.000 kr. i rente om året bare for lånet! - I de mellemliggende år havde vi udbygget sommerhuset for 2-300.000 kr. i materiale indkøb (Vi lavede ALT det håndværksmæssige selv). Vi vidste nu at tiden var rigtig til at omlægge da værdien af huset 110% måtte ha steget markant efter alt det arbejde og penge vi havde lagt i sommerhuset.
BRF ville komme og vurdere huset inden vi kunne snakke om hvordan vores låne type efterfølgende skulle se ud!!! fair nok !
BRF sendte en "kyndig" vurderings kvinde ud som var meget begejstret for huset og vi troede at prisen ville ligge derefter.
Vi får efter 10 dage tid en vurdering på 1.2 millioner?!, mindre end vi gav for sommerhuset, der nu har gulvvarme, 2 toilettet, 2 nye tilbygninger i alt 140 kvm. kontra de 72 det havde da vi købte det.
Vurderings kvinden gav mig ret da jeg vildt brokkede mig over den vurdering og hun mente også at det var langt mere værd en vurderingen hun havde givet, hvad man så skal ligge i det kan man selv tænke over... UD fra den vurdering ville BRF bank ikke pille ved vores lån da der jo intet var at hente i huset! og vi var stavnsbundet med det dyre lån!
Vi fik selvfølgelig en anden bank ind over og fik vurderet vores sommerhus til 1.6 millioner ca. (400.000 kr. forskellig fra BRF vurdering!). Vi lavede en aftale med den nye bank og vi har lige skrevet under på lånene og vi er færdige med bank lånet om 7 år, kontra BRK bank lånet ville vi andre blive færdige med da det KUN var rente vi betalte!! 3900 kr. om mdr.!! Skal lige sige det var afdrags fri bank lånet i BRF pga. vi også betalte af på vores obligationslån.

Vores vurdering af BRF er at de ikke havde interesse i omlægge vores dyre lån da de tjente styrtende af penge på det. = derfor den lave vurdering måske?

BRF skal virkelig oppe sig hvis jeg skal være kunde der igen..

fin så længe man ikke behøver at kontakte dem

Jeg har som sådan aldrig haft problemer med BRFkredit, men jeg har heller aldrig været i en situation hvor jeg skulle kommunikere med dem, indtil fornyligt.
Ifbm. salg af min lejlighed havde jeg et spørgsmål som jeg skulle bruge deres hjælp med, og for søren da hvor er det dog svært at få at fornuftigt svar ud af deres kundeservice. Min oplevelse er at kundeservice spiser mig af med et generelt svar, som jeg ikke kan bruge til noget, og at jeg først får det svar jeg hele tiden har bedt om når jeg bliver vred over deres håndtering.
At een af de personer fra BRF jeg taler med også er fræk og siger "at det var jo ikke det der blev spurgt om" gør, efter mailkorrespondance og telefonisk viderestillen mellem forskellige afdelinger, ikke oplevelsen bedre. Det er skræmmende at et skrapt "det kan simpelthen ikke være rigtigt at I ikke kan...-gentagelse af mit spørgsmål-" gør et spørgsmål meget mere forståeligt for BRF's medarbejdere.
Hvis BRF's kundeservice ikke kan forstå hvad kunderne (som ikke taler fagsprog) spørger om, så har BRF et problem. Jeg selv syntes at jeg var meget klar i spyttet omkring hvad situationen var og hvad jeg ønskede af BRF, både i skrift OG tale.

Ingen bank men en maskine

BRF har en maskine til at kører deres "kundeservice". Har dem i forbindelse med bankskift og har oplevet at de tilbagefører hele termin til BRF kredit grundet et overtræk på under 1000 kr.

Det gambler med private folk liv. Man skal være skarp hvis man bruger denne bank. Hav kassekredit fra dag et for du er ikke i menneskehænder her.

ingen hjælp

brf er den dårligste bank der haves i danmark. brf både kunne sættes i fængsel som medskyldig i drab. idet brf ikke vil hjælpe med at få tag over hovedet, står med en lille nyfødt datter, tvunget til at leve på landevejens grøftekant, og brf kommentar: slå datter ihjel for så gives der tag over hovedet i form af fængsel.

Underlig forretningsgang.

