Bruun Rasmussen Kunstauktioner reviews

Bruun Rasmussen Kunstauktioner reviews

5.8

Vi har været tilfreds med vores købsoplevelse

hos Bruun-Rasmussen.
Både auktions-forløbet, at hente varen, samt betaling, info via mail mv.

Hvorfor de ikke lige får den sidste stjerne, er fordi, at vi - desværre - syntes, at der er meget få varer at byde på/vælge imellem ift. andre auktionshuse.

Kære Siggas,
mange tak for din flotte anmeldelse. Det glæder os, at du er tilfreds med at handle os. Vi sælger årligt 100.000 håndplukkede effekter på vores traditionelle auktioner og de daglige net-auktioner. Vi bestræber os på at have et bredt udbud af varer i en høj kvalitet, der spænder fra 1.000 kr. og op efter.
Vi ser frem til at byde dig velkommen i vores auktionshus igen en anden gang.
Bedste hilsner

Vurdering 2000-3000 kr, hammerslag 1200 kr

Ligesom andre blev jeg ikke oplyst om hvad det kostede at sælge, og igen ser vi vurderinger der ikke har noget hold i virkeligheden. Jeg skulle have solgt en guldring der var vurderet til 2000-3000 kr, og som endte med et hammerslag på 1200 kr, som betyder at jeg får 758 kr udbetalt. Det mest absurde er at jeg kunne have fået mere for den, hvis jeg havde solgt den til en professionel guldopkøber. Man fristes til at kalde det direkte bedrageri og vildledning at komme med den type vurderinger. Jeg håber i hvert fald at vi som forbrugere på et tidspunkt bliver beskyttet overfor den her slags bondefangeri, og at det skal have konsekvenser når såkaldte eksperter viser sig at være alt andet end eksperter.
Jeg kan absolut ikke anbefale at bruge Bruun Rasmussen, der findes bedre alternativer.

Kære Michael,
vi beklager, at du føler dig dårligt behandlet. Der kan være mange grunde til, at en effekt ikke altid opnår selve vurderingen. Auktionsmarkedet bygger på udbud og efterspørgsel, og det endelige hammerslag afhænger derfor af købsinteressen på salgsdagen. Vurderingen er aldrig en fast pris, men derimod en anslået pris, hvor buddene kan lande både over og under vurderingen. Det er en del af spændingen ved auktionsmarkedet. Vi sælger imidlertid aldrig effekter under 50% af vurderingen, med mindre andet er aftalt. Med en vurdering på 2.000-3.000 kr. er mindsteprisen normalt 1.000 kr., hvilket vil sige, at hammerslaget i dit tilfælde ligger inden for de aftalte rammer for salget. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os direkte.
Bedste hilsner

LANDETS BEDSTE EKSPERTER

Jeg har kun godt at sige om Bruun Rasmussen, som altid har givet mig en særdeles imødekommende og professionel behandling. Eksperterne er uden tvivl landets bedste, og de har flere gange taget sig tid til at hjælpe mig med kunstnernavne o.l. selvom jeg ikke umiddelbart var interesseret i at sælge. Det har jeg været imponeret over, da Bruun Rasmussen jo ikke er et statsligt oplysningsinstitut men derimod en privat virksomhed, der i princippet kunne være ligeglade med alle de kunder, der ikke vil sælge på auktion og derved tjene penge til virksomheden. Personalet i receptionen i afdelingen på Sundkrogsgade - hvor jeg handler mest - er særdeles venlige og tålmodige, og jeg er aldrig blevet behandlet overfladisk, selvom der har været lang kø af andre kunder.

At visse anmeldere herinde er blevet overrasket af BR's salærer, undrer mig noget. Havde man regnet med, at virksomheden arbejder gratis? Selvfølgelig skal de da tjene penge på noget, og eftersom hammerslaget går til kunden er salæret BR's måde at tjene penge på.

Generelt er jeg en meget tilfreds kunde hos Bruun Rasmussen, som jeg anser som en yderst pålidelig virksomhed, både hvad angår ekspertise og handelsbetingelser.

Christian

Blev ikke oplyst om sælgersalær eller gebyrer

Jeg kom ind fra gaden, for at få vurderet nogle effekter. Servicen var egentlig fin nok, og vurderingen lød lovende.

Vurderingen lå på 3000, og jeg fik af vide at de nok i hvert fald ville gå til et hammerslag på 2000. Jeg valgte derfor at sætte varene til salg.

Efter at have forladt auktionshuset, gik jeg faktisk ind igen, for lige at høre om de 2000 var før salær (for jeg vidste jo ikke hvordan det foregik), og det fik jeg at vide at det var.

Da jeg kom hjem, læste jeg på bagsiden af indleverings kvitteringen, at det ville koste mig rigtig meget at sælge mine effekter. Hvilket jeg ikke blev informeret om, til trods for at jeg endda blev spurgt om jeg havde solgt noget på auktion før, hvilket jeg sagde at jeg ikke havde. Jeg blev så oprettet i systemet osv. Jeg blev altså ikke informeret om, at det ville kostede et gebyr på 250 kr. uanset om varen blev solgt eller ej, samt at jeg skulle betale 16% i sælger salær. Dvs. at hvis det gik til et hammerslag på 2000 som han forventede (hvilket det rent faktisk gjorde), så ville jeg altså kun få 1430 kr., altså knap 600 kr. mindre end hvad jeg var blevet stillet i udsigt.

