Dansk Metal reviews

Dansk Metal reviews

6.5

DANSK METAL som helhed, specielt METAL Sønderborg

De gange jeg havde brug for min tillidsrepræsentant fra DANSK METAL har alle gange drejet sig om løn, overtid og noget for meget udbetalt over en 8 måneders periode.
Virksomheden forlangte deres penge igen, hvilket jeg så selvfølgelig godt kunne forstå, men da en gruppe på 6 personer allerede fra starten af de 8 måneder havde gjort opmærksom på at der var noget galt med betalingen og ingen på virksomheden reagerede fik Min DANSK METAL tillidsrepræsentant forhandlet hele beløbet hjem til os uden modkrav.

Dette beviser bare at det er ude på virksomhederne at forligene skal laves, det skal ikke køres op på højere plan med mindre at Virksomheden og Tillidsrepræsentanten ikke kan blive enige
Dejligt med et system der bygger på TILLID, SAMARBEJDE og i det hele taget INNOVATION fra de respektive tillidsrepræsentanter.

Dette inspirerede mig til at sådan kunne jeg også blive. I dag er jeg tillidsrepræsentant der dagligt søger mine kollegaers bedste ved at gøre dagen i morgen til en lidt bedre dag end i dag.
Jeg bruger både baglandet til at give mig mine daglige opgaver som TR og bruger Afdelingen i enhver henseende, når jeg er i tvivl. og der er næsten altid folk på kontoret der kan tage af de spørgsmål der måtte være.

DANSK METAL som helhed er en organisation med netværk der spreder sig ud over mange uddannelser, hvilket også gør at afdelingerne er bredt forankret i samfundet.
DANSK MTEALS medlemmer har meninger om hvordan samfundet skal være i forhold til det pulserende arbejdsmarked.
Det præger selvfølgelig vores hverdag og vi agerer ud fra vores overbevisning om at VI i DANSK METAL gør en stor forskel.

Reply from Dansk Metal

Hej Frank. Tak for din anmeldelse, og fordi du ville dele dine oplevelser her på Trustpilot. Stærke tillidsrepræsentanter gør Dansk Metal stærk, og det kommer medlemmerne til gode. Fortsat god arbejdslyst.

Venlig hilsen Anne Gooseman Hove
Kommunikationsafdelingen

En stærk partner

Nå man er ansat på en organiseret virksomhed er Dansk metal en uvurderlig hjælp da de kender til dit fagområde og kan hjælpe med at der indgås klarer aftaler om løn og arbejdsforhold ligeledes er dansk metal en stærk partner nå der er brug for hjælp til faglig udvikling og uddannelse. får man en arbejdsskade eller er der problemer på arbejdspladsen så fører dansk metal din sag.
Dansk Metal kan kun anbefales.

Reply from Dansk Metal

Hej Martin. Vi takker mange gange for din anmeldelse.

Venlig hilsen Dansk Metal

En RIGTIG fagforening, ikke en fagforretning.

En fagforening der hver dag forsøger, at gøre morgendagen en smule bedre for medlemmerne. Og som udviser samfundsansvar ved, at sikre de bedste faglige uddannelser for lærlinge/elever. En åben og demokratisk forening som sikre dig rettigheder og beskyttelse i dit arbejdsliv og giver dig en ekstra økonomisk sikkerhed i dit pensionsliv.

Reply from Dansk Metal

Hej Henrik. Tak, fordi du tog dig tid til at anmelde Dansk Metal her på Trustpilot.

Dansk Metal Herning

Da jeg blev udlært havde jeg ikke et job i hånden.
Og efter jeg havde betalt i 4 år under uddannelse,
kunne jeg ikke gå på A-kasse, da jeg fik mit svendebrev for sent (ikke deres skyld)
Men da jeg så fik det, var det for sent, og de ville ikke hjælpe.
Fik så af vide at jeg kunne gå på kontanthjælp af dem.!?
I alle deres Dansk Metal Blade fortæller de altid om hvor meget de hjælper og bla bla bla. Her fik jeg så ingen hjælp.
Troede ens fagforening skulle hjælpe en.

