Dansommer.dk reviews

Dansommer.dk reviews

4.8

Skuffet over dansommer.

Til Dansommer (Hesthave)
Da vi for 2 år siden var på en dejlig ferier på Hesthave, inviteret af vores børn.
Var vi ikke i tvivl, vores guldbryllup skulle fejre på herregården.
Den 24.06.13. bookede hesthave til 28. 29. 30. 31. marts 2014. Hos dansommer.
Den 25.07.13. Betalte vi 2999,00 kr.
Den 20.09.13. Får vores søn, efter forespørgelse sendt en husbeskrivelse.
Midt i december ringede vi Dansommer op for at sikre vi kunne regner med at lejen var i orden.
Første dag var telefonen optaget en time, uden nogen tog telefonen, næste dag efter lang venten tog en dame telefonen. En anden dame kom til og kunne oplyse at Dansommer var blevet uenig med ejeren, de vidste ikke noget.
Senere fik vi tilsendt et andet tilbud, som var alt for lille, så ikke hyggelig ud og var forlangt væk. Vi ringede tilbage, sagde vi kun ville have hesthave.
Da det ikke kunne lade sig gøre, ville Dansommer sende vores penge retur. 14.dage efter ringede vi for at rykke for pengene, men de var sendt; senere fandt man så ud af at pengene var sendt på forkert nummer og var gået retur til Dansommer. Derefter fik vi vores penge.
I vores fortvivlelse ringede vi til Grethe Breum, som på det tidspunkt havde en aftale om at måtte leje ud selv. Hvilken lettelse, nu var det snart jul og først nu efter så langt tid følte vi os sikre.
Kromanden på Sallingsund Færgekro forsikrede os om at han ville klare festen i Riddersalen.
Grethe Breum har været enestående, vist os rundt på hele Herregården, været behjælpelig med alle vores spørgsmål, før festen / ferien.
Da vi kom op på Hesthave den 28.marts 2014. Kom Grethe os glad i møde, vi fik gode råd om praktiske ting, varme, svømmebassing, nøgle m.m Grethe kom da vi ringede, nogen havde glemt sengetøj som vi lejede.
Vi fik en dejlig professionel behandling, der var pinlig rent over alt, børnenes strømpe var rene ved sengetid den første aften.
Alle vindue var ny pudsede, der var plantet blomster i alle krukker, græsset var slået og brostenene fejret. Alt var i fineste orden.
Tak for dejlige dage Grethe Breum.
Alt den kludder med Dansommer ville vi gerne have undgået, men hvordan?
Venlig hilsen
Jytte og Carl Emil Bech
P.s. Grethe Breum Udlejer nu Hesthave gennem Sol og Strand.

Kære Carl
Stort tillykke med jeres guldbryllup. Jeg kan ikke kommentere de nærmere omstændigheder omkring vores samarbejde med indehaveren af Hestehave her, men jeg er glad for at høre, at I havde en dejlig dag.
Micha Hansson, dansommer

flot hus, god pris og god beliggenhed

Havde lejet et dejligt sommerhus "25 meter" fra stranden.. ok - med lidt god vilje.. nok nærmere i hvert fald 50 meter. men hva :-)
alt i alt en dejlig tur hvor vi var heldige med vejret. det var et dejligt og pænt rent hus med god udsigt til vandet og rimelig afstand til Ebeltoft.
Er ikke sidste gang vi prøver det :-)

Hej Rikke
Tusind tak for din anmeldelse. Skønt at høre, at I havde en dejlig ferie tæt på stranden og skønne Ebeltoft :O)
Vi glæder os til at byde jer velkommen igen en anden gang.
Micha Hansson, dansommer

DanSommer - - engang en god samarbejdspartner!

