Colorline reviews

Colorline reviews

6.0

Hvis de lover dig noget, så få dem til at kvittere per mail.

Jeg har ikke engang sejlet med Colorline endnu... og allerede er jeg blevet behandlet UANMINDELIGT userviceminded og uprofessionelt.

Jeg sidder ellers og bestiller via hjemmesiden og tænker "hold da kæft, det er nemt og biligt" .. MEN .. så starter et 2 dages helvede, hvor jeg har tilbragt - jeg ved ikke hvor lang tid i telefonen - med kundeservicemedarbejdere der åbenbart hverken kender deres egne passagerers rettigheder, som er udstukket af EU.

Igår kl. 8:35, får jeg en SMS om at min afgang fra Larvik til Hirtshals er indstillet grundet "tekniske årsager", dvs. en fejl på skibet.
Allerede nu, har vi altså slået fast at det er 100% colorline's problem.

I colorlines eget regelsæt om passagerer-rettigheder står der:

I tilfælde af at afgangen aflyses eller forsinkes med mere end 90 minutter i
forhold til det planlagte afgangstidspunkt, har du, som allerede har booket en
billet, krav på følgende:
• Gratis snacks, mad eller forfriskninger, der står i rimeligt forhold til ventetiden
forudsat at denne kan skaffes på rimelige vilkår.

Iøvrigt forlanger EU-direktiver også at hvis dele af rejsen er i en EU-havn, skal firmaet sørge for overnatning, såfremt det er nødvendigt.
Men (de fleste) af Colorlines medarbejdere er ikke til at hugge eller stikke i.

Indtil jeg begyndte at decideret læse op af EU's direktiver (jeg arbejder nemlig selv indenfor passager-transport), ville man sende mig med en afgang fra Kristianssand, men ikke betale merudgifter for at komme dertil. Man ville ikke betale for overnatning.
Ingenting.

Jeg får dog til sidst en sød "Frk. Andersen" i røret, sidst på dagen, der tager mig seriøst og spørger hos en leder, efter jeg har fortalt hende, hvad jeg ved om mine rettigheder. Hun vender tilbage og siger at jeg kan sende dem kvitteringer på merudgifter og så kan jeg få dem refunderet.. hun indskød at der også var mulighed for at få noget spisning på færgen hjem, som plaster på såret.

Jeg var forholdsvist glad efter denne samtale og fortalte hende, at jeg lige skulle vende det hele med min kæreste.
Jeg har imidlertid skaffet gratis overnatning = sparet colorline penge.. og lad os huske, at jeg stadig kommer hjem på arbejde, en dag senere end planlagt = mister penge.. og ALLIGEVEL, da jeg ringer for at ombooke til dagen efter, er medarbejderen SÅ fræk, at nægte mig den spisning jeg er blevet lovet, på færgen.

Jeg er SÅ rasende over at have brugt så meget ekstra energi og tid på at finde en holdbar løsning for alle parter, for så (undskyld udtrykket) at blive pisset i ansigtet.

HELDIGVIS er jeg i den situation, at jeg selv fragter EN MASSE af Colorline's kunder i sommerhalvåret.
Jeg ser selvfølgelig ingen anden mulighed end at informere Colorlines kunder vidt og bredt om, muligvis, verdens dårligste service-virksomhed..
og næste gang betaler jeg sgu ekstra, for at flyve istedet.

Den ene stjerne er for Frk. Andersen, som jeg desværre, i min stress, glemte fornavnet på.

Gratis internet!!

Rejste med min bror og hans kæreste fra Kristiansand til Hirtshals, og det var skam en hyggelig og fin tur. Dog er jeg ikke fan af, at skulle betale for net på mobilen. Efter min mening, bør en sådan service være inkluderet i billetprisen.

Whauu whauu og atter whauu

Vi var med fra Larvik til Hirtshals, og havde bestilt buffet.
Aldrig har vi set, smagt og oplevet noget lignende!
Maden var både veltillavet, samt der var ALT hvad maven kunne ønske.

Anbefalelses værdigt

Rejser hvert år flere gange med colorline. Altid til tiden, aldrig oplevet forsinkelser og god kundeservice ved telefoniske henvendelser. Deres superspeed færger er bare behagelige og hurtige. Kan klart anbefale colorline.

