Brunata reviews

Brunata reviews

Very low
2.2

Modtager ikke svar fra Brunata

Skrev til dem i starten af Januar for at høre hvad en elektronisk varmemåler ville koste at få sat op i min lejlighed ( jeg er træt af at betale for noget jeg ikke bruger ) Men som ventet har jeg stadigvæk ikke modtaget noget svar fra Brunata.

Her burde der være advarselstrekanter.

Som beboer i Farum midtpunkt, er jeg en af rigtigt mange der har fået pålagt bevisførelsen for Brunatas ufattelige dårlige personale, der aflæser beboernes varme og vandmålere.
Her i Farum Midtpunkt, har vi hvert år store problemer med at de har aflæst desideret forkert.
I op til flere tilfælde har Brunatas personale ikke været særligt stærke i ti-talssystemet.
Det har lykkedes dem rigtigt mange gange at måle op til 100.000 enheder forkert, så lejeren har stået med bevisførelsen, efter de 3-4 måneder efter Brunata har aflæst beboernes målere.
Brunatas har såmen gentaget succesen igen i det her afregningsår, og har kviteret en beboer med en vandregning på ikke mindre end 70.000 kr
Jeg selv har måtte slås med dem om en fejlaflæsning på 10.000 varmeenheder.

Vi beboere fandt en regnefejl på ikke mindre end 1.250.000 kr, som både udlejer og Brunata forsøgte at dække over, lige som en kat der har skidt ved siden af kattebakken.
Der kan ikke bruges stjerner om Brunatas udførelse af deres arbejde.
DER KAN KUN BRUGES ADVARSELSTREKANTER.
Brunata er bedøvende ligeglade om de mennesker de sætter til at aflæse i folks lejemål, mens lejerne er på arbejde, kender eller har hørt om ti-talssystemet.
Men sært nok, så er der ikke nogen problemer når de skal skrive de tal de forlanger på regningen.
Et år var Brunata skyld i at ikke mindre end 70 børnefamilier måtte fraflytte, på grund af at bevisførelsen lå i deres hænder. Og Beboerklagenævnet, gav udlejeren ret.
Da de færreste har økonomi til at føre en sag i boligretten, opgiver beboerne at kæmpe i mod, og flytter.
Derfor er Brunata medskyldig i at der er så store udlejningsproblemer, der hvor de aflæser og laver energiregnskaber.
Jeg hader Brunata, og håber at der er flere der læser dette, og melder sig ind i kampen, om at få fjernet det firma.
Brunata er direkte pinligt.
Den stjerne som det her system forlanger, burde være 5 advarselstrekanter.
Der kan under ingen omstændigheder bruges stjerner.
Min kritik bygger på 4 års konstante problemer med Brunata.

PLAT OG SVINDEL

Jeg bor i en to Rums leglighed som er beliggende over en gang tunnel, og er derfor det som kaldes termisk udsat. mit gulv er koldt året rundt i begge rum. Det skulle give et afslag i min varme regning det afslag kan jeg ikke se nogle som helst steder. jeg har flere gange prøvet at kontakte Brunata for at få en forklaring. et af svarene var at det bliver trukket fra på min årsopgørelse men der er ikke trukket noget fra på min årsopgørelse. Et andet svar var at jeg får en anderledes væske måler i min radiatoren dem mine naboer får det kan der være noget om,
men at væsken så fordamper selv om radiatoren ikke bliver brugt og er langt under den øverste streg når jeg tænder dem i december måned virker helt forkert efter min mening. jeg har absolut ingen tiltro til brunata som virksomhed deres måde at drive deres forretning på. og vi som forbrugere skal bare betale regningen.
sure hilsner Petersen

Brunata- til dig der er til sure mennesker!

Som altid dårlige oplevelser med Brunata! Vi har i vores hjem 2 vandmålere og 3 varmemålere på radiatorer. Den ene radiator bruger vi aldrig, men alligevel bliver vi alligevel opkrævet penge for varmeforbrug på denne radiator. Godt nok er det kun 1 enhed i år, men det er 78kr for ingenting! Brunatas kommentar til dette: "Det skal man ikke gå så højt op i". Nej, det er jo nemt at sige når pengene går til Brunata. Hvis jeg trak 78 kr fra min indbetaling, fik piben nok en anden lyd!

