Codan Forsikring A/S reviews

Codan Forsikring A/S reviews

6.9

Sender regning på forsikring de selv har opsagt

Jeg havde en børneulykkesforsikring på min datter. Ca. ½ år efter at hun blev atten fik jeg et brev fra Codan om at forsikringen ville ophører ved udgangen af den periode, der var betalt for, da min datter nu var blevet 18. Og det er jo fair nok, for nu er hun voksen, og skal ikke have en børneulykkesforsikring.
Nu har jeg så lige modtaget en opkrævning fra Codan, gældende fra 1/5-2014 på en børneulykkesforsikring. En opkrævning på en forsikring, som Codan selv har opsagt.

Fantastisk service

Vi har fået en rigtig god behandling.
En stor tak til Ulla Haarh Landwerhr, samt vores taksatorer Bjarke Gnistrup og Ivan Danvidsen.
Vi har anbefalet Codan til alle herude.

Bente & Henning Dall Andersen

Super sød og givende assurandør

og så blev det meget billigere og med bedre dækning end tidligere forsikring

En fantastisk dygtig og servicemindet medarbejder..

Jeg har netop fået den bedste vejledning og service hos Codan og føler, at jeg er blevet bedre forsikret.. Og til en lige så fordelagtig pris som i mit tidligere forsikringsselskab..
Jeg er meget tilfreds.. ;-)

Nemt, hurtigt og uden nogen problemer.

I marts måned kom jeg ud for en cykelulykke, hvilket medførte 1 ødelagt tablet samt 1 ødelagt mobil. Jeg meldte det til Codan forsikring dagen efter på deres hjemmeside og dagen efter modtog jeg en skadeerstatning. Efter 2-3 mails frem og tilbage pga. ændret nypris/reparationspris samme dag, fik Codan ændret det og jeg fik min erstatning nemt og meget hurtigt. En meget god kundeservice.

Utrolig dårlig behandling.

Jeg skriver på vegne af min mor, der havde en stormskade under stormen i efteråret 2013
Siden på hendes kvist havde mistet en sporplader på ca.1,5 x 1 m) samt var der blæst 1,5 kvm. skalsten af kvisten.
Hun ringede til codans kviklinje og talte med en Vibeke Pedersen hvor hun anmeldte skaden d. 29/10-13.
Codan sender en taksator og de aftaler at de finder en tømrer og en murer for at udbedre skaderne.
Senere bliver min mor ringede op af Egil Rasmussen AS som fortæller hende at Codan afviste at hæfte for skaden på skalmuren grundet dårlig vedligeholdelse, frostskader etc.
Min mor ringer til Codan og talte med en Hr. Ebbesen fra Codan, som siger at, så vidt han kunne se havde de ikke afvist, men havde kontaktet en ved navn Peter Hansen fra Egil Rasmussen, for at rykke for undersøgelse af skaden.
Min mor høre aldrig mere fra Codan, andet end et brev hvor de skrev at de havde betalt en regning på kr. 8.746,88 Til tømrerfirmaet Egil Rasmussen AS og de havde afsluttet sagen.
Jf. min mor var der 2 tømre fra Egil R. som brugte under 2 timer på at udbedre stormskaden på træværket. hvilkede svarer til en timeløn i området af kr 1.400,- Hvis man fratrækker div. udgifter til kørsel, stilas, materialer etc.
Det hele endte med at min mor selv måtte betale en Særdeles venlig og dygtig murer fra firmaet Mureren H aps. Haarby kr. 9.700,- for udbedring af stormskaden på hendes hus.
Det er meget dårlig behandling af en gammel dame på 80 år.
CODAN I burde skamme jer.
Skadesnummer: 1016670709
mvh Lars Buch

Hej Lars,
Jeg beklager, at I ikke har været tilfreds med vores håndtering af din mors skadesag.
I forbindelsen med stormen Bodil anmeldte din mor to skader. Vi dækkede skaden på træværket, da skaderne er forsaget af stormen. Men skaderne på murværket, dækker vi ikke, da der ikke er tale om en stormskade, men en skade pga. fx frostvejr, da der er trængt vand ind i muren. En del af det arbejde som vores tømmerfirma har lavet, er foregået på værkstedet som fx maling og tilskæring, så derfor har arbejdet taget flere timer end dem, som din mor har observeret.
Bedste hilsner,
Kia

God rådgivning

Havde besøg fra Codan, dato og tidspunkt blev nøje overholdt, behagelig samtale og gode råd undervejs. Eneste minus, den mappe der udleveres er beregnet til papir med 4 huller, en rigitg god ide (og ville have gjort oplevelsen perfekt) mapper beregnet til papir med 2 huller.

