Computer City reviews

Computer City reviews

5.2

Nethandel-fremragende

Jeg bestilte en Philips soundbar hos Computer City´s nethandel.
Prisen fornuftig og den kom med posten DAGEN EFTER.
Og den virker i øvrigt fortrinligt.

Aldrig oplevet så dårlig service!! Næstved

Jeg købte et kamera som jeg havde sparet sammen til, kostede næsten 2000 kr, da jeg kommer hjem og åbner æsken er det gået i stykker. Jeg går efterfølgende derned og fortæller jeg kun lige er kommet hjem med det og åbner det da jeg ser det. Han siger så at de vil sende det til reparation da de ikke kan udlevere et nyt!
Pludselig modtager jeg et brev om at jeg skal betale 900 kr fordi de mener det selvforskyldt og mener der vand i kameraet!!!! Ellers skal jeg betale 300 kr for overhoved at få det igen!!???
Tager derned og brokker mig helt vildt og siger det ikke kan være rigtigt, de total flabet! Først da jeg siger jeg vil komme med en advokat siger han jeg bare kan få det igen, men så måtte jeg jo så beholde mit "nye" kamera!
Er helt i chok!!!!

Der er ikke styr på så meget!

Da min gamle pc er gået i stykker skulle jeg have en ny, vi bruger fredag aften på at undersøge hvad der er derude og til hvilke priser, jeg finder en computer ved computercity, og tjekker lige konkurrenterne for priser, men ingen andre havde den pågældende model. Hjemmesiden er så smart at man kan se lagerstatus og endda reservere sin computer ved en pågældende butik - da vi ikke lige bor i nærheden af en butik og ikke vil køre forgæves reservere jeg i Århus, de har den på lager og det er der ikke i horsens som var vores anden mulighed, der hvor vi køre fra.

Lørdag køre vi hjemmefra mod århus, der er 55 km, vi når lige byskiltet så tikker der første problem ind på en sms, nemlig at de ikke har min varer på lager alligevel.
Jeg ringer straks til kundeservice og sætter dem ind i sagen om at jeg faktisk er nået helt til århus og at jeg kan tjekke lagerstatus på deres hjemmeside (som de endda praler med på telefonensvaren inden man får fat i kundeservice) og her står der den er på lager i århus.

Nah det en fejl, men de har den i horsens (som der så står på sitet de ikke har), jeg beder ham om at ringe til dem og ligge en til side til mig så vil vi køre derned med det samme (nu er vi lige som kørt afsted). Så får jeg nærmest et lidt grinende svar retur at det kan han sørme ikke bare sådan, men jeg kan bestille den på sitet, men kan kunne ikke sikre pålideligheden afbestillingen (hva fanden er den så til for!!).

Nå rimelig træt af computercity allerede køre vi til horsens, de har computeren og vi snakker så med manden om et lille prisnedslag som en undskylding for vores besvær, og ikke mindst en god kundeservice, siger han blot han ikke er tilknyttet butikken så her kan han ikke hjælpe os, det viser sig også han ikke kan sørge for vi kan betale, men han vil da lige finde en der kan. Hun kommer så straks, men har lige gang i to andre kunder så vi måtte lige vente (fair nok), vi venter, venter, venter og venter. En anden kommer til kassen og hun siger så til ham at han bare kunne tage os fordi vi stod i kø og hendes hold tog lang tid, så da vi kommer til, han taster ind på computeren og så kommer han lige i tanke om at han skal spørge om noget med hensyn til en anden kunde og går så.. Da han kommer tilbage og fortsætter med os går der to sek, så kommer en tredje fyr op for at hjælpe til, og vupti så skal vores ekspidient lige igen spørge om noget, for han har åbenbart stadig ikke afsluttet sin anden kunde der står i den anden ende af butikken!

Endelig kan vi få lov at forklare vores sag og spørger om de ikke kunne give bare lidt i kompensation, så er svaret at det var da self en beklagelig situation men bedre kundeservice kunne de ikke hjælpe mig med.. Vi valgte faktisk at betale for computeren, nu gad jeg ikke bøvle med at finde en anden, det tog intet mindre end 25 min at få lov at betale i butikken hvor der ikke en gang virkede til at være særlig travlt.

