Comhem reviews

Rating distribution

Reviews

About

Riktigt fula fiskar

Ringde hela tiden och försökte sälja på mig diverse abonnemang som jag absolut inte ville ha. När jag förbjöd dom att ringa mig så började dom istället ringa min privata mobil och sälja exakt samma skit men nu kallade dom det för "företagsabonnemang".
trustpilot stars

Try not envolved with them

very easy to start with them but later it will be such a hell to get a proper customer service. So regid and unflexible toward customers and charge too much for their low quality service. wish never tried them !

dåligt internet!!

NI kan slänga er i väggen er!, fixa det dåliga internet för katten!, blir kickad från mitt internt nästan varje timme, gg on that!, Comhem är BARA till för TV ingat annat. så remove all internet från comhem, SKAFFA DET INTE; BARA massa trouble ÄR DET!!!!!!!!!!!!!!!!

När det funkar...

När det fungerar så fungerar det bra, men man får vara med på att man kan få sitta 2-3 dagar utan internet.. eller ännu värre.. man tappar uppkoppling var 5e minut.. det FINNS inget mer irriterande än att gång på gång tro att man fått tillbaka sin uppkoppling.. börja arbeta bara för att den ska gå ner 5 minuter senare.. Ringer man så får man ett halvengagerat svar om att " tja det kommer vara såhär tills den 28e !! ( Ringde den 22.. altså 6 dagar utan internet... blev fan helt paff
trustpilot stars

Lyckades inte lösa problemen, men skulle ändå ha full betalning

Varken internet eller kabel-tv fungerar som det ska. Jag jobbar ofta hemifrån och att internet hela tiden kopplar ifrån och har störningar ställer till det jättemkt för mig. Com hem har skickat flera tekniker, men det får det bara att fungera tillfälligt, ibland en vecka, ibland bara ett dygn. Men full betalning ska de ha trots alla störningar!! Och otrevliga har de mage att vara när man ringer, vilket skitföretag!!!

Räddaren i nöden!

Comhem har varit räddaren i nöden för att slippa långsamma xDSL anslutningar då man inte bor "i" en telefonstation. Har varit kund sedan 2004 då de började sälja 8 Mbps abonnemang som var snabbare än de xDSL tjänster som fanns tillgängliga där jag bodde. Hade länge ett 100/10 Mbps abonnemang genom kabel-tv-nätet och fick alltid 10-20 % mer i hastighet än vad jag betalar för. Latensen var ju inte på fibernivå men bättre än xDSL. Har nu Comhem fiber via öppet stadsnät och är nöjd fortfarande.

Undvik comhem

Inkompetent first line support, bedräglig info
Till kunden. Ovilja att gottgöra egna misstag.
Nu är jag fast i två år....
Det värsta företag jag stött på!!!
Usch!!!

Ångerrätt

Comhems Ångerrätt gäller endast så länge du inte provat abonnemanget, så om du upptäcker att din uppkoppling som i mitt fall är ostabilt, samt i vissa lägen inte ens fungerar alls är tvingad till din bindningstid även om du bara haft internet i 5 dagar. (Hade inga problem med min gamla leverantör T3).

Comhem var även vänliga nog att ljuga och säga att det var okej att ångra sig om man inte var nöjd inom 14 dagar. Dom ljög även om abonnemanget som dom sa skulle vara ett 50/50 vilket visar sig när jag kopplar in det är ett 50/10.

Samt att man kopplar in allting rätt precis ifrån början ändå fungerar ingenting så man måste spendera 30 min i kö för att komma till supporten.

Kan inte rekommendera Comhem till någon.

Värdelöst

Sjukt oprossig kundservice, bland det värsta jag varit med om. Gör er själv en tjänst UNDVIK COMHEM!!!!!!!!!!!!!!

Riktigt dåligt och dyrt!

Comhems on-demand digitalbox är ett skämt och menyn är något av det sämsta jag upplevt. Ska man se något på "D", låt oss säga "Dexter", måste man först scrolla igenom 283 avsnitt av "Dallas". Jag vet, det låter som ett skämt, men det är det inte. Kanske deras TiVo box är bättre. Men jag skulle inte satsa mina pengar på det...

Sämsta jag upplevt

Bredbandet från comhem är så uselt att de inte borde erbjuda bredband till sina kunder. Har provat andra (byter ibland) men comhem är det värsta hittils. Det är så svajigt att det kan gå från 0,100 till 31,00 eller mer men det är inte så att det sker över dagen itan det är sekunder emellan. Som en bergdalbana om du förstår vad jag menar. Jag var så dum att jag beställde Tivo men det går ju inte att se Playfilmerna för det finns INGEN UPPKOPPLING!!!! En stjärna är mycket. Fanns inget lägre.
trustpilot stars

Bredbandet svajjade. Svarade ej på mina 2 mejl på 3 veckor.

