Dating.dk reviewed by

Skuffende..

Jeg tilmeldte mig Dating i håbet om at Danmarks største datingsite kunne noget de andre ikke kunne...

Ok - man skal betale, - et vildt beløb, - men man betaler jo gerne når man søger :)
Der er desværre i mine øjne rigtig mange mangler på Dating.dk, - og jeg kan faktisk ikke rigtig forstå hvad det er man betaler for... her er de mest graverende mangler.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 - Match er total værdiløs - jeg mener virkelig total værdiløs, - de matches der bliver henvist til harmonerer på ingen måde med de kriterier jeg har sat op i match profilen.

Løsning - Ny Match funktion, - den er simpelthen værdiløs!

2 - Når man sender et brev til en trunte - har man INGEN anelse om - om personen læser/modtager ens besked (Mange er venlige til at skrive på deres profil at de ikke er plusprofiler = kan ikke læse private beskeder) - men jeg er af den helt klare opfattelse at RIGTIG mange profiler på Dating er inaktive profiler, - som ikke er blevet rørt i mange år - det er RIGTIG træls at læse en spændende trunte profil, - og besvare udfra denne profil vha. en privatbesked, - især når man så efterfølgende føler man har spildt sin tid fuldstændig!.

Løsning - Skriv på profilerne om de er plusprofiler & informer om hvornår profilen sidst har været online!
3 - Prisen på grisen, - prisen på grisen er simpelthen himmelråbende... Jeg har været programmør i 15 år, - jeg har lavet flere fora hvor der har været brugerbetaling, - dog ikke fora i Datings størrelse, - men alligevel fora der havde en markant størrelse - de priser Dating tager er ÅGERPRISER, - den eneste grund til at folk ønsker at betale er fordi de vil finde en partner!.

Løsning - Prisen skal ned, - Dating er ikke pengene værd!
4 - Sidste men værste ting ved Dating - hvilket jeg vil mene gransker til det forrykte... - Man køber et abb. - der er flere at vælge imellem, - og jo længere tid man binder sig, - jo billigere bliver abb. - det der er helt graverende er at abb. - automatisk bliver fornyet medmindre man selv er opmærksom og opsiger sit abb. - Hvor mange mennesker glemmer at opsige sit abb. ? - for det er jo netop hele finten ved denne automatiske fornyelse - Dating.dk håber jo netop at folk glemmer at opsige deres abb. - og så betaler 1-2 perioder ekstra, - inden man opsiger abb... - Det er rigtig dårlig forretningsmoral!

Løsning - Når det abb. forbrugeren har valgt udløber, - så tilbud et nyt abb. - og evt. en rabat for at holde på kunden!.
Eneste ros - hvilket udløser den ene stjerne - kundeservice er hurtige til at svare, - og svarer enkelt og præcist!

Mvh - En meget SKUFFET tidligere plusprofil på Dating.dk
IP, Peter P., Tobias Sebastian Karlsen and Søren Kristensen found this review useful
    Dating.dk
    TrustScore 7.5 / 10
    1,452 Reviews

Reply from Dating.dk

Hej Søren,

Tak for din uddybende anmeldelse. Her på Dating.dk sætter vi altid pris på konstruktiv kritik, så tak for det. Jeg tillader mig her at svare på nogle af dine punkter:

Punkt 1:

I selve matchsystemet forholder det sig sådan, at systemet som udgangspunkt altid vil søge efter de perfekte matches til dig, dvs. de matches der passer til de kriterier du har sat op. Når/hvis systemet har svært ved at finde alle de gode matches, så kan du risikere at stå i en periode uden at få nogle matches tilsendt.

Derfor har vi på baggrund af en brugerundersøgelse på Dating.dk programmeret det således, at man i den mellemliggende periode får nogle matches, der undviger fra de oprindelige kriterier. Dette er alene af den årsag, at du ikke skal føle det går helt i stå. Dog kan du altid være sikker på, at vi nok skal finde de gode matches til dig igen.

Punkt 2:

Dette kan du omgå ved at anskaffe dig vores tilvalgspakke.

Med tilvalgspakker kan du få adgang til unikke funktioner på dating.dk, så som:

- Alle kan læse post fra dig, og alle kan skrive til dig
    - Se hvornår dine breve bliver læst af modtageren
    - Når du sender breve bliver de fremhævet i modtagerens indbakke
    - Se hvor aktive de profiler du besøger er på Dating.dk
    - Se hvor ofte andre profiler besvarer deres breve

Punkt 3:

Vi har selvfølgelig forståelse for, at du har din mening om vores priser. Vi er dog ikke helt enige. Set i lyset af, hvad det fx. vil koste, hvis man tager en tur i byen med hyggeligt selskab og mad og drikke, og via denne løsning vil finde en kæreste, så er det unægteligt billigere, at oprette en profil på Dating.dk. Hvis du vælger et 10 ugers abonnement til 449 kroner, så kan du hele i forløbet søge efter en kæreste for prisen på 449 kroner. Det må siges at være fordelagtigt ift. den sum det hurtigt kan løbe op i, når man er ude det pulserende storbyliv.

Punkt 4:

Vi er naturligvis kede af at høre, at du er utilfreds med konceptet omkring vore abonnementer. Vi kan kun opfordre til, at såfremt du har problemer med at afmelde, at du så tager kontakt til vores kundeservice. Vi hjælper dig gerne med at afmelde - også selvom vi evt. skal gøre det før tid.

Det er dog dejligt at læse, at du i det mindste er tilfreds med vores respons via kundeservice.

God fornøjelse og held og lykke.

Mvh,
    Dating.dk