Cykelbanditten reviews

Cykelbanditten reviews

7.2

Fed oplevelse

Helt igennem en logisk og praktisk opbygget hjemmeside, fandt hvad jeg ledte efter med det samme og fik efterfølgende en super betjening af staff.
Kan ikke give mindre end 5 stjerner:-)

Venlig hilsen og god påske
Peter

Super Service

Jeg købte en cykel på nettet. den blev leveret til tiden og jeg fik god og professionel vejledning hele vejen igennem via kundeservice. vil bestemt ind og besøge en af butikkerne ved lejlighed og handle der. cykelbanditten får mine anbefalinger.

6 uger - ingen cykel

Jeg fandt den perfekte cykel hos Cykelbanditten: en Fuji Feather 2014. Jeg klikkede den hjem 23. februar - leveringstid opgivet til 4-12dage.

I dag 6 uger senere har jeg endnu ikke modtaget cyklen, og Cykelbanditten meddeler mig at de ikke ved hvornår den kommer(!) Jeg har derfor desværre måtte annullere orden i dag, da jeg ikke kan undvære en cykel på ubestemt tid - åh selvom jeg glædede mig til den cykel.

Den ekstra stjerne er fordi Cykelbanditten har været mægtig venlig på mail og svarede hurtigt på mine mange efterspørgsler. Der var bare desværre ikke noget de kunne gøre overhovedet i forbindelse med at få cyklen hjem fra leverandøren. Er sikker på det ellers er en fin shop. Havde da fået den anbefalet. Mvh Nanna

Hej Nanna

Først og fremmest tak for din anmeldelse, også selvom det desværre ikke er den bedste vi har fået. Alle anmeldelser er med til at gøre vores serviceniveau bedre i fremtiden.

Som du ved har vi desværre oplevet enormt store problemer med at skaffe cykler af mærket Fuji hjem fra leverandøren. Det gælder desværre ikke kun din, men også flere andre kunders ordrer. Leverandøren havde skrevet på deres hjemmeside, at din cykel ville komme på lager i uge 9 (24/2 - 28/2). Derfor havde vi egentlig en klar forventning om at vi kunne levere din cykel indenfor vores normale leveringstid på Fuji cykler, som er 4-12 dage. Sådan skulle det desværre ikke gå.

Her 6 uger efter har vi stadig ikke modtaget din bestilte cykel, og vi er desværre heller ikke kommet nærmere en leveringsdato.

Du har igennem hele forløbet været behagelig at kommunikere med, og du har vist forståelse for vores situation. Derfor har vi naturligvis også fuld forståelse for dit valg om at annullere din ordre grundet den manglende levering.

Vi håber at du finder et godt alternativ, så du kan komme op på jernhesten. Og vi håber, at du i fremtiden vil give os chancen for at vise at dette langt fra er normalen når der handles hos Cykelbanditten.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for noget i fremtiden.

Rigtig god dag, og masser af medvind! :-)