Jeg var nok en smule træt af computercity inden vi kom derfra, og næste gang jeg bruger en aften på research så går jeg uden om modeller som jeg umiddelbart ikke nemt kan få andre steder end computercity.

Det er ikke en butik jeg kan anbefale, kundeservice er et ikke eksisterende ord i deres ordforråd!

Zero value for money

Jeg bragte mit iOmega NAS til CC i Lyngby med en loading fejl. De 20 minutter, jeg kom til at stå og vente, skulle vise sig at være en blid start på en rigtig dårlig oplevelse. To dage senere ringede CC og meddelte mig, at minimumstaksten for at sende til reparation er 500 kr - jeg kunne saa referere til aftale+dokumentation med en pris på 349 kr, hvilket de selvfølgelig måtte stå ved (ikke et stort beløb, men bare et irriterende indslag). Efter indlevering gik der ca. en uge, før jeg fik en sms, at den var kommet tilbage fra reparation. Jeg prøvede at høre, hvad der var blevet lavet, men fik ikke noget svar. Mit næste besøg i butikken bød på over 30 min venten, hvorefter Anders kunne fortælle mig, at man havde haft den skildt ad og testet, og at man mente, der var tale om en fejl på en bryder, men at man ikke kunne skaffe delen i Danmark. Det var så lig med, at CC ikke kunne få den reparareret.
Jeg bad Anders om at skrivened, hvad det var for en komponent, der var fejl på, så jeg selv kan købe den (i USA), og det lovede han at sende mig. Efter 3 uger har jeg stadig ikke svar (men det kommer jo nok..).
Jeg kan ikke undgå at tænke, at der ikke har været gjort meget (måske ingenting), for at fejlfinde. Der havde helt sikkert heller ikke været kommunikation mellem CC og værkstedet. Måske skulle CC stille lidt højere krav, både til personalet internt, men også til samarbejdspartnere.

LÆS FØR HANDEL I COMPUTER CITY

Nu skal i høre om mit forløb med computer City.
Mandag d. 7 oktober om aftenen ser jeg film på Viaplay på min computer, som sædvanlig. Der er intet sket udover lyden pga. Højtalere fra USA.
Tirsdag d. 8 oktober åbner jeg computeren, og der skærmen er ødelagt. Det lignede en tryksager og computeren var ubrugelig, da skærmen ikke stod stille.
Onsdag d. 9 oktober indleverede jeg min computer i computer City Lyngby, da både lyden og skærmen var gået i stykker. Manden fortalte mig, at detmar troede, at det var en trykskade, som ikke ville blive dækket af reklamationsret selvom computeren kun er 1 år og få måneder gammel. Jeg siger fint, og manden fortæller, at værkstedet vil ringe op til mig med et tilbud, og hvis jeg sagde nej tak til tilbuddet, skulle jeg betale 350kr i forsendelse.
Ugen efter havde de ikke ringet, så jeg ringer op til dem om fredagen, og hører hvad der sker. Martin tager telefonen, og jeg giver ham mit servicenummEr. Han fortæller mig, at computeren ER BLEVET LAVET og det er dækket af REKLAMATIONSRET. Han fortæller også, at computeren skulle gerne komme tirsdag i butikken, og jeg ville få en SMS, når det var, at den var ankommet.
Ingen SMS tirsdag. Jeg ringer igen onsdag, for at høre, hvad der er galt. Thomas (mener jeg han hed) fortæller mig, at den er blevet sendt afsted fra værkstedet, og mangler nu at komme.
Torsdag får jeg en SMS om, at den er kommet. Jeg tager derned, og giver mine papirer til den samme mand, som jeg indleverede min computer til. Han henter den, og jeg er selvfølgelig rigtig glad.
Han skriver nogen ting på computeren, og spørger mig derefter "sagde de noget om, hvor meget det ville koste?"
Jeg sagde: jamen de sagde, at det var dækket af reklamationsret.
Anders kigger mærkeligt på mig, og siger, at der står i disse papirer fra værkstedet, at computeren er blevet returneret uden reparation, og det er ikke dækket af reklamationsret.
Jeg står med lang næse, og bliver en smule frustreret. Det skal lige siges, at jeg går i 3.G , og har måtte undvære min computer i 2 uger, dvs. Jeg er bagud med afleveringspligts.
Jeg fortæller ham, at jeg havde ringet til dem, og de slet ikke havde ringet til mig med noget som helst tilbud. Han forstår mig, og synes også det virker mærkeligt. Han fortæller, at han beholder computeren til imorgen, altså fredag d. 25 oktober, hvor han ringer til værkstedet, og derefter ringer til mig.
Mellem kl. 3-4 fredag, er der stadig intet opkald, så jeg beslutter mig for selv at ringe til dem. Jeg får fat i Martin, som fortalte mig, at computeren var lavet på reklamationsret den fredag, hvor jeg ringede. Jeg fortæller ham om hele min situation, og fortæller, at jeg vidste, at det var ham, som havde fortalt mig, at computeren var lavet på reklamationsret, hvorefter han benægter, og siger, at han sagde, at jeg bare ikke havde fået noget tilbud på det. Dette er fuldkommen løgn, og han siger det kun pga. Han ved, at han har lavet en fejl. Jeg VED, at Martin sagde, at computeren var lavet på reklamationsret. Hvis han sagde, at jeg bare ikke havde fået noget tilbud, ville jeg jo få ham til at ringe til værkstedet eller lignende. Min reaktion på det hele giver ingen mening, hvis han havde sagt, at jeg bare ikke havde fået noget tilbud.
Jeg siger ham selvfølgelig imod, men det er påstand mod påstand.
Han prøver at få fat i nogen i butikken, men ingen tager deres telefoner. Mens dette blev jeg sat på hold i ca. 7min.
Martín kommer tilbage, og fortæller, at han ikke kunne få fat i nogen, men han havde indtalt en talebesked om, at de skulle ringe til mig som lovet. De ringede ikke tilbage til mig, og jeg står stadig uden computer.
Det er ualmindelig dårlig service, og jeg skal nok skrive på denne anmeldelse hvad der kommer til at ske videre næste uge!
Det skal lige siges, og disse datoer er fra 2013, så det er helt nyt.

