Bygghemma reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Bra utbud och priser men kass leverans

Bra butik om du är arbetslös, leverar dagtid på vardagar enligt hemsidan vilket innebär mellan kl 10 och 14. Ändringar av leveransadress kostar 250 kr när du inser att leverans till arbetsplatsen är det enda möjliga om man inte ska ta en dags semester.
trustpilot stars

Fel leverans för andra gången o dåligt bemötande

För andra gången får vi fel innerdörrar levererade. Fakturan kom emellertid innan den första felleveransen kom.. Hanteringen av reklamationen är under all kritik och det enda vi får höra är att de ska tala med sin leverantör. Vi har köpt dörrarna av Bygghemma, inte av underleverantören. Dessutom tycker de att vi ska emballera och skicka tillbaka dörrarna. Det är inga små askar det gäller, hur i herrans namn ska vi kunna emballera och skicka tillbaka dörrar? Vi får ringa hela tiden och fråga hur det går för ärendet uppdateras inte på hemsidan som de hänvisar till. Nu har vi tagit ledigt från jobb två halvdagar för att ta emot leveranser och ännu har vi inte fått de rätta dörrarna. Under tiden står vi med två toaletter utan innerdörrar.... Det blir inte fler inköp från detta företaget!

Humana priser

Har handlat två ggr. Helnöjd båda gångerna.

Snabb leverans

Beställde golv 53 kvm som levererades hem till dörren 2 dagar senare. Inget att klaga på där så jag kan mycket väl tänka mig handla där igen

Löjligt lång leveranstid

Beställde en ytterdörr i början på juli och blev lovad leverans i mitten på Augusti. Nu har det gått ytterligare några veckor och lika många förseningar står jag utan ytterdörr vilket inte direkt är optimalt när hösten rullar in. Har blivit lovad att den ska lämna från leverantören idag, men jag tror det när jag ser det.
Extra drygt att kundservice aldrig återkommer trots att jag ringer in. "Jag får kolla med leverantören och återkomma" - my ass!
trustpilot stars

Försenade fel leveranser, oanvändbar kundservice och lång väntetid på att få tillbaks sina pengar!

Beställde färgspruta och behållare som var på lager. Dom skickade inte ens varan innan dom 5 vardagarna, så dom var försenade innan dom ens skickade.

Båda produkterna var fel, bilden på hemsidan och den skickade produkten var inte alls samma, behållaren var 800ml i stället för dom 1000ml som stod på hemsidan, så 2 ut av 2 fel. Ringer direkt till dom.

Väntar en vecka på besked om dom kan skicka korrekt vara, men får aldrig nåt svar. Dom upprepar bara att deras leverantör inte svarat än, gissar på samma leverantör som tar 5+ arbetsdagar att packa en vara som är på lager.

Bestämmer mej för att jag vill ångra, innan dom 14 dagar löper ut och jag inget hör från bygghemma. Dom lovar att skicka retursedlar eftersom produkten är fel.

Jag får vänta över en vecka på retursedlarna (kontakter dom även igen där dom ursäkter och lovar att skicka snart) och skickar direkt varan retur i samma förpackning. Sen hör jag inget från dom i 3 veckor och bestämmer mej för att kontakta dom igen för att fråga om dom återbetalar. Inget svar.

3 arbetsdagar senare skriver jag igen för att få svar. Då får jag svaret att jag kommer bli återbetald inom kort?

Hela vägen igenom har jag skrivit och via telefon pratat med snälla kundservice medarbetare som inte på nått tidpunkt varit till hjälp, jag får varje gång beskeden att dom återkommer (gör dom aldrig) eller dom väntar på svar från nån annan (som uppenbarligen aldrig svarar), eller nåt kommer hända snart (snart blir det ej heller).

Otroligt att denna web baserade shopen fortsatt finns, det är i alla fall inte pga. deras snabba och resoluta kundservice.
Jag har ringt flera gånger och skrivit 7 gånger till dom och har nu 1,5 månad senare inte fåt mina pengar än.

Min konklusion om det koster 10% mer hos konkurrenten ska du ändå köpa där, eftersom du aldrig får varan eller pengarna retur, när deras underleverantör gör fel (jag bryr mej inte ett dugg om det är dom eller deras underleverantör som gör felet.)

