DanDomain reviews

DanDomain reviews

8.5

Umulig at opsige sin hosting aftale

Jeg har i mange år været kunde hos Dandomain sidste år ville jeg sige det op inden endnu et års fornyelse jeg kunne ikke finde det rette sted på deres web site og sendte en email. Jeg fik det svar at jeg skulle gå ind deres hjemme side ellers var opsigelsen ikke gyldig. Nu var fristen overskredet og jeg indvilgede under protest i at forlænge for 1 år! I november 2013 gentog det hele sig og jeg har nu modtaget en bøs rykker fra Dandomains advokat med rykker. Denne har jeg gjort opmærksom på det samme forhold og per brev gjort opmærksom på at jeg IKKE ønsker hosting hos Dandomain længere men lige meget hjælper det. De tvinger en privat bruger til at forlænge sin hosting med 1 år ad gangen og har besværliggjort opsigelsen. Utroligt at man ikke kan opsige et abonement på hosting per email eller brev.
JEG VIL ADVARE ALLE IMOD DANDOMAIN brug i stedet [ekstern reference] som er langt mere kunde orienteret.

Hej Lars

For at starte med din overskrift, så er det langt fra umuligt at opsige aftaler hos os. Det er der masser af kunder, der gør, hver eneste måned, lige som masser af nye kunder kommer til. Det er en naturlig del af, at være en virksomhed på vores størrelse med tusindvis af kunder i alle størrelser.

Netop derfor har vi klare retningslinjer for, hvordan du opsiger et abonnement, og dem holder vi os til af hensyn til både vores administration og ikke mindst din sikkerhed. Kort sagt kan vi ikke opsige et abonnement uden at have en sikkerhed for, at det er kundens eget ønske.

Denne sikkerhed havde vi ikke, da du skrev din første mail med ønsket om din opsigelse. Vi bad dig derfor enten opsige via kundecenteret, som vi linkede direkte til, eller sende os opsigelsen på et dokument inkl. din underskrift.

Den underskrift har vi nu modtaget, og jeg har krediteret dig for en periode på seks måneder. Som privatkunde er du naturligvis ikke bundet for et helt år af gangen. Vi forlænger som standard abonnementer for en ny, identisk periode, men opsigelsesvarslet er løbende måned + 30 dage, og advokaten er naturligvis informeret herom.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du spørgsmål. Jeg kan kontaktes på tlf.: 8777 9045 eller bogholderi@dandomain.dk

Margit B.
Bogholder

Hurtigt, nemt og brugervenligt...

Overskriften siger vel det meste. En fantastisk løsning der tilmed er økonomisk i topklasse.

Flyttede mit domæne fra en useriøs og særdeles ustabil udbyder i Holte og er nu endelig blevet super tilfreds. Dejligt, at tingene fungerer tilfredsstillende og upåklageligt - helt uden al den unødvendige og irriterende nede tid på servere.
DanDomain kan varmt anbefales som hosting center.