Kommer an på hvilken butik du handler i!

Jeg ledte efter en leder til min 5 år gamle computer hvilket ikke var let.
I Aarhus kunne de bestille en hjem til mig for 500 kroner, men jeg skulle hjem igen til Roskilde næste dag, og de kunne kun bestille den hjem til deres egne butik. Det er et minus.
Så¨måtte jeg jo gøre det i Roskilde. I Roskilde blev jeg taget godt imod mig og de hjælp mig med at bestille inde på nettet på deres egne computer. og til en pris jeg slet ikke havde regnet med 272,- kroner med porto og direkte hjem til min adresse.
Tak til Computer City Roskilde (ved ros'torv)
Smuk service!

super service og hurtig levering

bestilte en computer og fik den 2 dage efter. det er bare god service :)

Altid god service

Jeg købte for mange år siden en Hå bærbar med touch tx2 1100 serien. Jeg havde en konpetent sælger, som vidste at den model havde svagheder i skærmen og anbefalede mig at købe en forsikring. Jeg tror den forsikring har sparet mig for næsten 10.000 kr, svarende til en ny computer. Kunne ikke finde på at handle i en anden butik andet end online

Plads til forbedring!

Den 14/4 købte jeg en printer, og fik den leveret ganske hurtigt. Herligt. Desværre var det en forkert model jeg havde bestilt, da den ikke havde Air-print. Ankommet til returafdelingen i Glostrup i går (22/7), måtte jeg vente 10-15 minutter som nummer to, da der åbenbart ikke var flere ledige til at ekspedere. På baggrund af det, havde jeg egentlig besluttet at handle et andet sted, men inde i butikken mødte jeg en meget hjælpsom sælger. Desværre var den ønskede model udsolgt, så jeg måtte hen til kassen for at få pengene retur. Det vil så sige, at det kan man ikke. Beløbet skal returneres til ens konto. Det er nu lidt usmidigt i forhold til hvad jeg ellers har oplevet andre steder, hvor beløbet bare er indsat på Dankortet med det samme. Min samlede oplevelse ser sådan ud: Fin salgsafdeling, men går noget galt og varen skal retur, er det ikke så godt!

Fremragende rådgivning på chat'en!

Kan jeg hjælpe - ja det kan chat'en hos Computer City - Computer Citys Chatfunktion er hurtig, vidende, præcis og meget konkret. Det er helt i top.

Smarte kommentarer, dårlige undskyldninger...

