Dating.dk reviewed by

Pas på! Du bliver snydt, og vildledt af denne side, giv dem ikke dine kortoplysnigner!

Jeg kommer her for at advare jer om denne side. De kører i øjeblikket en TV kampagne, så jeg håber jeg kan få advaret så mange, som muligt.

I juli havde jeg tilmeldt mig Dating.dk for 99 kr. Dernæst ved aftentiden den 22. juli, får jeg en besked fra min bank om at min konto er blevet overtrukket.

Det viser sig at jeg blev trukket 449 kr fra nogen der hedder ”FREEWAY APS”. Da jeg ikke havde købt noget den dag (og heller ikke havde fået en kvittering på noget pr. mail eller post).

Efter en søgning viste sig at ”FREEWAY APS” var Dating.dk. Jeg blev meget overrasket, da det er næsten det 5-dobbelte af hvad jeg havde købt hos dem

Da det var efter kundesupports lukketid kunne jeg ikke ringe til dem før den efterfølgende dag, den 23. juli. Her blev jeg informeret at i deres handelsbetingelser, forpligtede man sig til at betale beløbet på 449 kr. Det havde jeg aldrig forventet at skulle finde i handelsbetingelser – hvor der normalt står ting om behandling af persondata osv.

Ifølge deres handelsbetingelser fraskriver du dig dine penge hvis du tjekker post i din indbakke på Dating.dk. Vær meget forsigtig med det!!!

Jeg er blevet informeret af forbrugerklagenævnet, at jeg skulle smide en anmeldelse her. Vær også forsigtig fordi denne side har mange 5-stjernersanmeldelser fra brugere med kun 1 anmeldelse, hvilket virker rimelig lusket.

Sagen er sendt til forbrugerombudsmanden pr. opfordring af forbrugerklagenævnet.
    Dating.dk
    TrustScore 7.5 / 10
    1,437 Reviews

Reply from Dating.dk

Hej Edward,

Tak for din anmeldelse.

Du har købt vores 7 dages introtilbud til 19 kroner. I dette tilbud får du samtidig også vores tilvalgspakke. Denne pakke koster 99 kroner pr. måned. Såfremt man ikke er interesseret i denne, så skal man fravælge den, hvilket du ikke har gjort. Du har således ikke købt Plusprofil for 99 kroner - det er som sagt et tillægsprodukt.

Selve Plusprofilen starter med de 7 dage og efterfølgende er det 449 kroner for 10 uger - der er dog ingen binding, da man ved at afmelde rettidigt sagtens kan nøjes med de 7 dage til 19 kroner.

Disse forhold er beskrevet i den aftale du har indgået med os og for at gennemføre dette køb, skal du aktivt afkrydse flueben ud for "accept af abonnementsbetingelser" - hvilket du lige præcis har gjort. Jeg kan dog ikke svare dig på, hvorfor du ikke genkender eller åbenbart har glemt at læse op på den aftale du indgår med os, og jeg må da også beklage, såfremt dette er tilfældet. Det er dog meget almindeligt, at man hæfter for det produkt, man vælger at tage i brug.

Hvad angår vores anmeldelser, så ved jeg ikke helt hvad du insinuerer, men hvis du er af den overbevisning, at der foregår noget "lusket", så synes jeg bestemt du skal tage det videre - evt. snakke med Trustpilot, så du kan blive afklaret i denne sag.

Du er velkommen til at kontakte os på trustpilot@dating.dk, såfremt du har flere spørgsmål.

Mvh,
    Dating.dk