Kasper,
Cykelbanditten.dk

Frustrerende oplevelse

Lørdag den 29. Marts var jeg i Cykelbanditten med min mor, som gerne ville forære mig en cykel. Vi fik en rigtig god betjening af en meget sød sælger, men det er også det eneste positive ved oplevelsen.
Vi køber en cykel og får af vide, at den vil være færdig tirsdag, eller senest onsdag eftermiddag og at jeg vil modtage en SMS når den er klar.
Onsdag eftermiddag har jeg intet hørt og jeg ringer derfor ned i butikken og får af vide, at der har været sygdom, så den er ikke færdig. De lover at den vil være færdig torsdag eftermiddag (dagen efter). Om torsdagen cykler jeg tilfældigvis forbi butikken kl. 14 og går ind for at sikre mig, at jeg kan afhente cyklen sidst på eftermiddgen og der får jeg af vide at den er klar om en time. Jeg tager hjem og kommer igen på gå-ben kl. 16 ca. Her får jeg så af vide at mekanikeren har glemt at tage den med fra værkstedet. De lover så igen at den vil være klar dagen efter om fredagen. Fredag kommer jeg igen ned i butikken og jeg har travlt og er gået derned, fordi jeg jo tror at jeg kan cykle derfra på min nye cykel. Da jeg kommer derned kl. 16 og spørger efter cyklen siger en af sælgerne at den er klar om et kvarter og at han vil sende mig en SMS. Jeg går derfor en tur i området og kommer tilbage efter 20 min., Da jeg ikke har hørt noget. Jeg får så af vide at de var begyndt at arbejde på en grå cykel i stedet for en blå, som jeg havde bestilt og at den desværre ikke er klar alligevel.
Her er min tålmodighed ved at være opbrugt og det fortæller jeg også den pågældende sælger, som til min store forargelse begynder at give hans kollegaer skylden og sige at de vil blive fyret på grund af det her. Det synes jeg var utroligt upasssende og dårlig stil overfor kunder og ikke mindst kollegaerne. Kunne have været rart hvis bare han havde erkendt sit ansvar.
Jeg får af vide at jeg kan få pengene retur, hvortil jeg svarer at jeg ikke vil have penge men jeg vil have en cykel og det her er vel en cykelhandler.
Jeg bliver lovet at cyklen vil være klar næste dag om lørdagen.
Jeg kommer ned i butikken lørdag og cyklen er heldigvis klar. Jeg beder om at få styret sat op, da det ikke passer til mig i højden. De prøver en gang at sætte det op, men giver op og siger at de har for travlt. Jeg går derefter straks over til en anden cykelhandler, som fikser det på to min. Gratis.
Jeg skriver min mailadresse ned og de siger at de vil maile garantibeviset på cyklen til mig. Det har jeg ikke fået og tror at jeg må ringe ned i morgen og rykke for det i morgen.
Meget irriterende oplevelse og jeg vil nok desværre aldrig handle hos Cykelbanidtten længere.

Venlig hilsen
Josefine

Perfekt.

Rigtig god og overskuelig hjemmeside - alt er nemt at finde ud af.
Alt står beskrevet og der er links til alt.
Dog, kunne jeg ikke lige finde størrelsesguiden - men så ringer du bare til en af deres butikker og får hurtigt og nemt svar.
5/5 stjerner.

Hej Philip

Tusind tak for din pæne anmeldelse - den er vi rigtig glade for!

Jeg håber du bliver glad for din nye cykel, og hvis der skulle være noget i fremtiden er du mere end velkommen til at kontakte os! :-)

Kasper,
Cykelbanditten.dk

Godt tilfreds med cyklen, men ikke med kæden

Siden jeg købte cyklen i juni sidste år har kæden drillet. Der gik knap en uge, så begyndte problemerne med kæden. Til trods for gentagne opstramninger af undertegnede og af jeres medarbejdere på Vesterbro så hopper den stadig af efter behag. Jeg har dog intet at udsætte på hverken på produktet eller kundeservice, men den provokerende kæde provokerer mig voldsomt!
Hvad gør jeg Skal der ny kæde på? Hvad koster en ny én af slagsen? Dækker garantien?

Reply from cykelbanditten.dk

Hej Thomas. Tusind tak for din pæne anmeldelse!

Vores butik på Vesterbro tager fat i dig inden længe, så i kan finde en løsning på dine kædeproblemer. Om det er en ny kæde der skal til er svært at sige for os her i kundeservice, så det lader vi de professionelle om :-)

Igen, tak for din anmeldelse, og så håber vi du nyder det gode forårsvejr.

Cykelbanditterne

Kundeservice var i top

Jeg havde tidligere købt en cykler i en af deres fysiske butikker, og havde efterfølgende fortrudt ikke at have købt skærme. Efter blot få email med webshoppen havde jeg fået bestilt alt det jeg havde behov for, til lige præcis den cykel jeg havde! De hjælp mig både med at finde de rigtige skærme samt at finde en der passede til kæden, som jeg ellers ikke havde troet jeg kunne få. En ekstra lille email omkring hvordan jeg skulle sætte denne på ramt endda også min indbakke - så jeg kunne ikke være andet end tilfreds med hele processen. 5 stjerne herfra! Hvis du er i tvivl omkring køb af cykel mv. så er de meget glade for at hjælp pr email!
Merete Chisholm found this review useful