Fantastisk sagsbehandlig

Jeg var uheldig at køre galt for første gang, og var derfor ikke rutineret i skadesanmeldelse. Jeg udfyldte skadesanmeldelsen på nettet, og blev herefter kontaktet 2 dage efter, hvor jeg blev guidet på fornemmeste vis, til det optimale skadescenter for mig. Bilen blev vurderet og kendt totalskadet. Jeg blev kontaktet af vurderingsafdelingen og vi aftalte den rette pris for begge parter.
Dejlig hurtig og hjælpsom behandling, der langt oversteg mine forventninger i den berygtede forsikringsjungle.

Hej Jørgen,
Godt at høre at det lykkes os at overraske positivt både mht. hvor længe sagen ville tage og det økonomiske aspekt.

Karina - super- venlig - hjælpsom

Fortalte faktisk mine kolleger i dag, at jeg havde fået en fantastisk betjening, både da jeg anmeldte min ituslåede rude og da jeg sad med regningen i hånden, som havde kort betalingsfrist. Mailede til Karina, som svarede lynhurtigt, at jeg kunne scanne den og maile den. ½ time efter svarede hun, at nu var den betalt. Sådan! Jeg er lidt imponeret. Og ønskede en god dag.
Venlig hilsen'
Kirsten

Hej Kirsten,
Skønt at vi hurtigt og smertefrit kunne hjælpe med betalingen med den korte tidsfrist.
Bedste hilsner,
Kia

Klar og præsis telefonisk betjening ved anmeldelse og senere vejledning ved skadesanmeldelse.

-i forbindelse med tlf. skadesanmeldelse vedr. autoforsikring, kom jeg hurtig i kontakt med en venlig ,hjælpsom og kompetent medarbejder, som af egen drift vejledte mig frem til oplysninger som var nødvendige for anmeldelsen. Jeg fik god vejledning om hjælpemuligheder og vejledning om hvordan min situation ville være hvis modparten forsøgte at "fuppe". Ligeledes ved senere tlf. henvendelse fik jeg kompetent og dygtig begrundet svar på tvivlsspørgsmål vedr. anvendelse af fordelsværksted kontra brug af eget ikke-fordelsværksted.
Eneste "mislyd" i behandlingen af sagen har været at jeg ikke fik svar på en mail til sagsbehandleren netop om brug af fordelsværksted, hvilket er begrundet i pgl. sygefravær -som det er oplyst til mig.

Hej Svend,
Mange tak for din anmeldelse. Det ligger os stærkt på sinde, at vi får hjulpet vores kunder igennem en skade så hurtigt og let som muligt. I skadesager er vi eksperten, og vi skal bruge den ekspertise til at hjælpe vores kunder videre. Det ser ud til at mine kollegaer i skade, virkelig har levet op til den målsætning.
Bedste hilsner, Kia

Codan ved du hvor du har

Man snakker så tit om priser , hvad gir du i forsikring osv. Men min holding er man får hvad man betaler for. Har haft Codan nu i 25 år. Og det spiller som man siger i fodbold. Jeg har netop haft en skade i efteråret dog ikke min fejl. Men den professionelle og snarrådighed fra Codans side er uden sammenligning med andre .
Alt er nemt og gnidningsløst. Og når uheldet er ude skal man ha en tæt og stærk samarbejdspartner. Da chokket over uheldet er nok i sig selv.

Hej Knud,
Dejligt at høre at du har været kunde i så mange år. Vi ønsker at give vores kunder den bedste service, især når man får en skade, da det netop er her, man har brug for sit forsikringsselskab. Vi er glade for at vi levede op til dine forventninger, og fik hjulpet dig på vej, da uheldet var ude.