Advokaten lyver

Jeg gør dette så kort som muligt, og undlader at gå i detaljer hele vejen, udtaler mig i "overskrift". Og det skal siges at jeg var på kontanthjælp, samt blev senere ramt af ny kontanthjælpsreform.
Jeg oprettede et hotel hos Dandomain, hvorefter jeg afprøvede en DemoWebshop. Jeg kunne ikke finde ud af denne Webshop, samt vidste jeg at jeg ikke havde penge til at betale den.
En sælger ringede mig op, og jeg fik et godt tilbud, hvor jeg glemte at jeg ikke kan finde ud af Webshoppen og egentlig ikke ville have den, men jeg accepterede dette fine tilbud, midt i min forvirring.
Herefter annulerede jeg denne "aftale" med sælgeren og annulerede opgradering af mit webhotel til Webshop.
En anden anden dag (kort tid efter) blev jeg igen ringet op af en sælger som igen kom med et fint tilbud, og (i mine ører) var det meget bedre end det sidste, og eftersom jeg havde meget lidt overskud, og samt var stresset osv. accepterede jeg igen dette fine tilbud, midt i min forvirring.
Jeg henvendte mig for at annulere opgradering, hvor jeg sagde at jeg fra 1 januar ikke havde nogen penge til at betale for, grundet ny kontanthjælpsreform. Den første dame jeg talte med henviste til en anden dame, begge løj overfor mig, samt sagde spurgte den sidste dame jeg talte med, om ikke vi kunne se bort fra at jeg ingen penge havde fra 1 januar 2014... kort sagt hun ville have mig til at betale noget jeg i forvejen havde gjort, samt ville hun have mig til at betale det for penge jeg ikke har/havde.Jeg endte med at flytte mit domæne.
Noget tid efter fik jeg et brev fra en advokat som mente at jeg skulle betale pengene, og han skrev i brevet at jeg skulle betale, og at jeg havde informeret at jeg var flyttet fra min bopæl, og ikke kunne betale da jeg var flyttet fra min bopæl... (hvor det så lige kommer fra må Guderne vide) og at dette ikke var grund til ikke at betale de penge man skylder.... (tænker her, hvor skulle jeg lige være flyttet hen??? Bor samme sted som jeg har gjort de sidste 10 år.)
Ovenstående er beskrevet så kort som muligt, da historien er længere end dette.
Support er elendig, kundeservice er elendig, kommuniktationen er elendig, der forekommer fordrejning af sandhed og faktum. Deres advokat lyver eller også har han lavet en fejl (som man nu hører så mange sige når man tager dem i at fordreje sandheden), Sælgerne ringer op igen og igen, og sender emails, til trods for at man har afvist flere gange, Kundeservice har mangel på empati, virkelighedssans og lyver hvis de finder det nødvendigt. Backend er elendig, i det hele taget så er min erfaring med Dandomain den mest ringe kvalitet som jeg nogensinde har oplevet med andre mennesker, i de år jeg har levet samt haft med computer at gøre.

PS. Tilføjelse til ovenstående, da jeg mindes dette efter kommentar fra Dandomain.
Jeg blev i forløbet bedt om at logge ind på mit kontopanel på Dandomains hjemmeside og bekræfte ændring af abonnement.
Jeg loggede ind men accepterede aldrig, jeg klikke aldrig på linket i mit kontopanel.
Jeg accepterede aldrig den endelige godkendelse, da jeg vidste på daværnede tidspunkt at det var dybt urealistisk at jeg kunne betale, eftersom jeg ville blive underlagt den nye kontanthjælpsreform, og herved ikke have kongens mønt til at betale for ændringen i mit abonnement, derfor valgte jeg at lade være med at klikke på linket i mit kontrolpanel.
Der stod noget med at for at kunne komme videre med ordren skulle jeg godkende ordren ved at klikke på linket (hvilket jeg aldrig gjorde) hvis ikke jeg klikkede på linket kunne Dandomain ikke komme videre. Men sjovt nok så kom Dandomain så meget videre at jeg blev ringet op og rykket for betaling jeg allerede havde foretaget, jeg fik brev osv... senere hen brev fra en advokat som påstod at jeg var flyttet fra min bopælsadresse, og at jeg havde oplyst dette til dandomain, men at dette ikke var grund nok til ikke at betale udestående ved dandomain.
Jeg bestiller et produkt, som jeg betaler forud for. Derefter beder jeg få ændret dette, men får imellemtiden at vide at jeg pr 1 januar 2014 ikke har nogen økonomisk indtægt, hvilket resulterer i at jeg naturligvis aldrig fuldfører bestillingen af produktet, ved at klikke på linket i mit kontrolpanel.
Herefter flytter jeg naturligvis over til anden hostudbyder, da jeg syntes dette er hvad man på godt gammel Dansk kalder for at tage røven på andre mennesker, ydermere vil jeg mene dette hører ind under bondefangeri og advokaten påstår i et brev at jeg har sagt til dandomain at jeg er flyttet fra min bopæl osv osv......
Og at jeg har betalt for et produkt, og at der ikke blev trykket på linket, og at der ingen kære mor er, til trods for at der alligevel blev ændret i mit produkt, og at jeg ingen penge har men for at vide af en ansat hos Dandomain om ikke vi kan se bort fra at jeg igen penge har, og holde os til at jeg skylder Dandomain penge, hvorefter jeg mener at jeg har gentaget dette, og hun holder hårdnakket fast osv osv osv... og jeg lægger røret på.
Jeg ved ikke rigtig hvad folk selv syntes om ovenstående, men bedøm selv og brug jeres sunde fornuft.