Hej Nicolaj,

Et kæmpe tak og en syngende high five for dine pæne ord. Det er kommentarer/anmeldelser som dine der gør at vi kan bevare, forbedre og udvikle vores produkter og service for at sikre at vi lever op til vores kunders forventninger.
Vi sætter stor pris på at du har brugt tid på at skrive om din oplevelse hos os og glæder os til at yde en endnu bedre service næste gang...TAK og med ønske om medvind derude - Cykelbanditterne.

Dårlig kundebetjening

De er kun behjælpsomme så længe man skal købe noget, så snart der er problemer med produkterne er der ingen hjælp at få.
De solgte cyklen som lavt gearet. Da jeg begyndte at få ondt i mine knæ snakkede jeg med andre, somsagde de at den var indenfor det man kaldte højtgearet. Da jeg gik ned og snakkede med dem igen, sagde de at det var en smags sag. Men jeg havde jo bedt om en lavt gearet sykel pga. mine knæ..
Ligeledes har jeg købt en lås dernede og da jeg ikke ville bytte den, gemte jeg ikke kvitteringen, et par måndeder efter da den ikke dur, er der intet de vil gøre for at hjælpe.

Hej Rula,

Mange tak for din feedback.
Dog er vi selvfølgelig ærgerlige over at høre om din dårlige oplevelse.
Har du mulighed for at oplyse os om i hvilken af vores butikker du har haft den dårlige oplevelse.
Så vil vi gøre vores for at undersøge sagen og forhåbentlig afhjælpe.

Lad os endelig høre fra dig asap - enten herinde eller på kundeservce@cykelbanditten.dk

Tak

Cykelbanditterne

dejlig nem oversigt, salg og valg af leverings/betalings former.

Købte en cykellås, og udvalget var dejligt stort og havde det mærke jeg ville have, samt den bedste pris. Hurtig service og lit ekstra sikkerhed for at betale med kort.
Kun gode anbefalinger herfra.

Hej Bjørn,

Det bedste cykelværksted i DK!

Nu har jeg efterhånden prøvet MANGE forskellige cykelværksteder med hver deres tilbud, services, priser og ideer om kundepleje. Cykelbanditten (Specielt den på Nørrebrogade) leverer en TOP service. De vejleder dig godt om alt fra småting som lygter til større køb af hele cykle og levere en grundig og hurtig behandling når din cykel er til service.

Jeg anser mig selv for at være en meget kræsen forbruger, men jeg skifter aldrig til en anden forhandler af cykler og udstyr da cykelbanditten.dk på ALLE måder har opfyldt mine behov og samtidig stået til rådighed ved de mindste problemer som er opstået.

Jeg kan varmt anbefale denne hjemmeside og dette cykelværksted.

Hej Henrik,

Meget uheldig oplevelse, men ok løsning!

For lidt over 2 måneder siden, 29-09-13, købte jeg en Viva Strada hos cykelbanditten til 5250 af en yderst "kompetent" sælger. Han vidste i hvert fald lige hvad der skulle siges for at få aftalen i hus. Jeg kommer ned med et åbent sind i troen om at de er professionelle og kan hjælpe mig med at finde helt den rigtige cykel. Jeg fortæller at det vigtigste for mig er at den er vedligeholdelses venlig, robust og at der kan sættes et lad foran, hvor min taske kan være. Han viser mig to modeller hvor der allerede er sat lad på, deres egen model til ca. 2500 og så Strada'en til 5250, nedsat som kampagne pris fra 10,000.

Jeg spørger så hvad jeg får mere for de 2500 ekstra som Stradaen koster, eller ja, faktisk 4 gange så meget hvis ikke den havde været nedsat. Sælgeren svare at den er betydeligt mere holdbar og vedligeholdelses venlig, der er som han siger punkterfrie dæk, og trumle bremse så man ikke skal tænke på at lappe og skifte bremse klodser. Desuden siger han at ladet er understøttet og derfor er meget mere holdbart, han går så vidt som til at sige at hvor den anden nok kun kan holde til en enkel kasse øl kan denne her sagtens holde til to. Det er åbenbart noget der sælger til unge i dag, men sandt skal være at den aldrig har set noget tungere end min skoletaske..