Udover det, er manden der kommer og aflæser altid s....sur og opfører sig som om det er en plage at komme ind og aflæse vores målere. Få dig dog et andet job, mand!

Da målerne blev aflæst i år i starten af januar, glemte han for øvrigt også at plombere varmemåleren på radiatoren vi ikke bruger. Vi har sidenhen kontaktet Brunata og forlangt at de sender én ud for at plombere varmemåleren. Dette kan dog kun lade sig gøre fra 8-14, siger de, hvilket vi ikke synes er godt nok! Det kan da ikke være rimeligt at vi skal tage en fridag, fordi deres møgsure medarbejder ikke kan komme hurtigt nok ud af døren igen og derfor ikke gør sit arbejde ordentligt?! Efter vi afviste at vi skal betale for at tage fri så de kan rette deres fejl nemt og bekvemt for dem, har vi intet hørt fra dem.

Et andet år glemte Brunata den ene vandmåler i køkkenet under vasken. "han kunne ikke finde den" Det er også meget at forlange, at man både skal tage sine sko af OG selv åbne en køkkenlåge når man kommer ind i et hjem, for at kigge på folks varmt-vandforbrug.

Et tredje år var jeg vældig højgravid, da sure Brunata kom. Den sure Brunata-mand kom på et andet tidspunkt end varslet og derfor var vores tv-bord (som ikke vejer alverden og relativt let kan flyttes) ikke blevet flyttet, så han kunne blive færdig med sit arbejde på det ene minut der synes at være sat af til hele lejligheden. Han brokkede sig over det og forlangte at jeg flyttede tv-bordet selv (ikke noget med at hjælpe) så han hurtigt kunne komme til.
Jeg ved godt at jeg ikke kan kræve at nogen skal flytte noget som helst for mig, men jeg synes det er ufint og mangel på service ikke at tilbyde sin hjælp med at flytte et møbel, når man står overfor én, der er alene hjemme og som kan gå i fødsel hvert øjeblik. Især fordi Brunata IKKE kom på det aftalte tidspunkt. Jeg var heldigvis bare hjemme, fordi jeg var gået på barsel.
Det er også meget sigende om, hvordan man generelt er stillet i Brunata. Der er ingen hjælp at hente.
VIRKELIG ingen.

Overholder ikke deres egne aftaler.

2 gange har Brunata tekniker meldt sin ankomst og begge gange er han udeblevet. Håbløs situation da Brunata bare mener, jeg skal blive ved at lave aftaler med samme tekniker. Har skrevet til en teknisk chef, men uden at få svar. Meget inkompetent firma.

Meget ringe

Vi har 12-13 lejligheder her alle har fået et brev hvor der står at,brunata kommer og aflæser målerne d.20/11.2013 !!Men jeg er åbenbart den eneste der ikke har fået et brev med besked på hvornår de kommer og aflæser målerene hos mig,da jeg jo ikke har fået dette brev kan brunata heller ikke forlange at,jeg er hjemme den dag de kommer og så må vi jo tage den der fra !!
Mvh. John Petersen
Ps, Det er ikke første gang dette sker !!

Urimelige gebyrer

Vi flyttede fra en lejlighed sidste år, hos udlejer havde vi udover lejligheden lejet et kælderlokale med en radiator. Brunata kom og aflæste måler i lejligheden og kælderlokalet på samme tid. Nu har vi så fået forbrugsregnskab på to særskilt lejemål og har derfor også betalt for to særskilt afregninger i forbindelse med flytning på 453,75 kr altså ialt 907,50 kr. Og det skal bemærkes at det tog max 10 min. Jeg syntes at det er en virkelig ublu pris og en ualmindelig god timeløn for et arbejde med "udarbejdels af flytteafregning" (Som Brunata skriver om særskilt afregning).