Opdatering D.12 Marts 2014 !
Ja som jeg havde forventet intet svar fra dem.
Så er du i gang med en uddannelse så lad vær med at brug dansk metal Herning.
De har snydt mig i 4 år.

Hej Kim.

Vi vil gerne gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig. Vi har brug for lidt flere oplysninger for at hjælpe dig videre her fra Trustpilot. Send dit navn og mobilnummer til gooseman@danskmetal.dk, så vil jeg sørge for, at du bliver kontaktet af én medarbejder fra Metal Herning.

Venlig hilsen Anne Gooseman Hove, journalist i Dansk Metal.

God behandling og hjælp men

Jeg synes generelt godt om Dansk Metal Odense's behandling og service men der er dog et enkelt men, Jeg synes det er træls at deres åbningstider skal ligge på samme tidspunkt som man selv er på arbejde og man kun har mulighed for at ringe men det er jo igen midt i arbejdstiden...
Med deres gode løn ville det i det mindste være en stor hjælp hvis Dansk Metals afdelinger holde åbent en til to timer efter deres nuværende åbningstider og de kunne nemt tage dem fra deres morgen tider...

Reply from Dansk Metal

Hej Nick. Tak for din anmeldelse her på Trustpilot. Med hensyn til åbningstiderne, så er det en problemstilling, vi er helt klar over. Vi tager selvfølgelig dine relevante indspark med i vores overvejelser.

Bedste fagforening

Har lige skiftet tilbage til dansk metal. super kundeservice og søde mennesker man kommer i kontakt med.
Er meget tilfreds!

Mvh Thomas

;-)

Reply from Dansk Metal

Hej Thomas. Velkommen tilbage og tak for din anmeldelse.

Venlig hilsen Dansk Metal.

God fagforening/A-kasse - men høj pris at betale

Har haft fagforening + A-kasse hos Danskmetal igennem længere tid. Da jeg var under uddannelse hjalp Danskmetal mig med det samme da det firma jeg arbejde for gik konkurs. Det var en rigtig fin behandling og de stod klar med det samme.

Dog får de kun 4 stjerner da jeg synes den utrolige høje pris på 1050 kr pr mdr er alt for meget. Jeg er nu skiftet til en billigere fagforening + a-kasse pga. de økonomiske forhold, ikke pga deres service! For den har været super fin!

super service

Har god erfaring med både fagforeningen og A-kassen.
Selve a-kassen var sød og hjælpsomlig og tog sig tid til at lytte så de ikke gjorde det forkert. Og fagforeningen var rare nok lige at kigge mine nye ansættelse papirer igennem og guide mig. Ligeledes fik jeg betrykning om inden at hvis der var noget vil de ikke gøre noget før jeg havde sagt ja til det.

Næsten dovne, gammeldags

Jeg havde utroligt svært ved at skifte akasse og fagforening til ASE - (som jeg så fortryder den dag idag (læs min oplevelse hos dem), dog ikke udmeldelsen af Metal kbh)

Dengang havde jeg mulighed for akutjob-ordningen, og metals akasse skulle udfylde et sådan brev til en kommende arbejdsgiver.

Man skulle åbenbart forny det brev hvert måned og der gik så hver gang 1 uge før jeg modtog det med posten fra metal, så i den tid havde jeg ikke mulighed for at ligge brevet sammen med min jobansøgninger.

En dag fik jeg nok og spurgte dem om det ikke var nemmere og vedlægge det som en pdf i min mail så jeg modtog det hurtigere, men nej det ku der ikke blive tale om.