Dårlig kunderservice som ikke tager en alvorligt

Da vi ved ind tjek i Hirtshals skal have ændret i billetten, sletter de vores reservation af fire liggestole uden at fortælle os det. Da vi henvender os til kundeservice på færgen, vil de ikke en gang se på sagen men konstaterer blot at vi ikke har liggestole da vi ikke har billet til dem. De vil ikke se vores reservation som viser at vi har betalt for stolene eller på andre måder tage os alvorligt. Påstanden er at det er os der har lavet en fejl. Spild af 10 min af mit liv som resulterer i at jeg får et lille fedtet udklip med på kontaktoplysningerne til kundeservice i Hirtshals. Ingen beklagelse eller imødekommenhed.

Min kone har dårlig ryg og vi har bestilt liggestolene for at hun kunne hvile sig. Så dette har stor betydning for vores ferie at de har lavet en fejl og slet ikke vil forholde sig til det.

Efter e-mail til kundeservicen i Hirtshals, får vi fire uger (fire!) senere et standard svar og et standard "pr. kulance refusion" på jr. 500 som slet ikke står mål med den dårlige oplevelse og påvirkning deres fejl har haft for vores familie.

Da jeg skriver tilbage på dette svar, bliver jeg bare endnu mere afvist i deres svar.
Kundeservice er sku da at lytte til kunden og i det mindste tage en alvorligt. Det er da ikke at give et standardsvar fire uger efter henvendelsen og da slet ikke at blive mistænkeliggjort og ignoreret!

I benytter ikke lejligheden til at lære af jeres fejl. At jeg gider fortælle jer om vores oplevelse må da være guld værd for jer så I ikke gentager denne arrogante handling en gang til. Men nej – det er i enten ikke i stand til eller vil ikke.

Husk at I ikke lever af et monopol men af kunder som ligger penge hos jer for en ydelse.

Dårligt stil Colorline!

Uholdbar rejse!!! med falske forudsætninger

Vi havde bestilt en 10 personer hytte i rauland, hvor alt så rigtig lækkert ud

DA vi kom frem var det hvad der svarede til en 5-6 personer hytte:

-Sengene var gamle slidte endda sofa hynder, så selv børn døjede med ømhed efter en dag ... og det duer altså ikke for børn eller voksen med monster dårlig søvn
- MIKRO opvaskemaskine
- Manglede siddepladser
- Manglende varme - hoveddør var ekstremt utæt
- badeværelse var smådefekt
- Hems var rigtig dårlig tilgængeligt

Hvis bare sengene havde været acceptabelt, kunne vi have levet med det - men dette her er uacceptabelt i forhold prisen for 10 personers hytte lå på +10.000

alt i alt har vores familie rejst i mange år med colorline men efter denne ekstremt skuffende oplevelse må jeg melde det klart at det ikke sker igen.

Vi har indgivet både skriftlig klage, og mundtlige klage samt billied mæssige klage da vi kom hjem, og absolut ingen response..

Umenneskelig tranport af hunde under færgeturen

Hej Colorline

Min familie og jeg (min mand, søn, svigerdatter og vores golden retriever) er netop vendhjemt fra en uges ferie i Norge, hvor vi både bestilte færgeturen og hytten gennem jer (som en samlet pakke). Vi har haft en fantastisk rejse, MEN var meget skuffede og kede af den måde vores kære hund, blev behandlet på under færgeturen. Vi havde regnet med at der som minimum var en ansat der holdte øje med hundene i Kennelen, så vi var sikre på at hundene havde det godt, men i stedet var det nogle skræmte hunde der mødte os i burene, der både rystede, hylede og gøede. Vi mødte andre folk om bord, der også ytrede sig negativt om måden at behandle dyr på, som var chokerede i over hvor nervøse og rystede deres hunde var, da de hentede dem igen, efter de 3 ½ time turen varede.

Vi tager vores hund med alle steder, så han er vandt til at rejse (både på cykel, bil, tog og færge), men da han blev lukket inde i et bur i kennelen, reagerede han som de andre hunde, så vi måtte tage ham ud og på skift sidde på en trappe hos ham på de nederste dæk på færgen, for at ingen skulle opdage at han ikke var i buret eller i bilen, hvilket virkelig ikke var rart.

Da vi skulle til at lægge til kaj, så hentede vi hunden og gjorde os klar til at gå til bilerne, men da blev færgen pludselig forsinket pga. tekniske problemer, så vi måtte vente halv anden time, på at komme af færgen, og der undrede det os også meget, at hunden godt måtte være hos os på skibet, fordi det var en forsinkelse og en unormal situation, hvor vi skulle være klar til at gå til bildækket.

Vi er så utilfredse med den måde vores hund skulle transporteres på, at vi ikke ønsker at rejse med Colorline igen, før disse forhold er bragt i orden, og der fx er et afgrænset område med siddepladser, hvor hundene kan sidde under sejlturen med deres ejere. For det kan vi simpelthen ikke byde hunden!