Vi havde fået ok fra Totalkredit til lån, men ønskede ikke den todelte belåning og tog derefter fat i BRF der gerne ville kigge på det. Jeg fik snakket med 3-4 forskellige men venlige og kompetente medarbejdere der alle mente at ud fra vores forudsætninger burde vi sagtens kunne låne til, men at det var deres kreditafdeling der tog det afgørende valg.
Vi fik så et afslag på beløbet i den 11 time af deres kreditafdeling, det er selvfølgeligt helt fair, men jeg undrer mig virkeligt over at det er så sent i processen man får dette svar, der var gået over en uge og samtlige BRF medarbejdere inden da havde været yderst positive. Vi har sidenhen fået ok fra både RD og Nordea. Jeg har intet problem med at BRF har en stram politk, men syntes det er spild af tid at skulle bruge en uge og skrue sine forventninger op, for så at få afslag til sidst.

Okay bank

Total gammeldags netbank, ellers okay.

Ikke ret mange klager, eller hvad.

Det er utroligt hvad man læser her. Jeg kan foreløbig ikke sætte en finger på noget BRF gør forkert. Synes faktisk at de virker ret kompetente. Er ved at omlægge 5% obl. lån. Jeg lover at rakke dem ned, hvis de gør noget ufint. Men jeg har en god feeling, so far :-)

Ikke værre end andre

Nu er der en del negative indlæg om BRF også omkring deres priser, jeg har lige købt lejlighed og sammenlignede netop priser mellem alle realkreditinstitutter og fandt ikke BRF dyrere end andre. Nordea var billigere med en lille margin men følte jeg fik en god behandling af kundeservice hos BRF og valgte derfor dem. Bidragssatsen er blevet sat ret meget ned hos BRF her i efteråret så de er nu konkurrencedygtige igen, selvom de ikke har været det stort set hele det seneste årti. Jeg fik svar på alle mine spørgsmål skriftligt senest dagen efter min henvendelse og fik endda en ganske pæn rabat på oprettelsesomkostningerne. Så må vi jo se hvordan de er når lånet engang skal omlægges eller opsiges, men som ny kunde føler jeg mig godt behandlet.

Stinkende usympatisk firma. Uanstændig kommunikation.

I forbindelse med skilsmisse, tror "eks konen" at hun kan slippe for at betale til huset vi boede i. Jeg kontakter Brf "en god ven af huset" dengang havde de også et link.: -Også i nøden

Jeg sendte en mail og forklarede situationen, men fik to låneforslag retur, i vores begges navne. Tror de ville se om de lige kunne malke en omlægning.
Jeg sendte en ny mail, og forklarede situationen igen, men fik fanme svaret at jeg skulle henvende mig. Direkte perverst.
Jeg sendte en tredie mail, om de tog meget narkotika, men blev så ringet op en dag.
Hun ville ikke kommunikere på skrift, da det var personligt. Jeg ved nu det er fordi hun omgåes sandheden meget let.
De har absolut INGEN rådgivning givet, kun ekstraudgifter på 3000 kroner.
Deres bræk på hjemmesiden om kerneværdier og social ansvarlighed er kun BRÆK.

Jeg fraråder enhver kontakt med dem.

Hemmelig vurderinger bag beregning af bidrag

Som "kunde" i BRF kredit kan jeg ikke få oplyst hvilken vurdering af ejendommen der ligger til grund for beregning af bidrag.
Ved henvendelse på området bliver jeg spist af med affærdigende og ligegyldige standardskrivelser - men ingen konkrete svar på et meget simpelt spørgsmål.
Korrespondancen fra BRF kredits side søges afsluttet med at jeg er velkommen til at klage til Realkreditankenævnet.
Fastsættelsen af en ikke ubetydelig årlig omkostning sker således uden at jeg kan få oplyst på nogen måde hvordan BRF er kommet frem til resultatet.

Pas på du ikke bliver fusket i deres "net"

Det hele starte med vi som mange får brev i juli månede om der ikke skulle kigges på vores lån, vi takker ja. Vi får af vide alt det vi skal sende ind, jeg sender dem tre gange inden de kunne finde dem. Herefter hørte vi intet vi ringede og ringede, vi kunne ganske enkelt ikke få fat i denne dame...

Vi smutter lige en tur i vores bank som regner på vores lån, det kan med stor fordel laves om. Min bankdame opsiger lånet så vi ikke skulle betale ekstra...

Vupti så kommer brf på banen igen, vi beslutter at give dem en chance. Vi er nu i starten af december så har lidt travlt eftersom lånet er opsagt 1. Januar.