Hej Mie

Vi har forsøgt at kontakte dig, desværre har det ikke været muligt at få fat i dig.

Vi beklager den ærgerlige oplevelse du har haft, men vi kan desværre ikke genkende din beskrivelse af forløbet. Vi har ageret efter dine ønsker om oprettelse og senere hen opsigelse, men kan desværre ikke tilsidesætte vores forretningsbetingelser, da vi er nødt til at behandle alle kunder ens.

Et abonnement igangsættes ved accept, og som kunde er du ansvarlig for vedligeholdelse, opsigelse og betaling heraf. Vores salgskonsulent har vejledt dig om hvorledes et abonnement opsiges, samt informeret dig om, at manglende betaling ikke er en opsigelse.

Vi har forsøgt at kontakte dig både inden, under og efter opsigelsesforløbet, med henblik på, at komme i dialog med dig, og finde en god løsning for begge parter. Vi vil stadig meget gerne tale med dig, og håber, at du vender tilbage. Du må meget gerne kontakte mig på tlf.: 8777 9045 eller ml@dandomain.dk

Martin Lausen
Kundeservicedirektør

Dårlig respondstid på support

Der er sket en fejl ved registrering af domæne.
Betaling er gået igennem.
Domænet blevet tilknyttet en forkert mail.
Kan ikke logge ind og redelegere DNS.
Gentagende gange er supporten blevet kontaktet. (Faktura var vedhæftet)
11 dage senere er mailen stadig ikke blevet ændret blevet ændret, venter stadig på svar.

Hej Kim

Det lyder som om, at der er noget vi skal have kigget på. Jeg kan desværre ikke finde din sag ud fra ovenstående info. Men jeg vil meget gerne, at du ringer ind, og beder om at tale med mig. Så tager jeg mig af din sag, og får undersøgt hvad der er sket. Du får fat i mig på tlf.: 8777 9045, tast 2 for support. Du er også velkommen til at skrive til support@dandomain.dk, att: Martin S.

Jeg håber, at høre fra dig.

Martin S.

Super service og gode uddybende vejledninger - Kan anbefales! Læs min historie!

En stor tak til Sandy og Mathias, Dandomain for superhurtige svar på mine mails omkring DNS-pegning og opsætning af PHPMyadmin. Det er mails, som jeg har sendt til dem udenfor normal butiksåbningstid. Næsten knapt havde jeg sendt mailen, så var der et tålmodigt og grundigt svar, så jeg hurtigt kunne komme videre.
Kan kun anbefale Dandomain. Hér er en lille forhistorie: Prøv at gå ind på den hjemmeside der hedder Amino som er for iværksættere. Søg efter tråden "hvordan får jeg mit .com domæne tilbage?" Hér kan du læse i tråden, at en bruger, Presta, gør opmærksom på, at Dandomain står på listen: The Accredited Registrar Directory. Det betyder, at de ikke laver nogen numre med dine domæner. Men de hviler heller ikke på laurbærrene, for den service jeg har fået leveret, er ud over al forventning!
Endnu engang 1.000 tak til Dandomain for super super service!

TOP service!

Som ejer af DesignEksperten.dk har jeg ofte haft udfordringer, Dandomain er altid top professionelle.

Igen, bondefangeri!

