DANSKI reviewed by

Aarhus, DK

Skuffende useriøst (wall-of-text)

Vi var 7gutter afsted med en grupperejse i uge 5 til Alpe d'Huez. Afrejsen hjemmefra var præget af kaos og forsinkelser da busselskabet ikke var klar over opsamlingspunktet..(?) fair nok, miskomunikation kan ske for selv de bedste. Vi kommer endelig afsted lettere forsinkede (og forfrosne). Rejsen dertil var ledsaget af en ugeguide fra Danski, der ikke kendte destinationen.
Spændte ankommer vi til nyfalden sne etc. Indkvartering foregik hurtigt og var bedre end forventet. Nogle af os havde lejet ski/snowboard hjemmefra, anbefalet var guldpakken (995,-/7 dage).. dog var det helt ligegyldigt om man havde valgt bronzepakken og sparet de 300,- - udstyret der blev udleveret var det samme elendige gamle lort. (fra Skiset). Jeg selv blev stukket et board fra 2008 med løse bindinger jeg selv måtte fixe. Da jeg forsøgte at bytte det fik de mig overtalt til at beholde det da det klart var det bedste de havde. Danski guiderne/uge guiderne virkede ikke til at kende til konceptet med udlejning af ski/board og var ikke til nogen nytte.
Vi var tilrådet hjemme fra at tilkøbe en partypakke (365,-) der ville give rabat på øl oa. på udvalgte bar/diskoteker, samt adgang til en picnic i sneen samt noget pubcrawl og en tema fest. FULDSTÆNDIGT VÆRDILØST PISS! Pubcrawlen var til grin.. vi skulle gå ca. 30-40 minutter for at nå fra sted til sted (5stk.) hvert sted fik man enten en lille fadøl eller et ækelt jordbær/kirsebær shot (alkohol 7%). Picnicen var endnu mere skandaløs.. Guiderne havde valgt at placere den midt på en pist uden at få tilladelse.. det resulterede i de måtte flytte den til en bakke ved siden af deres eget hotel, håbløs lokation. Hvad værre var, der ikke var mad nok, ikke tallerkner nok, ikke øl nok, og folk forlod da også picnic'en efter en lille time max.
Tema festen skulle alle iklædes noget rødt eller noget andet ævl.. så måske 5-10 stykker der fulgte det. Andet var der ikke ved den fest.. ingen fri bar eller noget.
Fordelspriserne fandt vi aldrig. Stamværtshuset var istand til at sælge ud af tilbuds'øllet hver aften, hvilket betød vi kun nåede at købe 2 øl på 7 dage til 2 euro.. normalprisen var 5 euro (25cl). håbløst.. Vi fandt ud af at ALLE havde fået armbånd til fordelspriserne, dvs. også folk der ikke havde købt partyparkken..?! suk..
Hjemrejsen var om muligt endnu mere kaotisk. Først skulle vi placere bagage på det aflåste stamværtshus.. den skulle så hentes 2 timer før bus-afhentning, hvilket resulterede i vi alle skulle stå ude i kulden. Der var mange syge med influenza (jeg selv inkl.) Busserne var forsinkede pga. køre hviletidsreglen.
Chaufførene i vores bus hjemad var direkte skræmmende. Flere fortalte om episoder om natten hvor chaufføren havde rejst så, holdt 1 hånd på rettet og rodet med noget i den anden side af bussen... jeg sov heldigvis!
Jeg er ikke sikker på jeg rejser med Danski igen.. ihvertfald ikke grupperejse!!!