Jeg skriver til ”TrustPilot”, som forhenværende udlejer via DanSommer, - idet jeg ønsker at udbrede til andre, at såfremt man lejer feriebolig hos DanSommmer, - så støtter man samtidig en organisation, som behandler ferieboligindehaverne på en meget uansvarlig måde (i den sammenhæng burde jeg måske have brugt et noget stærkere udtryk!).
Jeg er en af dem!
Jeg er indehaver af herregården ”Hesthave” [externt link fjernet] og har haft udlejning gennem DanSommer gennem 18 år, og der har i de fleste år været et godt samarbejde, - men samarbejdet hviler alene på DanSommers præmisser. Såsnart der er problemer med et hold lejere, - får jeg at vide at jeg stort set ikke kan komme med indsigelser.
I den sammenhæng skal nævnes, at jeg gennem alle årene har haft en skriftlig kontrakt med DanSommer vedr. udlejningen, - en kontrakt som nærmere beskriver alle de aftaler, der kan komme på tale, når man lejer sin private bolig ud. Jeg bor selv i hovedfløjen, hvor der i den ene ende af loftet findes nogle udlejningsværelser – plus at hele den ene længe er omdannet til ferieboliger. Længe 2 og længe 3 er henholdsvis indrettet med festlokaler og swimmingpool/tennishal.
Jeg har altid haft et godt samarbejde med kontoret i Vorupør, - indtil man for ca. 3 år siden udskiftede personalet til [navn fjernet] og [navn fjernet]. Siden den dag har det ikke været rart at være udlejer hos DanSommer i vort område af landet. Mine besværligheder går ud på, at jeg som udlejer stort set ikke må rette henvendelse til de gæster, som Dansommer har indlejet, og såfremt der bliver problemer med nogle af gæsterne, skal jeg bare vide, at jeg ikke har noget at skulle have sagt.
Jeg vil gerne pointere, at når der er gæster på ”Hesthave”, så går jeg aldrig og blander mig, - kun hvis nogen kommer og spørger om noget eller anmoder om hjælp – træder jeg til. Det er meget sjældent, at jeg har haft problemer med nogle af mine gæsterne, - men i august måned 2013 blev der afholdt et bryllup, som udviklede sig i en meget grotesk grad. Der skete skader på en del inventar, ligesom der var decideret uorden på stedet. Ordet ”uorden” definerer jeg, som når gæsterne drikker sig fra sans og samling, og ligger og roder rundt forskellige steder på gårdens område, og når man hiver brandalarmer ned fra væggene - når man efterlader værelser, som sejler i øl, spiritus og cigaretskodder plus opkast i sengene m. m.. Det gav anledning til, at jeg oplyste overfor de ansvarlige lejere, at der skulle betales depositum, som følge af ekstra omkostninger til oprydning og rengøring. Men det mente lejerne ikke – tværtimod var de utilfreds med, at de ikke kunne feste igennem, som de havde lyst til, og det resulterede i, at de klagede til DanSommer, med krav om at få deres forudbetalte penge tilbage. Hvor meget de har fået tilbagebetalt, er jeg ikke bekendt med, - men efterfølgende blev jeg klandret for at have været årsag til hele miseren.
Dette er blandt andet årsagen til mit indlæg!.
Jeg regnede nu med, at jeg havde DanSommer som en sparringspartner – og at de ville bakke mig op i - at en opførsel, som beskrevet ovenfor, ikke på nogen måde er i orden, men heller ikke i orden i forhold til min udlejningsoverenskomsten. DanSommer meddelte mig derimod, at jeg skulle kunne tåle, at der kan opstå en vis form for uorden, når der var bryllup og mange unge mennesker på besøg. ”Herregud enhver kan jo komme til at kaste op”! – var en umiddelbar kommentar fra kontoret i Vorupør.
Da jeg ikke umiddelbart kunne/ville ”rette ind”, er det nu endt med, at DanSommer har annulleret alle sine bookinger på ”Hesthave” med øjeblikkelig virkning. Og det kan da godt vise sig at blive et problem, idet stedet er afhængig af udlejning, og jeg kan jo ikke gå andre steder hen og få fyldt den annullerede booking op. Jeg mener samtidig, at der er tale om en tilsidesættelse af den kontrakt, som der er underskrevet mellem DanSommer og mig.
Jeg har efterfølgende lavet kontrakt med [externt link fjernet], som på imponerende vis har foretaget 12 bookinger på knapt 2 måneder, men stadigvæk efterlader DanSommer mig med et ½ års manglende booking, - og som følge deraf en økonomisk lussing! Og alt dette skal ses i lyset af, at jeg åbenbart ikke må drage omsorg for min ejendom og bolig, som jeg selvfølgelig holder meget af.
Jeg har altid været et af DanSommers flagskibe - med dobbeltsidet annonce i DanSommers kataloget. Selv er jeg også kommet med mange af bookingerne til DanSommer, idet jeg normalt har ladet private henvendelser gå til booking gennem bureauet. Så jeg ved at ”Hesthave” altid har været godt sælgende og været en god indtægtskilde i rigtig mange år - helt frem til udgangen af 2013. Da fik jeg desværre DanSommer at føle fra en side, som jeg aldrig har oplevet før, og som jeg kun kan tilskrive personalet på kontoret i Vorupør.
Jeg vil med mit indlæg gerne oplyse til lejere af feriehuse gennem DanSommer, - at vi er flere, som er blevet ladt i stikken af DanSommer på den beskrevne måde, - og det kan i sidste ende sende os fra ”hus og hjem”, - når man uden videre annullerer ½ år booking/indtægt. Havde samarbejdsophøret med DanSommer været planlagt og aftalt, så havde jeg jo haft en chance for en starte min booking hos [externt link fjernet] eller på anden vis, - uden at blive efterladt med et ½ års manglende booking. At der givetvis kommer et retsligt efterspil – rette jo ikke op på, at jeg nu står med et halvt års manglende indtjening.
Men der er mange flere aspekter i forholdet til DanSommer, som jeg vil beskrive i flere efterfølgende indlæg, hvor de gode jyske ord om ”almindelig ordentlighed” bestemt ikke kommer til udtryk.
”Hesthave” den 31 marts 2014.
Grethe Breum.

