Dantaxi reviews

Dantaxi reviews

Very low
2.1

Uansvarlig virksomhed!!

Taxachaufførene for dette firma kender tydeligvis ikke færdselsreglerne, og er fuldstændig ligeglade med andres sikkerhed i trafikken! Min bror og jeg kommer kørende ad Hirtshalsvejen i Hjørring, hvor der ligger en DanTaxi så tæt bagved os at vi ikke kan se hans baglygter, han vælger så at overhale os med så lidt mellemrum at han nærmest snitter vores sidespejl, for så at dreje til venstre 2 sekunder efter. Total uansvarligt og ren idioti, jeg ringer derfor til firmaet, men får besked på at holde kæft og melde det til politiet hvis der er noget.

Tager ingen hensyn i trafikken og overtræder gentagne gange færdselsreglerne

Jeg har været så uheldig at møde Dantaxi i trafikken ved flere lejligheder, og generelt kan de ikke overholde hastighedsbegrænsningerne, laver hasarderede overhalinger (overhaler i samme vognbane med kort afstand til den bil de overhaler), holder sig ude i overhalingssporet selvom der ingen er i højre vognbane, selvom der ikke skal drejes til venstre!!! Listen er lang, jeg forsøgte endda at ringe til Dantaxi for at skælde dem ud over den hasarderede overhaling deres chauffør lavede, og det var ikke fordi jeg kørte langsomt, kørte 80 som hastighedsbegrænsningen var på strækningen. Jeg fik en ubehøvlet medarbejder i røret, som ordret bad mig holde min kæft og ringe til politiet hvis jeg havde noget at brokke mig over. Magen til dårlig behandling skal man lede længe efter!!!

Hold jer fra dette firma er min anbefaling, de er til fare for alt og alle!!!

truende uacceptabel adfærd, uden hensyn til andre beboere

Jeg vil gerne klage over en chauffør, som i nat kl. 03.27 ringede på døren og vækkede mig - gudskelov vækkede han ikke min syge baby! Han var sur over at hans kunder ikke længere var på adressen, da han nu var der. Han ringede på på trods af at lyset var slukket, det er ikke beboerens opgave at holde på jeres chaufførers kunder, jeg havde jo ikke bestilt den vogn.
Min kæreste havde haft gæster på besøg, som ville videre i byen. Der blev ringet efter en taxa kl. 02.15 med beskeden om at der ville gå 15 min. Min kærestes gæster havde ventet i 20 min. Indenfor hvorefter de var gået ud for at vente. Flere gange har de ringet til dantaxi, som bare udskød afhentningstidspunktet. Til sidst afbestilte de vognen og tog hjem.

Det er surt at i ikke havde givet jeres chauffør besked om annulleringen, men det er endnu mere forkert, at han vred ringer på døren kl. 03.27.

Helt igennem elendigt!

Vi skulle bruge en stor taxi, da vi var 5 personer. De fortæller os så, at den bliver sendt kort efter. Vi ser dog aldrig skyggen af en taxi. En halv time efter ringer vi og spørg, hvor den er blevet af. De siger så, vi skal gå ud på vejen sådan de kan se os. Vi har på dette tidspunkt ventet 30 minutter udenfor i minusgrader. Vi ringer et kvarter senere, og får at vide de sender en ny. Vi venter endnu en halv time, uden at se nogen taxi. Vi ringer endnu engang og de beklager - sender en ny. Konstant får vi at vide, vi skal stå udenfor og vente. Dette fortsætter i TO hele timer, før vi giver op og finder 2 mindre taxier - dette gjorde dog vores tur væsentligt dyre!

Vores oplevelse d. 25.01.2014 i Aalborg

psykopat chauffør

En tur fra Østerport til Rigshospitalet. Chaufføren kan ikke give tilbage, bliver 65 tilbyder en 5 i drikkepenge giver chauffør 200 kontant. Ut bliver temmelig irriteret, sidst jeg kørte taxa i kbh var det et problem at jeg kun havde kort, måtte betale for kørsel til hæve automat. Får herefter lovet bank 3 gange af en indvandrer chauffør. Psykopater...