Dårlig service og ingen mulighed for at klage

Svingende varmeforbrug uden grund
Sidste år steg varmeforbruget med 250%, uden at vi havde brugt mere varme. Der er ingen mulighed for at klare og Brunata er totalt ligeglade med at deres målinger er meget upræcise.

Utroligt dårlig service
Jeg får besked på at Brunata vil aflæse varme mandag den 9/9, men da jeg ikke er der om mandagen foreslår jeg hvilken som helst anden dag på hvilket som helst tidspunkt. Det kunne Brunata ikke tage sig af og skrev, at jeg kun havde denne ene mulighed ellers ville de bare fastsætte mit forbrug ud fra deres egen vurdering.

Ingen service

Umulig at komme i kontakt med, svarer ikke på email.
Brug ikke dette firma!!!!

Ingen service

Den 12. 03 modtager undertegnede et brev fra Brunata hvor de medeler at de vil komme forbi d. 19.03 mellem kl. 08-10 for at servicere målerne. Nu er det jo ikke alle der er på kontanthjælp eller pensionist, selv om man skulle tro det ved at læse dagspressen. Jeg må så gå til min chef og få fri med 1 uges varsel, hvilket lykkes, men jeg har desværre ikke et job hvor jeg kan nøjes med at tage et par timer fri og så møde ind, så jeg må tage en hel fridag.

Kl. 07. 00 står jeg op og gør klar til at montøren kan komme til, hvilket bl.a. indebære at jeg må skille min vinkel sofa af.

Kl. 10.15 er der dog ikke kommet nogen fra Brunata endnu så jeg kontakter det nummer der står på brevet og får en telefonsvarer i røret, jeg prøver at ringe 3 gange indtil kl. 10.30 og lægger besked om at blive kontaktet hurigst muligt, hvilket jeg endnu ikke er blevet.

Herefter ringer jeg til Brunatas hovednummer til det de kalder "Drift Øst" hvor jeg igen får en telefonsvarer i røret der siger vent venligst, hvilket jeg venligst gør i 12 minutter, hvorefter jeg opgiver.

I min ejendom er der også andre der har væntet forgæves og min feriedag får jeg ikke igen. Dette er rigtig dårlig service fra Brunatas side. Hvis man af en eller anden grund ikke har mulighed for at komme, så bør man kontakte de forskellige kunder hurtigst muligt, har man ikke folks telefonnummer, må så anbefale at man bruge en telefonbog eller internettet til en forholdsvis nem søgning.

Brunata slutter af med i sit brev at sige: vi glæder os til at komme på servicebesøg hos dig! Det gør jeg ikke, nu skal jeg bruge endnu en feriedag.

718 kr i timen - men teknikeren kom ikke i Mercedes

Har netop fået en regning fra Brunata som lyder på 718 kr i timeløn incl. moms for montørarbejde samtidig med at jeg betaler 10 kr per kørselskm som løb op i 68 km. Han skulle skifte to termobatterier og samlet løber regningen op i 3200 kr incl moms. Timelønnen virker helt hen i vejret. Det er jo ikke en speciallæge jeg havde brug for men en tekniker. Men som beboer i en ejerforening kan jeg bare klappe i og betale for Brunatas monopol.

Mage til talentløs planlægning og andvarsflugt skal man lede længe efter!

Jeg har flere uheldige oplevelser med brunata!

Først da vi skulle have lave de ordinære aflæsninger. Der lå der en seddel i postkassen at der ville komme en tekniker mandag, mellem 11 og 14 – Fair nok. Jeg smutter hjem fra arbejde, så jeg er der 10.45 og venter, mens jeg mister timeløn på mit arbejde. Klokken 14.15 går jeg på arbejde igen. Da jeg kommer hjem fra arbejde kl. 17 ligger der en seddel i postkassen at jeg ikke var hjemme på aftalt tidspunkt.
Jeg skriver en mail til brunata, da jeg synes det er ret frækt at påstå at jeg ikke er hjemme. I mailen gør jeg også opmærksom på at jeg ikke kan være hjemme i det nye tidsrum og at jeg i øvrigt ikke har lyst til at miste yderlige løn, ved at sidde hjemme og vente på dem! Jeg får blot et små-flabet svar at jeg må kontakte teknikeren. Det gør jeg, eller jeg forsøger, men får aldrig fat i vedkommende. På det efter utallige forsøg kommer jeg stadig ikke igennem, og sørme ikke om der ligger en seddel i postkassen efter den tid, hvor jeg ikke har mulighed for at være hjemme???
Jeg får aldrig aflæst, da jeg ikke vil betale gebyr for at DE ikke kan dukke op til tiden og er fuldstændigt ukontaktbare!