Jeg er klar over at man ikke altid får det forventede hammerslag når man sælger på auktion (hvilket jeg dog gjorde). Men det undre mig og irritere mig, at jeg, som førstegangssælger, ikke blev informeret om hverken gebyr eller sælger salær.

Kære Simon,
vi gør os meget umage med at yde den bedste kundeservice og beklager derfor, at du ikke fik alle de relevante informationer forud for din handel med os. Når man sælger effekter på auktion hos os, er der altid et grundgebyr uanset, om effekten bliver solgt eller ej. Gebyret dækker de faste omkostninger, som vi afholder til opskrivning, fotografering, eftersyn, markedsføring og forsikring. Bliver effekten solgt, skal sælger tillige betale et auktionssalær på 16% af hammerslaget, hvilket er gængs praksis i auktionsbranchen. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf. 8818 1111.
Bedste hilsner Bruun Rasmussen Kunstauktioner

Dårlig service ved modtagelsen og ingen PH lampe vurderingsekspertise

Når man træder ind ved vurderingsskranken bliver man mødt med skrappe toner, forhastet ekspedition, manglende kompetence og lave vurderingssatser.

Min PH 4/3 bordlampe i opal glas blevet i første omgang vurderet til 2-3000kr. Da jeg naturligvis stiller mig uenig i vurderingen fra eksperten må jeg lade min lampe stå til deres PH specialist er tilbage fra ferie. Jeg kan oplyse, at lampen er uden brugtspor og har en nypris på 16.995kr. og hammerslag er gået til sted mellem 8-10.000kr. Specialisten tilbagevender med en vudering på 6.000kr., hvilket er alt for lavt. Hvis I skal sælge lamper bør I benytte [External reference removed].

Troværdigt

Bruun Rasmussen er bestemt et godt sted at handle, Det er dygtige kompetente vurderingsfolk de bruger, og de har gode processer der sikrer køberne.

Mads

Bruun-Rasmussen vild leder i tv om deres salgs salær samt omkostninger

Dr´s tv program Auktionshuset. Her bliver folk der vil sælge deres ting vildledt, eller på en pæn måde "fuppet" ved auktionshuset eksperter og salgsvurderinger.
I flere tilfælde er det vist, at folk oplyser de vil have en bestemt pris for deres ting. Der var et eksempel et ægtepar der udtrykkeligt sagde de ville have mindst 10.000 kr. for deres ting. De blev trukket rundt i vurderingen af BR de efter ægteparret var blevet forvirret, sagde skal vi ikke tage den ting med til 10.000 kr.
Vurderings eksperterne fortæller disse og andre folk, de syntes folk skal lade deres ting sælge til en vurderings pris på de ca. 10.000 kr. i hammerslag, til trods for folk lige har sagt de vil have 10.000 kr. i hånden.
Auktionshuset skal for at være anstændige i dette tilfælde, lave en skriftlig garanteret mindstepris på de 10.000 kr., men dette sker ikke og folk forlader auktionshuset med en uduelig lap papir.
Dog hvis folk vil annullere deres salg, så bruges denne vurdering beskrivelse til at tvinge folk til at de skal betale 16% af denne vurdering til auktionshuset, uden der er belæg for at auktionshuset ville kunne sælge denne ting for vurderingsprisen.
Sælger vildledes ved ikke udtrykkelig at få oplyst nedenstående regnestykke:
Sælges deres ting til 10.000 kr. i hammerslag, så får de ikke 10.000 kr. MEN.!
10.000 kr. -16% = 8.400 kr. minus et indskrivnings gebyr på 250 kr. pr lot.
Dvs. 8.400 kr. - 250 kr. = 8.150 kr. dette vil sælger så få udbetalt efter 4 til 8 uger vente tid. Samt formentligt også føle sig selvgodt til grin, for sine egne penge eller manglende penge.!
Jeg syntes det er uanstændigt af Bruun og Rasmussens "eksperter", at de ikke oplyser dette i denne tv udsendelse, da det er klart Bruun og Rasmussen ville miste salg, hvis folk tænkte sig om en ekstra gang, samt at de var blevet korrekt oplyst i stedet for at blive vildledt.
Som trøst kan folk jo altid sige / prale med, deres ting er solgt igennem Bruun og Rasmussen, også selv om det kostede dem over ordentligt dyrt at bruge Bruun og Rasmussen.
Auktionshuset har i princippet kun sin berettigelse, hvis man har noget helt unikt at sælge.
Almindelige ting sælges for det meste langt bedre til en seriøs Antikvitetshandler.

