Danmarks reviews

Danmarks reviews

3.9

Danmarks.nu forsvundet?

Hej

Jeg har haft Danmarks.nu som webhotel siden 1999. Men firmaet er tilsyneladende pludseligt nedlagt!
Er der nogen ved hvordan jeg overføre mit domæne til et andet firma?

Hans

Simpelthen for dårligt

Som andre skriver har de haft deres nedbrud "3 100 års nedbrud på under en uge" som de har skrevet til mig. Alle ens mail og kontaktpersoner er bare væk fra jordens overflade.

Intet information om deres ændring af hotel eller det skal siges at der stod at man skulle opdatere ens email adresser - det betød så bare lige at man skulleoprette alle mail adresser igen.

Det de svarer på er ikke det man spørger om i deres support system.

Under al kritik

Dårlig stabilitet og skodservice

Brug ikke dem som webhotel!

Har gennem årene haft flere episoder med nede-tid uden at de fortæller nogen om det og man skal selv spørge hvorfor ens email ikke virker.

Denne gang har de præsteret at være ramt af et nedbrud der har smeltet hele deres server og endnu engang får man ingen informationer om det uden at spørge... Nedsmeltningen har så betydet at alle mine mailadresser er slettet og jeg har ikke kunnet modtage mails i en uge. Al form for kommunikation bliver besværliggjort af at de kun besvarer mails en gang i døgnet, hvis man er heldig, for lige så ofte lukker de bare for ens forespørgelse. Svarer de så endeligt, får man links eller passwords der heller ikke virker...

Ydermere er deres spamfilter ikke verdens bedste heller

Mit råd er at finde nogen der er stabile.... Hvis de altså findes? pt. kan de ikke være værre end danmarks.nu

Uprofessionelt - elendig datasikkerhed - uforudsigelig support

Jeg tror ikke Danmarks.nu handler i ond tro, men mere at tiden og teknologien er løbet fra dem. Jeg har haft dem som udbyder i mange år med ok service - ikke noget prangende, men ok produkt. For nogle måneder siden stod deres disksystem så af med det resultat at jeg mistede data for det sidste år. Da Danmarks.nu hverken havde styr på processerne ved crash eller backup rutinerne var resultatet at min IMAP baserede mail historik forsvandt. Supporten var ikke til meget hjælp - mine forsøg på at få fat i resterne af mine konti blev enten ignoreret eller sagen blev slet og ret lukket uden der blev gjort noget. Til deres ros skal dog nævnes at skiftet til en ny udbyder blev klaret uden problemer.

Håbløst

Dårlig service, ringe hjemmeside, manglende serverrettigheder og elendige priser. Fraråder folk at lade deres webhotel ligge her.

Værste skuffe!

UPDATE:
Jeg har nu prøvet at opsige mit ene abonnement hos dem i nogen tid, men nu svarer de slet ikke - og det virker ærlig talt lidt speget, for de plejer at svare på henvendelser inden for 24 timer. Det virker som om de bevidst holder mig hen!
Jeg kan kun sige: HOLD JER VÆK!

-----------------

Jeg har haft nogle domæner hos dem i et par år.

Desværre er der bare kommet flere og flere problemer hen ad vejen, fx flyttede de lige nogle servere, så udgående smtp ikke duede. Da jeg kontaktede dem om fejlen, skrev de at det jo stod på deres supportside. Fedt, for der kigger jeg jo ofte. Desuden skal alle mine brugere nu ændre deres udgående servere, hvoraf mange ikke engang aner hvad det er. Ofte er det noget af et tovtrækkeri at finde en løsning, men én sætning som svar, som jeg så skal tolke på.

Igen og igen virker deres logins ikke. Jeg ændrer passwordet i hhv. Helpdesk og cPanel, men næste gang jeg skal logge ind, får jeg at vide, at det er ugyldigt - og så starter tovtrækkeriet igen...

Jeg kan ikke vente med at skifte til en anden udbyder!