Da jeg skal fraflytte min lejlighed, den 31/10/2012 skal jeg selvfølgelig have læst varme, inden jeg fraflytter. Da jeg af bittererfaring ved at de har lidt svært ved det med aftaler, kontakter jeg kundeservice 3 uger i forvejen, for at bestille flytteaflæsning. De er vældig søde og siger at jeg vil blive kontaktet af en tekniker, så vi kan aftale en tid. 1 uge før jeg skal fraflytte, har jeg stadig ikke hørt noget og kontakter derfor brunata, for at sikre mig at de ikke har glemt mig, men jeg de fortæller mig at jeg skal tale med teknikeren, jeg får hans nummer og prøver at ringe 10 gange iløbet af en formiddag, uden held! Jeg ringer tilbage til kundeservice, får så at vide at den tekniker jeg skal tale med sørme har fri i dag. og får så nummeret til en gut der skal står for planlægningen. Han er som sådan vældig flink, men prøver konsekvent at få det til at lyde som om at det er mig der er svær at lave en aftale med. Denne gang kan det så heller ikke lade sig gøre at lave nogen aftale, nu er der 2 dage til jeg skal aflevere nøglen til udlejer. Jeg bliver bedt om at ringe igen dagen efter så tidligt som muligt. Der kan jeg heller ikke komme igennem. Da jeg kommer igennem har jeg så 2 forslag, til hvordan det her kan lade sig gøre. Jeg kan kl 7.30 være klar, selvfølgelig mod at jeg så kommer for sent på arbejde, ellers kan jeg ligge min nøgle hos en veninde der bor i nærheden. Planlæggeren ringer til teknikeren, som jeg så også kommer til at tale med, vi aftaler onsdag d. 31/10 2012, kl. 7,30 – FINT – Jeg står klar kl 7.15 og venter til klokken 7.45 uden nogen tekniker. Ringer da til teknikeren, som siger at vi aftalte torsdag d 1/11 2012. JESUS. Jeg bliver rasende og ringer til planlæggeren, som igen prøver at lave det til min fejl, da jeg jo selv har talt med teknikeren. Jeg ved stadig ikke hvor det her ender. Jeg bliver helt sikkert taberen i det her, da mit depositum er tilbageholdt, som sikkerhed for merforbrug af varme.

Fejl i aflæsning af varme måler

Jeg er i tvivl om at dem der aflæser varme målerne har forstand på det. Jeg aflæser selv vores måler, da jeg gerne selv vil følge med i vores forbrug. D . 16 august modtager vi vores årsopgørelse, der er oplyst at vores forbrug er på 20,979 enheder, det er et forbrug fra 15.10.2011 til 22.06.2012. Jeg syntes det virker meget voldsomt, da jeg ved vi ikke bruger så meget varme. Vi flyttede ind d . 15.10.2011 der aflæser jeg måleren den står på 50,083 MW h Brunata aflæser d 22.06.2012 hvor de aflæser et tal der hedder 71 oplyst af Brunata da jeg kontakter dem . Jeg aflæser så igen selv måleren, den viser en fejl Frr 71, og 53,094 MWh . Det vil sige at Brunata har brugt Err 71 til udregning af vores forbrug. Jeg gør indsigelse mod dette , men Brunata vedholder at der ikke er fejl i deres aflæsning. Nu er Brunata blevet bedt om at aflæse igen, de har fået besked på at kontakte mig når der bliver aflæst, men jeg er meget spændt på om de gør det. Jeg har taget billeder af måleren, i tilfælde af vi skal i husleje nævnet med sagen

Ingen tager telefonen

Skulle bestille ny tid til aflæsning af måler.