Kære Lars,
vi beklager, at du har fået et dårligt indtryk af vores auktionshus i DR1's tv-serie. Vi oplyser altid vores kunder om salæret - såvel mundtligt som skriftligt. Det er en helt naturlig del af vores vurderingsarbejde. Salærerne fremgår også på vores hjemmeside og er trykt på bagsiden af den kvittering, som sælgerne modtager ved indlevering af effekter til vores auktioner. DR har haft fuld adgang til vores auktionshus og har filmet hele dage i vores vurderingsskranker. Det er imidlertid et redaktionelt valg fra DR's side, at de har undladt at vise den del af vores vurderingsarbejde, der omhandler salærer i tv-serien.
Mvh. Eva

Bruun-Rasmussen snyder kunder for en god handel !!

Jeg har købt et parti pelsfrakker, og 6 af dem, vælger jeg at sætte til salg hos Bruun-Rasmussen. Efter 14 dage kommer de på deres hjemmeside, hvor de skal sælges fra. Jeg får en mail så jeg kan se hvordan salget går på dem, men jeg kunne ikke forstå, at jeg ikke kunne finde mine varer på deres hjemmeside. Søgte i søgefeltet under pelse uden held, så tog jeg en ekstra gennemgang på deres side og deres katogorier/vare navne, fandt ikke noget der kunne have med pelse, tøj, osv. Det undrede jeg mig lidt over og skrev til Bruun_Rasmussen at jeg ikke kunne finde min pelse på deres hjemmeside, og spurgte om de var kommet på.
Svaret kom så efter et par dage at pelsene var på siden, og havde været det noget tid, men jeg skulle finde dem under SMYKKER, og side 9, da de ikke havde en katogori som hed pelse, tøj..osv. Og mailen blev endt med : Det ved vores kunder godt at det ligger under smykker. Jeg har nu skrevet 2 breve til dem, at det er jeg ikke tilfreds med, da de fleste som sidder meget på nettet ved, skal tingene være hurtige at se og finde for at købe det, ellers finder vi bare et andet auktionshus og køber den ønskede vare.
Bruun-Rasmussen burde vente med at sælge varer på deres hjemmeside til de er 100% klar til det. De skulle selvfølgelig lave en katogori til den varer, de har sagt ja tak til at sælge på jeres hjemmeside. Så alle både dem og os får et godt salg.

god oplevelse

God beskrivelse, god service, god forsendelse, ingen betalings problemer..... meget betrykkende

Frimærkesamling på auktion

Har solgt min frimærkesamling gennem Bruun-Rasmussen auktioner, men fik to forskellige bud på en minimumspris.
Jeg havde et møde med en medarbejder (X), som første gang vurderede samling til en startpris på 2000 kr.
Da jeg så endelig besluttede mig for at lade Bruun-Rasmussen sælge min samling, gav (X) nu en pris på 3000 kr., som jeg fik på skrift. Det var jo fint.
Nogle dage senere blev jeg kontaktet af Chefen (Y), som mente at samlingen ikke kunne sættes højere end de 2000 kr.
Jeg skrev så til (X), som sagde at jeg ikke skulle være nervøs. Han sagde, at samlingen efter hans mening ville indbringe 3000 kr, eller formentlig mere.
Samlingen blev solgt til minimumsprisen til 2000 kr. - salær.
Synes, at det der er uprofessionelt, at (X) ikke har haft den fornødne viden om de emner han sætter på auktion. Hvis ikke jeg havde fået beskeden om, at der efter (X) mening ville komme flere bud på samlingen, ville jeg nok have sat dem i den Blå Avis, og derved ville jeg også have spare salæret.

Forbedret service

Siden min sidste anmeldelse har firmaet ændret forsendelsesmetoden for frimærke-auktioner. Hvis man køber småting, så sender de varen automatisk og trækker 20 kr. for det. Det gør det nemt at købe småting, og det skal de have ros for.

5 stjerner

Har kun gode erfaringer med Bruun Rasmussen. Ja, 25% salær er måske en smule højt, men man kender jo vilkårene, når man handler, og så kan man jo bare lade være med at byde mere, end man vil betale incl. de 25%.

OK men dyrt

Der sælges generelt kvalitetsvarer hos Bruun Rasmussen, og beskrivelserne er rimelig omhyggelige. Salærerne er tårnhøje, og navnlig i Århus afdelingen er minimumspriserne også urealistisk høje. I modsætning til hos lauritz får man dog noget ekspertise for de mange salærpenge...

Nogle enkelte af Bruun Rasmussens medarbejdere kan dog godt være snobbede - totalt uberettiget. Bare fordi man er A N S A T i et firma som af og til handler med dyre ting, er man vel ikke berettiget til at føle sig finere end andre mennesker...

Opdatering 22. oktober: varer der ikke kan sælges til minimumsprisen kommer på auktion igen og igen og igen uden ændret vurdering og minimumspris. Køber man en af disse varer til minimumsprisen betaler man altså afgjort over markedsprisen. Der er ikke meget reel auktion over det længere. Særlig slemt i Aarhus.

Bruun Rasmussen Kunstauktioner Details

Visit Bruun Rasmussen Kunstauktioner