Reply from Novasol

Til besøgende her på siden, der læser dette indlæg:
dansommer tager på det kraftigste afstand fra, at indehaveren af Hestehave hænger vores gæster ud i indlægget her. I en sag, som denne, er der naturligvis forskellige oplevelser af, hvorfor vi har måttet afslutte vores samarbejde med den denne udlejer. De nærmere omstændigheder kan vi ikke gå yderligere i detaljer med her.

Opfølgning af Dansommer/B5001

Ja, så blev vi kontaktet af Dansommer... efter mit første indlæg, som meddelte os at samarbejdet ned Hesthave B5001 er ophørt. Vi vil blive ombooket , men her, en månedstid før konfirmationen, er der ikke et realistisk alternativ. Dansommer kunne ikke tilbyde andet end en nedgradering i sidste øjeblik. Jeg priser mig lykkelig for at det lykkedes, at booke gennen indehaveren og Sol og Strand.
Da jeg blev kontaktet af Dansommer, blev jeg gjort opmærksom på, at der her været flere klager på indehaveren af Hesthave. Da jeg spurgte til hvilke klager, fik jeg ord som, overvågene, kontrolerende m.m, og dette har de gentaget til de andre kunder, der p.t er ved at blive ombooket! Måske er det iorden at gøre opmærksom på problemer, men Dansommer er jo part i en konflikt.... og sådanne udtalelser er jo til skade for indehaveren, som har udlejet stedet gennem Dansommer de sidste 10 år! De klager der har været, har indehaveren forklaret, at der var tale om klager, når lejere skulle erstatte adskellige ødelagt genstande og betale for ekstra rengøring.
Det der undrer mig mest er, at da indehaveren, på en sober måde, laver et indlæg på Trustpilot, hvor hun forsvarer sig imod anklagerne, bliver indlæggene slettet / censureret efter få timer. Kan det virkelig passe?
Parterne købe ydelser ved hinanden, Dansommer må reagere på klager, men ytringsfriheden gælder måske kun for NOGLE på Trustpilot.
Er det mon betalende kunder????

Kære Annette,
Som du selv skriver, har vi talt sammen i telefonen omkring omstændighederne ved jeres forestående konfirmation. Vi undrer os derfor over denne opfølgning på dit første indlæg, da vi klart havde en oplevelse af, at vi var kommet til en fælles forståelse. Jeg kan ikke kommentere de nærmere omstændigheder omkring vores samarbejde med indehaveren af Hestehave her, men jeg håber naturligvis at I får en rigtig god konfirmation.

Kære Annette
Konfirmation er en særdeles vigtig dag både for konfirmand og familie, og dagen - såvel som dagene op til - skal netop være fyldt med glæde og fornøjelse og ikke bekymring og usikkerhed. Derfor kontakter vi dig hurtigst muligt, så vi kan gennemgå de bekymringer, som du her beskriver.
Micha Hansson, dansommer

Huset ok - rengøring ved ankomst og behandling helt i bund!

Sidste år lejede vi et feriehus igennem Novasol/Dansommer. Vi er en stor familie så vi havde et stort hus med plads til 14 personer. Vi ville egentlig kun leje det i 4 dage, men kunne kun leje det i hele uger...pyt afsted ville vi, og indvilligede i at betale for en hel uge.

Da vi ankom meget sent onsdag aften blev vi noget overrasket. Det var MEGET lang tid siden der var gjort rent...hvis det overhovedet var gjort. Der lå døde dyr i vindueskarme, på gulv og under sengene. Krummer mm lå under spisebordet, og støv var der rigeligt af. I badeværelser var der flere hår fra tidligere gæster. Ret ulækkert, og når vi nu vidste at man skulle betale knapt 2000 kr for rengøring synes vi godt nok at det var en ringe standard. Nå tænkte vi - det skulle ikke slå os ud. Vi tog nogle billeder som dokumentation og gjorde selv hurtigt rent så vi kunne komme i seng.

Huset var gennemkoldt så vi fik tændt op så vi kunne vågne op til et varmt hus næste morgen (torsdag). Da vi vågner næste morgen er der stadig meget koldt - og da de første får taget mod til at gå ud i bad opdager de også at der kun er koldt vand. Vi ringer til kundeservice der sender en teknikker. Han konstaterer at der er en fejl i teknikrummet og får lavet det efter eget udsagn. Han anbefaler at vi venter med at gå i bad til sidst på dagen eller dagen efter så huset kan varmes op! Vi venter og venter men må konstaterer at det aldrig rigtig bliver varmt og varmt vand er der stadig ikke noget af. Sidst på torsdagen ringer vi igen til Kundeservice, som endnu en gang sender en teknikker. Han konstaterer at varmepumpen er gået i stykker og skal udskiftes. Fredag formiddag kommer der så en teknikker og skifter varmepumpen og så sker der noget. Ca halvdelen af vores ophold har vi været uden varmt vand og varme i huset.

