Dansk Kabel TV A/S reviewed by

Opdaterer lige min gamle dårlige anmeldelse, med en nyere og mere dårlig anmeldelse

Ny anmeldelse
Vil lige opdatere min anmeldelse af Dansk Kabel TV.

Det er desværre ikke blevet bedre.

Den eneste positive ting er at jeg dog nu har fået min faste IP, og så har jeg fået et afslag på de sidste par regninger hvor jeg ikke har haft den faste IP som der var blevet betalt for.

Jamen resten er det samme. Det kører stadig (eller ja det døde så godt nok for snart en time siden, men er så kommet tilbage igen nu) ikke helt optimalt. Har stadig de samme problemer, har konstant besvær med det åndssvage modem jeg har fået udleveret. Det vil stadig ikke som jeg vil, ja for snart en time siden så sad min ven og jeg og spillede og så lige pludselig mente modemmet at det skulle da lige genstarte og så ikke virke den næste halve time. Ja det ødelagde så vores spil og vores statistikker. Derudover vil det stadig ikke lade mig åbne visse porte, har stadig samtlige porte åbne, og smidt min web-server i DMZ zonen (for dem som ikke ved hvad det er: så er det en zone der bruges til at placere servere i så de nemmere kan tilgås udefra (simpelt fortalt)), men stadig kan jeg ikke få visse ting igennem. Og hver gang jeg henvender mig så er det et defekt modem, hver evige eneste gang. Det er aldrig et problem hos Dansk Kabel TV, som de vil rette op på eller i det mindste undersøge. De smider mere problemet over på et andet firma (producenten af modemmet, som sjovt nok er noget af det bedste på markedet), eller mig som forbruger.

Jeg kan blive ved med at kontakte deres support men de fraskriver sig alt ansvar og skyder skylden på andre i stedet for at forsøge at gøre noget ved problemet. Af de 6 modemmer jeg har haft har alle været defekte, nogle gik i "stykker" hurtigere end andre, og nogle har aldrig virket optimalt (det er størstedelen af dem). Det er som om der er noget som de holder skjult for os som forbrugere som vi ikke må vide, og derfor bebrejder de deres udstyr som et andet firma har produceret, for at holde det skjult.

Der er ikke meget hjælp at hente hos Dansk Kabel TV i form af support og hjælp.

Jeg kan så informere jer hos Dansk Kabel TV om at jeg nu har fået nok og i den sidste tid er begyndt at lede efter en ny udbyder da jeg ikke finder jer værdige til at kalde jer for internet udbydere. Det er som om i ikke vil hjælpe mig med at få mit internet til at køre optimal, kunne det måske skyldes at I ikke kan det, for ærligt talt så lyder det ikke til jeres support rent faktisk ved hvad de laver, men mere har fået en bog i hånden med bortforklaringer til kunderne, og så har givet dem et lynkursus i hvordan de skal ordne nogle af de simple opgaver de får, og hvis de er i tvivl skal de bare beskylde udstyret.

Og så skal I hos Dansk Kabel TV være glade for jeg ikke kan give mindre end 1 stjerne her på Trustpilot.

Til potentielle kunder der efter at have læst det ovenstående stadig overvejer at blive kunde hos Dansk Kabel TV: Så beder I kraftedeme også selv om det hvis i bliver kunde hos Dansk Kabel TV.

// (Soon to be) over and out (forever, if I may be that lucky).

Gammel anmeldelse

Ustabilt af helvede til og en support der ikke kan hjælpe, samt man betaler for en fast IP hvilket man ikke har

Må godt nok erkende det har kørt uden nogle problemer i lang tid (Det var tilbage til dengang jeg var kunde hos Nordit inden de blev opkøbt af dansk kabel tv). Men ganske kort efter det blev til dansk kabel tv er tingende blevet utroligt ustabilt, skal hen og genstarte vores egen router fordi forbindelsen mellem vores egen router og deres modem bare bliver ved med at forsvinde. Når jeg så har genstartet vores egen router går der ca 10 min inden den er gal igen. Dette har været galt så længe nu, at jeg er stoppet med at tælle månederne. Men her for ca 2 uger siden blev det så slemt at det var konstant, og så fik man kontaktet supporten hvilket sagde ens router var i stykker, den blev så skiftet dagen efter, og resten af den dag kørte det uden problemer, lige med undtagelse af en enkelt gang den røg ud, men det er indenfor den acceptable fejl procent man kan forvente.

Morgenen efter var der INTET internet igen, ikke overraskende, men endnu engang ringede man ind og vi fik nu af vide det var kablet mellem deres modem og vores router, og de ville der have mig ud og købe et nyt, jeg havde så nogen liggende da IT er mit arbejde. Jeg smed det så i og det virkede ikke, derefter sagde supporteren at det måske var fordi der lige var blevet uddelt IP addresser fra deres DHCP server, så der ville kunne gå op til 4 timer inden vi kunne komme på, var vi ikke på igen indenfor 4 timer skulle jeg ringe igen.

Efter de 4 timer virkede det stadig ikke. Og vi havde stadig ikke fået en faste IP vi betaler for, og det viste sig så at være den forgående supporter der havde fucket det op, og så skulle man vente 4 timer igen. Alt dette forgik mens jeg havde en ven på besøg og det var ret så vigtigt at vi havde net, hvilket så blev ødelagt. Vi fik først ned igen 21:40, og der var det for sent.

Yderligere så var den gal igen med at nettet dør, og ja nu kan man jo ikke få fat i supporten for så at få af vide hvad de så mener fejlen er.

Men indrømme eller i det hele taget bringe op at deres modem måske er defekt, den mulighed er IKKE kommet på bane fra deres side af, jeg forslog det på et tidspunkt men det benægtede de MEGET kraftigt og MEGET hurtigt.

Jeg har flere gange overvejet at skifte til noget andet og i morgen vil jeg nok kigge på mulighederne for hvilken anden udbyder man kan få i mit område
    Dansk Kabel TV A/S
    TrustScore 7.5 / 10

Reply from Dansk Kabel TV A/S

Hej Søren.

Vi beklager at du har haft denne oplevelse med vores support.

Hvis vi kan se ud fra vores hjælpeværktøjer at der er fejl på vores modem, sender vi selvfølgelig et nyt eller får bestilt en tekniker hjem til dig for at kontrollere forbindelsen.
    Det lyder til i din situation, at der ikke er synlige fejl på selve forbindelsen eller modemet, siden du er blevet bedt om at teste forskellige ting.

Jeg ville gerne kunne følge op på, hvad der er gået galt med udfaldene på din forbindelse og tildelingen af din faste ip adresse, men mangler noget info på dig, for at kunne slå dig op i vores system. Enten dit kunde nummer, eller adresse. Hvis du sender disse oplysninger til trustpilot@danskkabeltv.dk vil jeg sørge for at kigge på din sag.

Håber at du vender tilbage, så vi kan få løst problemerne med din forbindelse.

God dag.

Elsebeth / Dansk Kabel TV.