Der kommer en sød rådgiver der giver et lidt bedre tilbud end banken og vi skriver under. D. 22 december ringer brf (her er det for sent at nå at lave lån om andet sted), de informerer om at de ikke kan give os de aftalte vilkår og forringer nu aftalen betydeligt. Vi har klaget men uden held.

Vi føler os snydt og lokket i en fælde og det er ikke første gang med brf.

Hold jer væk.

Fuldstændig urimelig behandling!!

Jeg står og er ved at købe hus sammen med min kæreste. Vi har fundet drømmehuset og vi har forhandlet pris med sælger. Vi er blevet godkendt af vores bank til køb af drømmehuset.
Der er bare ét men. Jeg ejer et sommerhus sammen med min veninde. Vi er af banken blevet godkendt til prisen på huset, på den betingelse, at huset overtages af min veninde. I forbindelse med sommerhuset har vi et realkreditlån hos BRF-Kredit.
Vi sender som aftalt gældsovertagelsespapirerne ind til BRF-Kredit. Vi får her besked på, at de vil behandle vores sag snarest.
Snarest…, så tænkte vi indenfor en uge.
Jeg ringer ind for at følge op på sagen, sidst på ugen. Her får jeg besked på, at der nu vil gå op til 3 uger, før de har behandlet gældsovertagelsen. Det må vi slukøret videregive til ejendomsmægler og sælger og derfor risikerer, at huset bliver solgt for næsen af os.
Min kæreste og jeg beslutter os for, at vi underskriver købsaftalen på drømmehuset og fastsætter her nogle forbehold. Vi får ca. 3 ugers bank- + advokat forbehold.
To dage før den aftalte deadline for behandling af sagen hos BRF, ringer jeg ind for at følge op. Jeg får her at vide, at ’vi er én i bunken’ og at de ikke kan behandle sagen før i næste uge. Altså er vi nu oppe på 4 uger. Det samme gentager sig ugen efter, her rykker de fristen for behandlingen af sagen endnu en gang. Vi er nu oppe på 5 uger.
Vi ringet ind til BRF et par gange om ugen, skrevet mails og her virkelig pointeret sagens alvor. Men lige meget nytter det….. :-(

Det er at grine os op i vores åbne ansigter, når man I BRF-Kredit har følgende officielle holdning til socialt ansvar:

"I BRFkredit er socialt ansvar en naturlig del af virksomhedskulturen, som bygger på vores kerneværdier. Ansvar handler for os bl.a. om at vise omsorg for andre mennesker. Det gælder både over for vores medarbejdere og over for samfundet. For os er ansvar mere end bare en dyd - det er en investering i fremtiden. Og nødvendigt for at kunne drive virksomhed"

BRF fusker med ejendomsvurderinger.

BRF har med egen vinding for øje (mulighed for at forhøje bidragssatsen ved højere %-belåning) vurderet mit hus urealistisk lavt.
BRF's vurderinger er manipuleret lave, således at kunden betaler mere end rimeligt.
BRF kan ikke dokumentere en sammenhæng mellem de urealistisk lave vurderinger og realiserede salgspriser.

Direkte tyveri.

Hemmelige udregninger i BRF

Kære læser,

Jeg har nu fået det på mail at gamle kunder skal betale mere end nye kunder hos BRF.
Det kan man ikke umiddelbart læse på deres hjemmeside da prislisterne for bidrag er hemmelige for eksisterende lån. Men jeg vil anbefale dig at checke hvad du betaler i bidrag hos BRF ifht deres officielle prisliste.

Her er et citat fra emailen jeg har modtaget der dokumenter niveauet af hemmeligheder hos BRF.

"Som også nævnt i telefonsamtalen sker fastsættelse af bidragssatsen ud fra en generel tarif for ejendomme i dit lokaleområde. Denne tarif er dannet ud fra beliggenhed, oplysninger fra BBR-registeret, prisudvikling, hhv. evt. fald/stigning for området m.m. Vi kan således ikke oplyse dig en konkret værdi på din ejendom, ligesom vi heller ikke ønsker at oplyse om de generelle tariffer. "

Jeg ved ikke om det er lovligt hvad de gør, men god kunde service er det ihvertfald ikke !

Is BRF your company?

BRFbank a/s Details

Realkreditinstitut med Internetbank, finansiering og lån, herunder realkreditlån, boliglån, banklån og erhvervslån samt lånetjek

Visit BRF

We live here: Klampenborgvej 205