Vi har før rejst med færge til Bornholm, og der har de områder, hvor hundene må være med deres ejere, så hele familien kan være samlet under overfarten.

Hvad er grunden til at i ikke ændrer reglerne, så hundene kan være sammen med deres ejere under hele sejlasen? Skibet er så stort at det sagtens ville kunne lade sig gøre, uden at nogen af gæsterne på nogen måde ville blive generet af det. Vi er i hvert fald meget uforstående over for det.

Vi tager på ferie hvert år, og ville meget gerne tilbage til Norge igen (og også meget gerne booke rejsen gennem jer), men sådan som tingene er nu, så vil vi hverken anbefale jer til andre eller selv rejse med jer igen, når transporten af hundene skal foregå på den måde.

Mvh familien Bøgedal Damgård

Brudt kontakt!

Ringer til kundeservice for at lave en reservation om, sidder 28 minutter i tlf kø, hvorpå linien bliver afbrudt;-(( Når jeg endelig fanger dem skal de have 270 kr. for at lave en booking om ;-( Håber færgeturen er bedre end deres kundeservice;-)

Nu er Norgesturen overstået - sejladsen med Colorline var en god oplevelse - så de må få nogle flere stjerner ;-)

Anbefales ikke..

Efter afsluttet skiferiepakke med CL skriver jeg denne klage til dem - Nu er 16 dage passeret og de er ikke vendt tilbage...

Skriver denne mail efter i dag at have talt med kundeservice. Vi
er netop hjemvendt fra skiferie som blev lidt anderledes end forventet.
Da vi ankommer til destinationen erfarer vi at der ikke er booket nogen hytte til
os. I 2 timer er vi sikker på at skulle køre til DK igen... Det er ikke muligt for
hverken os eller hytteudlejer at komme i kontakt med jer. Vi står 9 Personer
inklusiv en dreng på 1 år efter en ret lang rejse og har mest lyst til at komme
ind og slappe af.
Det lykkes for hytteudlejer at finde en lejlighed hos en af konkurrenterne. Det er
vi stadig meget taknemmlige over! I de første 3 dage troede vi at vi skulle være
ude af den fredag og ikke lørdag som vi havde bestilt - OG som var den dag vi
skulle sejle hjem. En ubehagelig uvished som ikke hører hjemme på en ferie!
Heldigvis gik det i orden.
Det viste dig desværre at både komfur og ovn var i stykker. Udlejer forstod ikke
vores desperation herom, men det blev til sidst lavet på 2. dagen
Min mor som stod for bestilling af rejse har været meget grundig og meget tidlig
ude for netop at lave os den perfekte ferie til julegaven.
Her er hvad vi er kede af ved vores ferie:

> - kede af at få en lejlighed i stedet for en hytte
> - kede af at den var på 3 værelser i stedet på 4 (en har sovet på sofa)
> - kede af at den var mindre en bestilte hytte
> - kede af uvished om hvor længe vi kunne blive boende
> - kede af at have brugt meget tid og penge på at forsøge at komme i kontakt med
jer.

Jeg håber i forstår vores oplevelse og ser frem til at høre fra jer.

MVH

God service og endnu bedre priser

Skulle på forlænget ski-ferie i uge ét med seks andre så syv i alt. Overfart fra Hirtshals til Larvik med to biler og retur. Buffet på hjemturen. Hytte i Hovden med liftkort fredag, lørdag og søndag. Alt for 8622,- altså lige godt 1200,- pr. mand. Det er godt nok billigt :-)
De mangler lidt ekstra info før de får den sidste stjerne. Skulle selv google adressen på hytten og hvor man skulle hente nøglen - der var ikke nogen info på hjemmesiden eller noget der kom på mail ved bestilling. Men til den pris kan jeg godt gå lidt på kompromis med servicen.

Perfekt, perfekt, perfekt!!

Bestilte i januar en skiweekend hos Colorline. Jeg oplevede en god service, både før og under opholdet. Var i telefonisk kontakt med dem et par gange inden turen, og blev hver gang mødt med venlighed og god kundeservice. Kan kun anbefale at rejse med dem.

Is Colorline your company?

Colorline Details

colorline - Norges største cruisefærgerederi med 3 færgeruter mellem Danmark og Norge, en mellem Tyskland og Norge og en mellem Norge og Sverige. Information om fartplan og priser samt online reservation af overfarter og ferierejser.

Visit Colorline