Danlet reviews

Danlet reviews

It is not possible to review Danlet. Should you have any questions, please use the contact form on our website.

Uetisk forretningsmetode

Jeg bestilte en iPad fordi prisen var rigtig god. Var lidt spændt på om det var en fejl, men ordren blev bekræftet, og umidelbart efter fik jeg opdatering, om at varen var sendt med GLS. På GLS' track & Trace, kunne jeg se, at pakken var anmeldt, men den blev aldrig registreret afhentet.
Efter henvendelse til Danlet, fik jeg at vide, at pakken var 'blevet væk hos GLS' og at den nu var udsolgt. Derfor fik jeg betalingen retur. En snu måde at komme ud af en dårlig handel på, men ikke særlig etisk korrekt.
Jeg havde sat pris på, at få sanheden at vide fra starten.

Lynhurtig levering

Jeg bestilte en iPad d. 29/12 kl.17.03 og mindre en 10 sekunder ringede telefonen. Det var fra Danlet der spurgte om jeg lige havde bestilt en iPad og hvilken model det var. Det var blot en kontrol for at være sikker på ordren var reel. Jeg havde valgt at få den med GLS til afhentning og han ville sende den afsted straks da han alligevel var ved at behandle dagens ordre. Det var også helt korrrekt d. 30 kl. 12. afhentede jeg iPaden hos min lokale GLS pakkeshop. Alt var som forventet. Iøvrigt spurgte jeg om det var parallel import og det svarede han ja til, men for telefoner og iPads er det ligegyldigt da sprog kan vælges til dansk om det er det man ønsker.

For dårligt!

Danlet APS

Jeg kan nemt tilslutte mig flere af de dårlige erfaringer der er blevet gjort med dette firma, som umiddelbart ikke burde eksistere.

Jeg nåede dog ikke at modtage en mobiltelefon med evt. fejl da jeg annulerede min ordre.

Fredag den 17. december bestiller jeg en Nokia telefon på deres hjemmeside. Den står til at være på lager med 1-2 dages levering.

Jeg bestiller telefonen i troen om den sagtens kan leveres inden jul.

efter bestilling får jeg en automatisk generet ordrebekræftelse hvori der står at jeg max 24 timer efter får en bekræftelse på levering. Jeg havde valgt GLS pakkeshop til levering i nærliggende forretning.

Onsadg den 22. december har jeg stadig ikke modtaget hverken telefon eller nogen former for bekræftelse. Jeg vælger at ringe til dem og efter mange forsøg kommer jeg igennem og manden fortæller mig at telefonen ikke kan leveres i den farve som jeg bestilte. Han har den dog i andre farver i butikken, og siger at jeg kan komme ned i forretningen og kigge på dem.

Jeg spørger ind til hvorfor pokker man ikke får besked når de ikke kan levere telefonen. Det kunne han ikke rigtig svare på.

(Der står også i ordrebekræftelsen at man får besked hvis telefon ikke kan leveres.)

Jeg vælger derefter det sikre og anullerer ordren. Det er der til gengæld ingen problemer med. Derefter kører jeg til Elgigianten og køber telefon.

Det er super ærgeligt at en forretning vælger at have internetsalg når de ikke kan honorere selv den mindste bestilling.
Det virker useriøst og utroværdigt.

Det er fint når man reklamerer med gode priser, men det skal ikke være på bekostning af parallelimport eller super ringe service.

Ingen tilbage melling på bestilt vare

Da der efter flere dage ingen tilbage melling var og der på siden stod der var 5 telefoner tilbage af den bestilte vare, trak jeg mig fra købet. Andre firmaer gør en dyd i at kunden kan se hvor langt deres bestilling er !!!

Perfekt!

Danlet.dk har jeg kun haft gode oplevelser med! Jeg bestilte min iPhone 3GS for noget tid siden (nu har jeg iPhone 4 fra Telenor), og modtog den 2 dage efter. DEJLIGT! Og har lige modtaget en Nokia telefon til min mor, som jeg bestilte for 2 dage siden. Så jeg har aldrig oplevet problemer.