Først efter jeg havde betalt for mit domæne blev jeg gjort opmærksom på at jeg KUN havde købt domænenavnet, og at hvis jeg rent faktisk ville bruge det, skulle jeg osse betale for et webhotel. Jeg tænkte, "okay, det er sgu lige flabet nok. Men mon ikke jeg så bare kan forward'e URLen til en ftp server hvor jeg har (gratis) plads?". Jooh det kan jeg da, hvis jeg så lige betaler 120 kr. ekstra til DanDomain for den "service" at der viderestilles til en URL de intet har med at gøre. Faktisk har jeg heller ikke krav på at lave mail adresser der slutter på @mitdomæne.dk, uden IGEN at betale DanDomain for såkaldte ekstra ydelser. Alt i alt har jeg betalt for et ubrugeligt domæne, med mindre jeg føler for at smide mange flere penge efter DanDomain. De ville heller ikke give mig mine penge tilbage "da der er tale om et skræddersyet produkt". I kan kalde det hvad I vil, det ændrer ikke på at det er en automatiseret process, der ikke har kostet Jer een øre.

Føj for satan!

Hej Kim

Jeg finder det beklageligt, at du omtaler dit køb som om vi ikke har leveret det vi skulle. Du har købt et domæne, og det er den leverede vare. Ingen steder er der anført at fx WebHotel eller pegninger medfølger, og vi stiller os desværre uforstående overfor, at du opfatter det som en flabethed, at vi ikke automatisk giver et gratis produkt med i handlen. Vi lader det være op til vores kunder at bestemme hvad domænet skal bruges til, om det så er til fx mails, hjemmesider eller en webshop, hvor der indenfor hver kategori findes en pakke der dækker det ønskede behov. Domænet er på ingen måde ubrugeligt, du kan bruge det til præcis det du ønsker, produkter dertil medfølger dog ikke gratis. Hvad der til gengæld medfølger gratis er vores support, hvor det er vores mål at tilbyde den ubestridt bedste support, på både mail og tlf., også i weekenden, på helligdage og om aftenen. Dette har naturligvis visse økonomiske omkostninger, og derfor kan bl.a. pegninger og WebHoteller ikke være gratis.

Og det er korrekt, der er ikke returret på domæner, da det er et specialtilpasset produkt. Du må meget gerne kontakte mig på tlf: 8882 0446, da jeg gerne vil tilbyde dig andre muligheder ift. domænet.

Mvh Maria Thomsen
Salgskonsulent

nem at finde ud af

hurtig, præcis, konkret-ingen dikkedarer. Topkarakter fra mig

God support

Standard system når vi taler om webshop, det giver mange funktioner men også nogle begrænsninger. Der er en super support på systemet alle ugens 7 dage

Superduper DanDomain

Der er man lidt heldig at man har DanDomain når starter virksomhed der er jo så meget der skal ordnes så er det godt at det går så nem hos DanDomain

Solidt firma og god kundeservice!

Solidt firma og god kundeservice!

Hurtigt, let og brugervenlig løsning.

Bestilling og ekspedition samt den vejledende tekst er alt i alt en rigtig god løsning.

Klart den mest professionelle løsning ude fejl og mangler!

Jeg kan på det yderste anbefale Dandomain, da jeg har prøvet flere web udbydere, Dette firma kan leverer varen som er vigtigt og på en enkel måde så alle kan være med. Forbindelsen går aldrig ned og kundeservice er hjælpsomme med spørgsmål.
mvh
Den lille skovmand aps

Troværdig

Kære DanDomain
Tak for de du altid er der for mig når jeg har brug for dig. Du er altid hurtig med et svar.

mvh
Finn S

Godt og billigt

Hurtigt oprettelse. Dog ville det være rart hvis de tjekkede der ordre en eller to gange om aften / natten :)

Behalig support

Ringede ind for at få afhjulpet et problem. Der er medarbejderne utrolig venlige og hjælpsomme.

ok service meeeen

ok service men dårlig telefonbetjening

Hej Lasse

Vil du uddybe hvad du mener? Er det ventetiden, eller fik du ikke det svar du søgte? Det er svært at hjælpe, når jeg ikke kender årsagen.

Martin Johansson
Teamleder, support

Superduper :-)

Superduper :-)

Bondefangerri

Når du køber et domainenavn hos DanDomain er du bundet på en automatisk fornyelses politik som du ikke gøres opmærksom på før det er for sent at opsige næste års abonnement. Det er derudover slet ikke tydeligt at man skal tage aktiv affære når et abonnement skal opsiges. Der står ligefrem at "hvis man ikke gør noget så sætter de det på pause".