Jeg betalte knap 1300,- pr måned i Metal, for den...service, og meldte mig dermed ud, men det var ikke så nemt!:

Først nægtede de overhovedet at have modtaget min udmeldelse via mail, som de brugte mange dage på at udskyde (ca 2 mdr), selv efter jeg viste dem kvitteringen på modtagelsen samt læst, af min udmeldelse via mail.

Derefter var de så frække at de stadig ville have penge for kontigent - det endte så med de måtte betale det tilbage til mig efter ase ringede til dem (som jeg spurgte om mange gange til ase, ase bad mig og ringe til metal efter ase havde ringet til metal)

Dog skal de have den ros at de er mere oppe på mærkerne end ase er.

Fejl i sag endte med at koste mig 13500 kr METAL SLAGELSE

Da jeg meldte mig ind ind i Dansk Metal, var hovedårsagen at jeg ikke ville stå alene i en evt. sag med min arbejdsgiver - men måske ville det have været bedst?

Jeg fik i hvert fald brug for den i en sag hvor min arbejdsgiver skyldte mig omkring 36000 kr i manglende løn og feriepenge. Nå, men Dansk Metal kom på sagen. Formanden fortalte mig at jeg måtte give afkald på det kørekort, som min arbejdsgiver havde tilmeldt mig (og var færdig med), og dermed måtte betale det selv. Jeg blev selvfølgelig noget skuffet, men tænkte at sådan måtte det vel være, de havde jo styr på det.

Sagen kører i en helveds lang periode (ikke noget at Dansk Metal kan hægtes på på, da min arbejdsgiver blev væk fra retten osv.). Men til et af møderne med Dansk Metal får vi spurgt ind til kørekortet, og får der at vide at jeg HAVDE kunne få det betalt, men at JEG skulle have sagt at jeg ikke ville have det!!! HOLD DA OP EN GANG PLADDER MAN, SKULLE JEG SIGE NEJ TIL AT FÅ DE PENGE???
Men det holdte formanden på at jeg havde sagt (har haft et vidne med til hvert møde siden starten af sagen, det også siger at jeg ikke har sagt sådan noget).

Jeg vælger derfor at få formanden til at skrive til hovedforbunden om at få sagen gået om eller at få dem til at betale for deres fejl! Modtager efter mange måneder en mail om, at han har fået et svar MUNDTLIGT, om at de har afslået. Og at de altså skulle have ringet i stedet for skriftligt at have svaret på den klage som var blevet indgivet... Jeg tvivler meget, men da sagen allerede har taget meget hårdt på mig (har derfor valgt at slutte min uddannelse 2 år inde, for at gå sygemeldt), har jeg valgt at give op. Dansk Metal er umulige, de har råd til DHB og reklamer, men ej til at yde det ansvar de har overfor medlemmerne...
I sidste mail for snart 6 mdr. siden har jeg (igen) bedt om at få tilsendt et bevis på at de 13500 kr som jeg har betalt også er gået til kørekort, men den mail har formanden fra slagelse valgt at ignorere.

De har løbet fra det ansvar som de har lovet deres medlemmer! :(
FØJ SIGER JEG BARE!

Update: Formanden har nu svaret på email.

Uoverskueligt system

Det kræver en større raketvidenskab at navigere sig rundt i systemet. Har man på forhånd ikke kendskab til systemet er du på røven.

Svigter og løber fra deres ansvar...

Har desværre måtte erfare efter over 10 års medlemsskab at Dansk Metal Tele Afdeling Øst, ikke undersøge tingene og nu har kostet mig små 12.500 kr for noget de ikke har sat sig ind i.

Fejl kan alle begå, og det må mand desværre forholde sig til i livet. Men at hverken den ansatte som har fejlet eller Afdelingsformanden vil anerkende eller undskylde deres kæmpe brøler er under al kritik.

I stedet fejer de det ind under gulvtæppet og stikker hovederne ned i jorden som en struds.

Det er aldrig rart at betale til en fagforening som man regner med har styr på deres ting, for så at erfare at de ikke engang kan undskylde, men i stedet taler udenom.