Perfekt og hurtig betjening

Efter aflysning af ferierejse p.g.a. sygdom, heldigvis købt på Master Card med afbestillings forsikring.
Sendte nødvendige papirer tirsdag med post, torsdag modtog jeg e-mail med besked om at jeg efter 2-3 dage vil få udbetalt beløbet. Det er i dag indsat på kontoen.
Har tidligere efter færdselsuheld fået en lignende god og hurtig behandling.
De personer jeg har haft kontakt med i skadeservice har alle været venlige, og skriftlig har de udtrykt sig på en venlig og personlig måde.
Freddy Hansen

Hej Freddy,
En kedelig oplevelse at skulle aflyse en ferie pga. sygdom, men godt at høre at du hurtig fik din erstatning. Så der er mulighed for at planlægge en ny ferie, hvis det er i kortene.

Fokus på profit

Jeg har været meget syg og derfor ikke været i stand til selv at få forsikret mit indbo. Et par venner overtog derfor denne opgave på mine vegne og kom desværre til at tegne to forskellige forsikringer - den ene hos Codan Forsikring, den anden i et konkurrerende firma. Da mine venner blev klar over dette, informerede de Codan Forsikring om dette, samt det konkurrerende firma, da de vidste, at jeg som langtidssygemeldt, og på dette tidspunkt ikke engang i stand til selv at varetage mine egne økonomiske interesser, ikke havde råd til at betale til to forsikringer. Det konkurrerende firma forstod dette og annullerede aftalen, mens Codan Forsikring stod fast på deres del af aftalen og krævede at jeg betalte til dem, på trods af, at jeg selv henvendte mig via mail. Da jeg af gode grunde ikke har læst min post, da jeg har været indlagt, troede jeg, at Codan Forsikring trods alt, da de ikke henvendte sig siden min mail, havde annulleret aftalen. Men til min store overraskelse lå der et brev fra RKI i min postkasse, da jeg vendte hjem fra sygehuset, med krav på over det dobbelte af, hvad jeg skyldte Codan Forsikring for den, trods alt, korte periode, jeg havde været 'forsikret' hos dem, inden aftalen blev annulleret. Jeg har betalt det beløb de krævede, selvom min pengepung bløder, da jeg virkelig ikke ønsker at være og aldrig har været registreret i RKI.
Jeg har siden erfaret fra andre, at der tilsyneladende ikke er fokus på kunden i Codan Forsikring, men mere på profit. Jeg er nu kunde hos det firma, der glædeligt lod den første aftale annullere, da de netop HAR fokus på kunden.
Lars Buch found this review useful

Hej Martin,
Det var da en kedelig sag, og rigtig ærgerligt at der fejlagtigt blev tegnet to forsikringer. Vi vil meget gerne se på, hvad præcist der er sket i din sag. Men vi har brug for dit kundenr. for at kunne finde din sag frem. Så du er velkommen til at skive det i kommentarfeltet, så ser vi på din sag.

En krævende kunde

Da jeg er en mand af ældre årgang og har haft bil i 44 år kræver jeg meget af min forsikring har været i flere forskelige i årens løb ,og må sige det er blevet vanskeligere at være kunde ,da vi ikke har ordenligt kontakt med os selskab da alt klares over telefon og net. jeg mangler en lokal afdeling hvor der er en fast at tale med om sine forsikringer da der mange gange opstår misforståelse over tlf.også høre vi de optager samtalerne hvad har vi til modbevis intet .Også taler vi aldrig med den samme person og derfor går der ged i det mange gange ,ringer vi og de siger de vil ringe tilbage høre jeg intet fra dem sidst ringede jeg om en skade som de vil ringe tilbage om da vi ikke var helt enig og der er nu gået over en uge trist måde nogle behandle deres kunder på og det er ikke første gang .Så nu har jeg købt ny bil og talt med en utrolig sød Pige/dame som overholde de aftaler vi lavede på tlf og over nettet så hende håber jeg at beholde som min rådgiver da jeg venter på min nye bil der skal forsikres og et godt tilbud har jeg fået
Ellers i det store træk en tilfreds kunde som sjælden har brug for forsikring
håber jeg det bliver stadig et godt samarbejde om mine forsikringsbehov med fast rådgiver der virkelig er kundevenlig og forklar ordenligt

Hej Jan,
Tak fordi du valgte Codan. Du har helt ret i, at vi som forsikringsselskab, skal holde det vi lover og overholde de aftaler, vi laver. Her i Codan er vi meget opsat på at give vores kunder den bedst mulige kundeservice, så det håber vi også, at du vil opleve.

