Danatel reviews

Danatel reviews

3.5

WT Fraking!

Nu har vi på mit kolliege haft danatel i lidt over et år mener jeg. og aldrig har jeg oplevet noget værre end det. Vi har en bundet kontrakt med danatel gennem UBSbolig, som vi ikke kan komme ud af, de næste 5 år. Det fungerer aldrig, er ubrugeligt ustabilt hele tiden, og man føler virkelig at man ikke bliver taget seriøst.

hele denne udtalelse bunder i, at jeg som studerende gerne vil have et ordentligt net, som fungerer optimalt. Det kan tage op til to minutter at gå ind på simple hjemmesider som google osv.

hvis man er studerende og skal bruge sit internet til at tjekke skema kan det godt komme til at tage op imod 15 minutter, og det er tid som jeg personligt hellere vil bruge på andre ting. så hvis vi antager jeg tjekker mit skema hver dag i et år bruger jeg mere end 91 timer på det :/ det er ikke ligefrem tid jeg har lyst til at miste. Når man eksempelvis sidder på youtube, så kan man ikke streame film i højere opløsning end 360p, og det kan på ingen måde være rigtigt med en "fibernet"hastighed.

jeg har endvidere prøvet på at komme i kontakt med danatel via deres hjemmeside, men problemet er bare at deres hjemmeside ikke fungerer. jo de har da faner som man kører henover og se de bliver markeret men de mangler at lave siden færdigt. så man kan ikke komme i kontakt med dem.

Det er sådanne firmaer det ikke burde være tilknyttet noget som helst overhovedet!! jeg er nu gået ind i kampen og er i dialog med lejerneslo. og jeganbefaler alle andre der har danatel til at gøre det samme.

de siger vi har fået "fiber"net, men det fungere ikke, og har aldrig fungeret.

LØB mens i kan, og lad jer aldrig blive en del af danatel, de tager røven på jer, på det groveste!

Forfærdligt.

Servicen er forfærdlig, Selvom de er venlige og flinke(de gange jeg har haft fat i dem), er det lige meget, Hjemmesiden er til grin, Den virker overhovdet ikke, Internettet (hvor jeg bor), Virker fint og hastigheden er god, men så når man kommer hjem og det bliver aften og alle kommer på,(og kollegiet herude er slet ikke fuldt), Så stopper alt med at fungere. (Sct Jørgens Kollegiet i næstved), Ofte så stopper jeg alt der har med internet at gøre, stopper med at snakke på skype for til sidst er det bare knas og jeg bliver smidt ud af samtalen, og hvis jeg skulle komme ind igen er det mere knas og udfald. Kort sagt.

Hold jer langt væk fra dette firma. Hvis i er af de heldige der kan skifte.

Lort med lort på

Har siden April kun haft problem efter problem med Danatel. Et mere inkompetent firma skal man lede længe efter. Det er den største omgang svindel virksomhed jeg nogensinde har oplevet!
Har måtte leve med et mobilt bredbånd, som aldrig fungerede optimalt, hele sommeren over, fordi dem de samarbejdede med gik konkurs (Ikke første gang det sker for dem).

Her efterfølgende har vi igen fået dårligt net. Det går hele tiden ned, har ikke den lovede hastighed, og der er konstant problemer med at siderne ikke vi loade ordentligt, så man skal hardrefreshe 37 gange (Uden overdrivelse). Sommetider er man nødt til at lukke vinduet ned, og åbne igen, og andre gange må man helt opgive at gå på nettet.
Hver gang man taler med dem, er det en ny undskyldning, og hver person får hver sin historie. Alt i alt bestiller de ikke andet end at lyve en op i hovedet igen og igen

Ingen dækning

Vi har på vores kollegie haft denne udbyder i mange år, og der har ikke været andet end problemer. Jeg vil ikke komme en wall of text der beskriver hvor inkompetente de er, men bare råde folk til at boykotte dem, da de tjener mange penge på dårlig service og uvidende kunder.