Personalet på Computer CIty Østerbro virker godt nok trætte af sine jobs, hvis ikke af sine liv! De er i hvert fald trætte af os kunder - et andet indtryk kan man ikke få.

Sidste år, d. 20 december, benyttede jeg mig af et tilbud hos Computer City, og købte en HP Pavilion G6 laptop, fuld forsikring og en sleeve til den. Dette selv om den første sælger jeg talte med fik mig at overveje at bare gå igen, da han ikke kunne forklare mig hvad computer og processor der var bedst egnet til grafik, men bare spiste mig af med dårlige undskyldninger og smarte kommentarer.
Næste sælger var dog flink, og fik mig altså til at give Computer City en chance mere.
Sleeven fik jeg at vide skulle passe til computeren, og jeg stolede på sælgerens ord. Siden har jeg haft travlt, og det er først i denne uge jeg har haft mulighed for at prøve mit grej af. Jeg opdager så at sleeven er virkelig stor, og nok ville passe bedre til en 17" computer. Derudover falder det ene lynlås af, trods meget stille og roligt brug.
Når jeg taler med "service-shoppen" på Østerbro er der intet at komme efter - selv om sleeven er så godt som ubrugt må jeg ikke bytte den, da købet er over 30 dage gammelt. Istedet får jeg igen høre på dårlige undskyldninger og smarte kommentarer, og uden at jeg ber om det laver "servicemanden" en Storm P-løsning på lynlåset, med en tang han lige fisker frem af en skuffe.

De er kun ude på at smide ansvaret fra sig...

Vil på det kraftigste fraråde folk at købe ved computer City. De har deres hele eget regelsæt når det kommer til at tingene skal til reparation, var ude for at de nægtede at tage imod min blu Ray afspiller fordi jeg ikke var enig med dem om hvorvidt den skulle sendes ind en gang mere, det skal lige siges at den allerede gik i stykker første gang efter 14 dage, og ikke engang der fik jeg en ny eller pengene retur, og nu hvor den går i stykker 2 gang med det samme plus 2 fejl mere. Ja så har vi samme problem igen. De siger de har 3 forsøg, til at udbedre fejlen, men hvis de nu læste købeloven siger den faktisk at de som udgangspunkt kun har 1 gang til at løse problemet.... Men det nægter de at høre på... Fik den besked at jeg bare kunne klage ved forbrugerklagenævnet, men det tog jo nok 1 år før de havde en afgørelse, føj siger jeg bare. Sikke en kunde service

Dårlig oplevelse hos Computer City

Den 13.10.12 var jeg med min søn i Computer City i Glostrup, idet vi i deres hustandsomdelte reklame havde set en bærbar pc mrk. HP Pavilion g7-2128so til kr. 3.999,00. Efter en ellers god instruktion, valgte vi at købe den. Efter lang tid kom ekspedienten retur fra lageret og meddelte at der ikke var flere tilbage, men vi kunne reservere en. Vi spurgte hvor lang tid der ville gå, idet sønnike skulle bruge den til sine studier og hans gamle pc, var stået af. Vi fik oplyst at den formentlig var på lager mandag, hvorfor vi reserverede en og oplyste, sønnikes navn, adresse og tlf. nr.

Da vi et stykke tid efter intet havde hørt til Computer City, ringede min søn til dem og han fik blot den besked at de ikke fik flere!!!!

Jeg blev en smule knotten og ringede til dem og spurgte hvad de i grunden bildte sig ind, det mindste man kan gøre er at ringe og evt. - hvis de ønskede at beholde kunden, hvilket åbenbart ikke var tilfældet - tilbyde en anden pc.

Personen jeg talte med oplyste, at de ikke havde mulighed for at ringe (det kan undre når de har tlf. nr.) og så tilbød han en anden pc til samme pris men med væsentlig dårligere specifikationer.

Efterfølgende søgte jeg efter den famøse HP pc på nettet og kunne konstatere at nogle af Computer Citys afdelingen havde den på lager, heriblandt afdelingen i Glostrup????

Vi fandt PC'en i et andet og langt mere seriøst foretagende end Computer City, til samme pris, blot med et lille tillæg af kr. 39,00 i fragt. Efter ganske få dage kom en sms at den nu kunne afhentes, så det er nok der der handles næste gang og IKKE i Computer City.

Is Computer City your company?

computer-city.net Details

Visit Computer City