Umuligt at få taxi

Efter en hyggelig julefrokost, bestiller jeg en taxi, og får at vide at der vil gå 10-15 min. 2 min. Senere kommer der en SMS om at taxien er fremme, uden at jeg dog ser skyggen af en taxi. Jeg ringer til Dan taxi som oplyser at jeg er blevet kørt hjem, hvilket dog ikke er tilfældet, de beklager og sender en ny vogn, som ville være lige i nærheden. 30 min. Senere er der endnu ikke kommet en taxi, og jeg vælger at gå de 3km hjem i snevejr da det åbenbart ikke er muligt at få en Dantaxi i Aabenraa lørdag aften.

Meget voldelig chauffør.

Overfald I Dantaxi Aalborg 29/10-2013
Jeg har oplevet noget som man skulle kunne tro der aldrig burde kunne ske: Jeg er blevet overfaldet af en taxichauffør, hvorefter, at han mildes sagt stjal 200 kr fra mig. Det gik til på denne måde:
Jeg går hen og prajer en taxi ca. Kl. 19.00 foran stationen i Ålborg. Det er Dantaxi, der ejer dette firma. Jeg spørger taxachaufføren, hvad det ville komme til at koste for turen til Frederikshavn, hvorefter at han siger, at det bliver ca. 900 kr. Så siger chaufføren, at jeg godt må sætte mig ind istedet for at stå ude i regnen. Så jeg sætter mig ind i taxaen, hvorefter han spørger hvordan jeg vil betale for turen. Så svarer jeg, at jeg vil betale med mit Mastercard, og jeg siger, at der tit er bøvl med mit kort, så at den afviser selvom der er penge på kortet. Derefter siger jeg, at jeg har 200 kr i pungen. Derefter prøver taxachaufføren at hæve 900 på mit kort inden turen er startet, hvor det blev afvist. Han prøver i alt 4 gange, hvorefter at han begynder og køre mod Frederikshavn. Så spørger jeg om jeg må sætte min telefon til opladning, og det siger chaufføren, at det må jeg godt. Så da vi har kørt et lille stykke, siger han, at han har en høj succesrate med at få sine penge, og hvorefter han siger, at hvis jeg ikke kan betale, så beholder han min telefon, om han så skal vride min arm rundt for at få mig til at skrive under, hvilket jeg ikke bryder mig om. Lidt efter siger han, at vi kommer forbi en hæveautomat, hvor at jeg kan hæve 900 kr, som jeg afviser pga at jeg ved at det tit er et problem med mit kort, når det er størrere beløb. Lidt efter siger jeg, at jeg godt vil prøve at hæve ved den hæveautomat alligevel. Men jeg får at vide, at den er vi kørt forbi forlængst. Så siger chaufføren, at når vi kom til Frederikshavn, så skulle jeg efterlade min telefon ude i bilen, hvor jeg så svarer, at han ikke alligevel ville kunne få noget ud af at beholde den pga at jeg kan spore hvor den er, hvor at han groft svarer, at det kan han også med sin egen telefon. Så siger jeg, at jeg ved at han ikke må tilbageholde hans kunders ejendele. Så kører vi lidt igen, hvorefter jeg får at vide, at jeg bliver sat af, ved den næste afkørsel, og det var ved Vodskov, fordi at jeg ikke viille være med til, at han beholdt min telefon. Så da vi nåede til en lille flække af udkanten af Vodskov kaldet Ræverup, Hvorefter at jeg får besked på, at aflevere de 200 jeg skylder for turen, hvortil at jeg svarer, at jeg har krav på, at blive kørt derhen hvor at jeg forlanger. Så råber ham taxagutten, at jeg skal bare give ham de penge nu og skride ud af hans taxa, og det siger han samtidig med at han holder mig hårdt i min arm, og i min venstre skulder. Så siger igen at jeg har krav på, at blive kørt derhen hvor at jeg ønsker. Så siger han, at det bliver slemt for mig nu, hvis jeg ikke betaler, hvorefter, at han stiger ud af bilen, og går hen i den side hvor jeg sidder, og åbner døren, hvorefter han ligefrem skriger, at jeg skal aflevere de penge nu, samtidig med at han holder hårdt fast i mig, samtidig med at han rusker i mig. Derefter smider han en pose ud af bilen, med nogle ting, som jeg havde købt, hvorefter at han igen tager fat i mig, og næsten kyler mig ud af bilen. Så havde jeg glemt min pung på sædet, hvorefter han råber, at her er min pung, hvorefter han flår den op, og hugger 200 kr, hvorefter at han kyler den hen i græsset og kører sin vej. Så går jeg hen til en varevogn, som der holder på en parkeringsplads ikke ret langt fra åstedet. Derefter får jeg med Emils hjælp (Det er et øjenvidne til episoden, der udspiller sig mellem kl. 20.00 og 20.30)
Jeg forlanger naturligvis erstatning for episoden, som der naturligvis ikke burde forekomme.