Vil klart opfordre folk til at tænke sig om inden de melder sig ind via Dansk Metal.

Snyd og bedrag!!! HOLD JER VÆK! Aarhus afdeling

Jeg har igennem hele min uddannelse betalt for meget til Dansk Metal ved en fejl, en fejl som de havde lavet. Dette opdaget jeg så, da jeg var færdig med min uddannelse. Da jeg ønsket, at få tilbagebetalt de flere tusinde jeg havde betalt for meget til dem, ønsket de dokumentation for, at kunne gøre det. Det fik de så. Så skulle hun lige tjekke op på det. Så fik jeg tilbage melding. "Vi vil ikke betale dig dine penge tilbage. Det er din egen fejl, at du ikke opdaget det." Det er dybt frustrerende! DET VAR DEM DER LAVET EN FEJL. De sagde også selv, at det var deres fejl. Men de nægter stadig, at betale pengen tilbage. Deres undskyldning er. "Vi har indrapporteret vores indtjening til SKAT."

Så flippet hun ud, da jeg sagde, at man godt kunne behandle sine medlemmer pænt. Der fik jeg bare rent besked, at jeg skulle ikke blande mig i hvordan de kørte deres virksomhed.... -.-' Jeg sagde også, at så finder jeg sgu en anden fagforening der ikke snyder folk og kan behandle sine medlemmer pænt. Så slog det fuldkommen klik for det kvindemenneske, jeg ende med, at smide rørt på. Jeg gad simpelthen ikke høre på hende tilsvining af mig.. Jeg har aldrig oplevet noget ligende i mit liv fra en virksomhed.... Det var så uprofessionelt, at det er helt uhyggeligt. Hold jer væk fra det fagforening. I vil fortryde det, og de snyder jer! Og bagefter får i skylden.
Den værste fagforening her på denne jord.

God forklaring

Jeg har endnu ikke haft brug for min a-kasse, men i forbindelse med endt elev-førløb skulle jeg vælge hvordan jeg ville fortsætte som medlem. Her havde jeg en masse spørgsmål, som de glad besvarede mange gange. Trods mine mange opkald, valgte de alligevel at bruge til på mig, og overholdte altid at ringe tilbage når de lovede. De har sindsygt latterlige åbningstider og priserne er liiige i den høje ende.

Dansk metal Aalborg

Jeg blev meldt ind i dansk metal igen efter en periode på på 9 år i sid/3f. Under en uge efter min indmeldelse blev jeg ringet op af metal Aalborg og budt velkommen. Det syntes jeg er helt igennem kanon kundeservice. Har ikke en finger at sætte på dem endnu. Måske det kommer senere hvem ved.
5 stjerner fra mig af

Elendig service ved flytning fra Dansk Metal til HK

Jeg prøver at fatte mig i korthed.

Da jeg uddannede mig til IT-Supporter, var dansk metal ude på min skole og hverve mig!
- Det gik fint, og jeg blev medlem! Jeg var medlem men fik aldrig brug for deres hjælp.

Jeg skifter job, og da min overenskomst er ved HK Stat, ønsker jeg naturligvis at skifte til HK, da de jo har min overenskomst.

- Dansk Metal ønsker ikke at frigive til trods for at der er frit fagforeningsvalg.

De vælger at bruge mig som gidsel i en sag mellem de 2 parter.
- De arrangere et fælles møde med følgende påstande :

På fællesmødet vil jeg nedlægge påstand om:
• at dit overenskomstforhold skal ændres
• at der skal foretages en lønregulering for hele dit ansættelsesforhold til basisløn for håndværkere i staten
• at du skal beholde alle personlige løntillæg, herunder evt. bestillings eller funktionsvederlag du måtte have i din nuværende ansættelse

Det kan jeg jo være ligeglad med! Alle mine andre kollegaer er også under HK Stat´s overenskomst.

Det lykkedes mig ikke at rykke fra Dansk Metal til HK Stat.

