Compware reviews

Compware reviews

3.2

Kører pt. sag mod dem gennem forbrugerklagenævnet.

Compware nægter at lade mit køb gå tilbage efter 4 ganges reklamation og urimelig lang sagsbehandlingstid hver gang.
Ved de enkelte reklamationer har jeg i gennemsnit, på trods af rykkere, måtte vente i mere end en måned på en afgørelse om at produktet var defekt.
Dette skulle ellers være temmeligt nemt at afgøre, da det hver gang har drejet sig om en død harddisk.
Compware har endnu ikke, efter to måneder, besvaret forbrugerklagenævnets henvendelse.

Fejllevering og ingen indrømmelse

Levering af NAS med forkert strømforsyning. Men compware ville ikke bytte til nyt.

Harddisk bestilling

Havde bestilt en HD som der angiveligt var 2-3 dages levering på -
efter nogle dage får jeg en mail med de ikke længere sælger den slags hardware -

DÅRLIG STIL! så fjern det fra hjemmesiden...

Tør godt handle der igen...

Hjemmesiden ser meget uprofessionel ud, intet e-mærke og ingen mail efter afsendelse af varen. Men efter at have læst herinde på trustpilot prøvede jeg nu alligevel at bestille et 32 GB sd kort 100 kr billigere end den næste på edb-priser.dk. Et par arbejdsdage senere kom kortet og pengene trukket. Så intet at sætte på dét. Vil godt handle der igen...

dårlig stil

har bestil et micro SD kort 32gb til 42 kr de annulere orderen dårlig stil

5 Stjerner

Har købt ASUS My Cinema P7131 TV-Tuner til en af mine pc'er.

Deres shop virker en anelse "amatør agtig" men produkterne kommer som lovet og jeg har været godt tilfreds.

Compware vs BJ-Trading

Når jeg handler it-udstyr på nettet anvender jeg www.edbpriser.dk for at finde billigste webshop jeg har tiltro til. Jeg handler sjældent/aldrig hos webshops jeg slet ikke kender eller har hørt om.

Jeg står og skal have købt 4 stk harddiske til min NAS, enten 2 TB eller 3 TB så jeg checker pt ofte priserne da de er meget svingende for tiden. I et stykke tid har www.bj-trading.com haft laveste pris på en 2 TB HD og det passede mig fint da jeg har handlet hos dem flere gange. Så en dag dukkede et nyt navn op som de billigste, www.compware.dk. Jeg kender dem ikke men ville da lige checke dem. Med det samme kunne jeg se at jeg havde set deres webshop før og ganske rigtigt det var præcis samme shop wom BJ-Tradings bare med et andet stylesheet og logo samt meget mindre information om virksomheden. Yderligere opgav Compware BJ-Tradings adresse som deres egen, både i bunden af alle sider samt som fysisk adresse. Yderligere hostes begge websites på samme webserver, ikke i sig selv et bevis men alligevel pudsigt.

En mail til Compware og BJ-Trading for at kaste lys over dette:

Min mail:
>Hej
>Da jeg sad og checkede harddisk priser faldt jeg over noget meget pudsigt.
>Jeg fandt denne webshop og da jeg har handlet en del gange hos BJ-Trading kunne jeg med det samme se at dette site lignede meget og adressen i bunden af siden matchede den på BJ-Trading.
>Compware webshop pris kr 867
>http://www.compware.dk/comp/default.asp?side=info.asp&vn=23492720
>BJ Trading webshop pris kr 1045
>http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WD20EARX&pn=Western%20Digital&vare=606926&f=edbp
>Det rejser så nogen spørgsmål hos mig:
>1: Er Compware = BJ-Trading og hvorfor er der så forskellige priser? Når jeg leder efter billigste pris på en vare så går jeg uden om webshops jeg ikke kender og i ovenstående eksempel ville jeg så vælge BJ-Trading. Men hvis Compware = BJ-Trading så føler jeg mig godt og grundigt snydt hvis der i flere år har været forskel i pris på de 2 webshops.
>2: Hvis Compware = BJ-Trading hvad får man så IKKE hvis man handler hos Compware ?
>Da dette gør at jeg indtil videre vil holde mig fra begge webshops håber jeg I vil kaste lys over dette.
----------------------------------------------------

resulterede i følgende svar fra Compware:

----------------------------------------------------
>Vi har ikke noget med B.J.Trading og gøre.
>Med venlig hilsen>>Compware Aps
----------------------------------------------------

Spørgsmål tilbage til dem om hvorfor de så oplyser BJ-Tradings adresse på deres side er ikke blevet besvaret. BJ-Trading har heller ikke svaret min mail.

Efter min mening lugter dette langt væk og rejser følgende spørgsmål:

1: Hvis Compware ikke har noget med BJ-Trading at gøre hvorfor oplyser de så dennes adresse på deres hjemme side?
2: Hvis Compware har en relation til BJ-Trading hvorfor lyver de så om det?

Konklusion er at jeg fremover ikke vil benytte nogen af disse 2 webshops og min anbefaling til alle andre er også at holde sig væk.

God købsoplevelse

VAREN: Varen var et kabinet.

Levering skete dagen efter ordren var bekræftet.
Compware var de der solgte varen billigst.

En lille detalje gør jeg kun giver 4 stjerner: man får ikke en mail om at "nu er varen sendt", og den service kan jeg ellers godt lide.

