Brio reviews

Brio reviews

5.5

Køb dit legetøj i Kina

Min datter fik et Briotog i dåbsgave. Hun tager det i brug efter 2 år. Hun når at lege med det cirka seks gange, så stopper toget med at virke. Vi skifter batterier, men ingen reaktion. Da garantien er udløbet, vælger jeg at skille toget af. For at se om jeg kan finde problemet.. Der er seks ledninger som forbinder de to vogne som udgør tog sættet. Fire af lodningerne er sprunget op, og da jeg forsigtigt røre ved dem femte, falder ledningen også af den.
Det er så her jeg står lidt af. Fordi når man giver hvad jeg regner for en mindre formue for hvad der ikke koster mere end en skilling at producere. Må man i det mindste forvente at det er kvalitet. Navnet legetøj burde i sig selv være lige med stor holdbarhed.
Jeg kontakter så Brio og sender et billede af problemet. Grunden til at de har fået to stjerner er så fordi at de faktisk svarede mig. Svaret antydede at min påstand var tilnærmelsesvis usand, og de kunne ikke hjælpe da firmaet er blevet solgt til Tyskland.
Derved må jeg så konkludere at man lige så godt kan handle sine vare i kina. Priserne er langt billigere, kvaliteten kan næsten kun være bedre, og servicen lige så.

Fin service

Har 4WD brio tog som ikke kunne køre op ad bakke så kontaktede den danske afdeling via email og fik et venligt svar om at de ville sende et nyt battari og håbede at det ville hjælpe.
Fin service.

Farlig kemi i deres legetøj

Dybt rystet over at der ifølge ""tænk" er fundet kræftfremkaldende stoffer i togbaner fra BRIO.
Det er behandlet med flammehæmmeren TCE, der er kræftfremkaldende. Miljøstyrelsen i Danmark mener heller ikke at det har noget at gøre i lejetøj til børn.
Desuden blev der også fundet de kræftfremkaldende tjærestoffer PAH’er endda i store mængder, bildæk må kun indeholde 10 milligram pr. kilo, men i togbanen blev der fundet dobbetl så meget pr.kilo.
Brio har svaret at de har selv testet og findet det ok, og det har ikke tænkt sig at gøre yderligere ved det.
Selv om TCE EU’s kemikalieagenturs liste over særligt problematiske stoffer
Jeg syns det er fuldstændig grotesk og jeg håber at alle vil boycotte deres legetøj, til de lærer at lave og sælge lejetøj i Danmark som IKKE indeholder skadelige stoffer.

Elendig produktgaranti

Købte et Brio Wall puslebord, som skal kunne bære op til 45 kg.
Lidt over et år senere er bordet forvredet i det ene hængsel, uden på nogen vis at være blevet misbrugt eller overbelastet af vores 10 kg tunge og 16 måneder gamle dreng.

På trods af ivrig forsøg fra forhandleren, vil Brio ikke udbedre skaden og dækker sig ind med at bordet kun er beregnet til børn op til 12 måneder! Dermed er de 45 kg som bordet kan bære totalt irrelevante.

Så med mindre man får sine børn RIGTIGT hurtigt efter hinanden, er 2 års reklamationsret altså ubrugelig hos Brio...

Opdatering: Efter trusler om anmeldelse til forbrugerstyrelsen, tog Brio puslebordet ind til "test" - 4 uger senere, indvilligede de I at give os et nyt. Det er dog nu i restordre og vi kan tidligst forvente det om yderligere 2 uger - altså 1½ måned uden et puslebord...

Is Brio your company?

BB Institutionssalg A/S Details