Da vi kommer hjem synes jeg kun det er rimeligt at få en kompensation for de gener og ulemper vi har haft, så jeg skriver en klage. Vi får rabat på kr. 578 kr - hvilket jeg kan sige svarer til under 10% af de udgifter vi havde for at leje huset. Smatidig får vi
at vide at vi jo burde have forståelse for at ting kunne gå i stykker samt at vi ikke selv skulle have gjort rent hvis vi ville klage over det....helt uden forståelse for at vi havde mange mindre børn med som ikke ville sove før edderkopper mv var fjernet fra gulv mv. og det var derfor vi havde gjort rent selv sent onsdag aften. Jeg klager igen og sender min billededokumentation med - men får blot igen et afslag og bliver nærmest talt ned til....de ville gøre mig opmærksom på at der var rigtig mange der havde lejet det hus uden der NOGENSINDE havde været klager!!! Godt argument kære Novasol/Dansommer!!

Jeg har alt billededokumentation samt diverse korrespondance hvis nogen ønsker et indblik i hvordan det er at være kunde i Novasol/Dansommer. Jeg har stor forståelse for at der forekomme fejl og defkt...men at man ikke giver en behandling til sine kunder der modsvarer de gener og ulemper de har haft, når de har betalt forholdsvis mange penge...ja det er mig en gåde.

Derfor kan jeg absolut ikke anbefale Novalsol/Dansommer.

Stort hus Marielyst

Meget flot stort hus til 24 per.Dårlig puder, alt for bløde senge, hvis ikke man har ondt i ryggen så får man det.Dårlig rengøring inden ankomst.Spindelvæv hang ned af loft vinduer.Krummer i kroge.Vi fik beskidte strømper 5min efter ankomst.Et af værelserne ubrugelig pga meget kraftig lugt af mug eller en skjult vandskade..Nogle skabs lå faldt ned bare ved berøring.Brændeovn var fyldt med aske.I haven lå dåser, pap fra juice, masser af cigaretskodder og grillkul og hundelort.Havemøbler lå som om stormen Bodil havde hilst på dem.Biler susede forbi i natte mørken dvs den lå lige ud til en stor vej.Hvide persienner dvs ingen mørklægning. Manglende køkken redskaber til så stort et hus en stor gryde og to kasseroller.Mega uskarpe knive :-( Den ene oven virkede ikke optimalt.Det ene badeværelse lugtede også af kloak og meget tynd ståle vand fra hanen.
Fedt at det lå så tæt til stranden og Marielystby.Men vi havde leget den pga hygge indvendigt da det jo var vores vinterferie hele familien.
Alt i alt levde det ikke op til sine billeder vist på dansommers hjemmeside.Jeg fik at vide at slutrengøring koster 1300 men ind i huset fik vi at vide at det kostede 1900, så det måtte vi af med.

Hej Megan.
Tak for en god snak over telefonen.
Som vi talte om, ville vi meget gerne have haft mulighed for at udbedre de punkter du nævner her i din anmeldelse, men det var desværre ikke muligt, da I ikke kontaktede os hverken ved ankomst eller under jeres ophold.
Jeg sender med det samme en mail til vores lokale dansommer kontor, og beder dem følge op på din henvendelse, så vi snarest muligt kan få udbedret det, der skal rettes op på.
Jeg beklager meget, at I har fået en oplevelse af, at rengøringen kostede 1.300 kr. Det fremgår af vores hjemmeside, at det koster 1.900 kr. Finder du frem til det sted, hvor I har læst, at rengøringen koster 1.300 kr. må du endelig sende det til mig, så jeg kan få det rettet.
Det glæder mig, at I trods alt havde en god ferie, og ser frem til at kunne byde jer velkommen snart igen.
Louise, dansommer

Beskidt og slidt hus

Vi holdt vinterferie i uge 7 i et sommerhus nær Ebeltoft, som på billederne ser ganske dejligt ud. Desværre var der ikke så lækkert, når man kiggede nærmere på huset og inventaret.

Vi kom frem til beskidt og ødelagt service, krummer i skufferne, hår i køleskabet (!), lortevand i wc-børsteholderne (!!!), edderkoppespind i lofterne, døde edderkopper i saunaen, møtrikker på bunden af poolen, rådne gummiting i poolrummet, skjoldede hovedpuder, nullermænd på panelerne... etc etc. Og oven i hatten trængte huset bare til en omgang. Træværk ikke ordentligt vedligeholdt, skimmel i brusekabinen, oldgammel opvaskemaskine, der larmer så meget, at man ikke kan være i stuen, når den vasker.

Lyset i poolen virkede ikke, hvilket betød at vores to små børn syntes at poolen var uhyggelig, og vi selv ikke havde lyst til at hoppe i den om aftenen. Desværre blev det mega bøvlet at få dette ordnet.

