DanCenter reviews

DanCenter reviews

Very low
2.8

Forbrug over 2.000 kr pr. dag og 70 km efter nøgle

Den første opgørelse var fra et manuelt regneark uden måleraflæsninger og ramte tilfældigvis 87 kr over depositum på 3.000 kr. og blev ikke fremsendt. Den kom først da vi efter 4 uger rykkede. De påstod at den var sendt en uge tidligere - regnearket var datostemplet samme dag som mailen blev sendt.

Vore egne aflæsninger og opgørelse viser et forbrug på kr. 757 og beløbet var som krævet vedlagt kontant i afregningskuverten med aflæsninger. Dancenter havde ikke medtaget den kontante betaling fra kuverten i opgørelsen.

Hvis tingene foregik korrekt og med systemer som sikrer at man har orden i tingene, var der sammenhæng mellem bogføring og afregning og netop et restbeløb som forinden automatisk ville have været overført til os.

Vi havde bedt om af få poolen varmet op til 28 grader, af dem bekræftet til 30-31 grader. Det giver åbenbart frit løb for at kunne påstå hvad som helst uden ordentlig dokumentation. Det er OK at det koster et eller andet, men procedure, mangelfuld dokumentation og forbrug efterlader et indtryk af at tingene foregår forkert.

Forbrug på kr. 3844 på et ophold der varede 41 timer. Det var primo marts og i et større hus med 12 personer.

Nøglen skulle hentes og afleveres 21 km fra sommerhuset, i alt en omvej på 70km for et weekendophold. Skuffende, især når ejeren af huset er tilsyneladende nabo til huset og at nøglen på den tid af året normalt bliver afhentet i en postkasse uden for bureauets åbningstid.

Overtaksering på EL giver Dancenter en anslået ekstrafortjeneste på ca. 55 millioner DKR årligt.... Mere end 500% overtaksering!

Ovenpå en ellers nogenlunde uge ved Vejby Strand, hvor rengøringen ved overtagelse dog langt fra var tilfredstillende og direkte uhumsk og med et fyr, der ikke varmede de første 5 dage og i øvrigt ikke kunne aflæses pga et display der ikke virkede, er vi hjemme og modtager opgørelsen på vores indbetalte depositum på kr. 1.000,-

Her overraskes vi mildest talt af en ekstra regning på yderligere godt kr. 300,-

Den helt store post er EL, for et forbrug på 255 Kwh. Vi synes, at det virker meget voldsomt (der er ikke tale om et poolhus - ej heller er der sauna eller spa...) Ved henvendelse ryger vi lidt rundt, og får bl.a. at vide, at EL prisen sættes af den enkelte ejer (sammen med øvrige forbrugspriser pr. enhed), at priserne er meget forskellige fra hus til hus og at Dancenter ingen indflydelse har på dette. Få klik rundt på deres hjemmeside afslører dog hurtigt, at det er en sandhed med modifikationer. Rent faktisk tager de Kr. 2,50/Kwh i alle deres udlejningsejendomme (i al fald i regionen Sjælland, Lolland og Falster) - hvilket betyder en overtaksering af EL på mere end 500% i forhold til højeste kvartalspris indeværende kvartal hos Dong Energy på kr. Kr. 0,4036/Kwh (godt 40 øre/Kwh)

Lad os nu bare antage, at et gennemsnitligt hus pr. uge har et elforbrug på 250 Kwh - og Dancenter oplyser selv, at de har mere end 110.000 udlejninger årligt - så svarer det til en ekstra fortjeneste på EL alene, i runde tal på kr. 55.000.000,- (ja, du læste rigtigt!! (Overtaksering med ca 2,00 kr x 250 Kwh x 110.000 udlejninger) ud over det fee de får for hver udlejning i afregningen med den enkelte ejer. Man kan så blot gisne om, hvilken ekstra fortjeneste der ligger i den øvrige forbrugsafregning, hvilket jeg ærlig talt ikke har gidet undersøge.

Eller... Hvis en familie skal betale kr. 2,50/Kwh til hverdag i deres egen bolig - med samme anslåede forbrug, så ville de have en årlig EL udgift på mindst kr. 32.500....!!!

Jeg ved godt, at der - i en fair afregning - ville være behov for at sikre sig mod udsving i EL priserne - men mere end 500%??? Det må vist siges, at være et helt stativ med livremme og seler... ;o)

En anden ting var så også at vi - pga det ødelagte display på fyret - måtte tro på Dancenters aflæsning efterfølgende (hvordan de så end kan aflæse noget i et display, der ikke fungerer) men efter også at være gået dem på klingen her, oplyste de, at de havde aflæst fyret den 13. februar.... Vi overtog så først huset den 15. februar om aftenen (UPS) og kan således igen kun gisne om, hvor meget vi er blevet tørret; hvad varmen angår - ud over de 2 dage vi er blevet opkrævet for, uden at have disponering over huset....

Aldrig mere Dancenter her i al fald!

Reply from DanCenter

Hej Flemming Folmer Andersson, Det lyder da bestemt ikke retfærdigt, at du bliver opkrævet for forbrug opstået i huset inden lejemålet angivet på lejebeviset overhoved er startet. Hvis du vil sende et par linjer til vores kundeserviceafdeling (lejerservice@dancenter.com) med angivelse af dit bookingnr., så vil vi meget gerne se på sagen.