elendig chauffør

det her er ikke for at rose det her .Min kone tog en dan taxi hjem fra Christianshavns torv og skulle hjem til Brøndbyvester, manden kunne ikke betjene sin gps, han kunne åbenbart ikke stave, hun var inde på Brøndby stadions parkerings plads hvor chaufføren bladede i vejviseren langt om længe endte han endelig på Brøndbyvestervej , men prisen for turen var kr.314 det kan jeg komme til lufthavnen for.
De må nok sende sådanne folk i skole så de kan lære dansk.

Aarhus dyreste taxi!

En tur på 4,2 km koster kr 169,- !

En dag med klar himmel, ingen trafik og ingen vejarbejde blev min gamle og svagtseende mor udsat for at skulle betale kr 169,- for en tur som efter Dantaxi´ egen, og Aarhus Kommunes fastsatte prisliste skulle koste mindre.

Min mor betalte kontant, men kunne ikke få en kvittering og blev ovenikøbet smidt ud, da hun spurgte efter begrundelsen for den høje pris.

Moral og prislister er tydeligvis ikke af betydning ved Dantaxi!

ly vej hvor jeg s

jeg venter en halv time på at nogle svare da jeg endeæig får fat i en fra sentralen bestiller jeg to taxi til lindelundsvej manden i den anden ende svrae ubehøvlet linde lind vej gvor jeg siger nej lindelundsvej jamen det var ikke det du sage får jeg af vider hvor jeg kun kan svare jo det gjorde jeg 2 sec efter bliver der lagt på det er fandme ikke i orden lorte firma sidste gang jeg b bestiller ved dem

Ubehøvlede !!!!!!

Vi bestiller to taxaer til glostrup st og den ene kommer. Vi andre venter så over 15 minutter og får afvide af en ubehøvlet muslimsk chauffør at man ikke kan bestille taxaer til stationer, da de godt må samle folk op andre steder i stedet! Det fandme for dårligt at de ingen gang giver en korrekt besked når man ringer!

Aldrig skal i få gode point fra mig !!!!!!

Fuldstændig uacceptabel ELENDIG! Så

Jeg skrev til Dantaxa - "Min kommende mand og jeg skal giftes d. 6 april på XX selskabslokale, og i den forbindelse bliver der en del bryllupsgæster som gerne vil hentes og bringes i løbet af aftenen.
Vi bliver 62 gæster, men jeg kan self. ikke garantere at alle 62 får brug for en taxa. Imidlertid har jeg har brug for at finde et transportfirma til samarbejde, som vil give en fastlagt pris på kørsel mellem Århus og Selskabslokalet, som jeg kan vidergive til gæsterne. F.eks. 300 kr. for alm taxa, 400 for taxa til 6 pers. osv. nu der er tale om en større fest."

Dantaxa svarede:
"Hej
Vi har beregnet nogle ca. priser, da Århus jo er et "stort område" :-)
En alm. vogn koster ca 350-400 kroner, og en storvogn koster ca 430-470 kroner

Dantaxi Århus"

Jeg skrev:
"Hej Dantaxi

Det er self rigtigt, hvis jeg skriver prisen fra XX selskabslokale til Århus banegård, hvilken fast pris kan i så give mig? Det er meget vigtigt for gæsterne at de ved præcist hvor meget det koster, da de vil planlægge efter det. :)
Venlig hilsen Celine "

Og Dantaxa svarede:
"Hej
En alm. koster så 400 kroner, og en storvogn koster 470!
Det er vigtigt hvis i gør brug af tilbudet, at i oplyser at der er aftalt fast pris.....
Dantaxi Århus"