God til prisen

Efter mange år hos Web10 var tiden kommet til dels at flytte mine data på MSSQL (uden latterlig begrænsning på 50 MB) og få en mere stabil oppetid. I min søgen fandt jeg frem til Danmarks.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at deres driftsstatistik er fin-fin, og deres support svarer også prompte og endda på rigtige mails, som man kan besvare. Kun havde jeg nogle få problemer, idet de talte ud fra en UNIX-verden, som jeg ikke er meget bevandret i. Fx. tog den noget tid at nå til enighed om, hvad en "connection string" er. Jeg fik aldrig nogen connection string til MSSQL/ ASP men blev henvist til én, der fungerer fint under ASP.NET ver 2.0, men min dag er for kort til ASP.NET
Til plusserne hører: Stor diskkvote, som man selv kan sammensætte som man vil, Flot webstatistik, hurtig mail-support, god driftsstatistik, godt kontrolpanel (Parallels PLESK). Alligevel valgte jeg efter halvanden måde at skifte videre til Surftown, som jeg nu bokser med (manglende support).
Og hvorfor så det? De - Danmarks - annoncerer med, at de har MSSQL - det er så UNIX-udgave SQLEXPRESS - men hvis det virker, så OK. Problemet er bare, at de ikke tillader eksterne adgang (et problem Surftown har løst ved at man angiver IPadresse, fra hvilken ekstern adgang er tilladt). Uden ekstern adgang til databasen kan jeg ikke overføre data, struktur, constraints o.s.v. fra min Access-database og jeg vil heller ikke kunne trække dem ud igen, skulle jeg få lyst til at flytte dem. Nu kunne jeg jo så bare krybe til korset og bruge MySQL, som der er fin ekstern adgang til, men her har/får jeg ikke rettigheder til at opsætte triggers.
Af andre pudsigheder som jeg brugte en del tid på, skal nævnes: På public rod-biblioteket må der maks ligge 20-30 filer. Hvis der er flere, er det næsten umuligt at få adgang via FTP. En pudsig begrænsning som åbenbart hører UNIX-verdenen til. Den kunne de godt have skrevet om i deres FAQ, det havde sparet mig en del grå hår. En anden tidssluger blev et lille program, de havde liggende i deres Download-program til at konvertere fra Access til MYSQL. Programmet ville kun køre sammen med .NET ver 1.1 Build XXXXX. Jeg fik downloaded mange versioner og builds af .NET før jeg måtte indse, at den mente det helt bogstavligt. Det er selvfølgelig ikke Danmarks.nu fejl, og jeg har da også givet dem et link til et andet freeware-program, der virker.

Konklusionen er, at det i alle måder er et udmærket hotel. Man skal blot huske, at ens site ikke må have mange filer i roden og at man skal bruge Access eller MySQL.

Endelig Stabilt

Ja jeg har været kunde hos fiasko firmaet Servage i 2 år, og blev ganske enkelt træt af der utrolige mange nedetider, timeouts osv osv...

Nu skulle jeg altså finde lykken, og søgte et par uger på et firma som tager deres kunder seriøst.

Efter lidt skriveri frem og tilbage med Danmarks.nu og i tænke boksen i e uges tid, tog jeg chancen og flyttede alt til dette firma.

Jeg må sige at de har overrasket mig så meget at det er ubeskriveligt.

Jeg har været kunde hos dem i snart 5md og har været utrolig glad for deres service.
svartiderne på siderne er 0,8 til 1,2 sek, hviket er suverænt.
Deres linier kører stærkt og stabilt.

Desuden kører jeg med Invision Powerboard som på visse tider af døgnet trækker en del trafik og data, det kan man ikke mærke hos dette firma, det kører upåklageligt.

Desuden har jeg diverse logs kørende bag siderne for at se evt. database fejl, og utroligt nok, har jeg kun fået 2 egentlige lgegyldige fejl på de snart 5 md.

Website monitoring har jeg også kørende på min stærkt trafikeret side, og her kan jeg kun rose danmarks.nu til uendelighed (0.232 timers) nedetid på 5 md.

Jeg kan kun varmt anbefale Danmarks.nu.

Giver dem dog kun 4 stjerner for deres manglende viden om de begrænsninger der er i Soushin, samt de ændrer i brugernes begrænsninger uden varsel på trafik forbrug.
Dog har jeg ikke overskredet endnu, og har et trafikforbrug på ca. 50GB om md.

Men alt i alt, et stabilt firma, som holder hvad de lover.

Is Danmarks your company?

Visit Danmarks