Forskellen på DONG’s strømpris og de 2,50 kr./kWh som DanCenter tager i alle huse, er heldigvis ikke så stor, som du nævner. De 40 øre/kWh er kun den ”rene” strømpris, hertil skal der lægges afgift til staten som udgør ca 80%. D.v.s. 40,- øre/kWh + 173 øre/kWh for div. statslige afgifter, så regningen fra DONG lyder på ca. 213,- øre/kWh. Du kan se DONGS udregning af gebyr, afgifter mv. via dette: http://www.dongenergy-distribution.dk/da/Privat/Eldistribution/Priser%20og%20gebyrer/Pages/priseroggebyrer.aspx Vi håber, at det forklarer sammenhængen lidt. Mvh Jan - DanCenter / Danland

LEJ IKKE UD IGENNEM DANCENTER ! Uansvarlig omgang med mine huse, ingen forsikringsdækning af skader, pas på ikke at blive taget ved næsen!

Jeg har i de forløbne år udlejet 2 sommerhuse igennem Dancenter, og jeg er umådelig utilfreds med deres omgang med betroet ejendom.
Det værste er at selvom jeg kan dokumentere at de ikke overholder hvad de har lovet, og er totalt uansvarlige i deres omgang med mine nøgler, nægter de at lade mig opsige kontrakten. Jeg er død bange hver gang de lejer mit hus ud fordi:
1) HELT UANSVARLIG OMGANG MED BETROEDE VÆRDIER: Dancenter har nu 2 gange efterladt mine huse uden at lukke: i det ene tilfælde i mit hus midt i Løkken, havde de efterladt mit store køkkenvindue på hasper vidt åbent, og da jeg kom 14 dage efter havde huset stået sådan åbent for vind og vejr og der var fyldt med salt vand og sand i mit køkken. Det kunne havde gået helt galt hvis der havde været storm eller hærværk eller indbud pga dette. I det andet tilfælde havde de ladet døren ud til gårdpladsen i mit sommerhus på Fur stå helt åben, imens fyret kørte på højtryk og varmede op for fuglene. Da jeg kom hjem havde det stået sådan i 10 dage! Også her kunne vi have haft indbud, rotter, mus, ræve eller andre der havde ødelagt alt. Jeg vil ikke finde mig i at de fører en så sløset omgang med mine huse der er betroet til dem. Jeg ønsker at opsige min kontrakt, men det nægter de at gøre!
2) Da vi i sin tid underskrev kontrakten med Dancenter, lovede sælgeren guld og grønne skove, det kunne sagtens lejes ud til 120.000 kr om året, og hvis noget gik i stykker ville deres forsikring dække alt- ingen grund til bekymring. At det ene hus var til salg var heller ikke noget problem..MEN..
2) FORSIKRING DÆKKER IKKE : Da der næsten ved hver udlejning blev ødelagt ting i vores hus, kontaktede jeg Dancenter. De svarede for det første ikke efter gentagne henvendelser over 3- 4 uger. Da de endeligt svarede sagde de at det var min egen forsikring der burde dække. Da jeg kontaktede min forsikring (TRYG) fik jeg af vide at de vidste at Dancenter godt vidste at normale indboforsikringer ikke dækker ved udleje. Tl bage til Dancenter igen med den skriftlige erklæring de krævede fra mit forsikringsselskab, fik vi tilsendt en meget mærkelig udseenede type forsikring, men det værste er at næsten intet dækkes. Bla. dækker de ikke: designmøbler, lamper, udendørs møbler, døre, elektronik og en hel række andre ting. hertil kommer en stor selvrisiko så hvis mindre ting går i stykker f.eks skåle til 1000-2000 kr er ødelagt, så er det bare ærgeligt. Idet de næsten kun har kunnet udleje i lavsæson (så vi kun får 3000 kr), betyder det næsten hver gang at vi har tabt på udlejningen!
3) DE SKIFTER HØJSÆSON MV SOM DET PASSER DEM :
Når man udlejer igennem Dancenter er man tvunget til at udleje mindst 4 uger i højsæsonen, og den er der i forvejen ikke meget af. Sidste år havde det ikke lykkedes dem at udleje én eneste gang vores hus i højsæsonen, vi fik intet ind, og kunne ikke engang selv benytte huset i skoleferien! I år havde vi så planlagt en rejse til Spanien således at huset kunne udlejes i Juli idet det var markeret som højsæson indtil sidste måned. Hvilket er meget normalt. MEN, til vores store overraskelse ændrede Dancenter uden at spørge os på højsæsoner, mellem og lavsæsoner. SÅLEDES AT JULI nu ikke mere betragtes som højsæson. Det er jo helt vanvittigt, i Løkken er det især Nordmænd og danskere der lejer vores hus og de har alle skoleferie i Juli. SVARET fra Dancenters advokat er " at Danceneter havde ret til at omrokere sæsonerne som det passer dem, og de havde vurderet at fordi der i nogle områder i Sydtyskland først var ferie senere kunne Juli ikke betragtes som højsæson !!! ??? DEtte er vi selvfølgeligt ikke enige i, hvilket vi påpegede, det er en meget stor ændring i vores aftaler, så vi ønkser kontrakten ophævet, men igen er dette blevet afvist af deres advokat.
4) AUTOMATISK VIDEREFØRELSE AF KONTRAKT UDEN AT SÆLGEREN GØR OPMÆRKSOM PÅ DET: Dancenter tillader sig automatisk at videreføre kontrakterne hvis man ikke indgiver opsigelse til en bestemt dato, så er man fanget for 1-1,5 år igen! Deres begrundelse er at hvis man ikke gør det til en bestemt dato så har de allerede haft mange udgifter til en trykt annonce i deres blad. En lille annonce kan umuligt være ret meget værd. Normalt i Europa, skal man sende en skriftlig henvendelse for at spørge om man stadigt ønsker at videreføre kontrakten.. men det gør Dancenter ikke.
5) SELVOM SÆLGEREN VIDSTE SOMMERHUS VAR TIL SALG GJORDE HAN IKKE OPMÆRKSOM PÅ AT MAN IKKE KAN OPHÆVE UDLEJEAFTALEN VED SALG AF HUSET: Da vi underskrev aftalen i sin tid vidste sælgeren godt at det ene hus var til salg, og han sagde at det ikke var noget problem. MEN det er det, for hvis man sælger huset så skal den nye ejer acceptere at lade huset stå til udleje i hele perioden, dvs. i værste flad kan den nye ejer være forpligtet til at fortsætte udlejen i et helt år!
6) SLUTTELIGT PASSSEDE DET SLET IKKE AT HUSET SAGTENS KUNNE UDLEJES TIL 120.000 KR SOM LOVER.: Sælgeren påstod ved lejekontraktens indgåelse at huset SAGTENS kunne lejes ud til 100-120.000 kr, hvilket jo var helt normalt for området. Men det lykkedes kun Danceneter at udleje huset en ganske lille smule, og slet ikke i højsæsonerne. Vi mener de burde have arbejdet meget mere for deres penge, og gjort mere aktivt for at udleje det i højsæsonen! det koster trods alt 35 % af udlejeprisen at bruge Danceneter! De ringede ikke engang til os ikke engang en eneste gang fra deres Løkken center for at foreslå aktiviteter for at udleje huset. (Det gjorde de dog en enkelt gang fra afdelingen der tager sig af Fur)
Jeg ved godt at vi burde have været mindre naive, og nærlæst alle kontrakterne og forsikringspapirer mv før vi underskrev., men i Danmark er mundtlige udsagn lige så legalt bindende som skriftlige, og vi har 2 vidner på at sælgeren har fejlinformaeret os på det groveste!
Jeg har nu haft flere særdeles ubehagelige udvekslinger med dem, og jeg har kontaktet forbrugerråd og udlejernes fællesforening mv. men der er ingen klageinstanser i forbrugerrådet der kan bruges idet det ikke betragtes som et egentligt "køb" også selvom det inddirekte er et køb af en serviceydelse (som rent faktisk er ret dyr). Slutteligt har 2 advokater rådet mig til at føre sag med Dancenter idet de bestemt mener at kontrakten kan blive ophævet grundet sløset omgang med forholdet og mangel på at havd eopfyldt deres forpligtelser. Det er ærgeligt det skal komme dertil, men jeg er nødt til at gøre det idet jeg simpelthen er for bange for at have Dancenter til at udleje for mig!