Bredbandet började svajja några gånger om kvällarna. I en del fall tog sidor minuter att ladda och i andra laddade de inte alls.

Trots upprepade försök till kontakt per mejl och chat har inget svar inkommit på bortåt 3 veckor och problemet kvarstår...

Långvarig kund, alltid perfekt

Har varit kund hos ComHem i närmre 5 år nu. Har både TV, bredband och telefoni hos ComHem, och allt har fungerat klockrent! Bredbandet där jag har 100/50 mbit får jag ut 114/60, TV'n är underbart bra nu när TiVo finns, och telefonin fungerar (men används knappt).

Supporten har de få gånger jag varit i kontakt med dem varit kanon, och senast igår ringde jag för att omförhandla mina avtal, vilket ledde till en rabatt på 3075kr.

Förstår inte hur ComHem kan ha så dåliga betyg på TrustPilot - men det verkar inte fungera riktigt lika bra runt om i landet som det gör här, tyvärr!

De blockerade min webbradio

Körde en icke-kommersiell webbradio (i enlighet med deras avtalsvillkor) och de blockerade min 100/10 lina titt som tätt för att jag "spred trojaner". Till slut sänkte de hastigheten till nästan inget. Kundtjänsten sa att jag överbelastar nätet. Om man överbelastar med 128 kbit/s kan man ju fundera över vad som är fel.
Så fort jag kopplade ner datorn återfick jag hastigheten. När jag slog på den hände inget de första par minuterna, men sen blockerade de igen. Det fanns inga virus och trafiken bestod bara av strömmen och vanlig trafik. Inget utöver det vanliga. Jag rekommenderar INTE com hem!

Jag blev så TRÖTT.

Har varit kund hos com hem många år.
Nu är det slut med det
Försökte ändra betalningsform (från autogiro till pappersfaktura).
Efter ett halvår fick jag ge upp.
Kundtjänsten kunde inte, Det var mitt fel, eller bankens fel.
Comhem borde väl kunna ordna en sån enkel sak.
På grund av detta (och annat irriterande) läs kundtjänst, blev jag tvungen att säga upp abonnemanget.
Jag hoppas att jag lyckats, men man kan inte vara säker.
Com hem kanske skulle ändra strategi, försöka hjälpa kunden istället för att streta emot.
Nu finns det ju konkurrenter.
Netflix, Viasat, Magine och andra.
trustpilot stars

Blufföretag, undanhåller relevant avtalsinfo.

Jag sa upp mitt avtal med Comhem 2010 för att avgiften var högre än konkurrenterna, samt att uppkoppligen gick ständigt ner. Vi bor i ett ComHem hus och kan inte välja annat via kabeltvuttaget. Jag felanmälde flera gånger, tillslut kom en tekniker och lyckades ändå inte lösa problemet. Då tröttnade jag och anlitade en annan leverantör.
Skaffade Bredbandbolaget med ADSL-lösning istället och det har fungerat bra, men upphastigheten var dålig, därför att vi låg så långt från telestationen. Trotts att man bor i centrala Göteborg. Upphastigheten vad påtagligt dålig vid användadet av Skype.

I våras ringde jag ComHem’s kundtjänst och sa att jag var villig att ge det ett försök, men vill testa om det verkligen blir bättre med högre hastighet upp/ned. Killen på kundtjänst informerade mig om att om du beställer och det inte fungerar så kan du åberopa distansköplagen, och skicka tillbaka utrustningen. Detta lät pragmatiskt och vettigt.
Så i höstas beställde jag ett 100MB paket från Comhem och problemen kvarstod givetvis. Jag ringde kundtjänst och sa att jag ville inte ha ComHems bredband och ville åberopa distansköplagen. Då fick jag till mig att det kunde jag göra om jag INTE öppnat förpackningen och använt utrustningen. Det var inte den bilden som kommunicerades när jag ringde på våren. Jag känner mig grundligt lurad av ComHem.

Never comhem again EVER

They cheat you, screw you whenever they can.
Been customer for over 1 year, when I signed up for bredband there was NO binding period thus I accepted. they changed 3 days after and claim I got 3 months to quit.
Now we are changing to fiber thus comhem cant hold us anymore JUBIIIIIIIIIII.
so changed provider will be affective from January 2014.
now my new provider took over everything even did the abbonemnt upsägning for me yahoooo but comhem only confirms the TV abonnoment is upsagt despite my new provider has done it several times.
I to in writing sent post, letter, I also did it via email several times comhem never respont to any email EVER.
Now they could have keept me but dont even bother to call me and give me an offer, this is how selfish comhem is. If first they catch you they never let you go and dont give a flying F**** about you.
I despice comhem.
They sales people are retarded, they tech support are retarded but lucky I never needed them only 1 time but ended up with solving it myselfe. of course beeing an onsite technitian should be easy.
But comhem dear oh dear how can they keep survirving cheating people over and over again with their retarted comercials and overpriced packages?