Den reparatør, der først kom og så på det, sagde, at det ikke kunne lade sig gøre at skifte poolpæren uden at tømme poolen. Hvilket var en virkelig latterlig udmelding, da vi selv havde taget hele lampen op af poolen og ved selvsyn konstateret, at det kan man godt. Havde endda lagt lampen på gulvet ved siden af poolen, så reparatøren kunne se den. Alligevel melder han tilbage til jeres kontor, at den ikke kan skiftes uden at tømme poolen. Har han overhovedet været derude og se på det - det tror jeg ikke, for så havde han set, at lampen lå der. Dette meldte vi tilbage til kontoret, manden kom ud igen dagen efter og HOV, pludselig kunne man sørme godt skifte pæren uden at tømme hele poolen. Jeg bilder mig ind, at han havde lidt røde ører, da han kom anden gang. Det er da altid noget - det er ikke pænt at lyve!

Alt dette poolhalløj tog to dage med ringen frem og tilbage til jeres kontor (inkl ventetone og frustration over ikke at komme igennem + vente på at I ringede tilbage ... alt sammen noget, der er virkelig irriterende at bruge dyrebar ferietid på.

Oven i hatten måtte vi jo også klage over rengøringen, som slet ikke var i orden.

Det skal siges, at der blev gjort en god indsats fra jeres kontor i Ebeltoft, hvor især én medarbejder virkelig lagde sig i selen for at hjælpe os. Vi endte også med at få 50% rabat på slutrengøringen (som vi allerede havde bestilt hjemmefra). Jeg synes faktisk ikke, at vi overhovedet skulle betale for den rengøring - under resten af opholdet blev vi ved med at gøre nye, klamme opdagelser, men jeg magtede ikke at skulle bruge mere tid på at ringe til jer.

I får 2 stjerner fordi der trods alt blev gjort meget for at hjælpe os fra jeres kontor, men huset og dets stand var kun 1 stjerne værd. Jeg er meget utilfreds med at både selve huset og rengøringen af det ikke var bedre, og det var meget irriterende at bruge så meget tid på at komme igennem til jer PLUS gå rundt i to dage og bekymre mig om, hvorvidt vi nu ville nå at komme igennem til jer i tide (qua jeres regler om at melde fejl/mangler/skader). Snedigt nok har I jo lukket om søndagen, hvor man måske for alvor opdager fejl og mangler, og så går der jo lige 1-2 dage, før noget kan bringes i orden. Not cool.

Hej Charlotte,
Tak for din anmeldelse. Det er aldrig en god oplevelse at komme til et hus, som man oplever ikke er rent. Jeg undersøger det du her beskriver lidt nærmere med mine kollegaer i Ebeltoft og vender tilbage til dig på den mail-adresse, du har oplyst i forbindelse med bookingen. Hvis du ønsker, at jeg skal bruge en anden, vil jeg bede dig om at sende den til mig på
web-kundeservice@dansommer.dk att.: Micha.

Nusset vinterferie

Hej.

Vi lejede et af jeres huse i vinterferien. Booking nr 2967087

Vi var som sådan meget tilfredse med huset. Det var det første hus, vi var rimelig godt tilfredse med at leje. Vi har fast lejet et sommerhus i vinterferien i de sidste 6 år.

Dog var der et par ting, som vi ikke var tilfredse med. Som i kan se, har jeg vedhæftet et par billeder. Det var hvad vi fandt ved ankomst. Få dage før vi ankom, talte vi med en medarbejder hos jer, som fortalte at huset var lejet ud, indtil dagen før vi skulle være der. Så det er ikke fordi at huset har stået tom længe, der er årsag til tomme tyk støv på lamper og massive klaser af spindelvæv. I alle 3 brusekabiner, var der fyldt med edderkopper, samt spindelvæv. Det billed jeg har vedhæftet, er fra hjørnet over sofaen i stuen.
Panelerne var bestemt heller ikke rene. Jeg tabte min søns strømper, ved siden af vores kuffert og fik hænderne ned i en stor portion spindelvæv. Ikke særlig lækkert! Emhætten, indeni, var direkte klam!
Min Far og min mand, ville prøve spa'en, men den kunne ikke varme vandet op, så det opgav de at bruge. Det viste sig også at være møgbeskidt, det væltede ud med skidt. Min far tog noget køkkenrulle og kørte hen langs indersiden af kanten på spa'en. Papiret var brunt og fedtet.
Lørdag kom en af jeres service folk, for at tjekke poolen. Men da vi skulle bade flere timer senere, var det ikke til at holde ud at opholde sig i poolrummet, da lugten gik i luftvejene. Vi hostede alle så meget, at vi måtte opgive at bade. Ærgerligt når man har børn med. Vil lige understrege at vi fik afvide at vi ikke måtte bruge pool, de første par timer. Men der gik næsten 5 timer, før vi gik i.

Det er ikke første gang at det er et hus fra Dansommer/Novasol, som der er beskidt. Jeg forstår ganske enkelt ikke at jeres standard ikke er bedre. De andre gange, har jeg også klaget, men jeg tror desværre ikke at man tager det seriøst hos jer.