Hej Ann Bouisset

Vi er naturligvis rigtig kede af, at du har haft nogle uheldige oplevelser i forbindelse med udlejning af dine sommerhuse gennem DanCenter.

1. De forhold, du nævner omkring åbne døre og vinduer er naturligvis meget kritisable og har i det ene tilfælde haft konsekvenser internt. Desuden har vores lokale servicekontorer kompenseret dig i form af rengøring og erstatning for varmetab.

2. DanCenter har på dine vegne tegnet en rigtig god forsikring, som dækker stort set alle skader på hus og indbo forårsaget af lejere formidlet af DanCenter. Det er dog rigtigt, at designmøbler og antikviteter, som det fremgår af formidlingsaftalen, er undtaget.

3. Sæsonkalenderen er DanCenters vigtigste redskab til at styre efterspørgslen hen over året og udarbejdes derfor hvert år ud fra dybdegående analyser af efterspørgslen, vores målgruppers ferieperioder m.v. Derfor ændrer kalenderen sig en smule fra år til år. Vi sender dig hvert år kalenderen og vores prisforslag ca. 2 uger før opsigelsesfristen, så du har mulighed for at vurdere, om du ønsker at udleje efter det kommende udlejningsårs kalender.

4. Vores fælles formidlingsaftale er konstrueret således, at samarbejdet fortsætter løbende en sæson ad gangen, indtil det opsiges af én af parterne. Da vi allerede i starten af juli åbner for udlejningen til den kommende sæson, er opsigelsesfristen den 1. juni. Vi sender dig hvert år midt i maj en mail eller et brev, hvoraf opsigelsesfristen fremgår.

5. Vi vil gerne sikre os, at vores feriegæster får det sommerhus, de har bestilt og glædet sig til. Vi er samtidig også nødt til at sikre os mod, at vi midt i en sæson mister en kalkuleret indtjening. Derfor skal formidlingsaftalen overdrages til en eventuel køber, hvis sommerhuset sælges, mens aftalen er gældende.

Alt i alt er vi rigtig kede af, at du føler dig dårligt behandlet. Vi bestræber os på – og lykkes i de allerfleste tilfælde med - at gøre både vores sommerhusejere og feriegæster glade og tilfredse. Det vil vi også gerne have, at du bliver. Vi har derfor sendt dig en mail, hvor vi tilslutter os dit forslag til lukning af sagen.

Kim / DanCenter

Det er dyrt at være udlejer hos Dancenter

Jeg har væres udlejer af mit sommerhus gennem Dancenter og jeg vil fraråde alle at prøve at samarbejde med disse mennesker. Deres gæster har ødeligt ting i huset, deres rengøring er elendig og de nægter at betale når det er i udlejers favør. til gengæld opkræver de kæmpe gebyrer for de mindste ting, samt at de er utroligt uvillige til at bøje sig i tvivlssager. Jeg føler mig virkeligt bondefanget af dem.

Jeg vil derfor på det stærkeste fraråde at man indgår i en udlejningsaftale med Dancenter

Hej Christian

Vi er naturligvis rigtig kede af, at du ikke har været tilfreds med vores samarbejde. Såfremt du måtte have behov for at gå i dialog med DanCenter omkring dine oplevelser af samarbejdet, er du mere end velkommen til at kontakte mig pr. mail ejerservice@dancenter.com. Venlig hilsen Thomas/Ejerservice - DanCenter

DANCENTER = DÅRLIG RENGØRING og PROBLEMLØSNING!

I uge 38 lejede vi et sommerhus i Juelsminde igennem DanCenter .
Vi lejede netop dette hus pga. at der var trådløst internet i huset,
da vi havde arbejdsopgaver, vi skulle løse i løbet af ugen.

