Cykelland reviews

Cykelland reviews

6.2

super service

Mekanikerne er hjælpsomme laver reparationerne til tiden.
Sælgerne i butikken er altid smilende og også hjælpsomme,de har travlt men det tager den tid det tager når de har en kunde som skal have hjælp med en cykel :-)
Rigtigt god service.
Vi købte en cykel mere i lørdags, super service til jer Mvh h.p.e

Cykelland, kan gøre det bedre.

Cykelland har kontaktet os for at gøre os mere tilfredse med købet af El-cyklen. Cykelland har sagt de ikke svarer på anmeldelser på trustpilot. Det vil vi så nu opfordre dem til. Fordi den tid det tager dem at ringe til os var bedre brugt på at vise alle de faktisk gerne vil hjælpe deres kunder.

Cykelland er desuden kede af vi ikke havde kontaktet dem inden at vi bare lavede en dårlig anmeldelse på trustpilot. Vi har ændret vores anmelselse til 2 stjerne, da beskrivelsen er: "Lavt - en dårlig oplevelse, men uden tegn på ond tro." - Fordi de netop har forsøgt at gøre en indstats.

Vi har nu også modtaget en betjeningsmanual på cyklen.
Hvis du læser det nedenstående skal du vide vi tror, vi har fået alt tilbehør med til cyklen, der var ikke tegn på transportskader.

Vi har planer om at beholde cyklen og forventer at den vil fungere godt. Problemet er reelt set vi bor i Vejle og de i Hvidovre, så vi kommer ikke lige forbi, derfor ville vi have været glade kunder, hvis cyklen var kommet godt justeret og at leveringsdatoen var på plads.
Køber du en cykel hos cykelland over nettet og du vil have pengene retur så få den sendt retur hurtigst muligt.

Cykelland har kompenseret os fordi vi selv valgte at hente cyklen, og forsikrede os om at havde vi kontaktet dem, da cyklen var leveret forgæves ud til os, ville de have betalt for anden udbringning, da de ikke havde givet os besked.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Første anmeldelse:
Vi har købt en El-cykel, og selvom den er ny, var der to ting der ikke var ok.
Det værste er selve føleren som måler hvor hårdt der trædes i pedalerne, sad så tæt på den skive som aktiverer føleren, at den ville inden længe gøre cyklen ubrugelig, den ville blive ødelagt af slid ved alm brug.
Kæden raslede imod kædeskærmen, som viste sig svær at justere på grunden af måden det var lavet på.

Det kommer sig af vi fik cyklen leveret med fragtmand, det ville vel være ok, hvis cyklen var pakket ordenligt ind. Der var bare lige lidt pap rundt omkring cyklen, ikke noget der reelt ville beskytte cyklen under transport, og tilbehøret lå bare løst i en åben cykelkurv.

Vi forud bestilte cyklen i forventning om at den kom primo juni (det stod på hjemmesiden), og hvis det svarer til d. 21 juni... de burde nok have skrevet medio/ultimo, men de havde trukket pengene 3 uger før, uden selv at have cyklen i deres varetægt. (Vi har været i email kontakt med dem, hvor de skrev de hang i tolden).

Cykelland skriver desuden i deres email som bekræfter købet på nettet at de vil sende en email når de afsender varen, så man ved hvornår den ankommer. Fragtmanden kom forgæves. Nu havde vi så valget mellem at få bragt den ud igen imod betaling eller hente den selv ved fragtcentralen.

Super god service og en cykel jeg er rigtig glad for.

Jeg har for 2 uger siden købt en lækker EL-cykel i cykelland.
Den køre som en drøm. Har kun oplevet god service, positive og hjælpsom ansatte.
Det er bestemt ikke sidste gang jeg handler der :)
Tak for en god handel.

En helt anden pris da cyklen var færdig på værkstedet

Min cykel skulle have lavet flere reparationer og jeg henvendte mig til cykelværkstedet hos Cykelland i Hvidovre. Vi aftalte hvad der skulle laves og jeg fik priser for de forskellige ting.

Da cyklen var færdig lød regningen på 2300 og ikke de 1350 jeg havde forventet.

Jeg har lært at jeg fremover skal have en helt nøjagtig samlet pris for hvad det der skal laves, men jeg synes det er bondefangeri ikke at oplyse om alle omkostningerne. De har udskiftet et støtteben til 300 kr som jeg ikke har sagt skulle skiftes. Jeg bad om ny dæk og slange og fik oplyst en pris på 400 kr pr dæk. De glemte så at sige at slangen kostede 150 pr styk. Og så oplyste de ikke om arbejdsløn på 450 kr pr time oveni. Det er fint med løn for den brugte tid, men så sørg for at gøre opmærksom på det når man spørger om prisen. Og prisen på 200 for et service viste sig at være uden moms.