Vi valgte selv at gøre rent efter os, men vi har ikke gjort de ting rene, som i forvejen var beskidte. Det er ikke vores opgave at bringe det i orden. Det er jeres opgave.

Vh Rie Urban

Hej Rie
Tak for din anmeldelse, og mail som du har sendt med billeder. Det er rigtig ærgerligt at komme til et hus, som man oplever ikke er rent, og det følger jeg naturligvis op på med det lokale kontor. Umiddelbart ser det dog ikke ud som om, at I har meddelt dette til det lokale kontor i forbindelse med jeres ankomst? Det er særdeles vigtigt for os, at vores huse er rene, og vi sender derfor meget gerne en af vores rengøringskollegaer ud til et hus, hvis det skulle vise sig ikke at være tilfældet. Vi har dog kun mulighed for dette, hvis vi får besked om manglende rengøring når vores gæster ankommer eller umiddelbart herefter. I vores lejebetingelser pkt. 11 opfordrer vi derfor vores gæster til at kontakte os i tilfælde af, at de eksempelvis oplever mangelfuld rengøring eller andre mangler: http://www.dansommer.dk/site/terms/dan/2014/terms-dk.pdf
Micha Hansson, dansommer

Slidt hus med ubrugelig spa

Lejede hus i Marielyst med indendørs pool og spa. Poolen var et stort hit, men spa'en var ubrugelig, da kemikalierne sved i øjnene, når den blev tændt. Generelt var huset gammelt og slidt. Stikkontakt røg ud af væggen; toilettet gik i stykker. Lettere nusset over det hele, så det var svært at gøre rent ved afrejse. Mange irritationselementer, der gjorde, at helhedsindtrykket blev påvirket i den negative retning. Og så sker der ikke et dyt på Falster i vinterperioden :)

Hej An
Tak for din anmeldelse. Ud fra det du skriver kan jeg ikke finde det hus, som I havde lejet hos os. Hvis du sender mig jeres bookingnummer til web-kundeservice@dansommer.dk att.: Micha, så tjekker jeg op på det du skriver.

Slidt "luksussommerhus" C2095

Netop hjemvendt fra en uges ferie i hejlsminde i hus nr.C2095
Vi ankom til huset lørdag 7-2-2014 ved 17 tiden og hentet nøglen ved kontoret da vi ankom efter åbningstid kunne vi ikke få fat i nogle medarbejdere før mandag..
Følgende oplevede vi da vi kom: generelt manglende rengøring ikke meget slemt men ikke godt nok til hvad man burde forvente..
Mange defekter lige et udpluk:
Kloakker der lugtede meget dårligt HELE ugen
Især i saunaen så denne kunne ikke bruges af samme årsag..
Front på spabad faldet af (blev udbedret)
Div. El pære virkede ikke
Ingen røgalarmer (fik udleveret en af dansommer)
Div. Service itu
Tørrestativ itu
Ingen poser til støvsugeren
Kaffemaskine meget langsom
Ingen TV2 (blev udbedret tirsdag)
Generelt meget utæt hus ved vinduer (træk)men det kan dansommer jo ikke gøre for dette burde ejer af huset udbedere:-)
Medarbejderne hos dansommer var flinke og gjorde noget ved de problemer vi kom med med det samme dog er det lidt trist at et så fint sommerhus ikke bliver holdt bedere især med rengøringen...

Udover det.. God ferie og superlækkert med indgang til slotsøbadet kan varmt anbefales!!

Hej Bjørn
Mange tak for din anmeldelse. Godt at høre, at I trods de nævnte mangler havde en dejlig ferie ved Hejlsminde Strand og fik brugt den gratis adgang til Slotsøbadet. Jeg følger op på med mine kollegaer på mandag, så de kan sikre, at standarden i huset er helt i top :O)
Micha, dansommer

Rigtig fint sommerhus til prisen men...

Rengøringsniveauet lader noget tilbage at ønske. Vi måtte starte ud med gøre støvsuge og tørre af flere steder, men så kunne vi da holde varmen. Huset var 7 grader varmt ved vores ankomst, og det var ikke tilfredstillende. Vi fik refunderet 20% elforbruget af denne årsag.
Men ellers et rigtig fint og velindrettet hus på Flovt strand, som modsvarede vores forventninger.
Fint aktivitetsrum.

Hej Keld,
Mange tak for din anmeldelse. Jeg beklager, at I fik så kold en start på jeres ferie, og at I oplevede at huset ikke levede op til jeres forventninger ifm. rengøring. Som du skriver, kontaktede I helt korrekt det lokale kontor, og det lyder som om I fandt en løsning på det.
Dejligt at I ellers var glade for huset og aktivitetsrummet :O)
Jeg håber, at vi kan få mulighed for at byde jer velkommen igen hos dansommer en anden gang.

Godt sommerhus

Vi lejede et sommerhus i Søndervig i en miniferie i uge 7 2014.