Nægter returret

Jeg købte en X10 Mini Pro som viste sig ikke at have dansk tastatur. Hjemmesiden fremgår ellers som lægges der vægt på det danske. Der stod godt nok med meget små bogstaver neders på siden at den havde internationalt tastatur.

De sendte den også noget forsinket og lavede ged i den med deres nye transportør og overskred derved deres leveringstid med en faktor 3.

Da man ikke kan skrive ÆØÅ på nogen måder på tastaturet valgte jeg at benytte mig af returretten og sendte den tilbage efter en uge.

Men det blev nægtet 'da den var brugt' og skærmen påstås ar være ridset. Men den fremstår som helt ny og man har ret til at bruge mobilen uden at miste returretten! Jeg kunne tilbyde alle beskyttelsesklistermærker etc, da jeg nu har købt en anden telefon et andet sted, men hørte ikke fra dem igen.

Sagen kører nu hos forbrugerklagenævnet.

De har i al deres mundtlige kommunikation optrådt meget flabet. Det har de også gjort ved et tidligere køb, der gik bedre, og jeg burde derfor måske have vidst bedre. Men nu skal jeg ikke handle der mere!

Mobil

Dårlig oplevelse!!
DE havde ikke mobilen i farven, men tilbyder en anden farve.
Jeg skriver ja hvis samme pris.
Hører aldrig mere. Sendt flere rykkere for svar, men nej intet hører jeg.
Til sidst afmeldte jeg købet, og jeg har gudskelov ikke hørt mer til dem!!!
Kan bestemt ikke anbefales at handle der!!!

Godt tilfreds alligevel

Jeg bestilte en W995 sent aften, næste formiddag var der mail at den var afsendt. Da telefonen kom, manglede der det memerykort der hørte til, jeg ringede straks over til firmaet, og blev bedt om at sende dem en mail, hvad jeg gjorde, og 3 dage efter lå kortet i postkassen. Så bortset fra det manglende kort, fik jeg en god service.

SVINDEL FIRMA!!

Bestilte 2 skt Nokia 6700 slide til 179 kr. stykket, okay det er meget billigt men det var nu altså prisen på deres shop....
modtager ordrebekræftelse, modtager besked om at varen er afsendt og pengene trukket, 1 min senere modtager mail om at ordren er annuleret....
Pengene er dog indsat på min konto igen..
INGEN besked om hvorfor.....
Efter ca 6 mails fra mig svarer de endelig at den ikke er på lager.... hvilket var LØGN, den kunne stadig bestilles på shoppen, da jeg gør dem opmærksom på det, sletter de den på nettet....... hvor der stod 2-4 dages leveringstid.
Har efterfølgende sendt den uddrag fra forbrugerstyrelsens hjemmeside, hvor der står at de SKAL sælge mig varen til den pris.
Danlet er ligeglade, men vil da gerne sælge mig SAMME telefon, nu bare over 1000 kr dyre stykket.
SVINDEL FIRMA.
For jeres egen skyld hold jer væk!!!
SE HVOR MANGE DÅRLIGE OPLEVELSER ANDRE OGSÅ HAR HAFT.

Dårlig kundeservice - ingen reaktion på mails - hæver på Dankort uden at have afsendt vare!

Danlet.dk kan absolut ikke anbefales!

Her er en redegørelse for den dårlige oplevelse med Danlet.dk:

