Codan Forsikring A/S reviews

Codan Forsikring A/S reviews

6.9

De har en god servic

Det lyder lovende deres forsikrings vilkår så jeg håber det er sådan

godt ikke at blive presset til at skifte forsikringsselskab

Assurandøren accepterede, at Codan ikke kunne give væsentlige forbedringer i forhold til eksisterende forsikringsengagement hos Popermo. Gav alligevel en række gode råd til, hvad vi kunne/burde forbedre i forhold til vores eksisterende aftale med Popermo.

Hej Jan,
Ærgerligt at vi ikke denne gang kunne byde dig velkommen til Codan, men godt at høre at du fik nogle gode råd med på vejen, som du kan bruge fremadrettet.
Bedste hilsner, Kia

Hurtig, effektiv og venlig behandling

Vi får og har altid fået hurtig fair og venlig behandling af Codan. Fuld tilfredshed, kan anbefales.

lad politiet om at opklare forbrydelser det er ikke jeres job

jeg vil på ingen måde anbefale nogen at tegne nogen form for forsikring i codan
jeg havde et indbrud hvorefter codan anklager mig for at lave indbrudet selv alene af den grund at jeg mener der er noget der hedder privatliv og der nogle regler om telefon opkald og masteinformation og loven burde codan da følge
politiet skal igennem en dommer for at få disse oplysninger dette er jo nok ikke uden grund at der er begrænsninger på dem og de skal i retssystemet og have en begrundet mistanke om en overtrædelse af loven for at få disse oplysninger af en dommer
men codan forlanger alle telefon oplysninger og hvis de ikke bliver overdraget til dem
betaler de kun delvis erstatning ( tilbud 8000) efter aflevering af teleinformation
blev der så tilbudt 14000 og er så frække og ubehøvlede at de skriver der ikke er sket en forsikringsskade denne stime med lidt hævelse af erstatningen over flere gange ender med en for mig meget dårligt løsning med en erstatning på 46000 men nu opgiver jeg og har fundet et andet selskab
og egentlig utrolig nok er der ingen af de personer der er kommet med diverse anklager og beskyldninger kan være mand nok til en undskyldning

hurtighed er heller ikke noget de arbejder på min sag startede under stormen bodil
og jeg opgiver nu den 13-03-2014 det er omkring 6 mdr hvor de konsekvent har sænket sagsbehandlingen

Reply from Codan Forsikring A/S

Tak for din kommentar, Kim.

Jeg beklager, at du er utilfreds med behandlingen af din skade. Af fortrolighedshensyn har jeg ikke mulighed for at kommentere på din konkrete sag her på Trustpilot. Hvis du ønsker at klage formelt over forløbet, skal jeg bede dig om at skrive til kvalitetssikring@codan.dk.

Mvh Mads

Effektivt

Fik min cykel stjålet for 3. gang, og hver gang har Codan været simpelthen fejlfrie i form af kundeservice, effektivitet og hurtighed.
En fornøjelse at være kunde hos !

Lavkontanterstatning

Efter indbrud hvor der blev stjålet smykker, sølvtøj mv. fik vi en god og sober behandling af Per, taksatoren.
Man bliver dog alligevel overrasket over lille kontantudbetalingen bliver. Problemet er at mange af min kones smykker er lavet i Østen efter hendes ønske og anvisning, det kan man ikke lige få fra guldsmeden herhjemme. Vi vil dog få lavet nogle nye smykker og så få bedre dokumentation af guld/diamanter.

god oplevelse

Vi havde en god oplevelse med jeres assurandør Thomas Svendsen, han havde en god forståelse for hvordan vi bedst kunne forstå de forskellige forsikrings betingelser, han var ikke anmassende, nu håber vi bare på at vi kan få den hjælp når vi for brug for jer
Venligst Ole Bæk Olsen

Proaktiv skadesbehandling - no questions asked !!!

I forbindelse med den seneste storm fik vi at par skader på vores hus, hegn og tag. Det var en fornøjelse at være i gode hænder, få hurtig afklaring og OK til at udbedre, samt ikke skulle behøve at stå for udlæg mv. til håndværkere.

Meget venlig

Maqnden jeg fik i røret, var meget kundevenlig, og han viste hvad han skulle gøre.

Superprof

Blev kontaktet pr telefon om et møde Fra Codan. Mødet blev aftalt og afholdt. Et super dejligt møde. Konsulenten mødte op præcis som aftalt. Mødet blev afholdt meget afslappet, og samtidig fik vi forslag til den/de forsikringer som vi havde brug for, der var ikke tale om at pådutte os noget som vi ikke havde brug for. Der blev straks en aftale, og det allerbedste er at vi er billiger forsikret til en billiger præmie (Kr.) Super. John

Reply from Codan Forsikring A/S

Hej John. Godt at høre, at du er tilfreds med både mødet og forsikringerne. Mvh Mads

Fair behandling

Jeg er en af dem, som har haft indbrud i min bolig.
Tyven har åbnet mit vindue i soveværelset med et brækjern, og stjålet smykker og div.
sølvtøj fra skuffer og skabe i stuen.
Efter at have anmeldt sagen til politiet og forsikringsskabet Codan,
har jeg haft besøg af en taksator, som var meget imødekommende.
Vi fik snakket tingene igennem, og da jeg ikke dokumentation eller brugbare billeder,
blev der lavet en skønsmæssig vurdering af tingene, og det er vel fair nok.
Jeg syntes, jeg har fået en fin behandling fra Codan's side, men vil fremover gemme kvitteringer
af ny indkøbte ting.
Ellis Gregersen

Hej Ellis,

Tak for din anmeldelse. Det er en stor belastning at være udsat for indbrud, så det er godt at høre, at du er tilfreds med den behandling du har fået af os. Det er ligeledes fint, at du fremover vil gemme kvitteringer.