Da vi ankom blev vi utrolig skuffede over beliggenheden og huset var ikke som forventet udefra. Den lå på et hjørne, og der var ikke langt til naboer. Vi havde forventet mere "luft" mellem husene.

Huset var bygget sammen med nabohuset, vi havde forventet vores "eget" hus. Men da vi kom ind i huset blev vores forventninger indfriet. Der var sat varme på til vores ankomst og det var pænt og rent.

Huset havde en udmærket god størrelse og det hele var super godt. Men da vi skulle prøve spa´en, det var første gang, fulgte vi vejledningen, der hang på væggen. Vi kunne fylde kold vand i, og tænde på den venstre knap, og efter 1-4 timer skulle vandet være varm. Men efter 2 ½ time var vandet stadig iskoldt. Så prøvede vi at trykke på den højre i stedet for og efter ca. 1 time begyndte vandet at varme.

Hvis vejledningen skulle være nøjagtig skulle man altså læse den oppe fra spa´en ;) Men vi løste selv problemet og havde en god ferie.

Dårlig oplevelse

Sidst vi lejede sommerhus gennem Dansommer blev vi meget skuffet. Sommerhuset var meget snavset ved ankomst og der var en del mangler. Ved hjemkomst klagede vi over dette og fik overhovedet ingen respons. Vi lejer gennem andet bureau næste gang.
P.s Lejer sommerhus hvert år og har aldrig oplevet lignende.

Hej Ingelise,
Tak for din anmeldelse. Jeg beklager, at I ikke har fået respons på jeres henvendelse til os. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser til os, men der kan desværre ske fejl. Ud fra det du skriver kan jeg ikke se, hvilket hus I lejede, men du er meget velkommen til at sende mig jeres bookingnummer til web-kundeservice@dansommer.dk, så ser jeg på det.

Nem bestilling

Bestilling var nem og smertefri da vi først havde sorteret de mange gode valg

Hej dagsommer.
Omkring hus G 4401
Vi takker for en fantastisk arbejdsweekend hvor 14 ansatte og en konsulent arbejde med planer for vores virksomhed i 2014.
Godt hus med dejlig beliggenhed, pænt og rent, vi glæder os til at komme igen.

:-) Børnehuset universet

Vedr. Sommerhus nr B3144

Ja så er tiden kommet til at vi langt om længe skulle afprøve spa-badet efter at der for anden gang har været montør. Vi ville så lige tage et hurtigt bad inden vi hoppede i, men ak, så var der ikke noget varmt vand, hvilket er mærkeligt når vi ikke har været i huset hele dagen. Det har ellers ikke været noget problem de foregående dage med at kunne komme i varmt bad.
Vi har lejet huset med henblik ¨på en uges spa-ferie i det jyske, men det nu er vi nået til tirsdag aften, og der har ikke været muligt at kunne komme i spa bad endnu. Hvilket er under alt kritik.
Vi gider ikke blive ved med at skulle have "håndværker" ind i huset, så vi afbryder vores ferie og tager hjem onsdag, uden at havde haft den ønskede spa-ferie.
Desuden trænger huset til en gennemgribende hovedrengøring, der er beskidt i alle kroge og der lugter "muggent" i huset.
Krus og tallerkener, var vi nød til at vaske inden brug, idet der var mug lignede ting på det.
Vi har nu lejet sommerhus igennem jer 2 gange og begge gange har der været problemer med spa-badet.
Så fordi at jeg ikke var en "brokkerøv" og klaget lige så snart man åbnede døren i sommerhuset, kan man kun få 25 % rabat på sommerhuset. Så husk det alle sammen, klag med det samme i åbner døren, lad være med at glæde dig over at være fremme efter 3 timer i en bil og skal nyde ferien. MEN KLAG MED DET SAMME....... Hilsen Pia Pedersen

Hej Pia
Jeg beklager meget, at I har været uheldige først med spa-badet og dernæst med det varme vand.
Jeg har talt med min kollega fra det lokale kontor i Nr. Nebel om det du skriver her, og jeg kan forstå, at I også har haft noget korrespondance vedrørende jeres oplevelser i huset, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig yderligere. Det er dog helt rigtig, at det er vigtigt at gøre os opmærksom på forhold i huset, som ikke lever op til forventningerne, så hurtigt som muligt efter ankomst. Det er vigtigt for os, at vores gæster har en god ferie. Derfor gør vi, hvad vi kan, for at hjælpe med at udbedre fejl og mangler der måtte være ved ankomsten - men det er kun muligt for os, hvis vi får besked om det.
Micha Hansson, dansommer

Dejligt hus - venlig udlejning.

Skønt, billigt, rent og pænt sommerhus - flinke mennesker fra Dansommer.
Ét minus har jeg dog:
Der er langt over 20 km. fra nøgle-udleveringsstedet til selve sommerhuset - i modsatte retning, hvorfra vi kommer!
Dét burde man kunne finde en løsning på fra Dansommer med et alternativt udleveringssted (Brugsforening, benzin-tank osv.) eller kode...
Men ellers skønt!