Fredag 17.09.10 Bestiller via danlet.dk en Sony Ericsson W395 Hello Kitty Edition og iflg. lagerstatus på hjemmesiden er der 4-5 stk.
Fredag 17.09.10 Modtager ordrebekræftelse på mail fra danlet.dk.
Onsdag 22.09.10 kl. 10.22 Modtager mail med ordreopdatering fra danlet.dk med besked om at ordren er afsendt.
Onsdag 22.09.10 kl. 10.32 Modtager mail med ordreopdatering fra danlet.dk at man ikke har den bestilte mobil men samme model i pink. Danlet.dk spørger til hvorvidt denne ønskes i stedet for.
Onsdag 22.09.10 kl. 16.18 Sender mail til danlet.dk at jeg gerne vil have byttet til anden model men med den pris, danlet.dk har modellen til på deres hjemmeside (denne model var 155 kr. billigere end Hello Kitty Edition).
Torsdag 23.09.10 Intet mailsvar fra danlet.dk.
Fredag 24.09.10 Intet mailsvar fra danlet.dk. Ringer til danlet.dk og taler med kundeservice og efterlyser svar på mail fra onsdag 22.09.10. Oplyser overfor kundemedarbejder at jeg kun vil købe mobilen til 846 kr. som oplyst på danlet.dks hjemmeside. Medarbejderen vil undersøge sagen og vende tilbage (og her er det danlet.dk faktisk allerede har hævet beløb onsdag 22.09.10 men dette nævnes IKKE af kundeservice!).
Søndag 26.09.10. Tjekker netbank og konstaterer, at danlet.dk har hævet 1.001 kr. allerede onsdag 22.09.10 UDEN AT HAVE AFSENDT VAREN! Sender straks mail til danlet.dk med besked om at jeg har annulleret tidligere ordre og anmoder danlet.dk straks tilbagefører hævet beløb på mit dankort og man bekræfter dette i mail. Jeg skal indrømme at min mail fra i en skrap tone men jeg var virkelig vred.
Mandag 27.09.10 Ingen svarmail/bekræftelse fra danlet.dk.
Tirsdag 28.09.10 Konstaterer, at Post Danmark har forsøgt at aflevere pakke fra danlet.dk på min adresse!
Onsdag 29.09.2010 1.07 Modtager ordreopdatering på mail fra danlet.dk at ordren nu er opdateret og afsendt.
Onsdag 29.09.10 1.10 Modtager ordreopdatering på mail fra danlet.dk med oplysning om, at der er udbetalt 155 kr. til mig, der udgør forskellen på første ordre og anden leveret ordre (SOM JEG HAR ANNULLERET SØNDAG 16.09.10).
Onsdag 29.09.10 18.29 Sender mail til danlet.dk med redegørelse omkring hændelsesforløbet og meddeler, at jeg har nægtet modtagelse af varen på posthuset og anmodet Post Danmark om at returnere varen. Foreholdt at man ikke svarer på mine mails og man i øvrigt ikke overholder regler vedrørende nethandel og jeg har rettet henvendelse til e-Handelsfonden da danlet.dk er e-mærket. Anmoder igen om udbetaling af restbeløb på 846 kr. som jeg fortsat ikke har modtaget.
Onsdag 29.09.10 til tirsdag 05.10.10 INGEN REAKTION FRA DANLET.DK HVERKEN PÅ MAIL ELLER TELEFON!
Tirsdag 05.10.10 Rykker IGEN danlet.dk. på mail for restbeløb på 846 kr. som fortsat ikke er blevet tilbagebetalt.
Onsdag 06.10.10 Modtager mail fra danlet.dk med forespørgsel til bankkonto, da beløbet ikke kan overføres via PBS.
Onsdag 06.10.10 Sender mail til danlet.dk med oplysningerne (med oplysning om at det faktisk fra fulgt med min redegørelse af mail fra onsdag den 29.09.10).
Torsdag 07.10.10 Modtager mail fra danlet.dk at beløbet på de 846 kr. nu er blevet overført til bankkontoen. Ingen undskyldning eller lignende fra danlet.dk.

SÅ DERFOR - HOLD JER LANGT VÆK FRA DANLET.DK

PS. Har i øvrigt været i kontakt med e-Handelsfonden, der vil tage kontakt til danlet.dk.

Danlet

For lidt tid siden købte jeg en Nokia mobiltelefon hos danlet.dk som til min store skuffelse ikke blev leveret i en original Nokia æske. Den var pakket ind i et stykke boblepapir uden plastisk på skærmen, som skal indikere, at den er ny. Sammen med denne var der en støvet oplader mm. Der manglede et usb stik. Firmaet nægtede at modtage min returpakke som en reklamation!!!
Vær opmærksom i forhold til at handle med dette internetfirma.

Flabede medarbejder

Når man sidder og læser anmeldelserne her på siden er jeg utrologt forarget over de flabede svar som Danlet kommer med..... Gad vide om det er voksne mennesker der er ansat.....??? Udfra deres måde at skrive på (fyldt med stavefejl) tror det det ikke. PINLIGT firma som absolut ikke bliver anbefalet af mig.