Da vi ankom lørdag viste det sig, at det trådløse internet var IKKE eksisterende i huset, modem, router, kabler m.m. lå adskildt og flød i bunden af et skab.

DanCenter blev kontaktet, da der også manglede en elkedel, et rullegardin kunne ikke rulle op/ned, en terrassedør kunne ikke lukke og en toiletpapirholder var ved at falde ned – desuden var der ikke rent i huset og amerikanerkøleskabet var klamt indeni. Det var skimmelsvamplignende i skufferne.

Servicemanden kom hurtigt og gik i gang med at samle det trådløse netværk - det viste sig dog hurtigt, at der ikke var hul igennem til omverdenen.

Der lå en pose og flød på køkkenbordet sammen med nogle andre uvedkommende papkasser.
I posen lå en ”Go-mobile” USB-dongle, som vi bare skulle isætte vores bærbare, så skulle vi kunne komme på nettet, sagde servicemanden og så ville han komme igen mandag.

Det viste sig så,at der manglede en installations-CD - så heller ikke noget ”Go-mobile” internet.

Mandag tog vi forbi det lokale DanCenter kontor i Juelsminde og forelagde vore frustrationer,
men det var mere spild af tid end en seriøs behandling.
Hvad er lige værdien af DanCenters tjeklister? – ”jeg har ikke set den” var kommentaren i lokalafdelingen.

Servicemanden kom senere mandag med forskelligt udstyr, han opgav dog hurtigt det trådløse net og
tog kontakt til den lokale radiobutik for en nødløsning – de kunne fortælle at ”Go-mobile” løsningen ikke ville fungere i området pga. meget dårligt signal/ingen dækning.

Servicemanden gav også udtryk for, at han gentagne gange var blevet tilkaldt lørdage og mandage på grund af netproblemerne, samt at han havde givet lokalkontoret besked om dette.

Dancenter tog kontakt til udejeren som var ”meget ked af at nettet ikke virkede” og de skulle bare få det ordnet, så kunne de afregne når han kom hjem fra Tyskland.

Et opkald til netudbyderen, Dansk Kabeltv, gav svar på det manglende trådløse net – linjen var blevet lukket d. 28-06-2013 (uge 26) pga. et utal af rykkere og manglende betalinger – samtidig gjorde de opmærksom på, at linjen ikke ville blive genåbnet selv ved indbetaling af restancen – udlejeren var blacklistet.

Vi har, efter vi kom hjem, sendt flere klagebreve til DanCenter, hvor vi har prøvet at fortælle dem, at både DanCenter, servicemanden og lejere er blevet gjort til grin af husejeren, som kun har været interesseret i at score lejeindtægten – i øvrigt blev udlejeren begæret konkurs marts 2013.

Dancenter har handlet ukompetent i sagen, da de burde have reageret på de gentagne henvendelser fra servicemanden og kunder på det problemfyldte trådløse netværk – i stedet har de bare ladet stå til i flere måneder – efter devisen: ”det går jo nok alt sammen”

Vi har nu af flere tunge omgange fået refunderet/og pr. kulance i alt 651 kr. så nu mangler vi ”kun” sølle 173 kr. op til det vi med rimelighed har forlangt.

Det er bare IKKE godt nok, husejeren slipper ALT for billigt fra sin svindlende adfærd og DanCenter –
ja de har IKKE fattet det endnu. Det er alt for meget besvær og irritationer man har, når man lejer sådan et sommerhus. Ferien er dyrebar tid, hvor det er utroligt vigtigt, man lader op til hverdagens opgaver.

Hej Bjarne Steen Larsen

Først og fremmest beklager jeg, at husets internet ikke virkede under jeres ophold. Har vi skrevet, at der er internet, skal det selvfølgelig virke, og det er bestemt ikke meningen, at vores gæster skal bruge tid, hverken under eller efter opholdet, på løsning og behandling af sagen.
Samtidig beklager jeg, at du føler dig useriøst behandlet af vores medarbejdere i forbindelse med denne sag.

Jeg har talt med vores lejerservice-afdeling, som informerer, at de overfører de 173 kr. til dig hurtigst muligt.

Med venlig hilsen Lisbet / DanCenter

Møgbeskidt sommerhus og arrogant behandling.

Vi ankom igår til et sommerhus i Rørvig.
Vi ser det velkendte skilt på spisebordet, hvor der står at huset er tjekket inden vores ankomst.
Vi ser med det samme at køkkenet er møgbeskidt, krummer i køleskabet, køkkenbordet er fyldt med gamle madrester, glas er beskidt, spækbrædt med mug på.
Det ene toilet er så ulækkert, at vi ikke vil bruge det. Afføring på brædtet og sorte hår på kanten af kummen, samt gule pletter af urin.
Dynerne er så ulækre af gule skjolder og de er MERE end fyldte med sorte hundehår som næsten ikke er til at ryste af.
Da vi løfter dynerne møder der os et syn af snavs og hundehår - ikke senge man har lyst til at sove i.
Vi ringer med det samme til Dancenter, hvor en lettere irriteret medarbejder (René) taler til mig som om jeg er dybt debil.
Han er nedladende og det er tydeligt at høre, han på INGEN måde tror mig.
Jeg siger at han så må finde et andet hus til os - vi er ligeglade med hvad det koster, men åbenbart er der intet ledigt, tilsvarende det vi har bestilt.
Vi må vente på at rengøringsdamen kommer oh ser på huset.
Da hun ankommer kan hun godt se, at her er ulækkert og hun henter straks alt sit rengøringsudstyr og går igang.
Hun var utroligt sød, trods vores "lettere" irritation over at starte ferien på denne måde.
Imens hun gør rent læser vi i gæstebogen, og kan se at der i 2011 er en del bemærkninger om smadrede lamper samt manglende stole - ting som her i 2013 stadig ikke er udbedret.
Desværre må vi jo konstatere, at Dancenter på INGEN måde har lært noget af den dårlige omtale. Det var ellers en fælles beslutning at leje igennem dem, da vi jo var helt sikre på at det måtte være i top ovenpå den mediestorm.
Vi har i løbet af de sidste 10 år brugt formuer på på leje af lækre huse på vestkysten igennem Novasol og Dansommer - det er så også der vi lægger vores penge i fremtiden.