Uprofessionelt og et pænt stykke under nivaue

Vi har netop afviklet en uges efterårsferie i et 20 personers 3 stjernet sommerhus i Stadil i Vestjylland, hvor der bare var for mange ting som ikke var i orden. Og desværre lejet hos DanSommer, som ikke virker som at det var det helt store problem. God kundeservice opstår når nivauet er højt nok til at man evner at vende situationen om og spørger sig selv om man selv ville acceptere en lignende situation. Og svaret så forhåbentligt er nej.

* 2 værelser var meget berørt af skimmelsvamp på loftet.
* Generelt ikke særligt rent, med støv mange steder.
* 4-5 defekte termostater på radiatorer.
* Mus i køkkenskabene, fyldt med muselort ved ankomsten. Og beskeden om at det ville rengøringen fjerne når vi forlod huset den efterfølgende lørdag.
* Satellit kanaler på TV fungerede ikke, og fjernbetjeningerne var ødelagte.
* Husmår på loftet.
* Oliefyret gik i stå.
* El-kedel fungerede ikke.
* Stikkontakter og dørhåndtag sidder løst.
* Udstyr til bordtennis var ødelagt.
* Lys på badeværelse fungerende ikke. (ikke en defekt pære)
* Lys på værelse står og blinker med mellemrum.

Problemet er grundlæggende at der ikke rigtigt er nogen grænser for skønheden inden man skal tage imod betalingen, men når der er problemer er sagen en anden. Og så forsøger man at sende ansvaret videre til husejeren. Armatøragtigt.

Hvis DanSommer ville fremstå som et seriøst firma bør de tage denne her slags oplevelser mere seriøst og sikre sig at deres kunder også får det som de betaler for, ellers må man jo gerne sige nej tak til handlen.

Henrik Overgaard

Kommentar den 1/11-2013:
Hej Micha og Dansommer, Søndervig, Tak for Jeres håndtering af vores klage og den kompensation som I har yde,t som svar på vores dårlige oplevelse. Vi er også tilfredse med Jeres erkendelse af at niveauet ikke var tilstrækkeligt højt, i forhold til det som Dansommer gerne vil tilbyde sine kunder.

Henrik

Hej Henrik
Tak for din anmeldelse. Det lyder ikke som en rar oplevelse du beskriver, men for at jeg kan undersøge det nærmere, vil jeg bede dig om at sende mig bookingnummeret eller nummeret på huset, som I lejede. Ud fra din beskrivelse kan jeg nemlig ikke finde det. Du kan sende det til web-kundeservice@dansommer.dk att.: Micha Hansson. Jeg håber at høre fra dig.

Der var meget snavset.

Det var nødvendigt at vaske alt i køkkenskabene af inde vi kunne bruge det, og der var ret snavset generelt, men huset var fint, og vi manglede ikke noget.
Thomas found this review useful

Hej Anja
Det lyder ikke så godt det du beskriver her. For at jeg kan følge op på rengøringen i huset, som I havde lejet, vil jeg spørge dig, om du vil sende mig bookingnummeret eller nummeret på huset til web-kundeservice@dansommer.dk
att.: Micha, så følger jeg op på det :O)

Udleje pludselig annulleret

Vi havde lejet et helt særligt og meget personligt/romantisk indrettet hus hvor vi skulle holde vores lille bryllup.
Kontrakten fik vi med det samme og depositum blev indbetalt. Det var 19/9.
Ud af det blå, 24/9, får vi så en mail at vi er OMPLACERET til et andet hus!!
NEJ TAK! Absolut og aldeles nej tak, skriver vi til formaet - det to dage senere svarer med at foreslå os yderlige to "omplaceringshuse" - nu med pool, for så må vi da være glade.
På dette tidspunkt skriver vi til dem at vi gerne vil have vores depositum retur, da vi anser lejemålet som ophævet fra deres side - og har så til dato ikke hørt et ord. Dog er depositum pludselig gået retur - så vi kan få flyttet vielse, gæster og mad som vi ikke aner hvor vi skal dirigere hen!!

Kære Birgit
Vi er virkelig kede af, at det sommerhus, som I har brugt rigtig lang tid på at udvælge til jeres bryllup, på grund af en fejl i vores bookingsystem ikke var til rådighed i den periode, som I havde bestilt. Vi beklager meget, at det har ført til det kæmpe arbejde, det har været for jer med at flytte vielse, gæster mv.
Det var ærgerligt, at ingen af de alternative tilbud, som vi fandt til jer, ikke matchede jeres ønsker.
Micha, dansommer

Novasol Details

Vi er Europas førende udlejer af sommerhuse- og ferieboliger. Vi sender hvert år flere tusinde danskere afsted på ferie i Danmark samt til vores mange europæiske destinationer.

Visit Dansommer.dk

We live here: Virumgårdsvej 27