Jeg cykler meget hver dag, og trængte virkelig til en ordentligt cykel, så tænkte at nu skulle det være! 5250kr er virkelig mange penge når man er på su, og det er da også kun fordi jeg kunne betale den over 2 år at det overhovedet kunne lade sig gøre. Dum som jeg var tænkte jeg at pengene kunne spares hjem i ikke at skulle bruge offentligt transport, jeg elsker at cykle, og kan cykle til og fra det meste fra hvor jeg bor. At jeg overhovedet skulle have en cykel i første omgang skyldtes også kun at den gamle blev stjålet, så der var ingen vej uden om.

Jeg siger top og køber cyklen, hvilket skal vise sig at være noget af det dummeste jeg har gjort.. Allerede dagen efter punkterer jeg.. Surt tænker jeg, men man kan jo være uheldig og tager den ind til den nærmeste cykelsmed hvor jeg får den lappet for 70kr.. 2 dage senere er den gal igen, og jeg bliver allerede her lidt æv og slæber cyklen (5km) til cykel banditten hvor jeg købte den for at sige at jeg ikke synes det kan være rigtigt.. De siger at det var uheldigt, men at det jo kan ske og giver mig faktisk en gratis lapning.. Juhu.. Dårligt er jeg kommet ud af butikken før håndbremsen falder af, og jeg må tilbage og få den spændt fast.. et par dage senere på vej hjem fra skole går styret pludselig løst så jeg skvater, meget meget ubehageligt og jeg trækker den igen hele vejen til cykelbanditten (heldigvis var jeg kun et par km derfra denne gang) hvor de spænder styret fast igen. et par dage senere punkterer bagdækket igen igen, jeg slæber den til cykelbanditten igen og da jeg kommer tilbage dagen efter for at hente den vil de gudhjælpe mig have 150kr for at have skiftet slange og dæk, og siger at det er hvad slangen alene koster og at det kun er for at være søde at de gør de til halv pris, men jeg har aldrig bedt om at få skiftet mit "punkterfrie" dæk med et billigt skod dæk... æv.. men jeg skal bruge cyklen, som jeg jo er dybt afhængig af, så må betale, selv om det virkelig er mange penge for mig og tænker at nu må det virke..
Cykeldækket passer ikke engang til, det har en anden farve og ser lidt fesent ud i forhold til det gamle.. Men det vigtigste for mig er jo det virker..

Et par dage senere er den gal med styret igen.. igen må jeg slæbe den hele vejen ned til cykelbanditten og få det strammet, her får jeg også lige lært hvordan det skal gøres så jeg selv kan gøre det fremover, og jeg køber værktøjet til det på vejen hjem der fra.. Siden har jeg strammet styret i hvert fald 5 gange fordi det er gået løst..

Men ikke engang her er det slut, næh ikke ret lang tid efter punkterer den igen igen igen igen og jeg tager den til en anden cykelsmed der siger at der ikke er noget fælgbånd på, så egerne prikker hul i slangen..

Jeg går til cykelbanditten og siger at de må få nogen til at fikse det, og det gør de så, og sætter et originalt dæk på igen, og bliver ved med at fortælle hvor søde og rare de er for at gøre det kvit og frit… Endelig er alt i orden tror jeg, og jeg køre der fra på en cykel hvor jeg tror det eneste der er galt er at jeg bare lige skal stramme styret et par gange om ugen.. Men nej.. Her i søndags der væltede cyklen og ladet knækkede af… WHAT???? Det knækkede af som om det var lavet af pap.. Så mandag tog jeg tidligt fri fra gruppe arbejdet for at tage forbi cykelbanditten inden de lukkede 1830 som der stod på deres dør, og gud hjælpe mig om de så ikke har lukket kl. 1805 da jeg ankommer, heldigvis kan jeg se nogen inde bagved og bliver ved med at banke på døren til de åbner.. De siger så at de lukket tidligt her i julen, men her er jeg så sur og træt af det hele at jeg er ved at eksploderer, og det tror jeg han kan se, for han tager imod cyklen og siger at den nok skal blive sendt til reklamation.