Flere af tingene kan man måske leve med, men når man bliver mødt med arrogance og alt andet end høflig betjening samtidig, så kommer jeg helt sikkert ikke tilbage.

Få lavet din cykel et andet sted.

God El-star cykel til en god pris og virkelig god service.

Jeg købte en El-star herre el-cykel på Cykellands udstillingstand i Birkerød Idrætshal for nogle måneder siden. Den har kørt virkeligt godt - hurtig i optrækket og god komfort. Den kører faktisk bedre end min kones Batavus, der er dobbelt så dyr! Der har ikke været nogle problemer med den ud over nogle møtrikker, der skulle spændes efter de første måneder, og det var de meget venlige til at gøre med det samme på værkstedet i Cykelland, da jeg kom forbi. Lige så var de hurtige til at sætte bagagenetkurv, lygte mv. på og reperationen af min ene håndbremse, som var gået i stykker, da jeg faldt med cyklen, gik også hurtigt og smertefrit fra dag til dag. Så jeg kan kun give mine bedste anbefalinger og jeg undrer mig egentligt lidt over de mange dårlige anmeldelser, der er her - jeg er i hvertilfælde kisteglad for min El-star el-cykel, som jeg synes giver mig rigtig meget kvalitet for pengene!

Ubehøvlet betjening

Jeg har desværre også handlet hos Cykelland, hvor jeg købte en ”Elvira” Elcykel i starten af sommerferien 2011.
Til min overraskelse var der ikke inkluderet vanlig efterspændingsservice på cyklen. Måske fordi den var så dårligt samlet, at det ville tage for meget af deres tid. Når jeg i starten kom forbi, fordi der var problemer med cyklen – alle fordi, den var dårligt samlet/justeret – Nægtede de, at det havde noget med dem at gøre, men antydede, at det måtte være min behandling af cyklen, der var årsagen. De var decideret uforskammede overfor mig, og nægtede at prøvekøre cyklen m.h.p. bedre at forstå problemerne med den.
Jeg har altid (i godt 45 år) cyklet meget (klaret mig uden bil) og har købt cykler mange forskellige steder, men har aldrig været ude for noget lignende. Får nu min gode ”gamle” cykelsmed/cykelhandler ”PJ Cykler” i Tåstrup til at justere/reparere/efterspænde den cykel, jeg købte hos Cykelland for mindre end 3 måneder siden. Jeg orker simpelthen ikke at have mere med Cykelland at gøre. Gruer for, hvordan det skal gå, hvis jeg også får problemer med motoren, for det kan ”PJ Cykler” desværre ikke tage sig af…….
Det er helt sikkert både første og sidste gang, jeg køber noget hos Cykelland

Forkert vejledning og ubehøvlet betjening

Jeg har desværre også handlet hos Cykelland hvor jeg købte en fuldblodsracer.

Efter en længere debat med ejeren (Claus) omkring størrelsen på stellet, som jeg ikke mente passede, fik han mig overbevist om at det var den rigtige størrelse. Givetvis fordi det var den sidste størrelse af pågældende mærke de havde tilbage i butikken.

Nuvel, jeg lod mig overtale af fagkundskaben og købte den alligevel. Jeg regnede jo med at han, som fagmand, vidste hvad han talte om.

Efter at have smerter i ryg, knæ, nakke og skuldre ved brug af cyklen har jeg været nede i butikken for at få vejledning til hvordan det kunne udbedres. Desværre tog det 15 minutter før der dukkede personale op, og de var ikke istand til at vejlede om hvad der kunne gøres.

Stadig ved godt mod tog jeg cyklen ind til en anden cykelhandler, som bestemt var mere hjælpsom, og efter et par mål af min krop på kryds og tværs kunne han fortælle mig at cyklen var hele 3-4 stel numre for stor. Dvs. Der er altså INTET at stille op når udgangspunktet er så forkert.

Som om det ikke var nok, så havde jeg fået repareret nogle småting på min anden (stations-) cykel. Da jeg ønskede at prøve cyklen før jeg betalte for reparationen for at være sikker på at det var lavet ordentligt, blev Claus' assistent nærmest hidsig og endte med at skælde mig ud for at være så ubehøvlet og i sidste ende fik han skudt ud mellem sidebene at det jo var et frit land.
Da jeg spurgte ind til hvad han mente, blev det tydeligt at han synes jeg bare kunne handle et andet sted.

Det er sørgeligt at se hvordan lavt fagligt niveau kombineret med dårlig kundepleje kan kombineres til en så dårlig oplevelse.

Det skal siges at jeg altid har haft god dialog og kontakt med deres elever i værkstedet, men de holder sjældent lang tid af gangen.

