Byens Gulve reviews

Byens Gulve reviews

4.5

Byens Gulve = Egedahl = Kurt Gulvmand fra kontant! Advarsel!!!

En redigeret udgave af insigelserne til inkassofirma opsummerer meget godt oplevelsen:

"I forbindelse med det "arbejde" som blev udført i vores hjem fandt vi ikke resultatet tilfredsstillende. Efter konsulentbistand fra Københavns Gulve konkluderedes det, at den afsluttende slibning og slibning af dørtrin var under al kritik. Da den afsluttende slibning ikke var i orden inden den efterfølgende ludbehandling krævedes det, at hele slibningen og behandlingen skulle omleveres. Derudover har de medarbejdere, som har udført arbejdet gået rundt på nylagt linoleumsgulv med lud under skoene, hvorfor dette også har været nødvendigt at lægge om (hvilket er foretaget, indtil videre, uden erstatningskrav til Egedahl Aps). Omleveringsretten har udbyder, iflg obligationsretslig lovgivning, krav på at få tilbudt at udnytte. Dette tilbød vi Egedahl Aps telefonisk d.4/4 2013, hvor der blev indgået aftale om tid til beseelse af reklamationens genstand dagen efter d. 5/4 2013 kl. 10.00. D. 5/4 står kunden på sin adresse. Intentionen er den, at lade udbyder anvende sin omleveringsret. Kl. 10.15 foretager kunden, idet Kurt Gulvmand ikke er dukket op tre opkald til ham, som ikke tager sin telefon. Der lægges herefter besked om, at sagen betragtes som afsluttet, da kunden nu har fået mulighed for at anvende sin omleveringsret. Kunden bliver stående på adressen sammen med konsulent fra Københavns Gulve til kl. 10.20. Udbyder dukker aldrig op. Og ringer heller ikke tilbage. Kl. 11.32 samme dag modtager vi et opkald fra en anden repræsentant for udbyder, som siger at de vil undersøge sagen og vende tilbage samme dag. Det gør de ikke. I to tilfælde er Egedahl altså blevet tilbudt muligheder for at udnytte sin omleveringsret.

D. 15/5 - 2013 modtager vi en faktura elektronisk fra firma som lyder på godt 10.000 DKR.
Dette er vi ganske forundrede over, da Egedahl er blevet tilbudt at udnytte sin obligationsretmæssige omleveringsret for sit ellers stærkt kritisable arbejde og ikke har vendt tilbage på nogle af vores henvendelser. Og vi ikke har hørt fra dem siden den famøse 4/4, hvor vi traf aftale om omlevering d. 5/4, som ikke blev overholdt fra Egedahl Aps' side. Egedahl Aps har således ikke overholdt nogen af de aftaler som er indgået i forbindelse med reklamationen. Efter ikke at have hørt fra firmaet i over en måned har vi derfor fået lavet gulvene af en anden udbyder, og anser denne sag for værende afsluttet. Hvilket vi påpeger i en mail, som er stort set ens med denne e-mails ordlyd. Denne svares der ikke på, vi modtager blot et brev fra et ellers velmenende Inkassofirma d. 3/6 2013.

Vores indsigelse går således kort og godt på, at der altså fra Egedahl Aps ikke er blevet leveret det lovede produkt og reklamationen har indeholdt to tilbud fra kunden om omlevering til udbyder, som vedkommende ikke har taget imod idet aftale om beseelse ikke har været overholdt af Egedahl. Vi har konsulteret Kbh Gulve samt to jurister. I alle tilfælde er vi blevet rådgivet til ikke at betale en eventuel faktura i henhold til obligationsretslig lovhjemmel og håndværkets stærkt kritisable kvalitet. De to jurister samt Kbh Gulve har fungeret som bistand og vidner hele vejen igennem sagen. På baggrund af ovenstående konkluderes det, at der ikke er obligationsretmæssigt belæg for at betale, at det med al sandsynlighed også vil være konklusionen i et eventuelt retsligt efterspil og at kunden ikke agter at betale i henhold til manglen på dette belæg.
Med venlig hilsen"