Da jeg til brylluppet står i min fine kjole og vil gøre brug af tilbuddet, påstår damen i telefonen, at hun ikke har skrevet nogen aftale ned. Jeg forklarer hende at jeg kan dokumentere det hele på e-mail til chaufføren og vi har lavet en aftale. Hun siger nu, at jeg skal give hende navnet på den som jeg har talt med - Det kan jeg self ikke da de bare er adresseret fra dantaxa. Damen siger nu "jamen så må det jo være sådan" - Men undlader så at sende nogen taxa.
Hun er uforskammet, påstår at vi ikke har lavet nogen aftale, fordi hun ikke kan finde e-mailen, selvom jeg siger, at jeg sagtens kan vise den til chaufføren. Forløbet er absolut skamfuldt, uprofessionelt og vi endte med at måtte få nogle af de andre bryllupsgæster til at køre de gæster som havde indstillet sig i tillid til dantaxa hjem!

Kun godt herfra

Jeg har udelukkende gode oplevelser med Dantaxi.
Det er nemt at bestille, de kommer som aftalt og ringer når de er der.
De har altid kørt (nogenlunde) pænt med mig og chaufførene er skam fine-ikke sådan nogle gamle vindtørre mennekser :-)
Forleden bestilte jeg en taxi til banegården som sku hente mig og min bror som skulle komme med toget og da toget var forsinket var han meget forstående og tålmodig.
(Min erfaring er med Dantaxi i Randers)

Taxa prøvede at slå mig ihjel. To gange med forskellige førere bag rattet

Desværre skal man give min. Een stjerne kontra ingen.
De har svært ved det der med UBETINGET vigepligt og kommer forbi hajtænder og ud på cykelsti, så man enten skal nødbremse ell. Svinge ud i den øvrige trafik med et mindre dødsønske som følge.
IGANGSÆTELSE fra kantsten(taxaholdeplads) sker prompte, igen skal cykelister vare sig for ikke at komme under bilen.
Orientering ,blink,orientering er tydeligt en by, i Rusland , for førerne af disse blå og hvide pengetransporter.
Blink før svingbane ,by i Rusland. Disse afviserting kan aktiveres ved igangsættelse af køretøjet.
Blink ved opsamling af kunde, igen nej ,overflødig ,da kunde er ved at stige ind,
Hvad med resten af omverden,som kun kan gætte hvad denne bil vil? ?
Nej det er slut mellem os Dantaxa, du kræver for meget og vil for lidt.

Ærlige mennesker er der åbenbart enkelte tilbage af

Jeg kørte med Dantaxi fra Vanløse st tidligt søndag morgen efter en noget vild bytur. Jeg fik ved et uheld tabt min mobil (Iphone) i taxaen, og troede bestemt ikke at jeg skulle se den igen, da det er de færreste gange man hører om at folk får sådanne ting tilbage. Til mit held var taxachaufføren et af de få ærlige mennesker der er tilbage, og han indleverede derfor min telefon til selskabet, og i dag har jeg den igen. En ubeskrivelig lettelse og en stor taknemmelighed overfor denne mand. Der udover ydede Linda i deres Call-center mig en yderst god service, da hun valgte at kontakte chaufføren privat, for at tjekke op på om han havde fundet den.

Grunden til jeg ikke giver 5 stjerner skyldes, at jeg i processen for at få min telefon tilbage, fik fat i en af deres mandlige ansatte, som var alt andet end venlig og nærmest snerrede i telefonen.

Men et stort tak til Dantaxi's chauffør 7905 samt Linda, jeg er jer evigt taknemmelig! :)

Forsøgte at få en taxi d. 15. december

Hej Dantaxi Nykøbing Mors

Jeg bestilte i går en taxi kl. 02.14 og snakkede med en af jeres ansatte som jeg bestilte en taxi ved til Fruevej 87. Han vil sende en stor taxi til 8 personer og han sagde den ville komme hurtigst muligt. 02.47 ringede vi igen efter en taxa da den første ikke var dukket op, og blev her lovet en taxa igen. Så gik der ydeligere 30. Min og der var stadig ikke kommet en taxa, så vi ringede igen og blev lovet en taxa inden for 20 min, men efter 20 min manglede der stadig en taxa.
Da klokken så blev 05.30, var vores taxa stadig ikke kommet.