Øv, Dancenter - vi ville ellers have ladet tvivlen komme jer til gode.

Hej Sara

Først og fremmest tak for dit indlæg.
Vi beklager dybt den oplevelse, I har haft i forbindelse med sommerhusopholdet. Vi vil bestemt gerne se nærmere på sagen samt se, hvad vi kan gøre for jer.
Derfor håber jeg, at du vil sende denne beskrivelse af jeres oplevelser til vores lejerserviceafdeling (lejerservice@dancenter.com) Husk at angive bookingnummer.
Så vil de se nærmere på sagen og vende tilbage til jer hurtigst muligt.

Lisbet / DanCenter

Dine nøgler til dit sommerhus er i "gode" hænder. Dancenter beholder kopi, når du opsiger aftalen

Vi har i en del år haft vores sommerhus udlejet gennem Dancenter. Men da efterspørgslen i de sidste tre år er faldet drastisk i området hvor huset ligger, har Dancenter haft beskeden udleje som følge.
Det er der så ikke noget at gøre ved.
Men når så man opsiger udlejningsaftalen og skal have sine nøgler tilbage, da beholder Dancenter kopier af nøglerne til sommerhuset, nøgler de ikke ønsker at levere til ejer af huset, trods flere henvendelser.
Vores forsikringsselskab fortæller, at hvis der sker et uindbudt "besøg" i sommerhuser ved brug af en nøgle, så er der ikke dækning for "tyveri"
Vi har måttet få kodet låsene om, hvilket ikke anfægter Dancenter. De udviser arrogance og langsommelig sagshåndtering, især i Søndervig afdelingen, som hovedkontoret "søger" at dække over.

Til besvarelse af Bjørns kommentar:
Det stemmer overens, at jeg udleverer 2 nøgler, men så hører sandheden op,
derved, at afdelingen har vist mig, at de har kopieret nøgler i sæsson 2013.

En service medarbejder fra Søndervigafdelingen var tidligt på formiddagen, den 13 juli 2013 på besøg
i vores sommerhus, for (som han sagde) skulle kontrollere at nøglerne passede, de var lige blevet lavet, ialt 5 nøgler.
Han var efter hans egne udtalelser en medarbejder der havde været Dancenter i flere år.

Så nu kan man vælge, at tro blindt på afdelingens medarbejdere, hvilket ville være det bedste,
men ikke nødvendigvis det rigtigste, for een må lyve for hovedkontoret, i den afdeling.
Afdelingslederen har jo også tidligere nægtet at have modtaget en mail som cc hvor hovedkontoret fik den pågældende mail.
Så har han naturligvis også modtaget den omtalte mail.

Det handler om, at jeg ikke føler det hensigtsmæssigt, at afdelingen i Søndervig er depot for et lager af nøgler
måske ikke blot til vores sommerhus, men også givetvis til andres.

Hej Meyer

Indledningvis skal jeg beklage, at jeg endnu ikke har besvaret din e-mail, som jeg modtog d. 11. september 2013. Sagen er blevet undersøgt igen på lokalkontoret i Søndervig, som endnu engang har kontrolleret med deres servicefolk, at alle nøgler er afleveret til dig, som tidligere aftalt.
Samtidig har vi gennemgået vores arkiv for at se, hvornår og hvor mange nøgler vi har modtaget/afleveret til dig. Vi kan i vores log se, at vi de sidste 5 år kun har haft 2 nøgler til dit sommerhus - disse to er blevet returneret til dig d. 9. september dette år.

Afslutningsvis vil jeg takke for vores samarbejde siden 2001.

Med venlig hilsen Bjørn / DanCenter

Nemt og uden besvær

Vil gerne tro at nogen har haft uheldige oplevelser med DanCenter, men jeg kan så blot prise mig lykkelig over ikke at tilhøre den kategori. Har gennem de sidste 3 års bestillinger, kun haft en uheldig oplevelse med koldt vand. Dette blev løst 3 timer efter hendvendelse. Så er kun tilfreds.

Hej Morten

Mange tak for din fine anmeldelse - vi glæder os til at byde dig velkommen en anden gang.

Lisbet /DanCenter

Dancenter - Det eneste ordentlige sommerhus udlejningsfirma i Danmark !!

Hej !

Jeg har også set KONTANT's udsendelse på DR og fatter ikke en brik.
Vi har nu lejet sommerhuse på alle tider af året, i alle egne af Danmark igennem de sidste 15 år og vi har ALDRIG nogensinde fået en dårlige behandlig eller oplevet et beskidt sommerhus !! Har der været mindre ting er Dancenters servicefolk kommet omgående ! Og NEJ jeg er ikke selv ansat i Dancenter eller har relationer dertil. Tilgengæld har vi enkelte gange prøvet andre som Sol og Strand og Dansommer og være skuffede hver gang ! Så 5 stjerner herfra så sent som for en uge siden havde vi en fantastisk ferie i et Super fedt hus i Blåvand.

Hej Mads

Tak for de fine ord. Vi håber at kunne byde dig velkommen til endnu flere gode ferieoplevelser i fremtiden:-)

Men venlig hilsen
Lisbet / DanCenter

Endnu en beskidt rød stjerne til Dancenter

Endnu en beskidt stjerne til Dancenter

Efter at vi har set tv-programmet ”Kontant” på DR1, kan vi også tilslutte os gruppen af utilfredse kunder som har lejet sommerhus hos Dancenter.