Funkade bra

Jag har köpt fläktar från dem ett par gånger och de har alltid varit billigast och levererat som de borde.

Minus för deras spamliknande reklam.
trustpilot stars

Företag som lovar men kan inte leverera.

Varning! Värsta företaget jag har råkat ut för. 13-05-14 beställde jag en kompostkvarn för 2295. Den fanns då i lager enligt hemsidan och pengar drogs från mitt konto. Fick besked att den skulle levereras 13-05-28. Fick ingen kvarn och mailade 13-06-20 och frågade var den blev av. Krävde en kompensation och de skulle återkomma. Blev kontaktad per telefon av säljare som lovade en kompensation på 795 för allt strul. Den betalades omgående till mitt bankkonto. En ny leveransdatum sattes till 13-07-09. 13-07-04 får jag ett mail där de säger att kvarnen är slut och har utgått för säsongen. Ett belopp på 1500 betalades tillbaka till mitt konto och då blev jag av med min kompensation (795). Mailade tillbaka och frågade hur det kunde gå till så här, begärde kompensation och blev lovad det. Frågade om jag istället kunde få en motsvarande kvarn som fanns på lager. Den kostade 2995 och skulle bli billigare för dem då kompensationen då blev 695. Men det kunde de inte. Fallet avslutades och de svarar inte längre på mina mail.

Så nu står jag här utan kvarn och mer än halva säsongen har gått. Har fått hyra släp ett par ggr för att köra grenar till soptippen.
Ett jävla sätt att lova kompensation och sen dra tillbaka den. Lova leverans vid flera tillfällen för att sedan makulera ordern. Jag har sparat mailkonversationen och kommer att kontakta ARN.

Försenade och felaktiga leveranser

Beställningen och betalningen gick smidigt, men när sedan golv och lister skulle komma hade de legat löst i lastbilen och var mosat. Efter mycket tjat, mail och telefonsamtal skulle det komma en ny leverans efter 10 dagar. Men denna gång kom bara en liten del av det jag betalt för. Ringde och klagade och man skulle ringa tillbaka så fort det gick, men det verkar inte bli idag. När och om det blir någon ny leverans vete fåglarna.
Verkar som om bygghemma.se, transportbolaget och grossisten har svårt att kommunicera med varandra.

Helnöjd

Snabb leverans och klara besked
trustpilot stars

Mycket bra sajt +++ för deras kundservice

Jag har beställt från bygghemma.se ett par ggr och har aldrig upplevt några större problem. En gång hade de inte informerat korrekt info om en lagervara som visade sig ha 2 månaders leveranstid, så den biten kan de ju se över.

Det stora nöjet med Bygghemma är deras otroligt snabba och hjälpsamma kundservice. De är en förebild som andra webbhandlare borde ta efter, lönar sig i längden = mervärde för kunden.

Att de sedan samarbetar med VÄRLDENS SÄMSTA fraktbolag DHL är en annan sak.
trustpilot stars

dålig koll på fakturor och leverans

Om du beställer tex 7 st produkter från ByggHemma av olika varumärken får du 7 st olika fakturor till din mail. När du sedan ringer och frågar vad som levereras när kan de ej svara på detta då de har underleverantörer till allt och ett enda virrvarr av datum för leveranserna som inte säger dig någonting. ByggHemma har en hemsida där du bara beställer, resten sköter IFÖ, HAFA mm. Du kan alltså lika gärna åka och handla produkterna själv eller beställa direkt från leverantören.

Dålig leverans

Otroligt seg leverans, trots att varan skulle finnas på lager. Fick 1 vecka senare ett mail om att varan inte fanns på lager för tillfället utan att den skulle komma in senare. Visserligen bra, men inte så bra när man bokat hantverkare och förväntar sig att få varan inom 5 dagar.

Is Bygghemma your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Bygghemma Details

About this company

Ska du byta fönster, ytterdörr eller renovera ditt badrum? På bygghemma.se hittar du det mesta inom byggvaror. Fraktfri leverans hem till dörren av kända varumärken.

Visit Bygghemma

Category

Flooring

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.