No response

Danlet.dk er utroligt svære at få fat i. Deres hjemmeside fungerer meget dårligt, med links til udskrivning af faktura som ikke virker.
3 henvendelser pr. mail uden respons, samt en hel del ubesvarede telefonopkald med samme resultat.
Jeg modtog i dag faktura, efter en uges forsøg på kontakt, efter at have fanget firmaet pr. tlf.

hurtig & nemt

jeg købte 2 stk mobiler det blev lavet om inden de blev afsende pr. e-mail alt gik hurtigt og nemt modtog dem efter 2 dage

Godt tilfreds alligevel.

Mobilen(SE X10 minipro) er super.
Har alligevel 2 bemærkninger.
Danlet skriver 'leveret' så snart pakken er afsendt og pengene trukket. Med det resultat at man bliver stresset når post-danmark er 3 dage om at udbringe pakken!
Hvis bare Danlet ville skrive 'leveret til postdanmark' -eller ' til GLS' i stedet for bare ´leveret' ville man blive mindre bekymret.

En anden irriterende ting er at den X10-miniPRO som jeg modtog var uden ÆØÅ på tastaturen. Papirvejledningen var også på tysk. Typisk parallelimport.
For at få et ø eller æ i en sms skal jeg holde på symboltasten mens jeg trykker o eller a. Det kan jeg leve med. Det er måske endda en fordel.
Hvis man forlanger ÆØ på tastaturen bliver på bekostning af komma og punktum. Det er heller ikke optimal.

Super service kan anbefaledes!!!!!!

Har købt iphone 4 og fik en fantastik service og god pris. Manden som betjente mig viste mig, hvordan man skulle aktivere iphonen og dermed hvordan man fik en konto på itunes. Hvis ikke jeg har fået det fortalt ville nok have problem med at finde ud af det....så det kalder jeg service!!!!!!!!!!!!!!!!! det får man sku ikke andre steder!!!!!!!!!!

Virkelig ringe service hos Danlet

Jeg bestilte en Nokia 5800 XpressMusic hos Danlet den 16/9. Den var "på lager", så jeg var sikker på at modtage den inden min søns 10-års fødselsdag den 22/9. Men den kom ikke og den 23/9 modtog jeg en besked om at den var en uge forsinket. Den 29/9 modtog jeg en besked om, at jeg kunne få en rød i stedet for en sort og det accepterede jeg af nød. Jeg har endnu ikke modtaget telefonen og jeg får heller ingen beskeder fra Danlet...

Billigt og godt

Billigt og godt!
Et par dage efter bestilling havde jeg produktet i hånden. Og så gør det jo heller ikke noget at jeg mindst har sparet 25% i forhold til de "store" mobilselskaber :D

Super hurhtig betjening - levering fra dag til dag, uden problemer

Købte en iPad hos danlet.dk, levering allerede dagen efter. flot

WOUW!!! Dejavu

Fuck hvor var det syret da jeg læste STEFFENS anmeldelse.
Troede seriøst at det var en jeg selv havde skrevet uden at kunne huske det :-o

Det han skriver er 100% samme oplevelse som jeg selv har haft med dem. Og jeg ville endda formulere det på samme måde (måske derfor jeg troede jeg havde skrevet det x-D)

I skal holde jer langt væk fra Danlet efter min mening.

Den eneste forskel på Steffens og mit køb, er at jeg bestilte MINI´en d. 10. september, og først d. 24. september blev jeg informeret om at der ville gå yderligere en uge før den var hjemme. Og først i dag har jeg modtaget endnu en mail om at den kan afhentes om to dage.

FLOT - De lovede mig 6 dages levering til at starte med. I K K E 19 dage!

De har på intet tidspunkt reageret på nogle af de mails jeg har afsendt til dem vedr. annullering af mit køb. De forventer vel at jeg afhenter pakken og betaler som en glad kunde?!

ALDRIG vil jeg igen handle der, og vil fraråde alle at gøre det.

Danlet Details

Butik samt online salg af alle gængse mobiltelefoner uden abonnement. Tilbehør til mobil telefoner Nokia SonyEricsson Iphone Samsung HTC Ipad

Visit Danlet

Write to: info@danlet.dk