Men i dag modtog jeg en rykker fra en advokat som truer mig som en kriminel. Jeg ved ikke hvad det ligner. De indrømmer tilmed i min henvendelse per email at det ikke er helt tydeligt. Alligevel beder de mig forholde mig til advokaten og betale endnu et års abonnement hos dem. Jeg er dermed nu i gang med at betale 3 gange så meget for en opsigelse som i realiteten er en forlængelse af et abonnement som de tvinger mig til at fortsætte + deres sindsyge advokats salær. Og jeg får selvfølgelig også æren af at føle mig som en kriminel kunde oven i købet.

Det er utilgiveligt DanDomain. Jeg giver jer bundkarakter. Jeg kan på ingen måde anbefale en virksomhed der udviser så lidt kundeinteresse og kan give mig denne følelse jeg sidder tilbage med nu.

Simon Lyngsø

Hej Simon

Det er vigtigt at skelne imellem et domæne og et abonnement, fx et MailHotel. Det er korrekt, at hvis du ikke ønsker forlængelse af domænets registrering, kan du blot undlade at betale, og domænet udløber automatisk. Dog gælder der andre retningslinjer i forhold til vores yderligere produkter. Her gælder at skriftlig opsigelse skal være modtaget 30 dage før den nye periode begynder, jf. vores forretningsbetingelser. Årsagen til at fx et mailhotel ikke opsiges automatisk ved manglende betaling er, at dette kan indeholde personlige data, som vi er forpligtet til at opbevare, indtil vi modtager en skriftlig opsigelse.

Du har oprindeligt valgt, at dit domæne skulle forblive hos en anden udbyder og blot pege til dit MailHotel hos os. Dermed har vi ingen mulighed for at se, at dit domæne udløber og kan ikke, som vi ellers normalt gør, udsende en mail med information om, at domænet har tilknyttede abonnementer, som man kan overveje at opsige.

Vi sender en faktura pr. mail gældende den nye periode 45 dage før denne begynder. Dermed gøres du opmærksom på, at en ny abonnementsperiode begynder, og har mulighed for at opsige dit abonnement inden opsigelsesfristens udløb. Denne faktura samt 2 efterfølgende påmindelser har du desværre ikke reageret på. Derfor ender sagen som varslet i rykker 2 hos inkasso. Dit abonnement er nu opsagt via din henvendelse til bogholderiet, men faktura, rykker og advokatgebyr står stadig til betaling.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig på tlf.: 8777 9045.

Rune Andersen
Økonomichef

Usikkert & utroværdigt setup

Konkrete erfaringer har desværre afsløret usædvanlig løs omgang med kundernes følsomme oplysninger vedrørende kodeord, sikkerhed, porteføljemanagement og ....
Se evt Version2's dækning af sagen

Hej

Jeg er ked af at høre, at dette er din oplevelse. Som nævnt i omtalte artikel var der på daværende tidspunkt en løsning på vej, og et hold af udviklere arbejdede på en løsning til password reset. Siden da er denne løsning implementeret.

I forhold til sikkerhed og porteføljemanagement, vil jeg gerne vide hvilke konkrete episoder du henviser til, da det er en meget bred formulering, og jeg ikke er bekendt med problemer på de områder.

Hvis du har lyst til at tale med mig om dine erfaringer, er du meget velkommen til at ringe til mig på tlf.: 8777 9045.

Mvh Martin Lausen
Kundeservicedirektør

DanDomain A/S Details

DanDomain A/S er en 100 % danskejet virksomhed med speciale i professionelle internetløsninger. Siden 1999 har vi opbygget en særdeles solid forretning omkring rådgivning og implementering af internetløsninger til dansk erhvervsliv, det offentlige, foreninger og private kunder. Vi stræber efter, at det skal være let at være kunde hos os. Det er ikke nok, at teknikken fungerer upåklageligt. Vi vil, at det du har sat dig for, lykkes, så let og hurtigt som muligt.

Visit DanDomain

Write to: salg@dandomain.dk