Alt i alt helt tilfreds :-)

OK oplevelse

For lidt over 1 år siden købte jeg et trådløst netværkskort fra Compware, og alt var som det skulle være. Kortet virkede upåklageligt indtil for 2 måneder jeg siden, hvor det bare stoppede med at fungere. Jeg skrev til Compware, og jeg fik hurtigt sendt det ind. Jeg skrev løbende til dem hver uge, men de kunne aldrig oplyse hvor langt mit kort var i reparationen. De sagde, at de havde ingen mulighed for at kontakte ASUS om, hvor langt de var med reparationen, hvilket jeg tror er noget vrøvl. Selvfølgelig kan man jo det, ellers så ville ingen firmaer sende reparationsvarer til dem, hvis man ikke ville kunne få status på dem. Det lugter af dovenskab. Efter utallige mails frem og tilbage (det tog over 1 måned før de kunne sige noget nyt) tog de sig sammen og fandt ud af, at ASUS ikke kunne reparere kortet. Det endte med, at jeg fik pengene tilbage, hvilket var fint. Det postive er også, at de svare hurtigt over mail.

Dog synes jeg som sagt, at de tage lidt flere initiativer i stedet for at man skal til at sparke dem i røven før at der sker noget.

Top service !

Købt Sedna USB3 PCIE. Bare super god service og lynhurtig levering. Fint at man bruger PostDanmark brevpost til mindre forsendelser for at spare porto. Handler selvfølgelig gerne hos Compware en anden gang.

God handel og god indpakning

Har her på det sidste købte et par forskellige ting hos Compware. Og alle tingene har været godt indpakket og der har ikke været nogle problemer med handlen.

Dog har leverings tiden på et par af tingene været lidt langsom, men det har også været sommer så det kan jo være derfor.

Så indtilvidere har jeg ikke nogle klage punkter ud over det.

Compware.dk kunne have fået 5 stjerner hvis de havde opdateret deres side lidt. Den kan godt være temmelig irriterende at navigere, da der ingen billeder er af produkterne i selve deres over sigt. Det kunne være rart med en slags sorterings metode du selv kunne vælge.

Samtidigt med ville siden nok også få mere traffik hvis den så lidt mere moderne ud, jeg kunne godt forestille mig at folk går andre steder hen fordi den muligvis virker lidt suspekt.

Lang levering igen...

Jeg har handlet 2 gange hos Compware, og begge gange har leverings-tiden været på omkring en uge, selvom varen var på lager.

Man får ikke en faktura per email.

Compware er B. J. Tradings billig-selskab. De har samme addresse og websystem.

Jeg mener at Compware ligger under gennemsnittet. Derfor 2 stjerner.

Køb af WiFi range extender

Alt gik som det skulle. Hurtig leverance uden fejl eller mangler. God information undervejs i købsforløbet.

Køb af: LaCie Hard Disk

Ja her er dr ikke noget at komme efter hurtig bestilling og betaling, lige så hurtig levering - og endnu bedrer varen virker bare og lever op til forventningerne.

Dertil kommer så at prisen er den billigste på markedet, så kan kun sige mange tak for god handel.

God pris, hurtig levering

Prisen den næstlaveste, forhandler med laveste pris havde mange dårlige anmeldelser.

Bestilling afgivet på helligdag, leverance pakket og afsendt første arbejsdag og modtage anden arbejdsdag.

Lad dig ikke afskrække af websiden, betragt det som en genoplevelse af 90'erne :)

Ingen problemer

Jeg har modtaget varen ganske hurtigt, og til den billigste pris på markedet. Jeg må dog ligesom Martin Mørch sige at hjemmesiden på alle måder ligner noget man skal holde sig fra, men efter at have læst hans og andres vurderinger tog jeg også chancen, og der var ingen problemer.

Min uforbeholdne anbefaling til Compware må dog være at få lavet en ordentlig hjemmeside. Den behøver ikke være fantastisk, men bare noget der ser lidt mere troværdigt ud sikkert ud, ville sikkert gavne deres forretning.

Leverer ikke til tiden!

Jeg havde bestilt en gave til min bror 4 dage før hans fødselsdag. Der stod at varen var på lager og at der var 1-2 dages levering. På min brors fødselsdag var jeg nød til at meddele ham at hans gave ikke var dukket op. Samme dag modtog jeg en mail hvor der stod at min ordre var blevet ændret, og da jeg klikkede på linket i mailen stod der at min vare ville blive afsendt næste dag (hvilket var en fredag). Varen kom derfor mandag, hvilket var 7 dage efter jeg havde bestilt den.
For det andet er deres hjemmeside ikke i orden. Det er helt fin med en hjemmeside uden fancy animationer og lign, men den er fuld af fejl, og der mangler uddybende beskrivelser til nogen af varerne.

Ringe hjemmeside, men fin handel

De var de billigste med den harddisk jeg ville have på EDBpriser.dk så jeg slap for at skulle finde rundt på deres meget rodede hjemmeside.

Der var dog ingen problemer med at bestille og leveringen kom også hurtigt, så ingen problemer der.

Det tog sin tid

De er svære at komme i kontakt med.
Det tog sin tid før varen dukkede op.
Men vil godt give dem en chance en anden gang for at se om de kan overholde deres leveringstid.

Ingen bemærkninger

Det hele gik som det skulle hurtig levering, og fin indpakning, købte 30 meter netkabel hos dem, var pakket i en tætsiddende æske.
så det var ganske tilfredstillende.

Is Compware your company?

Visit Compware