Derfor blev min løsning at rykke til Krifa, hvorefter jeg kan rykke til HK!

I ER UNDER ALT KRITIK!

Tak for ingenting.

....

Der er ikke andet at sige end at dansk metal er direkte til at lukke op og skide i, har frataget mig mange penge imens jeg stadig på grunforløb som smed. allerede der begyndte jeg at modtage ævl og bævl fra dem. Gør dig selv den tjeneste, og hold jer langt væk fra det her.

Håbløs håndtering af tilbagebetaling af for meget betalt kontigent. Det er endnu ikke tilbagebetalt

Jeg har indtil November 2011 været medlem af Dansk Metal, og Dansk Metal A-kasse.

Dansk Metal i Århus valgte pludseligt at framelde både min og flere af mine kollegaers betalignsaftale, og vi blev således meldt ud af a-kassen og fagforeningen forholdsvis samtidigt.

Jeg valgte, uheldigt nok, at indbetale det beløb til Dansk Metal - hvilket kun er endt i en katestrofe efterfølgende.

Jeg er i dag meldt ud, men Dansk Metal skylder mig stadig 915 kroner, og de nægter at ringe tilbage med svar på hvornår jeg får dem udbetalt.

Rykkede 2 gange i december måned, og blev lovet "jeg ringer lige til vores bogholderi, og ringer så tilbage til dig" - men han vendte ikke tilbage.

Ligeledes vender de ikke tilbage på e-mails.

Det er rigtig øv, at de overhovedet ikke har lyst til dialog når der opstår problemer i deres ende.
Heldigvis er jeg i dag medlem af anden fagforening og A-kasse, og har desværre måtte acceptere at have tabt de 915 kroner.

Håbløs A-kasse, men god faglig afdeling i Aalborg

Jeg har været medlem af Dansk Metal i omkring et år, hovedsageligt mens jeg har studeret på SU, men har haft korte perioder mellem uddannelse, hvor jeg har modtaget dagpenge. I de korte perioder nåede jeg at blive voldsomt træt af A-kassen. Både den digitale a-kasse, hvor man indsender dagpengekort online, og den lokale afdeling i Aalborg, hvor jeg flere gange er blevet vejledt forkert i systemet.

Den faglige afdeling hjælper mig med at køre en sag mod en tidligere arbejdsgiver, der skylder løn, og den gør et godt stykke arbejde, selvom det har taget sin tid.

God service metal hovedstaden

Nu har jeg metal hovedstaden . Og har egentlig ikke det helt store at klage over, bortset fra at jeg aldrig fik mit LO kort, før jeg blev udlært, selvom jeg havde skrevet og ringet til dem et par gange .
Men tilgengæld da jeg blev udlært fik jeg et fint brev om tillykke, og om at jeg skulle komme ind, hvor jeg så fik en fin gave . Og fik meldt mig ind som Svend, da jeg havde fået arbejde som Svend med det samme .

Og nogen dage efter ringede en anden fra dansk metal, som sad i en anden afd, som også ville ringe og aige tillykke, og hører om hvorn jeg havde haft det som medlem, og en masse andet, hvor jeg så bad om et LO kort, der gik nogen dage, så lå det i mon postkasse .

Den anden dag sendt jeg en mail om at melde en gammel arbejdaskade, hvor jeg fik en mail samme dag, om at hun havde sendt den videre til en det havde med det at gøre . Og han sendte så en mail .

Så har kun godt at sige om Dansk Metal :)

Dansk Metal Details

Dansk Metal er fagforening for dig, der arbejder med it, teknik og mekanik. Vi har ca. 35 lokalafdelinger i hele landet. Metal A-kasse støtter dig økonomisk, når du er ledig, under efteruddannelse, på efterløn eller sygemeldt. Metal JobService er både for ledige og medlemmer i arbejde.

Visit Dansk Metal

Call us on: 33632000