Comhem are not worth 1 star, sadley we are forced to give min 1 start to be able to write, Comhem doesnt deserve ½ a star
trustpilot stars

Det är alltid något som ändras utan ditt vetskap.

År 2012, ringer till Comhem och kollar in villkor inför eventuell uppgradering från deras nu icke-verksamma 2mbit abonnemang till 100/10mbit. Jag framhäver gång på gång att jag önskar ha möjligheten att säga upp abonnemang innan 12 månader och säljaren påstår att man kan göra detta mot en kostnad på 120 kr. Jag frågar ännu en gång om detta är realistiskt och säljaren repeterar sig om att det kan sägas upp men då måste man betala 120 kr.

Efter 2-3 månader ringer jag och säger upp uppgraderingen men stöter på att jag inte kan göra det utan att nedgradering endast kan göras inom 9 månader dvs tidigast i 2013, något som inte stämmer med vad som sagts tidigare.
Jag får göra en reklamation online och i och med detta så reverseras allt och man får en viss känsla av att Comhem funkar som företag som lyssnar på sina kunder.

Mars 2013, införskaffar jag bredband 100/10 utan bindningstid, då får man erbjudan om Medium 8 TV (då mitt BRF har gruppavtal) helt utan extra kostnader.
12 April i år skaffar jag Telefoni, mobil + utland (utan bindningstid som det framgår på Comhem's sajt), men säljaren kommenterar att dom inte erbjuder denna tjänst utan bindningstid (vilket går helt emot urklippet jag gjort på deras sajt). Jag börjar tappa förtroende som sakta men säkert började byggas upp. Med anledningen av det låga förtroendet för Comhem kollar jag in Mina Sidor varje dag flera gånger som till min fasa ändrar mitt telefoni-abonnemang från 0 månader bindningstid till 12 månader, ringer in och begär en förklaring.

Idag 19 Augusti så sker det samma sak med TV abonnemanget, från det varit 0 månader bindningstid till 12 månader. Helt utan min vetskap, igen.
Jag frågar om varför och får svaret om att jag sen jag accepterat TV Large, när en säljare tydligt nämnt att om man INTE väljer att förlänga det så sägs det upp per automatik. Men ICKE! Det stämmer inte alls, här sitter jag igen med ännu en lögn på grund av Comhems icke-fungerande administration.

Comhem är ett företag som skrattar sina kunder rakt upp i ansiktet och ändrar villkor precis som dom vill, när dom vill. Har du en fetisch för utnyttjande av telekomföretag, då har du hittat hem.

Bredband strulade

Mitt bredband strulade och jag ringde till kundtjänst dom var väldigt trevliga och givetvis gäller det att du som kund själv vet vad du talar om. Du som kund ringer kanske lite för fort och har inte testat det man kan testa själv och skyller sedan på att det inte fungerar, hur som helst jag hade dålig signalstyrkan och routen klippte kontakten hela tiden med nätet. Com hem skickade en tekniker till oss som fixade detta på två dagar bra jobbat tycker jag i varje fall nu funkar allt klockrent, tack så mycket tack.

Bedrägeri ComHems affärsidé

Min mamma tecknade telefoniavtal med ComHem för drygt en månad sedan. Eftersom hon ringer en del utomlands var det viktigt att abonnemanget var av typen "Utland". Under ett av samtalen med ComHem (det krävdes några stycken för att ro det hela i land) konstaterade ComHem att min mamma var ansluten till ett gruppavtal via sin bostadsrättsförening och att telefoni ingick i denna. I dagarna kom det en räkning från ComHem avseende telefoni på drygt 1500:- kronor. Det visade sig att ComHem hade tagit bort "Utland"-delen i avtalet. När jag pratar med kundtjänst säger de att de på kundens begäran har tagit bort denna. När jag förklarar orimligheten i detta eftersom min mamma var mycket medveten om att förutsättningen för ett rimligt pris på utlandssamtalen var just denna typ av abonnemang ändras tonen på personen jag talar med och det blir uppenbart att detta inte intresserar ComHem. De är nöjda med att ha tjänat en extra hacka och att det sker genom direkt bedrägligt beteende bekommer dem inte ett dugg.

Jag kan bara rekommendera alla att iaktta stor försiktighet vid kontakt med detta företag och att ha i åtanke att de kommer att göra allt för att lura till sig varenda krona de kan.

Details

About this company

tv, bredband, telefoni

Visit Comhem

Category

Internet Provider

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.