AU reviews

AU reviews

5.9

Nyt design, men navigationen halter

Au.dk er blevet renoveret grundigt, og på trods af, at der stadig opstår nogle navigeringsproblematikker undervejs, skal universitetet virkelig have ros for deres æstetiske indsats. Det nye look vil formentlig tiltale mange nye studerende - forhåbentligt også fra udlandet.

Angående navigation på siden er det virkelig vanskeligt at bane sig vej frem, til dét man virkelig søger. Jeg skal eksempelvis igennem et langt indslusningssystem for at nå frem til AU/Æstetik. Dog er der rigtig meget information at hente for nye studerende, hvilket er et stort plus.
Nederst findes links til genveje som SU-kontor, studiepraktik osv., men ikke alt er repræsenteret her.

Jeg har benyttet AU.dk i snart to år nu, men for at nå frem til dét jeg søger på deres side ender det ofte ud med, at jeg bare bruger google og gør søgetiden kortere.

Tja... jeg fik da en uddannelse

Men den kunne nu være meget bedre. Generelt er det hele meget rodet, og som studerende føler man sig fremmedgjort over for universitetet.

Der er for lidt fokus på formidling - selvom det er et universitet.

Det er ikke til at se en mening med de evindelige omstruktureringer, og kontorer flytter ofte for korte perioder på et halvt års tid.

Dårligt indeklima. Ved henvendelse herom fik jeg blot en affejende oplysning om hvilket beløb man årligt brugte på det...

Gør intet for at få deres kandidater i job.

Kræver fortsat, at studerende medbringer egen computer og egen printer til skriftlige eksamener.

I kan jo ikke engang selv finde rundt på jeres utallige portaler med fuldstændig sindssyge sikkerhedsforanstaltninger hvor man skal lave meget komplicerede passwords som skal fornyes hvert halve år. Som om der lå følsomt materiale på disse portaler... Det er simpelthen bare en ekstra stressfaktor. Man skal ofte kontakte flere medarbejdere på au for at få hjælp til at betjene disse portaler. Den portal som jeg skulle bruge var i øvrigt nede dagen før eksamen. Det er simpelthen bare SLET ikke godt nok.
_____________________________________________________________
Jeg hilser det MEGET velkomment at universitetet har fået ny rektor. Jeg er meget forhåbningsfuld. Indtil videre fungerer tingene dog stadig ikke.

Godt & overskueligt, men...

Det burde være lettere at finde information om, hvor tidligere studerende kan bestille kopi af eksamensbevis

Godt sted at studere

Dog kunne deres hjemmeside godt finpudses lidt mere ;)

Is AU your company?

Au Details

Computer Science Department, University of Aarhus. Resarch areas include: Algorithmics, Complex Systems, Computer Sound & Graphics, Cryptology & Security, Human Computer Interaction etc. Datalogisk Institut, Århus Universitet.

Visit AU