I dag (torsdag) ringer de så og siger at de kan lave det for 500?!?!?!?! Af hvad?? Har de haft den stående siden mandag (hvor jeg har måtte tage offentligt og betale for det) bare for at finde ud af hvad det vil koste og lave den? Cyklen har jo tydeligvis været defekt fra starten af, hvorfor skal jeg så betale for at få den lavet? De siger så at de jo ikke kan vide hvad jeg har brugt den til….. JEG HAR NOK BRUGT DEN TIL AT CYKLE PÅ?? Det skal den da kunne holde til…

Nu står sagen så med at de har cyklen stående og vil høre Viva om de vil betale reklamation, Cykelbanditten vil i hvert fald ikke… Aldrig har jeg følt mig så snydt og bedraget! Bandit, ja den er god! CykelSVINDLEREN!

I alt er jeg punkteret 6 gange og har strammet styret ca. 7 på de to måneder jeg har haft den.. Og nu er ladet så som sagt også knækket af..
Så mit råd er bare, HOLD JER VÆK! Ville ønske jeg selv havde fået det råd…

#10/12-13 Måske har jeg bare været uheldig, for jeg skal da love for at der kom andre boller på supen efter at jeg skrev herinde, nu har jeg fået set min cykel helt igennem og fået nyt lad på samt fået sat styret bedre fast! Det giver alligevel en ekstra stjerne, og hvis cyklen holder den her gang, eller jeg bliver taget lige så seriøs næste gang, så kommer den højere op endnu :-)

#27/12-13 Tilbage til en stjerne.... Fik jo cyklen fikset, ikke så den var som ny, men betydeligt bedre end jeg afleverede den, så jeg var glad for en stund.. Fik så et tilbud om at jeg kunne aflevere den hos dem hen over julen så de kunne få den kigget helt igennem, gratis, fordi der havde været så meget bøvl med den, så det takkede jeg ja til, nu har jeg så lige fået en sms om at jeg skal hente den inden to dage, ellers kommer der gebyr på 25kr pr dag. Men som jeg også informerede om da jeg afleverede den er jeg på ferie hos familien i frankrig, og har først mulighed for at hente den i januar, fik også af vide da jeg indleverede den, at det var slet ikke noget problem, for de havde meget at se til her hen over julen så det ville nok tage noget tid før den var klar alligevel... Bondefangeri siger jeg bare... 25kr om dagen kan da hurtigt løbe op?

#30/12-13 Jeg kom tidligt hjem fra det franske, så kan jeg også holde nytår herhjemme og få hentet cyklen i tide, selv om i nu siger at det behøver jeg ikke så er cyklen altså hentet nu, og selv om jeg så rigtigt ikke skulle betale noget gebyr for "for sen" afhentning så ville de til gengæld have 300kr for et tjeck up, jeg jo var blevet lovet gratis.. Helvighvis var ekspedienten sød og forstående og sagde at jeg selvfølgelig ikke skulle betale noget hvis det var aftalen. Så i får igen en stjerne tilbage da jeg ikke tror der har været ond tro. Selv om det kun er 2 af de 4 ting jeg bad dem se på, der er blevet ordnet, så kan man godt mærke cyklen er blevet kigget igennem, så det sætter jeg pris på :-) Men havde jeg skulle betale 300 for det var jeg godt nok blevet sur over at de ikke engang havde sat ladet lige som jeg bad om.. Men jeg må vel selv finde værktøjet frem :-) Jeg er forhåbentligt færdig med cykelbanditten for denne gang. Håber min historie kan hjælpe nogen.. Det var ikke et sted jeg selv ville foreslå nogen, men når nu man kan skrive herinde og så blive taget seriøst, så vil jeg heller ikke som sådan fraråde nogen det. Man kan jo være uheldig.