I er den eneste taxi udbyder på Mors der kører om natten. Hvordan kan det være man ikke kan få en taxi når man ringer til jer? I ved der er travlt i denne tid, så må man sætte ekstra mandskab ind. ELLER lade vær med at love der kommer en taxi.

Virkelig dårlig kundeservice

I går, den 6.december kl. 18.36 ville jeg bestille taxa hjem fra min shoppingtur i Aalborg Øst. Jeg stod ved busstop Astrupstien 100 meter fra Fakta butikken. Kendte ikke vejnavn men gik ud fra at taxa måtte kende stedet. Så i al mit naivitet ringer jeg efter dantaxi i Aalborg på tlf. nr 98101010. Det var en kvinde der svarede. Da jeg har forklaret hende at vejen hedder Astrupstien begyndte hun at være utrolig uhøflig over for mig. Jeg snakker også med accent - og hun gik ud fra at jeg var en eller anden udenlandsk idiot der forstyrrer hende i hendes arbejde og som tror at hun skal sende taxa til en -nu skal I høre-til en cykelstien!!! Hendes IQ måtte være 99 eller mindre. Da jeg blev ved med at bede hende om a hun ikke kunne checke hvor i Aalborg Øst ligger den Faktabutik jeg har handlet i, begyndte hun at råbe ad mig med den mest hævet stemme jeg aldrig har oplevet hos en kundeservice;hun kaldte mig for VEN, At NU SKAL JEG HØRE osv. osv...
Jeg spurgte hende om hun er så uhøflig fordi jeg ikke er dansker...OMG...Hun har total flippet ud...Jeg har også hævet min stemme og så begyndte hun at skabe sig helt vild igen....jeg kunne ikke tro mine egne ører...så til sidst råbte hun at hvis jeg ikke dit og dat så LÆGGER HUN PÅ! Jeg kunne bare ikke klare hende mere og sagde - så læg bare på!!! Og så lagde jeg røret. Jeg vil ALDRIG bruge dantaxi igen, og da jeg har mit eget firma vil også advaret ALLE jeg kender mod at bruge dem igen. Fordi de ikke respekterer sine kunder og yder en utrolig DÅRLIG kundeservice!

Træls chauffør

Da jeg fredag nat tog en Dantaxi fra Aalborgs indre by, synes jeg ikke at jeg blev behandlet ordenligt, eftersom jeg spurgte ind til betalingsmulighederne i forehold til kreditkort og fik et ret så uhøfligt svar, fordi jeg ikke fik fat i hvad han sagde første gang.

Man kan ikke lave aftaler med Dantaxi

Vi havde bestilt taxa til årets julefrokost 10 dage inden den skulle bruges, 2 gange samme dag, Vores første bookning foregik uden problemer. Men det gjorde anden bookning ikke, da vi ringede til Dantaxi 10 min. efter de skulle have hentet os, fik vi at vide at de havde travlt og det var først til mølle princippet. og hvis vi var utilfredse med det kunne vi jo ringe til Århus Taxi.. 2 af de 3 bestilte taxa kom efter 10 min. Men den sidste kom aldrig. bl.a. da personen der tog mod vores bestilling, valgte at slette vores bookning, som det sidste han foretog inden han tog hjem efter en formentlig travl dag.. denne oplysning fik vi sidste gang vi kontaktede Dantaxi. Da vi havde ventet ca. 1 time efter vi skulle have været hentet, sprang vi i en anden ledig taxi.. Så vi skulle nok have taget det første råd, og ringet til Århus Taxi i stedet !

Uhøflig chaffør

Har haft nogle gode ture med dantaxi i Århus som har været der meget hurtigt efter der er blevet ringet. Men efter oplevelsen med nogle af deres chaffører i Aabenraa er det sidste gang jeg vil have noget med det firma at gøre.

Det skal siges at det er nogle år siden jeg kørte meget i Århus og at episoderne med Aabenraa taxaerne er for nyligt, så håber ikke at det er generelt at deres service niveau er sænket så meget. I seneste tilfælde handler det om sure chaffører som kører som vinden blæser.

Is Dantaxi your company?

Visit Dantaxi