Tilbage i 2012 i perioden, 14. -21. juli lejede min mand og jeg et sommerhus i Fuglslev, Djursland. Beskrivelsen af sommerhuset lød meget godt og billederne af huset så fine ud (se sommerhuset under hus nr.: 33940, inde på Dancenters hjemmeside). Et lille hyggeligt mørkt træhus som vi blev tiltrukket af. Vi var derfor fulde af høje forventninger, da vi tog af sted mod Djursland.

Desværre skulle det vise sig at være noget helt andet. Så snart vi ankom til sommerhuset blev vi mødt af en postkasse der stod åben og var fuldt med uåbnet post og reklamer. Indkørslen var svært at køre ind i da den var tilgroet af ukrudt. Da vi trådte ind i sommerhuset, bemærkede vi straks en meget dårlig lugt som kom fra badeværelset. Det lugtede som af rådden vand. Denne lugt blev hængende i huset under hele vores ophold i sommerhuset. Da jeg stod inde i sommerhuset følte jeg mig pludselig lidt ”søsyg”. Det skulle vise sig at gulvet gennem hele huset var skæv. Jeg lagde en rund genstand på gulvet for at tjekke hvor skævt den var. Genstanden rullede ind på midten af gulvet uden at jeg puffede til den. Vi blev meget overrasket og troede at vi havde mødt det værste i huset. Men der skulle dukke flere ubehagelige ting op.

Da vi havde sundet os lidt over vores første indtryk af huset, opdagede vi da vi skulle lave kaffe, at der lå en muggen brugt kaffefilter i kaffemaskinen. Der lå desuden beskidte karklude under håndvasken i køkkenet. Terrassedøren var utæt. Vi kunne se at der tidligere havde regnet ind gennem terrassedøren, da der var vandskader på gulvet. Der var ikke gjort ordentlig rent. I alle kroge og hjørner var der spindelvæv og døde fluer. Vi måtte gøre rent og støvsuge samtlige værelser, før vi fik lyst til at være der. I køkkenet hang en lampe løst på væggen. En nat vågnede vi begge op til lyden af et brag. Vi blev temmelig forskrækket og så at lampen ude i køkkenet var faldet ned og havde ramt vinduet. Den hang løst i en ledning. Heldigvis havde den ikke slået vinduet itu.

Samme dag som vi var ankommet til sommerhuset ville vi om aftenen sidde og hygge os med at grille ude på terrassen og nyde det gode vejr. Til vores store forfærdelse fandt vi ud af der var et hvepsebo oppe i et udhæng på terrassen. Min mand er allergisk overfor hvepse og kan slet ikke tåle at blive stukken af en hveps (har tidl. været indlagt på grund af et hvepsestik som var livstruende). Vi ringede til Dancenter i Ebeltoft og bad om at få sendt en servicemand ud for at se på problemet med hvepseboet. Han kom næste dag (søndag) og så på det og konstaterede at det var et hvepsebo. Da han heller ikke kunne tåle at blive stukken af en hveps, sagde han at han vil kontakte et professionelt firma som kunne komme ud og fjerne hvepseboet. Vi så aldrig dette firma. Under resten af vores ophold blev hvepseboet hængende og vi fik aldrig brugt terrassen.

Vi vil naturligvis aldrig bruge Dancenter igen på grund af en IKKE-EKSISTEREDE SERVICE OVERHOVEDET, selvom der var flere telefoniske henvendelser. Vi fik omsider nok af at være i sommerhuset og valgte at tage hjem en dag før (om fredagen). Ved personlig henvendelse hos Dancenter i Ebeltoft på afrejsedagen, gjorde vi dem opmærksom på fejl og mangler i sommerhuset. De fortalte os at sommerhuset netop var blevet væsentlig forbedret i forhold til hvad det var tidligere. Vi klagede over at sommerhuset slet ikke harmonerede med prisen som kostede kr. 4.800 i leje + kr. 1.000 i depositum. På grund af de dårlige forhold i sommerhuset, sørgede vi for så vidt muligt at være ude af huset under hele lejeperioden. Vi kunne ganske enkelt ikke lide at være i huset. Dancenter Ebeltoft tog imod vores klager og lod det gå videre. Udfaldet på klagerne blev at vi ikke fik noget refunderet.

Efter denne dårlige oplevelse som vi gerne ville havde været foruden, VIL VI ALDRIG MERE BRUGE DANCENTER.

Hej Jeanette

Vi beklager din oplevelse i forbindelse med din ferie tilbage i 2012, jeg har snakket med vores kundeserviceafdeling og de kontakter dig så vi kan finde en tilfredsstillende løsning.

dr kontant siger alt

bør se nedenstående hvis du overvejer dancenter :

Hej Mogens
DanCenter har hvert år flere end 110.000 udlejninger, og med så mange gæster kan det desværre ikke undgås, at der opstår menneskelige fejl. Men vi arbejder hele tiden på at blive bedre til det, vi gør. Undervejs i processen omkring Kontant programmet har vi åbnet op for en åben dialog, hvor vi har fået meget erfaring og input vi arbejder videre med.

Hvis du har oplevet vi ikke levede op til dine forventninger, vil vi meget gerne høre fra dig på lejerservice@dancenter.com

Christina - DanCenter

Chokerende dårlig rengøring og receptionist.