Hej Snorre,

Mange tak for din udførlige anmeldelse og evaluering af din oplevelse hos Cykelbanditten.
Den eneste måde vi kan blive bedre på er ved at få feedback der er til at analysere på og det er din oplevelse i den grad.

Vi skal forsøge at gøre vores svar så kort og præcist om muligt. Og dermed sagt at vi ikke vil gå for meget i detaljer omkring cyklen:

Først og fremmest har vi en udfordring i forhold til vores leverandør og den cykel du har fået.
Det lader til at den bare ikke har været god nok fra starten.
Der skal lidt god pleje til fra vores side så du kommer ud og køre på en cykel som er det værd som du har betalt.
Hvad end dialogen så byder på i forhold til leverandøren - det skal du selvfølgelig ikke tænke på da det er vores hovedpine.
Du har købt en cykel af os og den cykel skal vi kunne stå inde for og sørge for at du bliver glad for.

Dernæst har du været uheldig at ramle lige ind i en ændring af vores åbningstider fra sommer til vintertid.
Vi lukker en halv time tidligere over vinteren. Men det skal du selvfølgelig informeres om i en pæn tone.
Så vi beklager hvis vores personale har været for hurtige i deres svar til dig omkring dette.

Den sælger du har været i dialog med i butikken under dit køb er sat ind i sagen og vil kontakte dig, hvis du ikke allerede har hørt fra ham.

Vi ser frem til at afhjælpe din situation og sørge for at du bliver glad for din cykel fremover og forhåbentlig handle ved Cykelbanditten fremover.

-------

#30/12-13.

Hej igen Snorre,

Tak for endnu en opdatering i din lange "rejse" hos Cykelbanditten.

Forklaringen er at systemet automatisk sender en pre-skrevet sms ud idet en cykel bliver markeret som færdig af en af vores mekanikere.
Og da vi desværre oplever at over halvdelen af de cykler der indleveres ikke bliver hentet før op til 2-3 uger efter de er færdiggjorte har vi, grundet pladsmangel, været nødsaget til at advare om et potentielt pålagt gebyr for at få kunderne til at komme ned og hente deres cykel.
Vi kan oplyse dig at dette intet har med bondefangeri at gøre og på ingen måder er en indtægtskilde for os.
Faktisk er vores personale informeret om aldrig at håndhæve reglen da vi selvfølgelig ikke skal tjene penge på dette.
Så der er ikke en eneste kunde der nogensinde har skulle betale dette beløb selvom cyklen er blevet hentet "for sent".
Derfor kan du trygt hente din cykel, som aftalt, i januar når du er hjemvendt fra det franske.

Godt nytår når du når dertil.

Cykelbanditten

Langsom levering men hurtig service.

Efter nogle tekniske problemer med deres fjernlager blev leveringen af min cykel forsinket. Jeg skrev en mail til dem og kort tid efter fandt vi en anden løsning.
God og hurtig service.

Hej Phuoc,

Super service og god atmosfære.

Her handlet i butikken i Århus et par gange og har kun positivt at sige om stedet. Der er en fed afslappet stemning, en masse inspiration og god vejledning.
Har nu for første gang købt ind i web-shoppen og synes det er super fedt at jeg kan vælge at afhente i butikken og slippe for at betale ekstra for forsendelsen.
Jeg vil klart anbefale Cykelbanditten til andre.

Hej Thomas,

Godt udvalg Hurtig levering

jeg var rigtig glad for både deres udvalg og service da jeg ringede

Hej Mr Dollargrin,

Banditterne på torvet rykker!!

Cykelbanditten på Torvet rykker!

Har været inde i cykelbanditten på Vesterbro Torv mange gange nu og servicen er intet mindre end sublime!! Har ofte været derinde for at få fikset mine ældre cykler og da jeg stod og skulle have en ny var jeg ikke i tvivl om hvor jeg skulle gå hen.