Til skræk og advarsel skal her siges, at vi altså her har at gøre med mennesker, som lever af at snyde, true og bedrage. De har mellem 20 og 30 hjemmesider, som ser professionelle ud. Når man ringer føler man sig tryg og godt tilpas, men dem som kommer og laver gulvene er af markant anden etnisk herkomst (ikke at der er noget som helst galt i dét), til trods for, at man lades tro at det er manden fra Egedahl selv som laver gulvene. Gulvene var uhyggeligt dårligt lavet. Herefter har vi altså et nærretsligt efterspil, hvor firmaet gør alt hvad de kan, for at få penge som ikke tilkommer dem. Husk at gøre research på det firma i vælger!! Kurt Gulvmand er helt almindeligt kendt i gulvsliber-kredse, og Kbh. Gulves konsulent, som vi kender privat kunne da heller ikke andet end advare kraftigt mod Kurt Gulvmand, som altså er lig med Egedahl Aps.! Skriv "kurt Gulvmand kontant" på google, så skal I bare se løjer.

Og så kan man i øvrigt sidde med en markant fornemmelse af, at de fleste af de positive anmeldelser på trustpilot er lavet Kurt Gulvmand selv, idet sammenfaldet imellem de negative er så stort

Uacceptabelt arbejde og grov behandling

Jeg havde bestilt en gulvafslibning af et massivt parketgulv, lud og 3x lak, som Egedahl selv anbefalede. Der er iøvrigt flere firmaer under denne hat, så noget suspekt (bl.a. byens-gulve.dk). På dagen kommer en underleverandør (polske), der ikke engang kunne se at gulvet var massivt, og kun en kunne dansk. Gulvet blev slebet og fik lud og noget meget billigt lak. 3 lag på 5 timer !!!
Gulvet var uacceptabelt grimt, med hår under lakken, man kunne se hvor ludpenslen er vendt (overalt på gulvet), hvilket gør det voldsomt blakket at se. Lud sjask på diverse lister, der ikke skulle have lud. Bare sjusk og hurtigt arbejde. Derudover havde gulvet rejst sig pga. lud. Det er slebet således, at der er træfarvede striber overalt i gulvet. Jeg påpeger dette, og der bliver sagt på gebrokkent dansk, at det jo er fordi det har fået lud. Jeg siger så, at det er på deres anbefaling. Jeg fik et lille afslag i prisen efter en reklamation, men jeg skulle betale kontant, hvilket jeg ikke ville. Kun med rigtig regning. Sjakbajsen blev vred og gik, og jeg fik så en regning noget tid efter (så ingen sorte penge der).

4 mdr. efter begynder lakken af blive slidt og luden gulner i hovedganglinjen.
Jeg ringer og reklamerer over det, og bliver angrebet og svinet til, da jeg fortæller om forløbet, og at de suverænt bestemmer hvem der kommer og hvem der udfører arbejdet og at hans folk er kompetente... Ja for den da. Dygtige.... og særligt til kundeservice.

Firmaet kan på ingen måde anbefales. Ødelagte gulve, dårlig og aggressiv kundeservice og en alt i alt en meget dårlig oplevelse. Brug din lokale håndværker du stoler på.

Dårligt for gulvsliber branchen

Forsøger at løbe fra dårlige anmeldelser

Ifølge et opslag i dk-hostmaster er byens-gulve.dk ejet af John Petersen (https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=byens-gulve.dk&submit=S%F8g) som også ejer kurt-gulvmand.dk (https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=kurt-gulvmand.dk&submit=S%F8g). Begge firmaer bruger desuden det samme telefonnummer (20586580).

En søgning i CVR registeret (vejnavn 'Mølleengen', husnr '28', Slangerup (3550) viser adskillige firmaer der tidligere har være registreret på den adresse som er brugt til at registrere domænerne. En søgning på kurt gulvmand viser at firmaet er registreret under 3 navne (http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=28976666). http://www.trustpilot.dk/review/www.fyns-gulvservice.dk bruger også det samme telefonnummer som Byens Gulve (70221400).

Kurt Gulvmand er anmeldt her på siden (http://www.trustpilot.dk/review/www.kurt-gulvmand.dk), og det er ikke specielt rosende omtale. Det virker som om John Petersen forsøger at slippe væk fra ubehagelig omtale ved at markedsføre sig under forskellige firmanavne.

Is Byens Gulve your company?

Byens Gulve Details

Gulvafslibning, gulvafhøvling og gulvbehandling udføres. Dygtig gulvmand og gulvsliber tilbyder gulvafslibning og gulvservice til fornuftig pris.

Visit Byens Gulve