Intet at komme efter

Bor på kollegie hvor vi desværre er bundet til at have Danatel både som internet og tvudbyder. Vi opnår på ingen måde den lovede hastighed, og har haft op til flere nedbrud på forbindelsen.
Har nu siddet uden internet i et par dage, og det hjælper absolut ingenting at ringe til deres kundeservice.

Vi har også tv gennem dem. Her er der ingen af de licenspligtige kanaler fra DR, der er sne og streger på alle kanaler, ingen lyd på 3plus og ufatteligt lav lyd på alle andre. Dette er et generelt problem, som Danatel intet gør ved.

Kundeservicen er generelt ikke noget værd. Har før haft ringet ind omkring problemerne, hvor jeg har fået at vide det er mit TV der ikke kan tage MPEG4 - hvilket det uden problemer kan -, og at det er min computer der er noget galt med. Derudover kan man knapt få et ord indført, uden de straks slår over i forsvarsposition, eller den helt store salgstale.
Der er heller ingen info at hente på deres hjemmeside, som kun indeholder teksten "Velkommen til Danatel Aps.". Menuen er ikke funktionel, og alt i alt fremstår den ligeså uprofessionel som firmaet egentlig er. Det er kun muligt at klikke ind på undersider gennem kildekoden - og de skulle være et internetselskab man skal have tillid til?

Til sidst påstod de at det var helt umuligt at få en anden udbyder, men det må de jo tale med TDC om, som bliver min udbyder om et par uger - Dog er jeg fortsat tvunget til at betale til dette amatørfirma.

- Alt i alt vil jeg slet ikke anbefale Danatel, men derimod råde folk til at gå i en kæmpe cirkel uden om dem. Man får på ingen måde hvad man betaler for, og det er et helvede at nå igennem til dem. Dårligere firma skal man lede længe efter, og denne stjerne er en stjerne for meget.

Virker ikke.

Der er absolut intet der virker optimalt hos Danatel. Nettet er langsomt trods en 60mbit fiberlinie, DNS serveren er MEGET ofte slet ikke til at få fat i hvilket betyder at man står uden internet op til flere gange om dagen, Kundeservice (selv med serviceaftale) er en joke og deres egen hjemmeside er ikke engang funktionel. Hold jer LANGT væk fra dette amatørfirma!

Alt for lav hastighed til den pris.

Bor ligesom E2X, på Sportskollegiet. Og den hastighed vi har er under al kritik. Betaler 167 + 113 + Licens = 480,- For 0,5 megabit og 10 kanaler på fjernsynet. På SU. Og det har snart taget dem et halvt år at "opgradere" vores forbindelse til 1 megabit, som ikke er kommet endnu.

Høje priser og langsomme hastigheder

Jeg bor på sports kollegiet i ballerup hvor vi er tvunget til at betale 167kr for en 1/1mbit (målt til 0,6/0,6mbit) forbindelse fra Danatel som hverken kan opgraderes eller lukkes.
Det er alt, ALT for langsomt til at bruge til bla youtube og alt andet med videoindhold. Forbindelsen er også ustabil og er tit nede.
Det er utroligt at et firma tager så mange penge for en så langsom forbindelse som oven i købet er ustabil.
Jeg får også kabeltv fra dem som også bliver betalt over huslejen. Her betaler jeg 119kr for tv3, tv3+, discovery, hvist nok også en anden kanal jeg ikke kan se hvad skulle være på grund af flimmer og dr og tv2´s kanaler. Det sjove er at der er flimmer på alle mine kaneler, nogen gange så meget at jeg ingen gang kan se kanallogoet. Jeg bruger 7mm dobbeltskærmet antennekabel med f-connector stik. Så man kan ikke sige at det er mine antennekabler der er noget galt med.

Så her til sidst HOLD DIG LANGT VÆK FRA DANATEL!

Ps har boxer og skyline og begge to levere det de skal uden problemer.

Pss.: Tjek lige danatel´s hjemmeside under bredbånd, det er jo det rene 90´er stil. Ved ikke helt men det virker ikke lovende når vi snakker om internet.

Is Danatel your company?

Visit Danatel