Tore, Sebastian og Andreas er tre super sjove og energiske fyre og i øvrigt super kyndige vejledere og selvom det kan virke overstimulerende at have 3 sælgere inde over et køb af en cykel så virkede det super godt og jeg gik med sådan en følelse af at have skabt 3 nye gode bekendtskaber og jeg vil aldrig tage andre steder hen!

Top service, søde fyre og super engageret i deres arbejde - en oplevelse uden lige! Et sted jeg vil anbefale andre at tage hen!

Nicole

Hej Nicole,

Super god service - prof. sælger

Den anden dag købte jeg en cykel i den fysiske butik på Amagerbrogade og det må jeg sige var en meget positiv oplevelse !

Jeg talte med en super kompetent og venlig sælger som hurtigt fik sporet sig ind på mit behov - uden nogen form for salgs pres osv.

I løbet af ret kort tid fik jeg valgt den rigtige cykel og nu venter jeg bare på at kunne hente den en af de kommende dage.

Thumbs up herfra til Cykelbanditten og Jørgen fra butikken på Amagerbrogade!

Hej Pauli,

Selvom jeg har haft store problemer med den cykel jeg købte hos cykelbanditten, vil jeg sige at jeg har fået god service. Kommunikationen har været god og præcis. Der er hurtige svar på spørgsmål og mails.

Min første anke mod cykelbanditten var at min cykel var forsinket pga. Leverandørsvigt - selvsagt ikke cykelbandittens skyld, men stadigvæk ekstremt irriterende! Dog virker det som om de arbejdede hårdt for at komme mig i møde.
Mit næste problem var med selve cyklen, her var servicen god, min cykel blev hentet, repareret og bragt tilbage på en uge. Da min cykel så igen gik i stykker gik der noget længere tid inden vi blev enige om at den skulle hentes. Da den endelig blev hentet gik kommunikationen i hårknude, men cykelbanditten kom mig til sidst i møde således at Løsningen blev at cyklen blev taget retur, og jeg købte en anden cykel i bedre kvalitet. Mit oprindelige ønske var at cyklen bare blev repareret, men - set i bakspejlet - skulle jeg aldrig have købt pågældende cykel. Jeg skulle have tænkt på kvalitet frem for økonomi.
Jeg er blevet klogere og en erfaring rigere - jeg burde måske ikke give 4 stjerner, men jeg er virkelig glad for cykelbandittens vilje til at samarbjde om den bedst mulige løsning for alle parter - også selvom jeg var ekstremt frustreret en overgang.

Jeg vil anbefale cykelbanditten pga. deres kundeservice, men husk at gøre dig klart hvad du skal bruge din cykel til og få deres vurdering med ift. dit valg af cykel. De ved hvad de taler om!

Annuleret ordre, får jeg mine penge tilbage?

Jeg bestilte et dæk som var reklameret på websitet, men det havde Cykelbanditten ikke alligevel. Fair nok.. Så blev ordren annuleret og jeg gik ned i den fysiske forretning og købte et andet dæk. Upåklagelig service helt sikkert, og kommer helt sikkert tilbage næste gang jeg skal bruge lir til cyklen.

Det er ca 3 uger siden, men beløbet jeg betalte er ikke til rådighed fordi pengene står som reserveret på kontoen. Kontaktede først cykelbanditten som sagde jeg skulle ringe til min bank. Kontaktede derefter min bank og fik meddelt at Cykelbanditten skal skrive til banken... WTF? Kan i øvrigt ikke komme igennem på Tlf til cykelbanditten - kun mail.

Nu er det ikke alverden det drejer sig om og jeg er sikker på pengene ikke er forsvundet, men synes alligevel det er røv irriterende at jeg skal mangle dem i lommen når nu jeg hverken har fået min oprindelige vare, eller lavet fejl på anden vis. Er jeg bare havnet i en normal uheldig situation, eller kan I gøre det lidt bedre? I har mistet en online kunde ihvertfald :/

Mark

REDIGERET EFTER SVAR FRA CYKELBANDITTEN D. 30/05/13:

Jeg ved ikke om fejlen ligger hos jer eller banken - hvis jeg spurgte i Nordea ville de sikkert undsige sig alt skyld. Anyway har der været en fejl som er sket uden min indblanding og det er ikke i orden. Jeg vil ikke være Rasmus modsat her og har redigeret min bedømmelse af jer og givet en ekstra stjerne for acceptabel håndtering af ordre, men med irritation.