Jeg har ringet 5 dage i streg. Deres kundeservice kan ikke hjælpe og deres teknikere tager ikke telefonen. Det spiller sgu ikke rigtigt.

Hammer dårlig "service"...

Det boligselskab jeg bor til leje hos, har desværre valgt at benytte Brunata til opsætning og aflæsning af vand/varmemålere. De ca. 14 år jeg har boet til leje i dette boligskab, har jeg konsekvent oplevet enten ikke at få besked når de ville komme for at aflæse målere, eller at få besked hverdagen i forvejen. Det betyder altså at man maksimalt har fra man kommer hjem fra arbejde den ene dag, til næste morgen til at finde en nøgleløsning, da man selvsagt ikke bare kan tage fri fra arbejde med SÅ kort varsel for at kunne være hjemme.

Jeg har flere gange mailet til Brunata vedr. det meget korte varsel, men får bare en uforskammet mail tilbage, hvori de skriver at de i HVERT fald under INGEN omstændigheder kan varsle deres besøg bare et par dage i forvejen.

Sidst der for 117. gang skulle sættes nye målere op inden for meget kort tid, oplyste de hvilken dato de ville komme så jeg selvfølgeligt fik min nøgle lagt hos vores ejendomsfunktionær, der så kunne lukke dem ind. Men de kom bare ikke. I stedet lå der samme dag en ny seddel i min postkasse om, at de ville komme NÆSTE dag. Så de kunne altså ikke aflæse målere den pågældende dag, men kunne godt aflevere en NY meddelelse om at de ville komme dagen EFTER??

Aflevere nøglen hos ejendomsfunktionæren bryder jeg mig egentlig ikke om, fordi jeg tror han bare udleverer den til Brunata, som så lægger den i ens postkasse når de er færdige. Så fordi man får nul varsel om aflæsningen er man altså nødt til at finde sig i med jævne mellemrum, at have fremmede mennesker til at rende rundt i ens hus. Og dermed altså også være i stand til at stole 100 % på selvsamme fremmede mennesker.

Ydermere så aner de folk der aflæser målerene ikke en flintrende fis om hvad det er de aflæser. Jeg har før spurgt hvad de der "enheder" målerne tæller det egentlig er. Men det anede manden ikke noget om. Derudover så får man ikke sin opgørelse over sidste års forbrug før 5-6 måneder (!!!!!!) efter de har været og aflæst???? Det er sågar oplevet at de har aflæst i marts, og ikke sendt regnskabet ud før i oktober..

De plejer at komme og aflæse målere i marts/april men i år har jeg mærkeligt nok ikke set skyggen af dem. Om det så er fordi de nye målere er selvaflæsende vides ikke, da hverken Brunata eller boligselskab har oplyst om, HVORFOR vi skulle have nye målere, iøvrigt ret kort tid efter de lige havde skiftet dem ud.

Men det ville alvorligt ment være helt vidunderligt, hvis man helt kunne slippe for at have dem rendende..!

Meget svære at arbejde sammen med, ringe service.

Som formand af en andelsforening, har jeg i flere år haft diverse kampe med Brunata og jeg har ved gud aldrig oplevet et firma med så ringe service og dårlig kunde betjening.

Ringe eller ligefrem meget dårlig telefon service. Mails besvares ikke, som man burde kunne forvente og svartiden på mails ligger på pænt over en måned. Så alt i alt et utroligt ringe firma der burde leve af god rådgivning og service.

Og sjovt nok så kan der ikke være fejl på brunatas udstyr, hmm så er de vidst det eneste firma i verden der ikke har svigt bare en gang imellem.

What ?!!!

Bor i en 1 værelses på 51 m2, med min kæreste og har fået en ekstra regning på 4232 kr ! Ifølge Brunata har i brugt for 9236 kr på et år ! Det er hvad en familie på 4 i en 4 værelses bruger :( Hvordan kan det lige passe ?!!!

Is Brunata your company?

Brunata HG a/s Details