Vi havde glædet os til vores sommerferie, men den glæde endte hurtigt da vi så vores lejet hus indenfor. Vi fandt optøede ærter fryseren, mugne kartofler ovenpå køkkenskabet, lommetørklæder mellem madrasserne i sengen, hårspænder på sengene, støvet sok bag radiatoren, lange sort hår over alt på sofaen/plaid, snusket grillsted og rist, køleskab der ikke virkede (frøs madvarerne i stedet) og låg til flasker under sofaen. Som om det ikke var nok så var deres receptionist ubehøvlet og provokerende. Hun var virkelig ikke serviceminded. Hun påstod at vi var tyve, hun ville ikke hjælpe med at hæve penge til vaskemaskinen som man kunne benytte på pladsen, og hun endte med at råbe og skrige af os foran vores børn, og smide mig ud af receptionen, hvor hun kort tid efter puffede min bedre halvdel i siden, da han ville tale med hende... Aldrig har jeg oplevet noget så chokerende!!!! Aldrig gør vi det mer´...

Hej Camilla
Vi beklager din oplevelse i forbindelse med din ferie, men jeg kan se, at du har henvendt dig til vores Kundeserviceafdeling, som lige nu har din sag under behandling. Så du vil modtage svar fra dem i nærmeste fremtid.
Hilsen Maiken, DanCenter

Jeg så også kontant i går.

Jeg lejer et hus ud på Møn. Har selv overtaget eftersyn og rengøring fra 2012, da det var helt utrolig uacceptabelt fra Dancenters side, man må dog huske på, at i langt de fleste tilfælde, skal lejeren selv gøre rent efter sig, så ofte er det lejernes egen skyld, at huset ikke er, som man kunne ønske sig. Jeg har dog ikke noget at udsætte på lokalkontoret på Møn, da de er meget samarbejdsvillige og servicemindede.

Hej Inge
Først og fremmest tak for den 4 stjernede anmeldelse.
Vi forsøger konstant at forbedre os, som mennesker er vi forskellige, og vi har forskelligt rengøringsniveau, vi stræber naturligvis efter et niveau som er tilfredsstillende for alle parter, derfor er vi glade for at få din kommentar med på vejen.
Tak fordi I har valgt os til at udleje jeres sommerhus, kan se i vores ratingsystem, at gæsterne er yderst tilfredse med jeres sommerhus og giver det en flot rating på 4,6 ud af 5. Jeg giver din ros vedr. lokalkontor Møn videre.

Mangler 4 sovepladser

Denne sommer ville vi gerne give familien en oplevelse ved Henne Strand.
Efter udlevering af nøglen på kontoret, går turen til huset.
Vel ankommet til huset gennemgår vi huset for fejl og mangler.
Servicen var noget af en blandet oplevelse og med lidt held var der også til de 10 personer.

Vi konstatere ved ankomsten at der mangler el pærer flere steder, og giver kontoret besked herom næste morgen.
I løbet af mandagen kommer der en for at kontrollere vandet i poolen og skifter de el pærer.
Vi havde også kontaktet dem mandag ang. Meget dårlige senge i det værelse hvor der var køjesenge, dette værelse blev brug til den del af familien som ikke kunne værre der i hele perioden.
Ved næste skift er der en voksen der skal sove i den ene af de 4 køjer, og her er bunden ikke intakt, der var placeret nogle store plader i bunden som bevirkede at man kunne mærke dem gennem madrassen.
Madrasserne kunne jo også bruge direkte på gulvet.
Vi skulle denne aften også spise inde døre og leder efter de ekstra plader til spisebordet, hov det var jo dem der blev brug til køjerne.

Vi forventede selvfølgelig at de kom og udskiftede dem men nej vi så dem ikke resten af ugen.

Huset var meget slidt og viste at det ikke var lige vedligeholdt.
Havemøbler måtte vi selv vaske af og kunne konstatere at 4 stole ikke kunne bruges, liggestole var af så dårlig kvalitet at vi ikke lige have lyst til at bruge dem.

Aflæsningen af vandmåler var noget af et chok, der stod ingen steder at der skulle være et , mellem de to sidste tal. Så der kom da lidt tilbage af forbruget.

Hej William
Vi beklager naturligvis meget den uheldige oplevelse med standen af den lejede feriebolig.
DanCenter har hvert år flere end 110.000 udlejninger, og med så mange gæster kan det desværre ikke undgås, at der opstår enkelte fejl. Vores lejerskiftekontrol forsøger at sætte den højst mulige standard, og vi kan se af alle analyser, at vi klarer os rigtig godt målt i forhold til andre sommerhusudbydere. Men desværre sker der nogle gange fejl, og det skal vi være de første til at beklage, og vi arbejder hele tiden på at blive bedre.

Vi ligger naturligvis stor vægt på tilfredse kunder og vil derfor meget gerne se, om vi kan komme frem til en tilfredsstillende løsning i forhold til jeres ferie. Har snakket med vores lejerservice afdeling og såfremt du ønsker at klage, sidder de klar til at modtage jeres forløb, samt bookingnummer på lejerservice@dancenter.com. Du vil herefter hurtigst muligt modtage et svar derfra.

Godt tilfreds :)

Lige en kommentar til kontant programmet.

Jeg har i flere år lejet sommerhuse ud igennem jer og Jeg oplever ingen problemer og klager over dårlig rengøring i mine huse :)

En tilfreds sommerhus ejer.
Casper found this review useful

Hej Ulrik
Tak for den fine anmeldelse. Det er et dejligt sommerhus du har, med en super rating fra gæsterne. Vi glæder os til også fremadrettet, at leve op til dine forventninger.

Christina - DanCenter

Ubrugeligt Dancenter sommerhus i Bork Havn.

28 minutter siden
Endnu et beskidt Dancenter sommerhus. 0 stjerner.