Jeg har taget Cykelland på ordet og handler der ikke længere. På den måde er vi allesammen, åbenbart, meget gladere.

Dårlig service

Har købt en Trek for et år siden hos Cykelland på Hvidovrevej. Magen til dårlig service eller mangel på samme, skal man lede længe efter. Har haft en fejl på cyklen, som burde gå ind under garantien, var meldingen fra Cykelland Hvidovre, at det kunne de ikke hjælpe med og iøvrigt havde de ikke tid til at lave. De er ubehøvlet og uprofessionel forretning, jeg vil ALDRIG købe noget der mere eller anbefale dette amatør sted. HOLD JER LANGT VÆK FRA DENNE BUTIK!!

Cykelkvalitet fra Kina

Købte 2 elcykler, hvor min allerede gik i stykker samme dag, da mekanikeren havde glemt at gøre cyklen klar til salg. Skærmet var defekt og jeg fik efter meget besvær lavet min cykel. Så gik der et lille stykke tid og cyklen virkede pludselig ikke. Igen afsted til Cykelland, hvor styreboksen blev lavet. Kort tid efter gik den i stykker igen, da jeg skyllede cykel fri for salt. Her begyndte moteren at lyde mærkeligt og jeg rettede henvendelse til dem igen, samt viste dem en video, som jeg havde optaget. Igen var man ubehøvlet og sagde, at man vasker jo heller ikke en boremaskine, samt de påstod, at jeg havde spullet min cykel. Fik selv løst problemet, da det viste sig, at et samlestyk på cykel ikke kunne tåle vand ?.
Nu har jeg lige haft min cykel til efterspænding hos en anden cykelhandler, da jeg ikke er tilfreds med deres service eller mangel på samme. De nye cykelhandler fortalte mig, at min cykel er defekt, da det forreste tandhjul er ovalt, så nu skal jeg afsted igen. Det ender nok med Forbrugerstyrelsen, da de jo ikke ligefrem har levet op til købeloven ved de andre henvendelser.
Deres elcykler er godt nok billige, men det er kvaliteten godt nok også, Hvis så de i det mindste havde en ordentlig tone og behandling, så kunn de jo selv løse mange af problemerne, men det er man åbenbart ikke interesseret i. Køb jeres cykler et andet sted.....

De svage led i Hvidovre

Jeg har købt en Trek 4,5 til 15.000,- kr og var fint tilfreds med handlen. Problemerne kom da cyklen kom tilbage fra "service", efterspænding og justering. Jeg havde påtalt af gearne ikke var indstillet korrekt. Da jeg den efterfølgende lørdag skal køre mig en tur opdager jeg at problemet ikke var udbedret, så jeg triller lige ned forbi hos Cykelland så de kan fikse problemet og jeg kan køre videre. Svaret fra værkstedet var frækt, ubehøvlet og med oplysning om der ikke blevet foretaget reparation om lørdagen. Nuvel, cykel blev derfor indleveret og blev meldt "færdig" få dage efter, men problemet var det samme og behandlingen var lige så nedslående som tidligere. Nu tog jeg fat i ejeren Claus, men lige lidt hjalp det. Jeg fik historier om stålkabler der lige skulle sætte sig og andet fis. Cyklen har været til service 3 gange uden gearproblemerne er løst. Jeg må vurdere at deres tekniske evner ikke rækker langt nok til at supportere den portefølje de har i butikken. Mvh Jan

Susanne

Har købt 2 elcykler, men har kun haft problermer med dem. Dårlig service, ubehøvlet og fræk når man ringer til dem. Er altid bedre vidne og der er aldrig noget galt når man klager. De siger nærmest at det er ens egen skyld.
Jeg vil på det kraftigste fraråde nogen at handle i den butik

Dårlig butik!!!!!

Har købt cykel og div. tilbehør.
Det gik fint intil den dag hvor jeg fik problemer med min cykel, det var som nat og dag, værkstedet folk var ubehøvlet over for mig, bedrevidende atityde.
Dem kan jeg bestemt ikke lide.

En god oplevelse... eller???

Jeg har købt en Trek 1.5 Racercykel selve handlen var ok, sød og rar betjening. Jeg fik desværer noget olie med til at sprøjte cyklen med, det var en fejl som de selv fandt ud af. Da jeg kom om mandagen for at bytte til det rigtige. Så begyndte det at gå galt med at være sød og rar, fik nærmest ikke noget svar på mine spørgsmål en rigtig sur dame sagde sådan er det bare. Og da cyklen skulle til service første gang så var den gal igen uvenlig behanling og direkte modstrid mellem værksted og butik. Med hensyn til service så har jeg valgt at bruge en anden forhandler i fremtiden.
Jeg bruger ikke Cykelland mere.....

www.cykelland.com Details

Visit Cykelland