Vores opfordring til alle kunder lyder:
- Sørg for at have dokumentation for dine ting. Tag gerne fotografier af møbler og værdigenstande og husk at gemme kvitteringer for større indkøb
- Udform en inventarliste over værdifulde ting med beskrivelser, serienumre, priser mv. Husk at gemme kopi af din dokumentation hos familie eller venner

Mads

Velkomst ved skadesanmeldelse uprofessionel og elendig !!!

Vi har gået en vandstanden,bestående af sprunget rør under vores gulv og som en naturlig del kontakter
Vi Codan for at anmelde og vide hvordan vi skulle forholde os.
Klokken 15.50 kom vi igennem til en Extreme uprofessionel modtagelse,man var lige glad med police nummer
Og skades adresse,hvorpå jeg sagde ,jamen vil du da ikke vide om vi er forsikret hos jer,hvorpå den uprofessionelle
Person svarede at jeg bareskulle lukke for vandet og ringe igen imorgen i telefontiden.
Det betragter jeg som Extreme uprofessionelt at behandle sine kunder sådan,jeg er selv håndværkere så jeg overlever
Nok denne modtagelse som ikke var service mindet ,godt det ikke en familie uden erfaring.
Kontakt dagen efter blev til taksator eller skades behandler ALLAN Rosenkrantz ,som var extrem professionel og håndteret
Vores problem med øjeblikkelig handling ( tak for det)
I burde overveje at have kompetente medarbejdere siddende til at modtage beskeder når ,de skades folkene er gået hjem.

Ole Persson

Reply from Codan Forsikring A/S

Hej Ole. Tak for din anmeldelse. Jeg beklager meget, at du har oplevet dårlig behandling af vores samarbejdspartner, som tager imod telefonopkald udenfor vores normale telefontid. Jeg sørger for, at de bliver orienteret om din oplevelse. Godt at høre, at vores medarbejder fik afsluttet sagen professionelt. Mvh Mads

SUPER SERIØS SKADEBEHANDLING !

Vi er alle rigtig gode til at fortælle andre, når vi har fået en dårlig behandling. Mere vigtig må det være at, få fortalt om alle de gode behandlinger, man heldigvis får flest af.
En af dem har vi netop haft med CODAN. Vores søn fik stjålet en dyr cykel. Anmeldte det på codans hjemmeside, fik samme dag svar tilbage, hvor de bad om købskvittering samt låsekode. 2 dage efter det var sendt, var sagen afsluttet og erstatningsbeløbet svarede til hvad vi forventede. Super - super service !

Reply from Codan Forsikring A/S

Hej Elsebeth. Tak for tilbagemeldingen. Forhåbentlig er din søn snart godt kørende igen. Mvh Mads

meget rodet forsikring- skifter mening hele tiden.man kan ikke stole paa en aftale med denne forsikring