Den synes jeg er fair nok. Som sagt vil jeg meget gerne handle hos jer fortsat, bare ikke over nettet.

Peace,
Mark

Hej Mark,

Øv for en ærgelig anmeldelse!
At vi ikke kunne levere den varer du havde bestilt tager vi fuldt ud på vores skuldre og beklager ulejligheden med besøg i butik.

Men at vi får en dårlig anmeldelse grundet din banks reaktionstid det er vi da møg ærgelige over da problemet er fuldstændig ude af vores hænder.

Det er desværre langt fra første gang vi oplever denne udfordring og heller ikke første gang at banken sender kunderne tilbage til os.

I og med at vi ikke hæver kundens penge før pakken er sendt afsted vil det aldrig være til vores fordel IKKE at annullere de reserverede beløb.
Derfor annulleres alle ordre og reservationer af kunders penge samme dag som kunden annullerer.

At banken så er lang tid om at registrere dette efterfølgende i deres system er, som sagt, ude af vores kontrol.

Vi håber du forstår vores frustration da vi inderligt ville ønske at dette ikke var et problem.

Ha en god sommer...

Cykelbanditten

Super service og billige cykler !

Min kæreste og jeg købte hver en cykel ved Cykelbanditten.dk, og er super tilfredse med servicen og prisen. Efter vi havde bestilt på hjemmesiden, fik vi en mail fra kundeservice, at de desværre ikke havde én af cyklerne på lager og ønskede derfor at tilbyde os en anden. Det var vi ikke interesserede i, og valgte derfor at vente med at få afsendt vores ordre indtil begge cykler var på lager. Cykelbanditten tilbød at sende den første cykel afsted med det samme og eftersende den anden. SUPER SERVICE. Der blev svaret på mail kl. 20.00 hvilket vidner om stort engagement overfor deres kunder.

Alt i alt, MEGET tilfreds !

Hej Per,

Dårlig oplevelse

Cykel købt i juni 2011, kunne kun bruges i ca 1 mdr, pga. gearene hurtigt blev defekte og styret begyndte at ruste.
Sagen er overgået til konkurrence og forbrugsstyrrelsen, da vi ikke kunne finde frem til løsning. Sagen er stadig igang.
Jeg har i midlertid købt en ny cykel, da jeg er afhængig af denne og har nu en ubrugelig cykel stående.
Alt i alt rigtig dårlig oplevelse og den stjerne jeg har givet er de ikke værd.

Hej Ida,

"Tak" for din anmeldelse.
Det er en møg ærgelig situation du er havnet i.
Vi kan fortælle dig at din sag er en ud af to sager vi totalt har haft med forbrugerstyrelsen i de 4,5 år vi har eksisteret.
Vi tager udelukkende sager op med forbrugerstyrelsen når vi, på ingen måder, mener at sagen kan afgøres direkte med kunden - Og det er så desværre tilfældet med den sag du er havnet i.
Fra vores side ser forløbet således ud:
Dit styr rustede hurtigt og hvorpå vi tilbød at udskifte det med et nyt.
Dit gear har aldrig været defekt, der manglede desværre bare en indikatorpind som vi også tilbød at sende dig.
Det er selvfølgelig uheldigt at dit styr overhovedet rustede hurtigt og at der manglede en del til dit gear, men vi mener ikke at handlen bør gå tilbage af den årsag da det i sidste ende vil være mere omstændigt for begge parter i forbindelse med fragt frem og tilbage etc.
Derfor forsøgte vi at løse situationen hurtigt ved at fremsende nye dele, men det ønskede du ikke.
Men vi afventer nu kommunikation med Forbrugerstyrelsen og afslutter sagen igennem dem istedet.
Vi håber du har fået dig en cykel du er glad for og ønsker dig en god sommer trods vores uenigheder...

cykelbanditten.dk Details

Visit Cykelbanditten