Dancenter sommerhus i Bork Havn, lejet af mine forældre (pensionister), ubrugeligt. Beskidt over alt. Dyner med urin. Jeg kunne blive ved.Lokal henvendelse hjalp intet. Mine forældre tog hjem efter 4-5 dage ud af 14. Vi (min familie på 4 ) tog hjem efter 1 nat. Alle havde kløe over hele kroppen og sov næsten ikke. 3 sider lang klage for 4 uger siden har stadigvæk ikke givet henvendelse. Jeg kan kun henstille til at folk aldrig nogensinde benytter sig af Dancenter, der kun forsøger at presse penge ud af pensionister og sikkert også af alle andre. De vil absolut intet yde for deres gæster, men kun høste. Vi er ikke sarte, men det her var en negativ oplevelse ud over det sædvanlige.
...
Fortsat efter svar fra Dancenter.: Klage sendt den 260713. Standardreturmelding fra Dancenter 290713 og herefter intet før nu.Booking 2013-104087 feriebolig 29227.

Hej Jesper,
Det er vi rigtigt kede af at høre. Jeg kan læse at du allerede har sendt en klage til os, men ikke fået svar endnu. Fik du en kvittering pr e-mail umiddelbart efter du sendte klagen til lejerservice@dancenter.com? Ellers prøv at sende os booking nr. så snakker jeg med lejerservice.
Selvom vi har over 110.000 årlige udlejninger er det ingen undskyldning for hvad I har oplevet. Og det står slet ikke mål med vores normale procedure. Mvh Jan / DanCenter

Super sommerhus

Syntes alt var i tip top

Hej Anders,
Glæder os at sommerhuset var tip top i orden. Håber I havde en god ferie og at vi kan byde jer velkommen en anden gang i en af vores ferieboliger. Mvh Jan / DanCenter

Super godt hus og fin service

Vi havde i uge 32 lejet et Dancenter hus ved Hasle på Bornholm ( Skovkanten )
Vi kunne først ankomme om søndagen og skulle derfor i kontakt med
Dancenter ang nøgle, vi indtalte en besked på vagttelefonen og 5min
efter blev vi ringet op super !
Vi ankom efterfølgende til et flot hus som var nedgraderet fra 5 til 4
stjerner ( hvis det stod til os fik de 5 stjerner !! )
Vi havde om mandagen et problem med spabadet og allerrede samme
dag kom der er elektrikker og løste problemet !
Alt ialt en rigtig god ferie i et hus der levede op til vores forventninger !

Hej Mikael,
Godt at alt var som forventet (næsten mere til kan jeg fornemme). Jeg giver dine roser videre til vores lokalkontor på Bornholm. Håber vi ser dig igen i en af vores ferieboliger. Mvh Jan / DanCenter

Rigtig dejlig ferie hos Dancenter

Har også lige set Kontant. Vil bare sige, at vi flere gange har haft en skøn ferie både i Marielyst og i Nordsjælland i et sommerhus som vi har lejet igennem Dancenter. Alt har været i orden og personalet var begge steder søde og virkelig servicemindede, dog kunne græsplænen godt have været slået lidt før, men det er jo småting. Kan kun anbefale Dancenter.

Hej Margit,
Vi er glade for at læse du har haft flere skønne ferier i vores ferieboliger - og vi håber det bliver til endnu flere. Jeg skal nok sige det videre det med græsset (men husk at hvis det er en naturgrund så bliver det sjældent slået græs) Mvh Jan / DanCenter

Utroværdigt

Jeg erkender det er lang tid siden - nemlig en uge fra den 4.9.2010, hvor vi lejede et sommerhus i Blåvand. Jeg skriver lige efter jeg har set udsendelsen om DanCenter på DR1-
Huset var rimeligt rent, da vi ankom og opfyldte faktisk vores forventninger.
Det var efter vi v ar rejst problemerne begyndte. Vi gjorde selv rent - og særdeles grundigt (vi brugte faktisk godt 5 timer i alt) - også i microbølgeovnen (som vi ikke havde anvendt), og vi afkalkede og rengjorde kaffemaskinen.
En uges tid efter vi var kommet hjem, fik vi at vide, at vores rengøring havde været så mangelfuld, at det slet ikke kunne godkendes, heller ikke delvist. Derfor ville udgiften til en komplet slutrengøring blive modregnet i det kindbetalte depositum..
Jeg blev rigtig sur, og blev enig med rengøringslederen om, at hun mailede mig rengøringsrapporten. Da jeg gennemgik den med reng.lederen kunne jeg pille den fra hinanden og præcist forklare, hvordan der var rengjort. Bl.a af microbølgeovnen og af kaffemaskinen.
Det endte med, at hun mente der måtte være sket en forveksling af huse..... så vi fik vores penge tilbage. Problemet blev løst, men tilliden til firmaet er helt væk.
Hvis jeg ikke husker meget forkert, gik der faktisk mere end 5 uger før vi fik pengene tilbage - og det er helt alm. praksis.
Vi bruger ikke DanCenter mere, og ved efterfølgende leje af sommerhuse, har vi ingen problemer haft - og vi har faktisk fået vores depositum tilbage, når vi er rejst hjem igen.

Hej Hans,
Jeg beklager den ærgelige afslutning I har haft på et ellers godt ophold i et af vores sommerhuse. For mig lyder det som en fejl i fb med afregningen, forveksling mellem 2 huse. Men det undskylder ikke at I skal vente så længe på atfå jeres penge retur. Hele proceduren omkring afregning af depositum mv. er siden 2010 blev optimeret og hurtigere, og det skal den være når vi årligt har mere end 110.000 udlejninger som skal serviceres bedst muligt. Jeg håber vi får muligheden for byde jer velkommen i en af vores ferieboliger en dag, og bevise at vi tilliden værd. Mvh. Jan / DanCenter

DanCenter Details

Sommerhuse i Danmark, Norge, Sverige og Nordtyskland. Mere end 10.000 ferieboliger gør det nemt for dig at finde frem til det hus, der lever helt op til dine behov og ønsker.

Visit DanCenter

Call us on: +45 70130000