Næsten perfekt!!

Hurtig behandling. Ingen diskussion. Flot og venlig ekspedition.
Blot er det ikke positivt, at man i slutbrevet skriver hvilke muligheder man har for sin udbetaling via scalepoint. Det nævnes meget, meget kort, at man kan få pengene udbetalt kontant og jeg oplyste/udfyldte da også mit kontonummer i anmeldelsen af tyveriet.
Det kræver en handling ekstra fra min side, hvis jeg vil have mine penge udbetalt. Jeg måtte ringe op og spørge, hvordan jeg fik mine penge udbetalt.
Hvorfor ikke bare indsætte pengene og så nævne, hvordan man også kan anvende sine penge via scalepoint?

Hej Jens,
Mange tak for din feedback. Rigtig mange af vores kunder benytter sig af vores samarbejde med Scalepoint, da de derved kan opnå gode rabatter. Men det skal selvfølgelig også være muligt nemt og hurtigt og få ens penge udbetalt, så vi beklager, hvis det gav dig unødig besvær.

fremragende

Jeg har kun oplevet hjælpsomme medarbejdere som har givet gode oplevelser.

Codan gør en forskel!!

Jeg har kun haft en rigtig positiv oplevelse af den Codan assurandør vi havde på besøg, tanken var at gennemgå vores forsikringer, og det blev det, vi fik også udarbejdet et tilbud, dækningen var bedre, og vi havde valgt lidt flere områder som skulle dækkes, tilbudet blev dog lidt dyre end der hvor vi har nu, men også bedre, men den positive oplevelse og deres engagement gjorde at vi gerne ville betale lidt mere for en bedre dækning og den personlige service.

Hej Tom,
Godt at høre, at du sætter pris på vores rådgivning. Vi glæder os til at byde dig velkommen som kunde.

Effektivt og professionelt

Igennem mit DJØF-medlemskab har jeg haft forsikring ved Codan hele min studietid
Nu har uheldet i form af tyveri efterhånden været ude et par gange de seneste par år, og Codan har altid været på pletten med en effektiv og professionel skadesbehandling.

Godt arbejde, Codan.
Jeg fortsætter bestemt som kunde hos jer efter endt studietid.

Hej Anders,
Tak for de rosende ord, dem sætter vi stor pris på.
Bedste hilsner, Kia

Ja erhvervs forsikringer kan det ikke finde ud af at lave!

Har policer for langt over 100tkr om året og når jeg så bestiller en ny bilforsikring siger jeg "den skal være med det hele" så håber man jo at ens erhvervs assurandør har styr på det. Men så skal man bruge autohjælp til en mekanisk skade. Så finder man jo så ud af at dette lille flueben har manden ikke sat på. Og mund så ikke kundeservice er så frække at være flabet i telefonen når man ringer.
Jeg er glad for jeg er ved at flytte alle mine forsikringer tilbage til topdanmark hvor vi har været i mange år før Codan. Hold da op for en dårlig oplevelse. Det er 2 stjerner men den sidste er MEGET lille.

Hej Christoffer,
Jeg beklager, at du ikke fik den fulde dækning, som du havde ønsket. Vi undskylder ulejligheden.

Codan Forsikring A/S Support

Om virksomheden

Skadeforsikringer til private: bilforsikring, indboforsikring, ulykkesforsikring, husforsikring, ejerskifteforsikring. Skadeforsikringer til erhvervs kunder: produkt-/ansvarsforsikring, bilforsikring, brandforsikring, sundhedsforsikring

Visit Codan Forsikring A/S

We live here: Gl. Kongevej 60