Lige fra starten har jeg haft problemer med Codan. Man kan ikke regne med de mundtlige aftaler man har lavet med dem telefonisk. der er naesten saadan man burde indhente alt paa skrift som bevismiddel. Jeg har flere gange oplevet at de har sendt regninger for noget som ikke var aftalen. meget upfroffessionel og rodet. Og naar man ringer og siger registrerings nr af bilen, kan de tit ikke finde den. En gang sagde de at min bil var i besiddelse af en Abdullah.. de havde bare lige kigget forkert i computeren, eller der var noget rod i deres system. Det störtste tillidsbrud var nok der jeg kontaktede dem i forbindelse med en varevogn var bakket ind i min bil. Det gav en bule og var ikke könt. Jeg havde heldigvis skrevet reg.nr til bilen ned og villle gerne melde det. efter jeg havde indsendt anmeldelse fik jeg et opkald af Codan skadeafdeling, og fik at vide jeg kunne köre min bil paa vaerksted og faa undersögt skaden. Det fik jeg gjort, og der gik ikke lang tid saa bad de mig at köre ned og faa det lavet. Der sagde jeg meget tydelig: jeg vil kun have det lavet hvis modparten erkender skylden, og hvis det ender med at jeg skal betale (for at en anden en er kört ind i mig!) saa vil jeg hellere leve med den bule i bilen og aldrig mere parkere min bil i de der sidegader.. de forsikrede mig at jeg ikke skulle betale for det uanset hvad. Jeg spurgte efter en gang til for at vaere sikker. "det daekker din fuldkasko". Nu staar jeg med en regning paa flere tusinde, de vil gerne have min selvrisiko! og jeg har ikke en gang noget paa skrift fra dem. Man kan i hvert fald ikke stole paa Codan, det er klart. Kan ikke taelle mere hvor mange gange jeg fik en regning for noget jeg ikke skulle betale. Var det en anden kunde som ikke var lige saa kritisk, havde han/hun nok bare betalt. Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det saa er naar man har betalingsservice og de bare traekker pengene fra ens konto uden at man opdager det..
30.3.14: Samme dag som Codan skrev at de beklager deres usle og rodede service, har jeg skrevet til kvalitetssikring.dk som de anbefalede mig. Intet er sket siden!! Jeg er ikke blevet kontaktet af Codan for at rette op paa den fejl. Men har forsat faaet rykkere. Jeg blev saa nödt til at aftale en afdragsordning med Codan skadeafdeling. Den har jeg tilmeldt Betalingsservice. Men nu er der lige kommet et brev ind af dören fra et Inkassofirma. Codan har meldt mig til Inkasso for det resterende belöb. Er det saadan Codan behandler utilfredste kunder paa???? I brevet staar der at Codan flere gange har skrevet til mig for at betale resterende belöb. de skrivelser kender jeg dog intet til.. Jeg maa sige det var en total fiasko for mig at vaere förste gangs bilejer og tegne en forsikring hos Codan. Der er ikke god raadgivning og mundtlige aftaler i Telefonen kan man ikke regne med. Fordi kun taenker paa profit.. Det er jeg vist ikke den förste der skriver om det.

Hej Ivalo,
Jeg skal beklage, hvis du ikke har været tilfreds med vores service. Det lyder også til at det har været et lidt rodet forløb, du har haft, og det vil vi gerne beklage. Vi vil gerne se nærmere på din sag, så vi sikre at vi i fremtiden kan undgå sådanne misforståelser. Du må derfor meget gerne skrive til kvalitetssikring.dk med dit kundenr., så vi kan se nærmere på din sag.
Bedste hilsner, Kia

En oplevelse præget af rod og uprofessionel håndtering.

Min hustru og jeg flyttede alle vores forsikringer til Codan, et skift vi kort kan karakterisere som rodet og uprofessionelt:
Uoverensstemmelse mellem tilbud og fremsendt police.
Overfladiske/manglende/ingen svar på talrige gensendte e-mails med relativt enkle spørgsmål og anmodning om tilvalgs-dækninger.
Vi opgav derfor kommunikationen med vores assurandør og kontaktede Codans Kundecenter, der sendte sagen videre til ledelsen, og lovede os en tilbagemelding, som vi heller ikke har modtaget. Efter yderligere henvendelser til Kundecenteret (der har været positive) har vi imidlertid her fået besvaret vores spørgsmål og fået dækningerne på plads.
På basis af dette forløb kan vi desværre ikke anbefale Codan til andre.
Bent Berg

Hej Bent,
Undskyld - det er helt enkelt ikke godt nok. Vi beklager virkelig, at vi ikke har levet den gode kundeservice, som vi gerne vil være kendt for. Vi har taget jeres sag til efterretning og beklager virkelig, den behandling I har fået.

Hurtig og effektiv behandling

Hurtig sagsbehandling, de stjålne genstande kunne erstattes hurtigst muligt.

Proffesionelt

Hjemmebesøg af assurandør, god information og fine produkter. Al forsikring er dog fyldt med forbehold og kan være svært at gennemskue!

Hej Dennis,
Godt at høre at du havde et godt møde med vores assurandør, men ærgerligt at du synes vores forsikring er svære at gennemskue. Vi forsøger at gøre det så simpelt som muligt, men der er sikkert plads til forbedringer.

Hurtig behandling

Anmeldte skade (tyveri under ferie) søndag aften amerikansk tid. Da jeg stod op mandag morgen, var skaden godkendt, og erstatningen oven i købet udbetalt. Det kan vist ikke gøres meget hurtigere.

Hej Aleksander,
Irriterende at blive udsat for tyveri på ens ferie, men vi er glade for, at du sætter pris på vores hurtige ekspdition.

simpelt

Jeg vil anbefale Codan til alle og enhver. Der er en grund til de er lidt dyrre end andre forsikringsselskaber, og den grund er at de rent faktisk gør noget - med det samme. Det tog ikke engang 3 dage, inkl. Lørdag og søndag. For at afslutte sagen.

Hej Nicolai,
Godt at det lykkes at få sagen afsluttet så hurtigt, så du kunne få din erstatning.

Fin og hurtig service.

Venlig og lynhurtig service. Der gik kun et døgn, så havde vi svar.

Codan Forsikring A/S Support

Om virksomheden

Skadeforsikringer til private: bilforsikring, indboforsikring, ulykkesforsikring, husforsikring, ejerskifteforsikring. Skadeforsikringer til erhvervs kunder: produkt-/ansvarsforsikring, bilforsikring, brandforsikring, sundhedsforsikring

Visit Codan Forsikring A/S

We live here: Gl. Kongevej 60